Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaveilen vanhasta talosta jossain korvessa, savu tupruttaa piipusta

Vierailija
08.01.2018 |

viljelen itse vihanneksia ja kalastan, joku päivä pihaan kävelee komea metsän mies ja se on menoa..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vanhassa maalaistalossa korvessa, piipuista tupruaa savu kun lämmitän uunia tai saunaa.

Perunoita saan omasta maasta ja ruskean kastikkeen teen itse.

Oikeastaan tämä elämä on niin auvoisaa että herää kysymys miksi rikkoisin sen?

Viho viimeinen asia millä sen tahtoisin rikkoa on ottaa nurkkiini joku kaupunkilaistaustainen uusavuton joka tahtoo leikkiä vuohenomistajaa ts. käytännössä hänelle kuuluisi niiden rapsuttelu ja minulle kaikki muu ruokinnasta aitojen tekoon.

M

Vierailija
22/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komea metsän mies, eikös ne ole tenttu-ukkoja. Asuvat metsien puskissa.

Eikun he asuvat metsämökeissä. Tai kaupungeissa, joista tulevat käymään maalle metsätöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun vanhassa maalaistalossa korvessa, piipuista tupruaa savu kun lämmitän uunia tai saunaa.

Viho viimeinen asia millä sen tahtoisin rikkoa on ottaa nurkkiini joku kaupunkilaistaustainen uusavuton joka tahtoo leikkiä vuohenomistajaa ts. käytännössä hänelle kuuluisi niiden rapsuttelu ja minulle kaikki muu ruokinnasta aitojen tekoon.

M

Vuohen rapsuttelu kuulosta ihanalta. Ruoki sinä vuohi ja tee sille aita niin minä käyn metsätöissä etkä nupise kun metsän mieskin on siellä.

Vierailija
24/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsien mies eli joku Bigfoot 😁😁

Vierailija
25/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Vuohen rapsuttelu kuulosta ihanalta. Ruoki sinä vuohi ja tee sille aita niin minä käyn metsätöissä etkä nupise kun metsän mieskin on siellä.

Kaiken kukkuraksi vielä aisuriksi pitäisi ryhtyä? Juu ei.

M

Vierailija
26/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsien mies eli joku Bigfoot 😁😁

Barefoot

Vierailija
27/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av.

Helppoa se ei olisi, ja jostain pitäisi rahaakin tienata... Mutta pystyisikö haaveesta tekemään totta :)?

M41v

Vierailija
28/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Av.

Helppoa se ei olisi, ja jostain pitäisi rahaakin tienata... Mutta pystyisikö haaveesta tekemään totta :)?

M41v

Toki pystyy. Rakkaus ja huumori antavat voimaa. Eikä luovuteta.

Vierailija
29/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumoria siinä tarvittaisiinkin, olen minä sen verran siellä aikaa viettänyt että tiedän miten paljon työtä vaaditaan ennen kuin voidaan nauttia takkatulen loimusta lähekkäin. 

Vierailija
30/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumoria siinä tarvittaisiinkin, olen minä sen verran siellä aikaa viettänyt että tiedän miten paljon työtä vaaditaan ennen kuin voidaan nauttia takkatulen loimusta lähekkäin. 

Kaikki työt mitä omakotitaloon tehdään, voi ottaa myös kuntoilun kannalta. Eipähän tarvitse lähteä kuntosalille hikoilemaan! :)

Me kaadetaan itse puut, tai siis mies kaataa, omasta metsästä tai naapureilta saadaan/ostetaan. Talvella haetaan puut moottorikelkalla pihaan ja ennen pääsiäistä puut on lyöty pilkkeeksi ja ennen kesän alkua liiteriin pinottu.

Vaikka iso työ tehdäänkin, niin kyllä siinä sohvannurkassa on sitten niin kiva lämmitellä, kun oman metsän puut rätisee uunissa!

Se Kainuussa viikonloput elävä.

Vierailija
31/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama unelma.

Vierailija
32/32 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tämä unelma. Ostin vuosi sitten kesämökin ja olen todennut, että voisin asua ihan pysyvästi siellä. Ihaninta olisi juurikin kantovesi ja lämmittää tönöä puilla

Olen ollut tuossa mökissäni talvellakin niin, että kaivon pumppu oli jäässä ja vedet poikki ja piti ostaa kaupasta vedet, joilla pärjäsin. Oli n 10 astetta sisällä ja nukuin monta peittoa päällekkäin. Se oli ihan mahtavaa.

Ensi kerralla kun tulee myrsky, aion mennä sinne ja katsoa, millaista on. Sähköt tuskin katkeavat kylläkään enää, viime kesänä niitä kaapeleita kaivettiin lähistöllä maahan.

Ihmiset haaveilevat siitä, mitä heillä ei ole. Kaverini on kotoisin tällaisista oloista, eikä tule mökille edes mielellään kylään, kun se muistuttaa häntä köyhästä lapsuudesta ja tuo ikäviä tuntoja pintaan. Hän rakastaa luksusta ja kaupunkia. Minä taas olen useamman polven helsinkiläinen ja asunut aina kerrostalossa, joten minä taas unelmoin yksinkertaisesta elämästä ja luontoyhteydestä.