Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillakin kestää vastata päiviä hyvin helposti ja lyhyesti vastattavaan tekstiviestiin?

Vierailija
09.01.2018 |

Siis esim. kysymykseen johon voi vaikka vastata "joo, palaillaan". En vaan millään ymmärrä näitä vastausten kanssa vetkuttelijoita. Ärsyttävää!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kysymys, johon pitää vastata "joo, palaillaan"? Siinä vaiheessa on ilmeisesti jo käyty jotain keskustelua tai sitten asiaan ei ole vielä mitään hajua. Jos kaveri kysyy, lähdetkö elokuviin huomenna klo 18, mitä lisäarvoa kysyjälle tuo se, että vastaan olevani vielä töissä ja tiedän asian vasta, kun pääsen kotiin? Tai jos kirjoitan tuon, ja kaveri sanoo, että "ok, laita sitten vielä viesti kun tiedät", pitäisikö siihen vielä vastata, että "joo, palaillaan", että varmasti tiedät, minun sitten myöhemmin vastaavan? 

minun mielestä pitäisi. muuten pidän ihmistä röyhkeänä.

Mitä röyhkeää siinä on, ellei olla kasvotusten? 

Vierailija
22/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut olettavat, että viestit on jotain sellaista, mihin on vastattava heti ja aina? En vastaa puhelimeenkaan aina, jos en pysty puhumaan tai tilanne on muuten huono, ihan sama viestienkin kanssa. Vaikka olen hankkinut itselleni kännykän ja kaverit tietävät puhelinnumeroni, en missään vaiheessa ole sitoutunut olemaan kaiken aikaa tavoitettavissa kaikin mahdollisin keinoin. Pidän röyhkeänä ihmistä, joka edes kuvittelee asian olevan noin - onneksi ystäväni eivät ole tuollaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko AP kertoa esimerkkejä kysymyksistä, joihin pitäisi vastata "joo, palaillaan". Itseäni puolestaa ärsyttää tuollaiset täysin turhat vastaukset. 

Vierailija
24/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yks kaveri kuittaa joka hiton viestin ja sovitun asian vielä ok-viestillä. Pari esimerkkiä:

- Missä nähdään huomenna?

- Vaikka siinä Salen edessä.

- Tarkoitit varmaan xxx-kadun Salea, se sopii.

- Juu sitä juuri, huomiseen!

- OK!

- Mennäänkö vaikka xx-ravintolaan syömään?

- Odota mä tarkistan onko se auki vielä silloin.

- OK!

Viestitellään aika usein, niin on käynyt jostain syystä (omaa pikkumaisuuttani) ärsyttämään tuo OK joka hiton turhassa välissä, aina joutuu avaamaan ketjun että tuliko sinne nyt muutosta, vaikka kuitenkin se  on vain aina se OK!

Ääh, tunnistin itseni ok!-tyypiksi... En ikinä ole ajatellut sen ärsyttävän. Olen jopa ajatellut, että nyt asia on selvä ja kuitattu.

Vierailija
25/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ainakin se on usein syynä, että mä olen töissä kumihanskat kädessä ja jos tulee viesti, voin kyllä näpytellä sen viestin esiin ja lukea, mutta en pysty vastausta kirjoittamaan hanskat kädessä. Enkä niitä hanskoja ala riisumaankaan, koska siitä lopulta tulee liian iso operaatio vain yhden viestin takia. Sitten kun joskus tunnin kuluttua otan ne hanskat pois kädestä, en enää muista että joku viesti tuli. Sitten kun seuraava viesti tulee joskus päivien kuluttua, muistan sen toisenkin viestin ja vastaan siihen jos se on vielä mielekästä asian kannalta.

Jos teet kumihanskat kädessä esim potilastyötä, niin sun pitää vaihtaa hanskat, kun olet näpelöinyt puhelintasi. Hygieenia.

Vierailija
26/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi olla joka hetki tavoitettavissa?

Luen viestit kerran päivässä tai harvemmin ja vastaan sitten kun huvittaa. Kaiken tyyppisten viestien ilmoitukset ovat lähes aina äänettömällä. Usein myös tulevan puhelun soittoääni.

Vierailija
27/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei vaan aina jaksa, kun joku rasittava tyyppi viestittelee täysin turhista asioista. En vastaa, kun ei kiinnosta ja kun toivon, että tajuaisi vähentää viestittelyään.

Vierailija
28/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille niitä viestejä tulee kohtuullinen määrä vuorokaudessa. Minulle saattaa tulla päivän aikana kymmeniä tekstiviestejä ja satoja Whatsapp-viestejä. Ei ole aikaa reagoida kaikkiin hetkessä. Kaikkiin en edes vastaa.

Vierailija
29/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo palaillaan kuulostaa aika turhalta vastaukselta. Jos asiaa ei voi just nyt sopia, miksi pistää välikommentteja. Minäkään en päivystä puhelintani kokoajan. Jos asia on minulle ikävä, monesti lykkään vastaamista kun mietin miten vastaukseni muotoilisin.

30/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen sitä harvemmin, voi olettaa, että olen kiireessä lukenut viestin ja unohtanut vastata. Jos teen sitä useammin, minua todennäköisesti ei kyseinen tyyppi kiinnosta vähääkään. Samaa oletan muistakin, enkä sitten koe tarpeelliseksi enää kaveerata sellaisen kanssa, jos minä en ole hänelle vastaamisen arvoinen kamu. Tällaisen vaan jää, koska omakin mielenkiinto hiipuu, ja mulla ei ole mitään kauheaa tarvetta pitää samoja ystäviä vuositolkulla väkisin. :D Sukulaiset sitten toinen juttu, niitä ei voi tuosta vaan vaihtaa. 

Vierailija
31/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viesti t u lee, kun on liikenteessä.. tulee vaan vilkastua se ja tuumattua "vastaan myöhemmin". Ja sitten se unohtuu.. seuraavan kerran muistuu, kun tulee joku toinen viesti.

Pahoittelut. Mä olen juuri tuollainen vätys.

Vierailija
32/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kysymys, johon pitää vastata "joo, palaillaan"? Siinä vaiheessa on ilmeisesti jo käyty jotain keskustelua tai sitten asiaan ei ole vielä mitään hajua. Jos kaveri kysyy, lähdetkö elokuviin huomenna klo 18, mitä lisäarvoa kysyjälle tuo se, että vastaan olevani vielä töissä ja tiedän asian vasta, kun pääsen kotiin? Tai jos kirjoitan tuon, ja kaveri sanoo, että "ok, laita sitten vielä viesti kun tiedät", pitäisikö siihen vielä vastata, että "joo, palaillaan", että varmasti tiedät, minun sitten myöhemmin vastaavan? 

minun mielestä pitäisi. muuten pidän ihmistä röyhkeänä.

Siinähän pidät sitten.

Kuten joku jo totesi, en viestitä mitään millä ei ole informaatioarvoa.

Vierailija
33/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

Jos teen sitä harvemmin, voi olettaa, että olen kiireessä lukenut viestin ja unohtanut vastata. Jos teen sitä useammin, minua todennäköisesti ei kyseinen tyyppi kiinnosta vähääkään. Samaa oletan muistakin, enkä sitten koe tarpeelliseksi enää kaveerata sellaisen kanssa, jos minä en ole hänelle vastaamisen arvoinen kamu. Tällaisen vaan jää, koska omakin mielenkiinto hiipuu, ja mulla ei ole mitään kauheaa tarvetta pitää samoja ystäviä vuositolkulla väkisin. :D Sukulaiset sitten toinen juttu, niitä ei voi tuosta vaan vaihtaa. 

Melko itsekäs tapa mittailla ihmissuhteitten arvoa.

Sinulla ei taida olla yhtään ystävää. Aito ystävyys kun on sellaista, että se kestää viikkojenkin eron ilman 24/7 yhteydenpitoa.

34/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää livenäkin, kun ihmisten kanssa keskustellessa pitää koko ajan olla kuittailemassa kaikkea kuulluksi, eikä vaan voi tuijottaa hiljaa. KYLLÄ MÄ KUULEN JOS OLEN VIERESSÄSI!! :DD 

35/35 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Melko itsekäs tapa mittailla ihmissuhteitten arvoa.

Sinulla ei taida olla yhtään ystävää. Aito ystävyys kun on sellaista, että se kestää viikkojenkin eron ilman 24/7 yhteydenpitoa.

Siis miksi ihmeessä mä roikkuisin jossain ihmisessä jatkuvasti, joka ei selkeästi ole yhtään kiinnostunut mistään? Ei selkeästi synkkaa silloin, eikä kenenkään ole pakko olla mun ystävä! :D Voin olla itsekäs, mutta en mä hyväntekeväisyytenä kenenkään kanssa kaveeraakaan. Mitä mä siltä edes riistäisin? Sen tylsän tyypin jonka mihinkään juttuihin ei huvita ottaa kantaa, vastata kysymyksiin jne... täys mielenkiinnoton tyyppi. Kauhea menetys..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi