Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordean surkea asiakaspalvelu/suositelkaa pankkia

Minnis
08.01.2018 |

Olen käyttänyt koko aamun yritykseen saada kahdelle pojalleni pankkikortit Nordean tileilleen.

Soitin ensin Nordean asiakaspalvelunumeroon, jossa vastasi tietenkin automaatti. Näppäiltyäni kaikenlaisia tunnuksia painoin numeroa 1, joka tarkoittaa takaisinsoittopalvelua. Minulle soitettiinkin melko nopeasti, noin 5 minuutin kuluttua, mutta soittaja oli jälleen automaatti, joka selosti ruuhkatilannetta ja laittoi musiikin soimaan. Muutamien minuuttien kulutttua sekin loppui.

Ei muuta kuin uusi yritys ja erinäisten koodin näppäilyn jälkeen jätin jälleen soittopyynnön. Sain kotvan kuluttua soiton ja vähän ajan kuluttua puhelimessa puhui oikea ihminen, pankin asiakaspalvelija. Taas piti luetella tunnuslukuja sekä mm. oma ja poikieni sotu yms.

Sain sanottua vihdoin asiani, jolloin virkailija tiedusteli, onko teillä yhteishuoltajuus. Miten niin? Ihan normaali perhe ollaan. No kun tarvitaan myös miehen suostumus pankkiautomaattikortteihin. No, mieheni ei kestä tällaista soittelurumbaa ollenkaan eikä sitä paitsi opetustyöstään pystyisikään irtautumaan esim. koko aamupäiväksi vuoroin soittelemaan ja vuoroin odottelemaan takaisinsoittoa. Kuulemma sitten on toimitettava kirjallinen valtakirja, sisällön voi muotoilla vapaasti. Sen kanssa mentävä konttoriin, virkailija varasi minulle seuraavan vapaan ajan, joka on viikon päästä Senaatintorin konttorissa. Sitten vasta päästään tilaamaan kortteja pojille, joiden tulee todistaa henkilöllisyytensä kuvallisella henkilöllisyystodistuksella (virkailija kysyi pokkana, onko 14- ja 16-vuotiailla pojillani ajokortteja).

No voihan hitto, kyse on siis siitä, että haluaisin kätevästi siirtää onlinessa poikien tilille rahaa omalta tililtäni, joka on siis Nordeassa. Eipä onnistu ainakaan nopeasti, ei kai voi mitään, tehdään näin sitten.

Vaan ei... melko pian tämän jälkeen sain soiton Senaatintorin Nordean konttorista, josta ystävällisesti kerrottiin, ettei heille voi varata aikoja. Sen sijaan olen tervetullut jonottamaan.

Suositelkaa toimivaa, tehkokasta ja nykyaikaista pankkia!

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan kuka tahansa saa avata lapsillesi tilit ja hankkia heille pankkikortit. Vanhemmuudella, tunnistamisilla tai muilla höpinöillä ei ole mitään väliä.

Ehdotan, että he voivat tehdä bisnestä siirrättämällä itselleen tuloa mm. Nigeriasta ja Venäjältä.

Ikävä pankki, joka ei ole pienen ihmisen puolella.

Vierailija
42/72 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja danskessa on ollut meillä vähintään yhtä hankalaa,jos ei hankalampaa kuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin syksyllä varata ajan konttoriin asioideni hoitoa varten. Kuulemma syyni ei ollut tarpeeksi painava ajan saamista varten. Minua kehotettiin menemään jonottamaan konttoriin tai minut voitaisiin samantien yhdistää pankkineuvojalle tämä pikaisen asian hoitamista varten.

Siinä vaiheessa, kun puheluni päättyi oli sen kesto ollut 2h 3min. Yritin siinä puhelimessa roikkuessani kuvata ajokorttiani ja lähettää sitä verkkopankin kautta asiakaspalvelijalle. Noh, asiakaspalvelija sai viimein kuvan kortistani, mut hei mun olisi pitänyt kuvata myös kortin takapuoli! Ja sit uudestaan... Siis se 'yksinkertainen' asia kesti puhelimitse kaksi tuntia ja live olisi varmasti hoitunut alle puoleen tuntiin.

Muistakaa valittaa ja antaa palautetta Nordealle. Sain itse hyvitykseksi 40e. Ja nyt asioin taas Nordean kanssa tammikuussa chatin välityksellä ja sain taas 40e valitettuani aiheesta. Noh, saa tällä rahalla maksettua pankinpalvelumaksuja..

Vierailija
44/72 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen pieni säästöpankki, vanhanajan palvelua.

Vierailija
45/72 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhanaikaiseksi jääkin. Säästöpankki plus muut pikkupankit ovat jääneet vääjämättä kehityksestä valovuosia taakse, eikä heidän toimintansa ole tulevaisuudessa turvattu saati vakaalla pohjalla...

Vierailija
46/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkaas kuinka hauska tilanne on ns. asiakastietojen päivitys. Virkailija tiiraa tiliä ja jos rahaa on siellä vähän  - muutama tonni, niin sitten kysellään mistä sitä rahaa oikein tulee ja miksi. Siis kohtelu on tyyliin ikään kuin olisi jokin rikollinen. Tulipa vaan puhelun aikana muutamaan otteeseen tokaistua, että mitä tekemistä tälläkin asialla on pankille?  Mutta kun NORDEA haluaa TUNTEA ASIAKKAANSA ja kohtelee heitä sen mukaan kuin ruttoa.

Sitten ne kaikki verkkoapit ja verkkopankin chattirobotit ovat täysin persiistä. Siis se robotti ei ymmärrä yksinkertaisintakaan kysymystä. 

Vierailija
47/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, en haluisi olla Nordean pankkivirkailija, kun saa tällaista kuraa syyttömänä niskaansa.

Vierailija
48/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu Danskessa. Virkailija sanoi, että tunnuslukusovellus toimii IOS 10.3.3 puhelimessa. Virkailija sanoi, että kyllä toimii. Kokeilin. Ei toiminut, joten aloin googlailla ohjeita. Sovelluksen tilausohjeissa olikin mainittu, että pitää olla IOS 11 tai uudempi. Siis virkailija ei edes lue pankin ohjeita, kun toimii asiantuntijana. Hohhoijaa. No valistunut asiakas kyllä ne ohjeet löytääkin, mutta harmitti jonottaa turhan takia. 

Vierailija
49/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus edelliseen: Sama juttu Danskessa. Kysyin chatissa, että toimiiko tunnuslukusovellus IOS 10.3.3. puhelimessa .......

Vierailija
50/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuulkaas kuinka hauska tilanne on ns. asiakastietojen päivitys. Virkailija tiiraa tiliä ja jos rahaa on siellä vähän  - muutama tonni, niin sitten kysellään mistä sitä rahaa oikein tulee ja miksi. Siis kohtelu on tyyliin ikään kuin olisi jokin rikollinen. Tulipa vaan puhelun aikana muutamaan otteeseen tokaistua, että mitä tekemistä tälläkin asialla on pankille?  Mutta kun NORDEA haluaa TUNTEA ASIAKKAANSA ja kohtelee heitä sen mukaan kuin ruttoa.

Sitten ne kaikki verkkoapit ja verkkopankin chattirobotit ovat täysin persiistä. Siis se robotti ei ymmärrä yksinkertaisintakaan kysymystä. 

Ne on kuules kaikkia pankkeja velvoittavia direktiivejä, ihan vastaavat tuntemisvelvoitteet ja rahanpesun estämistä koskevat vaatimukset on jokaisella pankilla. Lue lehtiä.

Vierailija
51/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chattirobotit eivät toimi. Yritin kysyä Finnairilta, että saako pitkän taittumattoman isohkon sateenvarjon ottaa mukaan matkustamoon. Robotti haki sen ohjeen, josta asia ei selvinnyt ja siksi olin soittanut. Siis jos saa olla cabin-laukku ja pieni käsilaukku, niin saako ottaa sen sateenvarjonkin vielä mukaan. Eipä asia selvinnyt.

Vierailija
52/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ålandsbanken, harvoja suomalaiaia pankkeja mitä jäljellä.

Toinen vaihtoehto on seurata nallen suositusta... :D

Vierailija
53/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPssa tämä asia ainakin hoituu niin, että molemmat vanhemmat lähettävät verkkovaltakirjan ja kortti noudetaan konttorilta lapsen kanssa. Taitaa olla nykyisin niin, että matalilla nostorajoilla saa ilman lapsen tuomista paikalle. 

Eikö Nordealla ole vastaa valtakirjaa verkkopalvelussaan?

Vierailija
54/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan paikallisessa säästöpankissa. Paras pankki ikinä!

Vierailija
55/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanpesudirektiivin mukaan tarkastivat partiolippukunnan tilitkin. Piti toimittaa valokuvat ja hallituksen jäsenten tiedot ja todistaa, että ei ole poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö jne. No muutama tonnihan tuossa rahaa liikkuu, että iso riskihän se pankille on :D.

Sen sijaan kaikki Putinin mafian jäsenet saavat siirtää Nordean ja Dansken kautta satoja miljoonia tai miljardeja ilman, että kukaan kyselee yhtään mitään. Tunne ja tunnista asiakkaasi -periaate koskee vain pieniä asiakkaita. Isoja asiakkaita ei jakseta tutkia. Onhan se tietysti työlästä ja kun palkkioitakin saa.

Vierailija
56/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut aika hupaisia tarinoita Nordean ns. asiakaspalvelusta, mutta ehkäpä henkilöasiakkaat eivät ole heidän suosikkiasiakaskuntaansa.

Itse olen Handelsbankenin asiakas, ja olen pääsääntöisesti hyvin tyytyväinen heidän palveluunsa - pari asiaa kaipaisivat viilausta, mutta ne eivät ole niin suuria, että harkitsisin pankin vaihtoa. Olen kuullut hyvää myös Danske Bankista - siitä minulla ei ole kokemusta.

Vierailija
57/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIELLÄ KONTTORISSA EI TARVITSE KÄYDÄ!

Vierailija
58/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen asiointikerta nordean kanssa on ollut jotenkin ongelmallinen. Virkailijat tekevät vähän liikaa  virheitä.

Muutamia esimerkkejä:

- kysymykseen kuinka kauan kestää uuden pankkikortin saaminen (vanha lakkasi toimimasta) ei osattu vastata kuin "muutamassa päivässä". Tosiasiassa uusi kortti tuli 14 päivän päästä. Raha-asioissa pankin olettaisi olevan jämptimpi." Muutama päivä" on erittäin tulkinnanvarainen ilmaisu. Laskutus ensin käteisen rahan nosto pankista, myöhemmin tililtä vielä veloitus uudesta kortista, koska pankin tulkinnan mukaan asiakas itse aiheuttanut kortin kulumisen. Kortti kuluu höylätessä. Ennen pankki lähetti uuden kortin vuosittain ilman erityismaksuja.

- arvopaperin ottaminen pois tallelokerosta ja tilin lakkauttaminen. Virkailija noutaa paperin, mutta ei  osaa lopettaa tyhjää lokerotiliä, joten pankki laskuttaa tilistä. Korjaussoitto asiakaspalveluun. Myöhemmin palveluneuvojan tiedoissa edelleen tieto siitä, että asiakkaalla on tämä arvopaperitili, vaikkei olekaan. Jälleen on Nordean paperit aivan sekaisin.

-alaikäiselle verkkotunnusten hankinta. Pankki avaa tilin ja antaa tunnukset, mutta ei osaa sitten laittaa täppiä siihen kohtaan, että pankkitunnuksilla henkilö pystyisi tunnistautumaan eri palveluissa. Piti käydä erikseen jonottomassa ja korjaamassa tilanne. 

- Yleisesti puhelimen asiakaspalvelu ei osaa hoitaa mitään asiaa. 

-Jonotusajat konttereissä jäätävät. Varaa mukaan luettavaa ja puolipäivää virka-aikaa jonotukseen.

Vierailija
59/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonotusajat konttereissä jäätävät. Varaa mukaan luettavaa ja puolipäivää virka-aikaa jonotukseen.

Monta kertaa viime vuosina olet konttorissa käynyt?

Vierailija
60/72 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt lopettaa tilini Nordeassa nyt tasan kuukauden. Joka kerta asiakaspalvelussa tulee eri selitys miksei ole jo suljettu. Nyt viimeisin oli etten ole allekirjoittanut valtakirjaa kun lainani on siirtynyt toiseen pankkiin. Paitsi että olen allekirjoittanut, laina on siirtynyt jo kolme viikkoa sitten, Nordean tili nollilla, kortit lopetettu, kaksi viikkoa sitten se valtakirja oli nyt se on hävinnyt. Olen soittanut ja chaittallut ja jokainen joutuu tarkistaa kysymykseni kollegalta. Nyt ne lähetti mulle tunnunslukutaulukon 🤣🤣🤣🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi