Miksi joillakin kestää vastata päiviä hyvin helposti ja lyhyesti vastattavaan tekstiviestiin?
Siis esim. kysymykseen johon voi vaikka vastata "joo, palaillaan". En vaan millään ymmärrä näitä vastausten kanssa vetkuttelijoita. Ärsyttävää!
Kommentit (35)
1. Ei halua vastata
2. Ei näe tarpeellisena laittaa mainitsemaasi täysin turhaa viestiä ja vieläpä maksaa siitä
Millainen on päiviä vastattava tekstiviesti? Varmaan siksi.
Finskit yrittävät esittää vaikeasti tavoiteltavaa eikä heillä ole käytöstapoja
Mikä on kysymys, johon pitää vastata "joo, palaillaan"? Siinä vaiheessa on ilmeisesti jo käyty jotain keskustelua tai sitten asiaan ei ole vielä mitään hajua. Jos kaveri kysyy, lähdetkö elokuviin huomenna klo 18, mitä lisäarvoa kysyjälle tuo se, että vastaan olevani vielä töissä ja tiedän asian vasta, kun pääsen kotiin? Tai jos kirjoitan tuon, ja kaveri sanoo, että "ok, laita sitten vielä viesti kun tiedät", pitäisikö siihen vielä vastata, että "joo, palaillaan", että varmasti tiedät, minun sitten myöhemmin vastaavan?
1. Jos sen puhelin on rikki.
2. Jos sillä ei ole heti varaa ostaa uutta.
Jaa. Ei vaan jaksa. Joskus vaan rasittaa ja vituttaa kun puhelin piippaa ja soi ja meseviestejä tulee ja aina pitäisi kaikille kuitata milloin mitäkin. Kun haluaa vaan tehdä omia juttujaan rauhassa ja keskeytyksettä . On jännän äärellä ja hyvä flow jonka arkisten ihmisten arkisto valokuvaus viestit pilaa
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Ei vaan jaksa. Joskus vaan rasittaa ja vituttaa kun puhelin piippaa ja soi ja meseviestejä tulee ja aina pitäisi kaikille kuitata milloin mitäkin. Kun haluaa vaan tehdä omia juttujaan rauhassa ja keskeytyksettä . On jännän äärellä ja hyvä flow jonka arkisten ihmisten arkisto valokuvaus viestit pilaa
Argh. Siis arkiset viestit pilaa.
Kiusaajat nauroivat ja haukkuivat kaikki lähettämäni viestit, joten vieläkin siellä takaraivossa muhii se ajatus että kaikki mitä sanon on noloa. Jopa ne "joo, palaillaan" viestit.
Hmm. Syitä, miksi itse teen noin:
- se tuntuu turhalta siinä tilanteessa
- en jaksa (masennus, joo, joskus oikeasti se yhden viestin näpytteleminen on liikaa)
- en siinä tilanteessa heti ehdi ja unohdan
- on mahdotonta pakottaa itseni vastaamaan mälsälle ihmiselle (johtunee myös masennuskesta).
Koskaan en esitä kiireistä.
No mulla ainakin se on usein syynä, että mä olen töissä kumihanskat kädessä ja jos tulee viesti, voin kyllä näpytellä sen viestin esiin ja lukea, mutta en pysty vastausta kirjoittamaan hanskat kädessä. Enkä niitä hanskoja ala riisumaankaan, koska siitä lopulta tulee liian iso operaatio vain yhden viestin takia. Sitten kun joskus tunnin kuluttua otan ne hanskat pois kädestä, en enää muista että joku viesti tuli. Sitten kun seuraava viesti tulee joskus päivien kuluttua, muistan sen toisenkin viestin ja vastaan siihen jos se on vielä mielekästä asian kannalta.
Minun velvollisuuteni ei ole 24/7 päivystää puhelintani ja vastailla viipymättä kaikkiin.
Jos vastaustahtini ei miellytä minulle ei tarvitse viestitellä.
M
Vierailija kirjoitti:
Finskit yrittävät esittää vaikeasti tavoiteltavaa eikä heillä ole käytöstapoja
Suomalaiset eivät tykkää kun käytät sanaa finski, niille tulee paha mieli :D
En laita viestinä vastauksia, joilla ei ole mitään informatiivista arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kysymys, johon pitää vastata "joo, palaillaan"? Siinä vaiheessa on ilmeisesti jo käyty jotain keskustelua tai sitten asiaan ei ole vielä mitään hajua. Jos kaveri kysyy, lähdetkö elokuviin huomenna klo 18, mitä lisäarvoa kysyjälle tuo se, että vastaan olevani vielä töissä ja tiedän asian vasta, kun pääsen kotiin? Tai jos kirjoitan tuon, ja kaveri sanoo, että "ok, laita sitten vielä viesti kun tiedät", pitäisikö siihen vielä vastata, että "joo, palaillaan", että varmasti tiedät, minun sitten myöhemmin vastaavan?
minun mielestä pitäisi. muuten pidän ihmistä röyhkeänä.
Saattaa olla, että luen viestin sellaisessa paikassa tai tilanteessa, missä en heti pysty vastaamaan. Tai ei sillä hetkellä huvita vastata. Ja myöhemmin olen jo unohtanut kunnes seuraavana päivä tjsp näen viestin ja vastaan.
Mun yks kaveri kuittaa joka hiton viestin ja sovitun asian vielä ok-viestillä. Pari esimerkkiä:
- Missä nähdään huomenna?
- Vaikka siinä Salen edessä.
- Tarkoitit varmaan xxx-kadun Salea, se sopii.
- Juu sitä juuri, huomiseen!
- OK!
- Mennäänkö vaikka xx-ravintolaan syömään?
- Odota mä tarkistan onko se auki vielä silloin.
- OK!
Viestitellään aika usein, niin on käynyt jostain syystä (omaa pikkumaisuuttani) ärsyttämään tuo OK joka hiton turhassa välissä, aina joutuu avaamaan ketjun että tuliko sinne nyt muutosta, vaikka kuitenkin se on vain aina se OK!
Oliko viestissä kysymys, johon pitäisi vastata? Jos ei, niin minusta sellaiseen viestiin ei tarvitse vastata.
Joskus myös kestää vastata siksi, että kysytään liian vaikeita, en tiedä mitä vastaisin, jään miettimään ja unohdan vastata.
En ehdi heti, ja heti unohdan. Asia ei minusta ole niin tärkeä, ja sitten unohdan. Asia ei ole tärkeä ja viestin lähettäjä on ärsyttävä, jolloin olen tosi inhottava ja ignooraan. Sori siitä. Mulla on muutakin elämää kuin puhelimen näppäily.
esittävät että heillä on kiireinen elämä