Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinun first world problem tällä hetkellä?

Vierailija
08.01.2018 |

Liian monta vaihtoehtoa ruokaa pakastimessa enkä tiedä mitä kokkaisi.

Kommentit (990)

Vierailija
701/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostanko alennuksesta talvitakin vai oisko kuitenkin uusi kevättakki parempi.

Entäs sitten jalkineet? Ihan liikaa vaihtoehtoja

Vierailija
702/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen ensimmäisen sotapäivän kunniaksi myymässä kultakolikot pois ja sain niistä 5200€. Kultakaupasta kävelin suoraan Iittalan myymälään ja ostin 1399€ maksavan Klaus Haapaniemen Vulpes Hopeaselän. Kultakolikot olivat minulle enempi esteettinen ja tunnepitoinen hankinta kuin mikään sijoitus ja olin nyt henkisesti valmis niistä luopumaan. En ollut katsellut niitä kovin säännöllisesti viime vuosina, vaikka alkuun jaksoin ihastella kullan kimallusta. Ajattelin, että tuosta ketusta olisi enemmän iloa ja sitä tulisi katseltua päivittän.

Nyt on ongelmana, että tuo on ainoa taidelasiesine mikä minulla on, eikä minusta varmaan taidelasin kerääjää tule ainakaan nyt kun olen työtön. Meillä on vitriinikaappi, jossa on laseja ja maljakoita, mutta se on tummanruskeaksi petsattu ja ovien lasitkin on jaettu pystysuoralla rimalla ja peittävät näkymää. Kettu ansaitsisi olla paremmin esillä, mutta en ole keksinyt sille vielä paikkaa. Ostin ketun vähän huonoihin olosuhteisiin, se on nyt hätämajoituksessa kun oli vähän heräteostos enkä ollut valmistautunut :-( 

Toinen ongelma on ne rahat, jotka jäivät yli, 3800€. Olen vähän huono näissä pörssiromahduksissa ja yleensä tuhlaan shoppailurahat jo romahduksen alkumetreillä ja joudun katsomaan sivusta, kun fiksummat tekevät hyviä ostoksia paljon alemmilla kurssitasoilla. Vielä tämä ei ole realisoitunut, kun vasta eilen sain nuo rahat käsiini, mutta murehdin jo etukäteen, etten taaskaan pysty hillitsemään itseäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pissattaa mutten jaksa lähteä vessaan.

Onko sinullakin ADHD? Itselläni on tuota samaa. Lisäksi välillä on sitä, että on kauhea nälkä, mutta en jaksa mennä syömään. Saatan virua monta tuntia nälässä, vaikka jääkaappi on vain muutaman metrin päässä, kun en vaan saa aikaiseksi.

Vierailija
704/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V12 moottorinen autoni aiheuttaa mielipahaa kiihkovegaaneissa ystävissäni, jotka mielellään pyytävät kyytiä, paheksuakseen nahkaverhoilua

Tässä esimerkki ihmisestä, joka ei osaa eikä halua nauraa itselleen edes anonyymisti vauvapalstan hupiketjussa. Tämänkin kommentin hän käyttää kääntämällä asian kuviteltuihin kiihkovegaaneihin ystäviin, koska oikeasti hänellä ei ole ystäviä ollenkaan. 

Vierailija
705/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat ei siivonneet kunnolla kotimme saunaa ja kylpyhuoneita.

Vierailija
706/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona päällä enkä pääse mihinkään. Kuolen tylsyyteen kotona.

Vierailija
707/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun otsikossa oli turhaan englanniksi ensimmäisen maailman ongelma. 

Vierailija
708/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa päättää mitä herkkuja viimeselle illalle kun tekee itsarin, musiikki on jo päätetty no onnex vielä pari kuukautta aikaa.

Tunnistan tämänkin ongelman kohdallani. Kun haluaa herkutella, mutta pelottaa, että herkuttelu menee pieleen. Kun ensin miettii päänsä puhki, että mitähän herkkua sitä ostaisi. Ja sitten toiveikkaana ostaa jotain, minkä kuvittelee olevan taivaallisen hyvää. Mutta siinä tilanteessa, kun haluaa siitä herkusta nauttia, joutuukin toteamaan, ettei se niin hyvää ollutkaan :-(

Vielä jos se on viimeinen mahdollisuus ikinä, niin mitä jos se herkku ei olekaan hitti, vaan huti :-(

Vierailija
709/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä enkä millään jaksaisi aloittaa töitä. Sitten harmittaa kun työkaverit jaksaa painaa ja kadehdin heidän saavutuksiaan.

Vierailija
710/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä sohvalla makailusta tulee ummetusta. En jaksa liikkua vaikka kotona on juoksumatto ettei tarvitse mennä uloskaan rämpimään.

Vierailija
711/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen tekee koko ajan mieli makeaa ja nurisee herkkujen perään. Itse haluan taas vähentää herkkuja ja koko keskustelu ahdistaa.

Syötä sille kunnon ruokaa! Herkkuhimo tulee, kun syötetään jotain hiilarihöttöä ja verensokeri heiluu. Siinä alamäessä aivot haluaa lisää nopeita hiilareita. 

Voi olla, että on myös oppinut syömään tylsyyteen ja suruun. Anna lapsellesi kunnollista ja ravitsevaa ruokaa ja myös omaa aikaasi. Ja pidä itsestäkin parempaa huolta, niin et kaipaa herkkuja sinäkään.

Vierailija
712/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V12 moottorinen autoni aiheuttaa mielipahaa kiihkovegaaneissa ystävissäni, jotka mielellään pyytävät kyytiä, paheksuakseen nahkaverhoilua

Tässä esimerkki ihmisestä, joka ei osaa eikä halua nauraa itselleen edes anonyymisti vauvapalstan hupiketjussa. Tämänkin kommentin hän käyttää kääntämällä asian kuviteltuihin kiihkovegaaneihin ystäviin, koska oikeasti hänellä ei ole ystäviä ollenkaan. 

Tuo oli itse asiassa hyvin moniulotteinen kommentti jos sitä viitsii vähän aikaa miettiä eikä tukehdu sanaan kiihkovegaani.

Siinä on mukana paheksuntaa osoittavat ystävät, joitka itse kokevat ongelmaksi sen, että tarvitsevat satunnaisesti juuri sitä mistä ystäväänsä paheksuvat.

Ongelma on yhtälailla turhamainen kumpaankin suuntaan.

Vierailija
713/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli ja pitäs töihin lähteä..

Vierailija
714/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panettais. Mut ei viitsis vetää käteenkään.

Vierailija
715/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa on remontti ja ajattelin otolliseksi tilaisuudeksi aiheuttaa vihdoin samaan syyssyyn omalta puolelta meteliä, mutta en sitten löytänytkään kaiverrintani.

Niin ja Putte ottaa pannuun varsin rankasti. Voisi saada vaikka koronan ja lepäillä jokusen viikon ihan hissukseen teholla.

Vierailija
716/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kitua vielä 3 tuntia töissä ennenkö pääsee hiihtolomalle ja reissuun.

Vierailija
717/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkät varpaankynnet

Vierailija
718/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli itse asiassa hyvin moniulotteinen kommentti jos sitä viitsii vähän aikaa miettiä eikä tukehdu sanaan kiihkovegaani.

Siinä on mukana paheksuntaa osoittavat ystävät, joitka itse kokevat ongelmaksi sen, että tarvitsevat satunnaisesti juuri sitä mistä ystäväänsä paheksuvat.

Ongelma on yhtälailla turhamainen kumpaankin suuntaan.

Voithan sinä niin kuvitella. Jutussa oli mukana nämä "ystävät", koska oikeasti haluttiin nimenomaan pilkata heitä. Tiedoksi vielä, etten itse ole vegaani, enkä edes tunne yhtään vegaania, joten älä turhaan nyt oleta minun sen takia kommentoivan näin. 

Vierailija
719/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona sataa todella isoja ja märkiä, 0-kelin lumihiutaleita, ja mietin sataako tuo ikävästi kävelylenkillä naamaan.. Joo, on vaikeaa tämä elämä.

Vierailija
720/990 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä hyvä palkka, mutta oman ajan vähyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi