Kestopigmentoinnin poisto / Color X ja NaCl liotus
Onko kellään kokemuksia vastaavista kestopigmentoinnin poistomenetelmistä? Olen kokeillut NaCl mentelmää ja se on saanut nyt parilla kerralla haalistettua kulmiani. Nyt haluaisin poistattaa pari kohtaa kokonaan, jotka häiritsevät minua päivittäin. Onko Color X poistosta kokemuksia?
Kommentit (66)
Kävin sen pari kertaa Nacl -liotuksessa ja se vaalensi hieman väriä, mutta se ei varsinaisesti poista pigmenttiä.
Eli esimerkiksi kulman muotoon se ei omalla kohdallani vaikuttanut. Mulla meni viikko parantumiseen ja olisin jatkanut sillä, jollei mulle olis sanottu tokalla kerralla, että joillakin voi mennä jopa 20 kertaa NaCl -liotuksessa että väri lähtee kokonaan pois. Se tuntui suoraan sanottuna aika pahalta..
Tsemppiä! Tiedän miten pahalta tilanne tuntuu, kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä ja vaihtoehdot on mitä on. Nyt vaan tuntuu vielä pahemmalta, kun teki sen Color X toimenpiteen. Joten sitä kannattaa välttää.
Mä olen odottanut omien kulmieni haalistumista kohta 1,5 vuotta. Tällä hetkellä siis ovat aika kirkkaanpunaiset, kiitos ilmeisesti väreissä sittenkin olleen rautaoksidin... Ilmeisesti kuitenkin siis tässä vaiheessa kaikki muu sävy lähtenyt jo kulmista aineenvaihdunnan mukana, mutta rautaoksidi on tiukassa. Auttaako siihen nuo tuollaiset nacl hoidot? En kyllä mene color X hoitoa kokeilemaan, varmaan yhtä pitkään saisin odottaa sen punaisuuden katoamista sitten :-/
Mä veikkaan, että noi NaCl -hoidot voi vaalentaa sitä punasuutta (niinkun haaleamman punaiseksi), mutta mä veikkaan, että aika monta kertaa saisi sitten niissä käydä. Joo ei kannata mennä tuohon Color X:ään, saa todellakin kärsiä sitten sen parantumisen kanssa ihan liian pitkään. :(
Moro.
Yritin etsiä aiheesta tietoa ja kiitos teille!
Hetken mielijohteesta, ajattelin että hei helppo tapa meikata. Jos laittaa kulmat ja luomet on koko ajan "meikattu". Kunnes luojan kiitos tuli mieleen, että mitä jos ne ei onnistukkaan.
Kiitos teille kun olette kertonut tästä prosessista ja kaikesta avoimin. Nyt voin olla varma, että en todellakaan halua mitään kestoa naamaani, paitsi värjäyksellä ja samalla tekijällä jolla oon jo käyny.
Todella paljon kiitoksia silmien avauksesta!!
Tsempit teille, että kasvonne parantuisivat mahdollisimman normaaleiksi pian. ❤
Heippa!
Mites muilla menee? Onko kulmat haalistuneet? Täällä ei mitään muutosta pariin kuukauteen :( Odottavan aika on pitkä. Nyt 18kk kulmien vahvistuskerrasta ja tiukassa on punainen sävy.
Täällä myös yksi punakulmainen, jolle vakuutettiin ettei värissä ole rautaoksidia...no olipa kuitenkin ja nyt siis kulmat todella punaiset... Onko kellään kokemusta lähteekö tuo punaisuus koskaan pois? Tai saako sitä peitettyä uudella värillä? Kaikki kokemukset otetaan kiitollisena vastaan.
Hei!
Minulle tehtiin kolmisen vuotta sitten microbladingit, jossa oli myös ilmeisesti rautaoksidia väriaineessa. Huomasin, että kulmani olivat punertavat ja kävin rejuvi tattoo removalin tekemässä. Tämä auttoi ehkä hieman, mutta punaisuus pysyi silti.
Onko tässä vielä mahiksia saada normaalin näköiset kulmat? :/
Minulla on kaksi vuotta sitten tehdyt microblading kulmat, joiden muotoon olen sinänsä tyytyväinen. Kulmat ovat haalistuneet vain vähän, mutta ovat muuttuneet suttuisen näköisiksi. Olen harkinnut niiden poistoa, mutta en haluaisi että poistosta aiheutuu pysyvää punoitusta/arpeutumista. Niinpä olenkin miettinyt tatuoinnin poistovoidetta (profade). Onko kukaan kokeillut sitä? Uskaltaakohan naamaan laittaa?
Nostan tätä ketjua, sillä minulla myös tilanne, että kulmat ovat hyvän malliset ja periaatteessa hyvän värisetkin, mutta "suttuiset". Onko tuosta Profade -voiteesta tai Kelocotesta kokemuksia kellään?
Tuota ColorX:ää en todella halua kokeilla ja NaCl -liuotuskin tod. näk. jää kokeilematta.
Vierailija kirjoitti:
Nostan tätä ketjua, sillä minulla myös tilanne, että kulmat ovat hyvän malliset ja periaatteessa hyvän värisetkin, mutta "suttuiset". Onko tuosta Profade -voiteesta tai Kelocotesta kokemuksia kellään?
Tuota ColorX:ää en todella halua kokeilla ja NaCl -liuotuskin tod. näk. jää kokeilematta.
Profade ei ainakan minulla tehnyt yhtään mitään, turha tuote. Kelocotehan on arpivoide, en tiedä miten se voisi auttaa kosmeettisten pigmentointien poistoon?
Voi teitä naisia, kun haksahdatte hölmöyksiin.
Onko kestopigmentoinnin poistomenetelmät yhtään parantuneet? Onko olemassa mitään itse käytettävää voidetta joka vaalentaisi. Mulla tuli rumat, ei kauheat, mutta rumat, ja mietin menenkö poistattamaan vai jäänkö odottamaan että haalistuvat. Pitäisi haalistua n vuosi puolitoista. Mulle ei tehty vahvistuksia, kun olivat niin epäonnistuneet.
Niin, ja kenellekään en suosittele kulmien kestopigmentointi. Vaikka menin tekijälle, jonka olisi pitänyt kaiken järjen mukaan olla hyvä ja ammattimainen. Blogeissa kehuttu.
Itsellä microblade- kulmat, vuosimallis 2019, muistaakseni. Malli meni heti persiilleen ja korjailemassa kävin 2-3krt. Kulmista tuli ok ja päätin antaa olla koska kyllähän ne vaalenee. No nehän oli hakattu nii syvälle että ei ne haalene mihinkään, muodonki takia päätin alkaa tutkimaan poistoa. Luin tämän ketjun, mutta päätin silti mennä tuohon color x- poistoon.
Eka poistokerta oli tammikuussa. Pakko myöntää et todella epämiellyttävän tuntuinen, aine kirvelee todella paljon. Heti toimenpiteen jälkeen punoitti ja oli todella tummat sekä kudosnestettä valui paljon. Muutoin paranemisprosessi muistuttaa kulmien pigmentoitia. Helpottaa kun rupivaihe ohi, 1-2 viikossa. Punoitus alueille mitä työstetty enemmän jää pitkäksi aikaa. Mutta itse saanut normaalisti meikattua piiloon.
Itsellä ekan kerran jälkeen pigmentti vaaleni/ lähti todella hyvin. Tällä viikolla kävin toisen kerran sillä muoto oli nii väärä että väriä piti poistaa tietyiltä alueilta kokonaan. Samalta tuntui, kirvelyä vielä sama ilta ja kudosnestettä vuosi paljon.
Nyt annan kulmat parantua hyvin, 10-12vko ainakin ennen kun voidaan tehdä uudet kulmat päälle.
Paranemisprosessi on pitkä, todella pitkä. Mutta olen valmis siihen että saan nuo kauheudet korjattua. Myös nyt etätyöaikana on ollut helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kestopigmentoinnin poistomenetelmät yhtään parantuneet? Onko olemassa mitään itse käytettävää voidetta joka vaalentaisi. Mulla tuli rumat, ei kauheat, mutta rumat, ja mietin menenkö poistattamaan vai jäänkö odottamaan että haalistuvat. Pitäisi haalistua n vuosi puolitoista. Mulle ei tehty vahvistuksia, kun olivat niin epäonnistuneet.
Niin, ja kenellekään en suosittele kulmien kestopigmentointi. Vaikka menin tekijälle, jonka olisi pitänyt kaiken järjen mukaan olla hyvä ja ammattimainen. Blogeissa kehuttu.
Poistoa itekin miettinyt. Mulla sinällään ihan ok kulmat, kun ne laitettiin neljä(?) vuotta sitten, mutta ovat muuttuneet suttuisiksi ja väri sellainen sinertävä. Tosiaan ovat vielä kiinni kuin tauti eikä juurikaan haalistuneet, vaikka sanottiin, että mun rasvoittuvalla iholla kestävät max 6 kk.
Oispa ollutkin niin, mutta ei tosiaan luonnollisesti häviä, lienee viillelty väriaine liian syvälle =/
Vanha ketju, mutta aihe edelleen ajankohtainen, joten kerronpa omankin kokemukseni. Mulle tehtiin seitsemän vuotta sitten microbladingkulmat, jotka olivat jo silloin hieman punertavansävyiset. Nyt kaikki muu pigmentti on poistunut, paitsi ilmeisesti rautaoksidi jota värissä oli vaikka muuta väitettiin. Minulla on siis punaiset kulmat, joita ei voi poistaa laserilla (koska rautaoksidi) enkä uskalla noihin muihin poistoihin lähteä arpeutumisvaaran vuoksi. Jos jollai on hyviä vinkkejä niin otan kiitollisena vastaan. Itse olen rullailut silloin tällöin mikroneulausrullalla kulmia, ja sillä kulmat ovat vähän vaalentuneet.
Kulmis kirjoitti:
Itsellä microblade- kulmat, vuosimallis 2019, muistaakseni. Malli meni heti persiilleen ja korjailemassa kävin 2-3krt. Kulmista tuli ok ja päätin antaa olla koska kyllähän ne vaalenee. No nehän oli hakattu nii syvälle että ei ne haalene mihinkään, muodonki takia päätin alkaa tutkimaan poistoa. Luin tämän ketjun, mutta päätin silti mennä tuohon color x- poistoon.
Eka poistokerta oli tammikuussa. Pakko myöntää et todella epämiellyttävän tuntuinen, aine kirvelee todella paljon. Heti toimenpiteen jälkeen punoitti ja oli todella tummat sekä kudosnestettä valui paljon. Muutoin paranemisprosessi muistuttaa kulmien pigmentoitia. Helpottaa kun rupivaihe ohi, 1-2 viikossa. Punoitus alueille mitä työstetty enemmän jää pitkäksi aikaa. Mutta itse saanut normaalisti meikattua piiloon.
Itsellä ekan kerran jälkeen pigmentti vaaleni/ lähti todella hyvin. Tällä viikolla kävin toisen kerran sillä muoto oli nii väärä että väriä piti poistaa
No eihän tuo nyt pahalta kuulosta, taidan kokeilla kanssa! Ei mulla ainakaan oo tässä vaihtoehtoja enempää, kerron sitten miten meni kun pääsen operoitavaksi!
Kiitos vastauksesta! :)
Tuon color x:n taidan kyllä sitten unohtaa kokonaan. Olen miettinyt tota nacl liuotusta mutta uskaltaako sellaiseenkaan mennä jos sielläkin on vain vähätelty paranemisaikoja sun muuta. No sitä jään vielä pohtimaan.