Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordean surkea asiakaspalvelu/suositelkaa pankkia

Minnis
08.01.2018 |

Olen käyttänyt koko aamun yritykseen saada kahdelle pojalleni pankkikortit Nordean tileilleen.

Soitin ensin Nordean asiakaspalvelunumeroon, jossa vastasi tietenkin automaatti. Näppäiltyäni kaikenlaisia tunnuksia painoin numeroa 1, joka tarkoittaa takaisinsoittopalvelua. Minulle soitettiinkin melko nopeasti, noin 5 minuutin kuluttua, mutta soittaja oli jälleen automaatti, joka selosti ruuhkatilannetta ja laittoi musiikin soimaan. Muutamien minuuttien kulutttua sekin loppui.

Ei muuta kuin uusi yritys ja erinäisten koodin näppäilyn jälkeen jätin jälleen soittopyynnön. Sain kotvan kuluttua soiton ja vähän ajan kuluttua puhelimessa puhui oikea ihminen, pankin asiakaspalvelija. Taas piti luetella tunnuslukuja sekä mm. oma ja poikieni sotu yms.

Sain sanottua vihdoin asiani, jolloin virkailija tiedusteli, onko teillä yhteishuoltajuus. Miten niin? Ihan normaali perhe ollaan. No kun tarvitaan myös miehen suostumus pankkiautomaattikortteihin. No, mieheni ei kestä tällaista soittelurumbaa ollenkaan eikä sitä paitsi opetustyöstään pystyisikään irtautumaan esim. koko aamupäiväksi vuoroin soittelemaan ja vuoroin odottelemaan takaisinsoittoa. Kuulemma sitten on toimitettava kirjallinen valtakirja, sisällön voi muotoilla vapaasti. Sen kanssa mentävä konttoriin, virkailija varasi minulle seuraavan vapaan ajan, joka on viikon päästä Senaatintorin konttorissa. Sitten vasta päästään tilaamaan kortteja pojille, joiden tulee todistaa henkilöllisyytensä kuvallisella henkilöllisyystodistuksella (virkailija kysyi pokkana, onko 14- ja 16-vuotiailla pojillani ajokortteja).

No voihan hitto, kyse on siis siitä, että haluaisin kätevästi siirtää onlinessa poikien tilille rahaa omalta tililtäni, joka on siis Nordeassa. Eipä onnistu ainakaan nopeasti, ei kai voi mitään, tehdään näin sitten.

Vaan ei... melko pian tämän jälkeen sain soiton Senaatintorin Nordean konttorista, josta ystävällisesti kerrottiin, ettei heille voi varata aikoja. Sen sijaan olen tervetullut jonottamaan.

Suositelkaa toimivaa, tehkokasta ja nykyaikaista pankkia!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa vastata sitten niihin asiakaspalvelukyselyihin, mitä lähettävät, täällä valittaminen ei mene suoraan perille. Itsellä ei ongelmia ole premium-asiakkaana, mutta osakkeenomistajana asia tietysti kiinnostaa.

Vierailija
22/72 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä saa pankkiautomaatista tai vaikka lähimpään postiin tilaamalla. Jos jonotat käteispalveluun, sieltä saat nostettua/talletettua käteistä ja maksettua laskuja. Et muuta palvelua, joten älä edes kysy ja valita kun "eivät tiedä". Jonot menisivät nopeammin, jos ihmiset eivät jäisi jumittamaan. Käteisen pitäminen on kallista. Jos käteinen on kynnyskysymys, vaihtakaa s-pankkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo lapsen tilin avaaminen tai siihen pankkikortin ja/tai verkkopankkitunnusten on ihan yhtä hankalaa joka paikassa. Kannattaa tosiaan katsoa pankin sivuilta tai vaikka kysyä chat-palvelusta (jos sellainen on) että mitä vaaditaan. Soittaminen on ihan turhaa mihinkään paikkaan. Se, että tuon asian takia täytyy mennä konttorille on ikävä, mutta näin se vaan menee. Itse olen keskittänyt kaikki käyntiä vaativat asiat aina lomapäiville ja varannut ajan todella paljon etukäteen. Ikinä en mene ilman ajanvarausta pankkiin jonottamaan.

Olen perukirjoitukseen ja alaikäisen perintöön liittyen joutunut käymään henkilökohtaisesti jos jossakin virastossa, lakimiehellä ja pankissa. Alaikäisen asioiden hoito on hankalaa kun tarvitaan valtakirjoja yms.

Vierailija
24/72 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean asiakaspalvelu on lähinnä vitsi. Viestejä ei voi lähettää verkkopankista koska "Palvelu on tilapäisesti pois käytöstä. Pahoittelemme häiriötä.". Chat:ssä yli 15 minuutin jono jatkuvasti ja itse chat ikkuna sulkeutuu aina ennen kuin 15 minuuttia edes tulee täyteen "Chat suljettu" tms. ja "Yritä myöhemmin uudestaan.". ... selkeästi ne korotetut kk maksut eivät ainakaan asiakaspalveluun mene.

Vierailija
25/72 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pop pankki, selvitän asiat helposti ja nopeasti viestien kautta mutta minulle on soitettu tarvittaessa konttorista ja jos haluan soittaa pankkiin ei tarvitse automaatin kanssa puhua. Pankista saa ystävällistä ja henkilökohtaisya palvelua, suosittelen liittymään jäseneksi niin saat todella edulliset pankkipalvelut.

Vierailija
26/72 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha märistä, että alaikäisen korttiin tarvitaan molempien huoltajien suostumus. Näin on ihan joka pankissa, kun näin on laissa määritelty.

Vierailija
27/72 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko ap, että ihan itseksesi voi huseerata alaikäisten lastesi raha-asioita?

Vierailija
28/72 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No morjens Nordealla voit avata palvelut alaikäiselle ilman mitään käyntiä konttorilla: https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/tule-asiakkaaksi/avaa-alaikaisel…

Kirjaudu sisään valitsemasi pankin pankkitunnuksilla.

Hakemusta varten tarvitset: 

Passin tai kuvallisen henkilökortin (huomaathan, että ajokortti ei kelpaa)

Lapsen passin tai kuvallisen henkilökortin jos valitset kortin tai verkkopankin

Lapsen matkapuhelinnumeron (jos tilaat kortin tai avaat verkkopankkipalvelun)

Toisen huoltajan matkapuhelinnumero

Palvelut voi avata vaikka s-pankin tunnuksilla.

Vierailija
29/72 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin just tänään Nordean tilin pois. Yritin perua Nordean asiakkuuden netissä, ei onnistunu. Täytyy henk.koht käydä pankissa. Täällä Nurmijärvellähän ei ole Nordean asiakaspalvelua vaan täytyy käydä joko Hyvinkäällä tai Vantaalla. Kumpaanki on matkaa edestakas noin 50km.Jos ei oo autoo ni millä hitolla sitä pääsee käymään. Yleiset kulkuneuvotkaan ei kulje kovin usein ainakaan Hyvinkäälle tai joutuu oottamaan muutaman tunnin et pääsee takas kotiin. Nordea on vienyt multa muutaman kerran rahaa. Viimex vajaa kk sitten. Viimeisen kortilla oston tein niin tilille jäi noin 30€.Muutaman päivän olin käyttämättä rahaa. Yht. äkkiä tuli tieto et oon ylittäny tilini n. 20€.Eli Nordea vei multa noin 50€.Kävin konttorissa kysymässä missä rahat on. Virkailija vaan sano et mun pitää olla tarkkana tilin rahamäärästä. Ei auttanu vaikka miten selitin. Miten luotottomalla Visa elektron-kortilla voi ylittää tilin? Ei ollu mitään laskuja eikä suoravelotusta menossa. Sillon ku kortin sain sanottiin ettei tili voi mennä miinukselle. Mun pitää aina kysyy kuulemma ostoxia tehdessäni et onko liikkeessä se varmistin, et onko tilillä rahaa. Kuitenki ostamani tuotteet vähensivät saldoa. Ei virkailija tajunnu vaikka kuinka selitin et miten voi olla mahdollista. Änkytti vaan jotakin. No käyn ens viikolla konttorissa huutamassa ja sulkemassa tilini.

Vierailija
30/72 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaillaan Nordean chatissä roikun vastausta odottaen. Olen yritysasiakas ja premiumikin, eipä vain onnistu palvelun saaminen! Toistaiseksi olen soittanut, lähettänyt sp:n, lähettänyt yhteydenottopyynnön ja nyt siis jutustelen robotin kanssa, se vastasi että pahoittelen, en ymmärrä.. napauta linkkiä, niin ohjaan sinut juttelemaan ihmiskollegani kanssa. No, napautin. Nyt odottelen. Ihmiskollega ei varmaan ole vielä syntynyt.

Vierailija
31/72 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet Danske Bankin asiakkaita 30 vuotta ja aina on saatu hyvää ja toimivaa palvelua niin köyhinä opiskelijoina, keskituloisena lapsiperheenä kuin nyt varakkaina private banking-asiakkaina.

Ja nyt aikuisen lapsen ja teinin pankkiasiat hoituu yhtä hyvin kuin aina meidänkin.

Vierailija
32/72 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 jatkaa vielä että kiitokset menee oikeaan ositteeseen...Vaasan Danske Bank. Konttoreissa on varmaan eroa.

Vierailija
33/72 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi puhelimessa jonotusta 40min Nordeaan.Ei vastausta. Sitten Nordean konttoriin varatakseni ajan asioimiselle.Odotusta reipas tunti.Hiiltyneitä asiakkaita. Epäterve tunnelma. Kaksi nuorta poikaa tiskin takana ja toinen meni ruokatunnille.Monia eri linjastoja;neuvonta,digineuvonta,kassapalvelut jne. Mutta se yksi kaveri kierrätti eri numeroita vuorotellen ja yhden asia saattoi kestää pitkään niinkuin omakin asiani, n. 1/2 tuntia. Koska en saanut varatuksi neuvotteluaikaa vaan kaikki piti kertoa avonaisen pankkihallin kassalla;vuositulot ja ammatti, työnantaja jne. Kuulin myös tahtomattani toisen asiakkaan tärkeitä tietoja. Monien asiakkaiden. Onko tämä nykyaikaa?

Vierailija
34/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelijat saavat kaiken p-a-skan niskaansa syystäkin kiukkuisilta ihmisiltä. Ne, jotka kaikista "asiointia helpottavista" uudistuksista päättävät eivät ikinä joudu kuulemaan suoraa palautetta asiakkailta.  Mikään ei muutu ainakaan helpommaksi, vaikka kritiikkiä tulisi kuinka paljon. Raha ratkaisee ja kohta palvelemassa on vain tekoäly, joka "ei ymmärrä kysymystä".

Vierailija
35/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä myös ääni S-pankille, mikäli vain asut sellaisessa paikassa, jossa on toimipiste lähellä. Se on ilmainen, hyvät aukioloajat ja kohtuu hyvin pääsee lyhyellä jonolla. Niillä ei ole siellä kassapalveluita mutta oikeissa pankeissakin ne on yleensä auki vain klo 10-13 nykyään. Joten pakko asioida netin kautta. Itse lopen Aktian käytön syksyllä, suljin kaikki tilit sieltä kun kyllästyin maksamaan turhia palvelumaksuja.

Vierailija
36/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan teidän oma moka jossei ole verkkotunnuksia saati pankkikorttia, siedättekin jonottaa. Ja ne pitkät jonot johtuvat huonoista resursseista sekä uuvateista asiakkaista mille kaikki yksinkertainenkin kuullostaa mahdottomalta. Ja tämä tietenkin syyttömän virkailijan niskaan.

Ja teille jotka kitisette siitä kun kokoajan täytyy tunnuksia näpytellä, se on ihan oman turvallisuuden takia, pahvit. Mistä pankki voi tietää että asioidaan oikean henkilön kanssa jos ei tunnistauduta?

Vierailija
37/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean asiakaspalvelua ei ole enää ollut pitkään aikaan, se on asiakkaiden pahoinpitelyä. Mitä vanhempi on ja mitä enemmän henkilökohtaista apua tarvitsee, sitä huonommin kohdellaan. Seisten jonottamista kohtuuttomia aikoja tiskeille, missä ei edes ilmoiteta mitä palveluja on saatavilla. Siellä ne rollaattoreilla liikkuvat ja keppien kanssa kulkevat eläkeläiset jonottavat kuin kerjäläiset, vaikka omia rahojaan hakevat.

Puhelinpalvelu on iso vitsi.

Ainoa tapa millä enää voi yhtään vaikuttaa, on vaihtaa pankkia.

S-pankki oli minun valintani ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

Vierailija
38/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkien henkilökohtainen palvelu on kyllä muuttunut paljon sitten minun nuoruuteni. Ihmettelen miksi alaikäiset eivät saa itse asioida pankissa, tarkoitan siis jotain 15v tms. Itse vein lapsena n 10v säästöjäni tilille. Vanhemmat olivat toki avanneet tilin kun synnyin. Olin teininä kesätöissä ja itse avasin tilin kun siihen aikaan työnantaja maksoi palkan vain tiettyyn pankkiin. Ihan hyvää palveluakin sain vaikka pienistä rahoista oli kysymys. On tietysti hyvä ettei jokaisen pikkusumman takia tarvitse pankkiin lähteä, hoidan tietysti pankkiasiat sähköisesti nykyään.

Vierailija
39/72 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean yritysasiakkaana voin vain sanoa että aivan paska pankki. Palvelu on huonoa ja tieto ei heillä kulje. Esim. tietoja on päivitetty useaan otteeseen ja silti sieltä soitellaan vahoille työntekijöille. Luottokortista joka on suljettu kauan sitten tulee vuosimaksu. Tarkkana saa olla...

Asiakaspalvelusta ohjataan toiseen, ja toiseen, lopulta ohjataan samaan paikkaan takaisin. Uskomatonta paskaa.

Tämän lisäksi palvelumaksut ovat suuria. Ei jatkoon.

Vierailija
40/72 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävää on nykyään asioida pankissa,mulla ei kestä hermo ollenkaan juuri em.syistä. Meillä päädyttiin S-pankkiin,joka tuli kauppamatkalla vastaan eikä ollut jonoa. Olen eronnut lapsen isästä, mutta S-Pankki sopi,että isä käy toisena päivänä toimittamassa oman luomansa jotenkin..en muista enää,miten se meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi