Toinen huoltaja ei anna lupaa viedä lasta lomamatkalle (Thaimaa)
Lapsi on nyt 8vuotta, isä ei ole tavannut lastaan 6vuoteen, muttei myöskään vastaa kun olen ehdottanut yhteishuoltajuuden purkamista.
Olemme matkustaneet mm.Turkissa, Kreikassa ja pohjoismaissa, mutta nyt olemme menossa Aasiaan ja en uskalla sinne ilman virallisia dokumentteja lähteä.
Eli syntymätodistus maistraatista on. Kysyin tänään poliisilaitokselta ja olivat sitä mieltä ettei passin lisäksi tarvitse muuta.
Miltä viranomaiselta saisin luvan matkustamiseen jottei minua syytetä lapsikaappauksesta?
Kommentit (27)
En mä koskaan ole kysynyt lupaa lomamatkoihin toiselta huoltajalta. Lapsella eri sukunimi, eikä ole ollut mitään ongelmia.
Jos isä ei pidä yhteyttä lapseen, tuskin hän edes saa tietää matkoistanne.
Valitettavasti toinen huoltaja voi estää lomamatkan. :D Ihan on omakohtaista kokemusta kun ex teki mulle kiusaa. Aasiaan en uskaltaisi lähteä ilman tarvittavia dokumentteja.
Olisit miettinyt ennen lomamatkan varaamista ja ennen kaikkea sopinut asian lapsen isän kanssa ja hankkinut tarvittavat luvat.
Jos et saisi lupaa niin ette tietenkään sitten menisi tuollaiseen maahan.
Muutenkin aika epäilyttävää juuri Thaimaahan mennä, tiedäthän että nuuka aikuinen vie omat lapset mukana Pattajalle!
Silloin kun toinen huoltaja on allekirjoittanut passihakemuksen (tai valtakirjan) hän on samalla antanut luvan passin käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
No oletko kysynyt miksi sitä lupaa ei heru?
Ja oletko ylipäätänsä edes kysynyt sitä lupaa. Kyseiseen asiaan kun ei edes aloituksessa viitata.
Miksi aloituksessa sanot, että toinen huoltaja ei anna lupaa jos et ole edes kysynyt. Selvitä tarvitseeko Thaimaahan matkustaessa myös toisen hioltajan luvan. En oikein ymmärrä miksi ei suostuisi, paitsi jos on jiku katkera kaheli. Ja vaikka tuo isä kieltäisikin matkustuksen, sen pystyy kyllä poliisin avulla kiertämään jos on kyse vain kiusanteosta eikä todellisia syitä matkustamisen estämiselle ole. Varmasti menis kiusaamis kategoriaan jos ei lastaan ole edes vuosiin nähnyt. Ja hommaa yksinhuoltajuus, minkä ihmeen takia olet vuosia tuota miestä hupltajana roikottanut jos ei millään tavalla lapsen huoltoon kerran osallistu?
No oletko kysynyt miksi sitä lupaa ei heru?