Nordean surkea asiakaspalvelu/suositelkaa pankkia
Olen käyttänyt koko aamun yritykseen saada kahdelle pojalleni pankkikortit Nordean tileilleen.
Soitin ensin Nordean asiakaspalvelunumeroon, jossa vastasi tietenkin automaatti. Näppäiltyäni kaikenlaisia tunnuksia painoin numeroa 1, joka tarkoittaa takaisinsoittopalvelua. Minulle soitettiinkin melko nopeasti, noin 5 minuutin kuluttua, mutta soittaja oli jälleen automaatti, joka selosti ruuhkatilannetta ja laittoi musiikin soimaan. Muutamien minuuttien kulutttua sekin loppui.
Ei muuta kuin uusi yritys ja erinäisten koodin näppäilyn jälkeen jätin jälleen soittopyynnön. Sain kotvan kuluttua soiton ja vähän ajan kuluttua puhelimessa puhui oikea ihminen, pankin asiakaspalvelija. Taas piti luetella tunnuslukuja sekä mm. oma ja poikieni sotu yms.
Sain sanottua vihdoin asiani, jolloin virkailija tiedusteli, onko teillä yhteishuoltajuus. Miten niin? Ihan normaali perhe ollaan. No kun tarvitaan myös miehen suostumus pankkiautomaattikortteihin. No, mieheni ei kestä tällaista soittelurumbaa ollenkaan eikä sitä paitsi opetustyöstään pystyisikään irtautumaan esim. koko aamupäiväksi vuoroin soittelemaan ja vuoroin odottelemaan takaisinsoittoa. Kuulemma sitten on toimitettava kirjallinen valtakirja, sisällön voi muotoilla vapaasti. Sen kanssa mentävä konttoriin, virkailija varasi minulle seuraavan vapaan ajan, joka on viikon päästä Senaatintorin konttorissa. Sitten vasta päästään tilaamaan kortteja pojille, joiden tulee todistaa henkilöllisyytensä kuvallisella henkilöllisyystodistuksella (virkailija kysyi pokkana, onko 14- ja 16-vuotiailla pojillani ajokortteja).
No voihan hitto, kyse on siis siitä, että haluaisin kätevästi siirtää onlinessa poikien tilille rahaa omalta tililtäni, joka on siis Nordeassa. Eipä onnistu ainakaan nopeasti, ei kai voi mitään, tehdään näin sitten.
Vaan ei... melko pian tämän jälkeen sain soiton Senaatintorin Nordean konttorista, josta ystävällisesti kerrottiin, ettei heille voi varata aikoja. Sen sijaan olen tervetullut jonottamaan.
Suositelkaa toimivaa, tehkokasta ja nykyaikaista pankkia!
Kommentit (72)
Nordea on pääsiäisestä asti selvittänyt miksi en enää saa ladattua tilitapahtumia nettipankista .txt-tiedostoon. Kun kysyn asiasta niin vastauksena on: asiaa selvitetään, otamme kyllä teihin päin yhteyttä. Jotenkaan ei oikein herätä luottamusta..
Nordeassa aivan järkyttävän huono palvelu. En jaksa selostaa kokemuksia. Niitä on paljon.
Paitsi että Nordean konttoreita lakkautetaankin koko ajan useilta paikkakunnilta.
Lisaksi muutenkin todella torkeaa toimintaa. On kaynyt niinkin etta asiakaspalvelija on katkaissut puhelun jonottamisten jne jalkeen. Ei osannut vastata yksiinkertaisiin kysymyksiin ja sonkotti jotain asiaan liittymatonta. Kun sitten paastiin vihdoin siihen vaiheeseen etta olisi ruvettu varaamaan konttoriaikaa, se aalio katkaisi puhelun yhtakkia. Seuraavalla soitolla selvisi, etta aalio ei ollut merkinnyt tapahtuman kohdalle mitaan sisaltoa. Ja tama on vain yksi tusinoista torkeyksista ja laittomuuksista mita Nordean suunnalta on joutunut kokemaan.
Niin, puhelimessa kysytään käyttäjätunnukset ja sitten vielä tarkennuksia. Kuitenkin neuvotaan, että älä anna näitä tietoja puhelimeen tai sähköpostiin.
Joka kerta hermo pettää tästä kohtelusta. Missä kaikki ihmiset?
Vaihdoin keväällä nordeasta osuuspankkiin, enkä ole katunut. Vieläkin yrittävät rahastaa tekaistuilla, muka hyväksytyillä e-laskuilla. Olen saamatta nordealta vakuutusmaksun palautusta 44,35e, olen odottanut jo kolme viikkoa ja lähettänyt viestejä nordealle, mitään vastausta en ole saanut.
Vaihdoin keväällä nordeasta osuuspankkiin, enkä ole katunut. Vieläkin yrittävät rahastaa tekaistuilla, muka hyväksytyillä e-laskuilla. Olen saamatta nordealta vakuutusmaksun palautusta 44,35e, olen odottanut jo kolme viikkoa ja lähettänyt viestejä nordealle, mitään vastausta en ole saanut.
Minä olen ollut tyytyväinen Nordean asiakas jo nuoresta saakka.
Itse olen asioinut pankin kanssa viimeksi kolme vuotta sitten, kun otin asuntolainaa. Mikä ihmeen tarve teillä on kokoajan pankkiin olla yhteydessä, joku riippuvaisuusongelma ehkä.
Kaikki hoituu itsepalvelukanavissa nykyään.
Olin yli 70v äitini kanssa hoitamassa hänen sijoitusasioitaan pankissa. Tilillä oli reilumpi summa rahaa koska asunto oli myyty ja uutta ei vielä oltu keritty ostaa. Varainhoitaja kertoi että rahat kannattaa sijoittaa kunnes asunto löytyy, asunnon löydyttyä varat kyllä saa vapautettua asuntokauppaan ihan parissa päivässä ja hän antoi minulle sähköpostiosoitteensa nopeaan ja varmaan tavoittamiseen. Varat kuitenkin jätettiin tilille. Noin vuoden päästä varailin aikaa raha-asioiden päivittämiseen. Laitoin sähköpostia, ei vastausta. Tiedustelin henkilön perään asiakaspalvelusta, sieltä kerrottin jonkun ottavan minuun yhteyttä, odottelin pari päivää, ei soittoa. Tiedustelin asiaa palveluasiamieheltä. Ajan varaaminen kesti viikon ja aika meni 2 viikon päähän. Joten se siitä nopeasta varojen vapautuksesta.
Minullapa kävi niin että exäni pystyi soittamalla poistamaan käytöoikeuteni tileiltä joihin hänellä ei ole osaa eikä arpaa. Ei siis ole ollut avaamassakaan tilejä.
Niin upea suoritus Nordealta että tein rikosilmoituksen ja vaihdoin kaikki tilini pois tuosta läävästä. Kiitos ja hyvästi
Se chatin robotti on kyllä kaiken nolouden huipentuma. Ei ymmärrä mitään. Jos löytyisi sille tarpeeksi helppo kysymys, niin todennäköisesti asiakaskin osaisi löytää tarvittavan tiedon muutenkin. Asiakkaat tarvitsevat apua nimenomaan silloin, kun nordean ympäripyöreät lätinät verkkosivuilla eivät auta eteenpäin, eli ongelmatilanteissa. Ne taas harvoin ovat robotille tarpeeksi yksiselitteisiä.