Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia työkkärien käyttämistä konsulttipalveluista

Vierailija
08.01.2018 |

Ilmeisesti aika monilla paikkakunnilla työkkäri ostaa konsulttipalveluita yksityisiltä yrityksiltä. Millaista palvelua ne ovat teille muille työttömille tarjonneet?

Itse olen päässyt mm. muiden työttömien pitämiin mielikuvitustyöhaastatteluihin. Viime kerralla taas kävin konsultin henkilökohtaisessa haastattelussa, jossa kyseltiin olenko hakenut töitä. Tämä kesti noin. 2min ja ärtsyn haastattelijan tavoite oli saada pakolliset vastaukset koneelle sekä minut asap. pois huoneesta.

Kyllähän moisesta kannattaa firmoille maksaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri ei osta tuollaista konsulttipalvelua. Se ostaa työllistymispalvelua, jossa ostopalveluna toimiva yritys saa korvauksen siitä, että asiakas työllistyy. Nuo kertomasi asiat ovat olleet firmalle pelkkää miinustulosta, jos sinua ei saada töihin.

Keksi seuraavaksi jotain parempaa.

Vierailija
2/9 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, no nyt oli omaa tietämättömyyttä! Pahoittelut siitä. Kokemukset tosin olivat kyllä aitoja :D. Enkä oikein tiedä kuka moisesta hyötyy

... tilaisuuksissa on kuitenkin ollut pakko käydä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos työllistyn se ei ole kyllä noiden sessioiden tulos. Eli onko silti ok, että konsulttipalvelut saavat jonkun palkkion työllistymisestäni?

Ap

Vierailija
4/9 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn noin kerran kuussa puhumassa konsultin kanssa. Kerron, mitä töitä olen hakenut ja miten ja hän sitten mahdollisesti keksii jotain uusia paikkoja, mihin hakea. Ekalla kerralla käytiin cv läpi. Aika vähän siellä mitään tehdään, eihän hän nyt tyhjästä voi mitään työpaikkoja taikoa. Välillä kyllä kauhistuttaa, kun ajattelen että paljonko hänelle tästäkin maksetaan.

Vierailija
5/9 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn noin kerran kuussa puhumassa konsultin kanssa. Kerron, mitä töitä olen hakenut ja miten ja hän sitten mahdollisesti keksii jotain uusia paikkoja, mihin hakea. Ekalla kerralla käytiin cv läpi. Aika vähän siellä mitään tehdään, eihän hän nyt tyhjästä voi mitään työpaikkoja taikoa. Välillä kyllä kauhistuttaa, kun ajattelen että paljonko hänelle tästäkin maksetaan.

Jos työllistyt toistaiseksi voimassaolevaan työsuhteeseen, hän saa 500 e. Eli aika surkea tuntipalkka.

Vierailija
6/9 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työllistyt toistaiseksi voimassaolevaan työsuhteeseen, hän saa 500 e. Eli aika surkea tuntipalkka.

Ok, no ei tuo kuulosta kovin paljolta tosiaan. Mutt onko hänen etunsa sitten, että en työllisty määräaikaisesti esim. kesätyöhön? Olen näet ajatellut niitä hakea, voiko hän vastustaa ajatusta?

Vierailija
7/9 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjästä ei voi tosiaan nyhjästä, mutta fiksummalta tämä kuulostaa kuin omat kokemukseni. Esim. cv:n voisin mielusti tsekata ammattilaisen kanssa. Tämä konsulttipalvelu on tarjonnut neuvoja vain perus cv:n tekoon, eli siihen "mihin tulee nimi ja mihin työkokemus"...

Ap

Vierailija
8/9 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjästä ei voi tosiaan nyhjästä, mutta fiksummalta tämä kuulostaa kuin omat kokemukseni. Esim. cv:n voisin mielusti tsekata ammattilaisen kanssa. Tämä konsulttipalvelu on tarjonnut neuvoja vain perus cv:n tekoon, eli siihen "mihin tulee nimi ja mihin työkokemus"...

Ap

No kuulostaa kyllä tylsältä. Tämä minun konsulttini on tosiaan onneksi ihan fiksu ja asiallinen, ihan hyviä ideoitakin hänellä on välillä mutta tosiaan ”tyhjästä on paha nyhjästä”. 4

Vierailija
9/9 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kuulostaa kyllä tylsältä. Tämä minun konsulttini on tosiaan onneksi ihan fiksu ja asiallinen, ihan hyviä ideoitakin hänellä on välillä mutta tosiaan ”tyhjästä on paha nyhjästä”. 4

Alueelliset erot.... toisille vähän parempaa palvelua ja toisille sit vähän huonompaa :D. Ap