PSYKOLOGIA 2018
En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.
Kommentit (901)
Ne haastattelut ovat hurjia kaikille. Ei varmaan kukaan lähde niistä voitokkain mielin. Tunteiden tuleminen pintaan ei takuulla ole poikkeuksellista tai yllättävää. Nuo tilanteet ovat vielä niin ylivirittyneitä, että kaikki ovat niissä ihan erityistiloissa.
Siellä sohitaan aina juuri niitä kohtia, jotka on ennakkotehtävissä maininnut haasteellisiksi elämässään, ja ne saadaan kuulostamaan paljon pahemmilta kuin ne ovatkaan. Sille on varmasti jokin taktinen syy. Luulen, että siinä tarkastellaan esim. miten kypsästi ja rakentavasti niitä asioita pystyy käsittelemään.
Yksi laitokselta valmistunut tuttuni sanoi, ettei sinne haeta minkään tietyn tyyppisiä persoonia, vaan nimenomaan variaatiota. Koska ihmisiä on niin monenlaisia, psykologeiksikin kaivataan kaikenlaisia hiihtäjiä. Valitsijoilla ei takuulla ole helppoa. Ainakin meidän pienryhmässä kaikki pyrkijät olivat tosi mainioita ja varteenotettavia tyyppejä, ja kaikilla oli varmasti se, mitä tarvitaankin. Mutta kaikki eivät mahdu.
Miten sulla on voinut nousta Joensuun varasijat 23 paikkaa,kun esim mulla nousi Helsingin tulosten jälkeen 6..?
Kuinka paljon Joensuun sijat siis ovat nousseet? Itse olin 3.varasijalla aluksi, ja eilen luki, että olen päässyt sisään. Tsemppiä ensi vuoden hakuihin kaikille teille jotka ette päässeet <3!
Vierailija kirjoitti:
Ne haastattelut ovat hurjia kaikille. Ei varmaan kukaan lähde niistä voitokkain mielin. Tunteiden tuleminen pintaan ei takuulla ole poikkeuksellista tai yllättävää. Nuo tilanteet ovat vielä niin ylivirittyneitä, että kaikki ovat niissä ihan erityistiloissa.
Siellä sohitaan aina juuri niitä kohtia, jotka on ennakkotehtävissä maininnut haasteellisiksi elämässään, ja ne saadaan kuulostamaan paljon pahemmilta kuin ne ovatkaan. Sille on varmasti jokin taktinen syy. Luulen, että siinä tarkastellaan esim. miten kypsästi ja rakentavasti niitä asioita pystyy käsittelemään.
Yksi laitokselta valmistunut tuttuni sanoi, ettei sinne haeta minkään tietyn tyyppisiä persoonia, vaan nimenomaan variaatiota. Koska ihmisiä on niin monenlaisia, psykologeiksikin kaivataan kaikenlaisia hiihtäjiä. Valitsijoilla ei takuulla ole helppoa. Ainakin meidän pienryhmässä kaikki pyrkijät olivat tosi mainioita ja varteenotettavia tyyppejä, ja kaikilla oli varmasti se, mitä tarvitaankin. Mutta kaikki eivät mahdu.
Se vaan jäi ihmetyttämään, että aiempi ryhmä tuli haastatteluista hymyillen ja iloisesti ja puhuivat, kuinka hyvä fiilis jäi haastattelusta. Meidän ryhmäläiset taas vaikuttivat kaikki hieman ankeilta haastattelun jälkeen. Tuntuu vaan niin turhauttavalta antaa kaikkensa ja avata syvimmätkin haavat yhden asian eteen, joka ei sitten kuitenkaan johda mihinkään. Tätä tunnetta kanssani jakaa tällä hetkellä 30 muuta, jotka eivät myöskään tulleet valituiksi. :/
Näkyykö teillä joensuun varasijat tai tilanne jotka on hakenu jyväskylään ensisijaisesti? Mulla näkyy mutta joillain ei?
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö teillä joensuun varasijat tai tilanne jotka on hakenu jyväskylään ensisijaisesti? Mulla näkyy mutta joillain ei?
Mulla näkyy. Mikä varasija sulla on?
Mulla ei näy enää mitään! Ei näkyny eilenkään.. hain todistusvalinnassa kans kauppikseen ja sinne pääsin, mut sitäkään ei enää näy. Jyväskylän psyka siis ykkösenä. Mitähän mahtaa tarkottaa??
Rr kirjoitti:
Miten sulla on voinut nousta Joensuun varasijat 23 paikkaa,kun esim mulla nousi Helsingin tulosten jälkeen 6..?
No tietenkin niin, että sinä olet paljon korkeammalla Joensuun varasijalla kuin minä. Eli siis lähempänä opisekelupaikkaa. Minä olin siellä 150 tienoilla ja sieltä nousin 23 sijaa ylöspäin, eli 23 henkilöä, jotka olivat hyväksyttyjä tai varasijoilla Joensuuhun, pääsivätkin sitten ilmeisesti sisään Helsinkiin/Tkuun/Treelle.
Sulla varasija nousi kuudella, koska olit lähempänä sisäänpääsyä, ja siellä sun yläpuolella ei varmaankaan ollut sitten kuin nuo kuusi henkilöä, jotka olivat hakeneet Helsinkiin tms. ja päässeet sisälle.
Voidaan olla aika varmoja, että sun ja mun Joensuun varasijalukujen välissä oli siis 17 Helsinkiin (tai Turkuun tai Tampereelle) hyväksyttyä hakijaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei näy ja opintopolku vastas että haun muodostusvaiheessa katoaa varasijatiedot alemmilta, jos on pääsemässä sisään ylempään. Rukoilen ja toivon että ois totuus! Joskus kuulemma myös käyny niin ettei tossa tilanteessa ookaan päässy sisään, ilmeisesti joku tarkastusvaihe siis siellä meneillään ja vielä voi tapahtua kummia.
Onko kellään mitään tietoa kuinka paljon varasijat on aikaisempina vuosina liikkunut? Joensuun varasijat siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan jäi ihmetyttämään, että aiempi ryhmä tuli haastatteluista hymyillen ja iloisesti ja puhuivat, kuinka hyvä fiilis jäi haastattelusta. Meidän ryhmäläiset taas vaikuttivat kaikki hieman ankeilta haastattelun jälkeen. Tuntuu vaan niin turhauttavalta antaa kaikkensa ja avata syvimmätkin haavat yhden asian eteen, joka ei sitten kuitenkaan johda mihinkään. Tätä tunnetta kanssani jakaa tällä hetkellä 30 muuta, jotka eivät myöskään tulleet valituiksi. :/
Meilläkin lähti porukka hiljaisina ja hämmentyneinä. Jonkin verran ehdittiin siinä purkaa, ja joku toinenkin sanoi toivovansa, että haastattelijat tajuavat, etteivät menneisyyden rankat asiat ole enää mikään este, vaikka tilanne olikin niin herkistävä. Minäkin lähdin sieltä nolona ja toivottomana, jotkut sanomani asiat hävettivät ja kaduttivat kauan. Olin varma, etten pääse sisään. Mutta jostain syystä kuitenkin pääsin. Haastattelun jälkifiiliksistä ei varmaan voi päätellä kovin paljoa.
Hanurista, ettet päässyt sisään. Hylsy tuollaisen tilanteen jälkeen on erityisen rankka. On kuitenkin kiistämättömän iso ja hieno voitto päästä toiseen vaiheeseen asti. Koko kevät ei varmasti kuitenkaan mennyt hukkaan, ensi vuonna mahdollisuudet ovat taas paremmat.
Ajattelitko soittaa ja kysyä palautetta?
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään mitään tietoa kuinka paljon varasijat on aikaisempina vuosina liikkunut? Joensuun varasijat siis
Mäki haluisin tietää! Mulla ei enää näy varasija, kuumottaa et mitähän sille on tapahtunut nyt ku hki-tre-tku tullu ja pian Jyväskyläkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäki haluisin tietää! Mulla ei enää näy varasija, kuumottaa et mitähän sille on tapahtunut nyt ku hki-tre-tku tullu ja pian Jyväskyläkin!
Jos oot ollu jkl soveltuvuus kokeessa ja ei näy varasijaa niin mahdollisesti oot sit pääsemässä jkl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oot ollu jkl soveltuvuus kokeessa ja ei näy varasijaa niin mahdollisesti oot sit pääsemässä jkl
Joo niin mä tässä lueskelin, mut ei uskalla yhtään luottaa silti tähän. Ois ihana tietää myös Joensuun varasijojen liikkumisesta, mut mulla katos tieto jo ennen noita muita kaupunkeja :(
Vierailija kirjoitti:
Se vaan jäi ihmetyttämään, että aiempi ryhmä tuli haastatteluista hymyillen ja iloisesti ja puhuivat, kuinka hyvä fiilis jäi haastattelusta.
Oma kokemus ei (välttämättä) kerro yhtään mitään. Muistan viime vuoden soveltuvuuskokeista tyypin, joka tuuletteli avoimesti nappiin mennyttä suoritustaan eikä lopulta tullut valituksi. Tärkeintä on ettei anna muiden käytöksen hermostuttaa ja täten vaikuttaa omaan suoritukseen. Kuten sanottu, mitään valmista muottia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse en liikkunut Joensuun varasijoilta yhtään viime keväänä. Tänä vuonna on kuulemma aika paljonkin liikkunut. Itse siis pääsin sisään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo niin mä tässä lueskelin, mut ei uskalla yhtään luottaa silti tähän. Ois ihana tietää myös Joensuun varasijojen liikkumisesta, mut mulla katos tieto jo ennen noita muita kaupunkeja :(
Mikä varasija sulla oli Joensuuhun?
Hei näkyykö kellään Jyväskylän varasijaa? Olis kiva tietää vaan mielenkiinnosta, että päivittyykö tuo vaan kaikkien kohdalla ettei kellään näy xD Toivottavasti tulokset ehtii tulla vielä tänään 😵
Aivan kamalaa ootella jkl tuloksia, tulis jo niin pääsis tästä tuskasta :(((
Kuulostaa hyvin paljon minun haastattelultani. Ja minä myös tiedän mitä haluan psykologina tehdä ja olin myös tutustunut Turun psykologian laitoksen sivuihin. En vaan tällä kertaa sitten mahtunut joukkoon. Ties kuinka mones välivuosi edessä, viitsi edes laskea...