Pelkopoliklinikan kautta alateitse synnyttämään päätyneet. Oliko synnytys hyvä kokemus?
Kommentit (11)
Synnytyspelko lähti täysin. Toista lasta odottaessani odotin jo hyvin mielin synnytystä...
Saitteko esim epiduraali- tai spinaalipuudutteen?
ap
Mä en osaa sanoa, mutta pelkään vaan..
mutta siis ilman pelkopolia tai isompia pelkoja synnytyksen suhteen. Sain kerran spinaalin ja toisen kerran epiduraalin ja niiden kanssa synntykset olivat hyviä kokemuksia.
ap
Ei siis omakohtaista kokemusta pelkopolista.
ap
jokin menee pieleen, -vauvalle käy huonosti, tehdään hoitovirhe tai itse repeän pahasti. Kukapa ei pelkäisi jotain?
Ainut harmittava asia oli sitten ekassa synnytyksessä tehty välilihan leikkaus näin jälkikäteen ajateltuna. Kolmesti olen synnyttänyt ja hyvin olen synnytyksistä loppujen lopuksi toipunut. Keskimmäinen oli isohko vauva ja onneksi selvisin siitäkin (nopea kaikista rajuin synnytys ja onneksi nopea toipuminenkin).
ap
siis että kuolisin synnytykseen. Olen kauhea, mutta mielummin antaisin tulevan vauvan pois kuin itseni, jolloin jäisi orvoksi aikaisempi.
onneksi päädyin siihen. Vaikka kovasti vänkäsin vastaan
Spinaalin sain. Tosin pelkoni ei oikeastaan kohdistunut alatiesynnytykseen kuin osittain, enemmän hätäsektioon, joka eka synnytys oli.
jokainen kokee pelon erilailla. Ja syntymättömään vauvaan ei ole kehittynyt sellaista suhdetta kuin lapseen, jonka kanssa on elänyt kauemmin
enkä enää edes ymmärrä miksi pelkäsin...