Paljastaako ulkomuotosi, että olet ÄITI vaikkeivat lapsesi ole läsnä?
Kommentit (28)
Vauva on vastasyntynyt ja vatsa näyttää siltä, että siellä olisi vieläkin joku.
Usein on tissien kohdalla maitoläikät kun liivinsuojat fuskaavat. Ja maha on löllö ja iso, mutta voisi se olla ilman lapsiakin. Puklut olkapäällä saattavat myös ilmiantaa äidin :)
Paidassa maitotahroja, housuissa reisien kohdalla räkätahroja, ylipainoa, tukka sekaisin ja taskuissa aina käytettyjä nenäliinoja. Huoh.
Tukka sekaisin, lököhousut, ei meikkiä 30kg ylipainoa, tummat silmänaluset ja nyt vieläpä raskaana. Mut kyllä tunnistaa ilman mahaakin äidiksi.
Esim yksi ystäväni, joka on ollut rajusti ylipainoinen, jonkin verran vieläkin, näyttää helposti " äidiltä" . Varsinkin ilman vaatteita, kun on vatsa täynnä raskausarpia, rinnat kuin lapaset jne.
Sitten taas mull aon tosi nättejä ja simpsakoita kavereita, joilla on lapsia, ja jotka ei ole muuttuneet pätkääkään.
Minusta se on välillä ihan aika loukkaavaakin. Toinen oli odotusaikana se jatkuva päivittely siitä miten " noin pieni ei kyllä voi synnyttää" . Raivostuttavaa välillä. En ole teiniäiti, pieni kylläkin, mutta ihan ainakin melkein aikuinen, ainakin iältäni. Miten se että pukeutuu normaalisti, meikkaa ja laittaa hiuksia, sulkee pois sen että on äiti??
vaatteet päällä sitä tuskin huomaa. Alastomana sen varmasti näkee vaikkapa haalenneista raskausarvista. Voihan niitä muutenkin tulla kuin raskaudesta... imettäneet rinnat. Aika yllätyksenä se monille tulee että minulla on lapsi
äiti. Ja vieläpä kolmen lapsen äiti. Ei edes alaston vartaloni, sillä mulla ei oo raskausarpia ollenkaa, ja tissitki on vielä terhakkaasti pystyssä.
Ryhti on huonontunut kun on lihaskunto päässyt " romahtamaan" . Oletteko kiinnittäneet huomiota että useimmin juuri pikkuisien äideillä on hartiaseudun ryhti ikään kuin sisään päin kääntynyt...Joku sanoi että olkapäitä taakese vetämällä/ryhtiä parantamalla saa 5-10kg painoa pois, siis optisesti ajateltuna... Eli kehon kieli ja ryhti paljastaa.
Mulle on ihan sama näkyykö äitiys vai ei. Ei kyllä mitenkään haittaa jos näkyy. Alastomana ainakin raskausarvista sen voi päätellä, nekin kannan ylpeästi. Tosin voihan niitä olla, vaikkei oliskaan äiti.
Olen hoikka, nuorekas, iloinen, trendikäs/tyylikäs. Lasten kanssa jos liikun, moni tulee kysymään " eihän nuo ole sinun, kun olet niin nuoren näköinen" ja vieläpä olen kolmen pienen muksun mutsi :)
Vanha oliivinvihreä anorakki, suuret silmälasipokat, nyhjääntynyt hattu, maiharit tms. kengät, samettihousut tai vanhat collegepökät, paitana bändi t-paita tai jotain vastaavaa...
Toisaalta saatan myös laittaa puolipitkän punaisen trenssin, mustan baskerin, tummat suorat pitkät housut, konservatiiviset kävelykengät ja paidaksi jokin hillitty pitkähihainen neule tms.
Mikä naisesta sitten tekee äidin näköisen?
Tai sitten jos imetyksessä liian pitkä väli, niin maito ei pysähdy liivinsuojiin vaan paitaan...
...tosin monilla alle parikymppisillä lapsettomillakin on nykyisin aikamoinen siiderimaha
rinnat kiinteet ja pienet eikä mahaa. Meikkiä en käytä mutta ei sitä ollut ennen lapsiakaan. En ole väsyneen näköinen tms. Oon suht nuoren näköinen kolmekymppiseksi joten lasten (kolme kappaletta) mukana ollessa usein saa kuulla päivittelyitä että onko nuo kaikki pienet sun.
Sillä tavalla ehkä, että välillä kassista tavaroita etsiessä tai kaupan kassalla osuu käteen tuuti, kun pitäisi löytää jotain muuta heh.