Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PSYKOLOGIA 2018

Vierailija
08.01.2018 |

En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.

Kommentit (901)

Vierailija
701/901 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koepisteet 71,6. Pääsin eka hakukohteessa Helsingin maisterihaun 1. varasijalle ja Turkuun toiseen vaiheeseen

Vierailija
702/901 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli koepisteet 71,6. Pääsin eka hakukohteessa Helsingin maisterihaun 1. varasijalle ja Turkuun toiseen vaiheeseen

Onko sulle selvinnyt Turun kohtalo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/901 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulle selvinnyt Turun kohtalo?

Turkuun mut on hyväksytty. Nyt yritän selvittää, miten tuon tässä tilanteessa opiskelupaikan voi ottaa vastaan.

Vierailija
704/901 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olin Joensuun varasijalla tyyliin 150 ja nyt olen 23 sijaa ylempänä. Mulla näkyy opintopolussa tälläkin hetkellä varasijalla olo. Ehkä sä oot sit pääsemässä Joensuuhun sisään!

Haha joo siis mua hämäs ehkä toi "ylempänä" ni en jotenki tajunnut tota lausetta. Ku musta se on "alempana" jos on lähempänä siis sisäänpääsyä. Ei siis varmasti oo kumpikaan sen enempää väärin tai oikein, jotenki vaa hämäännyin. Olin siis yhteispistejonossa viimeks kun näky niin jotain alle 10. varasijalla...

Haha, ymmärrän! :D Kyllähän silti formuloissakin noustaan sijalle yksi (eli ylemmäs), eikä laskeuduta sijalle 1 :D

Joo ihan totta kyllä! :-D

Vierailija
705/901 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun jyväskylä varmaan panttaa niitä tuloksia torstaihin klo 23.59 asti varmaan :)))))))))

Vierailija
706/901 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulokset tulee.

Vierailija
707/901 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Jyväskylään!

Vierailija
708/901 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullu Jyväskylän tulokset vielä. Älkää jaksako trollata

Vierailija
709/901 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Jyväskylään!

Eipä taija olla tulokset tullu vielä

Vierailija
710/901 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Jyväskylään!

Psykologiaa? Vuonna 2018? Oletko tosissasi?

Vierailija
711/901 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Jyväskylään!

... juna vaan oli puol tuntia myöhässä.

Vierailija
712/901 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks täällä muita Turkuun päässeitä kuin tämä yks maisterihaun kautta päässyt?

Vierailija
713/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ois. Yhteispisteet 141,20 ja koepisteet 78,20. Helsinkiin olen 11. varasijalla ja Tamperetta odotellaan.

Vierailija
714/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ois. Yhteispisteet 141,20 ja koepisteet 78,20. Helsinkiin olen 11. varasijalla ja Tamperetta odotellaan.

Ai niin tosiaan, en ole ensikertalainen, se vaikuttaa sijoittumisiini joten muhun ei kannattane verrata.

Vierailija
715/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt :( Missä järjestyksessä sisäänpäässeet teitte tehtäviä? Hki, tre, turku

Vierailija
716/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekakertalainen kirjoitti:

En päässyt :( Missä järjestyksessä sisäänpäässeet teitte tehtäviä? Hki, tre, turku

Prioriteettijärjestyksessä, siis sen mukaan, mikä oli kunkin tehtävän painotus. 1.2 jäi suurimmaksi osaksi tekemättä. Jos jokin kohta jäi jumittamaan, menin eteenpäin ja palasin siihen myöhemmin. Esim. kokeen aivan ensimmäistä osatehtävää mietin aluksi yli puoli tuntia, kunnes tajusin luovuttaa. Palasin siihen viimeiseksi, ja sainkin tehtyä sen viimeisessä kymmenessä minuutissa.

Vierailija
717/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekakertalainen kirjoitti:

millä varasijalla oot?

Vierailija
718/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää, minkälaisia persoonia Turkuun valittiin. Tai minkälaisia valintakriteereitä käytettiin. Tuntuu jotenkin niin henkilökohtaiselta, ettei tullut valituksi. Ja väkisinkin alkaa miettimään missä mättää.. Haastattelut oli itselle rankkoja, koska tuntui, että siellä väkisin kaivettiin ja väännettiin minulle arkoja aiheita, jotta murtuisin. Tuntui jopa, että sanoja laitettiin suuhuni. Kaikilla tuskin on rankkoja kokemuksia, mutta ei kai se nyt voi valintaan vaikuttaa...

Vierailija
719/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää, minkälaisia persoonia Turkuun valittiin. Tai minkälaisia valintakriteereitä käytettiin. Tuntuu jotenkin niin henkilökohtaiselta, ettei tullut valituksi. Ja väkisinkin alkaa miettimään missä mättää.. Haastattelut oli itselle rankkoja, koska tuntui, että siellä väkisin kaivettiin ja väännettiin minulle arkoja aiheita, jotta murtuisin. Tuntui jopa, että sanoja laitettiin suuhuni. Kaikilla tuskin on rankkoja kokemuksia, mutta ei kai se nyt voi valintaan vaikuttaa...

Jatkan vielä sen, että vaikka olenkin täysin tasapainoinen ihminen, niin totta hemmetissä siinä herkistyy, jos minulle henkilökohtaista vaikeaa asiaa tuntematon ihminen alkaa kaivella ja väärinymmärtää. Tämä siis jos se vaikutti valintaani, että olen jotenkin tunteiltani epävakaa. Enhän mä tiedä mikä vaikutti, mutta tämä vain pyörii päässäni.

Vierailija
720/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota itseesi tulosta, kaikki eivät vain mahdu sisään. Minä en päässyt viime vuonna ja pääsin tänä vuonna. Eivätkä ne nenäliinapaketit siellä huvikseen ole, herkistyä saa. Itse tarvitsinkin niitä tänä vuonna. Olen kiitollinen siitä, että haastattelijani ei päästänyt minua helpolla, koska hän ikäänkuin mursi muurini ja sai mahdollisuuden tutustua aitoon minuun. Viime vuonna haastattelijat vain myötäilivät kaikkeen mitä sanoin ja pysyin huomaamattani sitten muurini takana. Tänä vuonna olin aidompi ja pyrin siihen, etten yritä sanoa, mitä luulen haastattelijan haluavan kuulla. Olin myös välivuoden aikana saanut suuntaa tulevaisuudelleni, osasin hieman sanoa mitä haluan tehdä psykologina. Olin myös tutkinut Turun psykologian laitoksen sivuja, joten olin hyvin kartalla kouluun liittyvissä kysymyksissä.

Haastattelija itsekin sanoi, ettei tästä voi mitenkään arvioida, sopiiko joku psykologiksi vai ei. Älä lannistu!