Mitä palvelua tai tuotetta kaipaat? Mille olisi kysyntää Suomessa? Tarvitsemme oikeita työpaikkoja!
Siis sellaisia josta maksetaan normaali kustannus, että työpaikka elättää. Millä työllistetään ihmiset aikuisten oikeasti? Mistä tarvitsemastasi olet valmis maksamaan? (ei ali- eikä ylihintoja). Seksiturhakkeet menkää masturboimaan siksi aikaa kun asia ratkaistaan.
Kokous alkakoon
*kopauttaa*
Kommentit (120)
Ostat asuntoja ja vuokraat niitä. Asunnoista pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Perustat uuden Anttilan tai Tiimarin.
Nyt olisi hyvä hetki kertoa, miksi ihmiset hylkäsivät Anttilan ja Tiimarin. Mitä halutaan nyt mitä Anttilasta ja Tiimarista ei saanut? Anttilaa käytin itse loppuun saakka postimyynnin kautta, mutta Tiimarin hylkäsin, koska se muutti itsensä halpa-askartelukaupasta yhtä kalliiksi kuin muutkin askartelukaupat. Oli siis sama käydä muualla ja sai parempaa. Kokemuksia?
Kauppapalvelu Oy. Käyt kaupassa sellaisille ihmisille jotka eivät pysty käymään kaupassa., hoidat myös apteekissa käymiset ja sen sellaiset. Sellanen kauppataksipalvelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäätelöauton tyylinen viina-auto.... tididi ditti dii. Rapun eteen viinapalveluita.
Tai sitten sellainen liikkuva apteekkiauto. :))
Jope Ruonansuulla oli hyvä sketsi tosta viina-autosta.
Jäätelöauton tunea veti sähkökitaralla soolona pakun takakontista ja myi viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Pankkineideille läppärit syliin ja palvelut vanhuksille kotiin.
Bisnes ym. neuvottelut videopuheluilla.
Pankkikonttorit on muinaisjäänteitä.
Konttorien vuokrilla tai sillä, että pankkii voisi vuokrata omistamaansa konttorikiinteistöä tekisi jo varmaan jotain parempaakin.
Pankkineiti läppärillä olisi myös varmasti tarpeen, mutta olisiko tarvitsija sellainen jonka rahat riittävät juuri ja juuri laskuihin, mutta ei ankkineidin palkkaan? Jotenkin tuntuu, että Suomessa ei ole mahdollista järjestää palveluita suoratarjontana, koska erityispalveluja tarvitsevat ovat usein niitä ongelaisia = varattomia.
Totta kai on MYÖS varakkaita vanhuksia ja varakkaita vammaisia, mutta onko niin paljon, että firma pyörii?
Vanhuksille apua tietokoneongelmiin.
Deittipalvelu! Jossa ihmiset haastateltaisiin kunnolla ja haettaisiin kaikille oikeasti sopivaa partneria. Voisin maksaa 100-200€ treffeistä tyypin jota valitessa on oikeasti otettu molempien mieltymykset huomioon. Vähän kuin tuo Ensitreffit alttarilla....
Vierailija kirjoitti:
Deittipalvelu! Jossa ihmiset haastateltaisiin kunnolla ja haettaisiin kaikille oikeasti sopivaa partneria. Voisin maksaa 100-200€ treffeistä tyypin jota valitessa on oikeasti otettu molempien mieltymykset huomioon. Vähän kuin tuo Ensitreffit alttarilla....
Kuinka moni varakas sinkku kannattaa tätä?
Monenlaiselle palvelulle olisi tarvetta mutta tavallisella duunari ihmisillä suomessa ei ole varaa maksaa palveluista. Itse esim. vien villakangashousut matkoillani mukaan italiaan kuivapesuun jossa hinta on 3€ versus suomen pesuloiden hinta 23€. Sama homma esim. cappucino ja croisantti suomessa 8€, italiassa 2.50€. Suomessa ongelma on korkeat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Monenlaiselle palvelulle olisi tarvetta mutta tavallisella duunari ihmisillä suomessa ei ole varaa maksaa palveluista. Itse esim. vien villakangashousut matkoillani mukaan italiaan kuivapesuun jossa hinta on 3€ versus suomen pesuloiden hinta 23€. Sama homma esim. cappucino ja croisantti suomessa 8€, italiassa 2.50€. Suomessa ongelma on korkeat hinnat.
Niin jos sinne Italiaan on muutenkin asiaa esim. työn puolesta, mutta muuten sen lennon hinnan kanssa pesu tulee varmaan kalliimmaksi.
Mielestäni Suomessa päättäjät eivät ymmerrä juuri tätä ongelmaa. Verotus ym.naksut ovat niin korkeita, että hinaat muodostuvat väistämättä korkeiksi jos palkallaan meinaa elää.
Myöskään kuluttajat eivät ymmärrä tätä ongelmaa, tai vaikka ymmärtäisivät, niin ymmärrys ei tuo lisää varallisuutta maksaa. Suomi on hinnoitellut itsensä ulos omilta markkinoilta. Toki hankintakustannukset ovat suoomalaiselle yrittäjälle monesti kalliimpia joka tekee jo eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin jos sinne Italiaan on muutenkin asiaa esim. työn puolesta, mutta muuten sen lennon hinnan kanssa pesu tulee varmaan kalliimmaksi.
Mielestäni Suomessa päättäjät eivät ymmerrä juuri tätä ongelmaa. Verotus ym.naksut ovat niin korkeita, että hinaat muodostuvat väistämättä korkeiksi jos palkallaan meinaa elää.
Myöskään kuluttajat eivät ymmärrä tätä ongelmaa, tai vaikka ymmärtäisivät, niin ymmärrys ei tuo lisää varallisuutta maksaa. Suomi on hinnoitellut itsensä ulos omilta markkinoilta. Toki hankintakustannukset ovat suoomalaiselle yrittäjälle monesti kalliimpia joka tekee jo eroa.
sori huono soomi typot- kiire..
Olisiko Suomessa halua/kykyä maksaa yksityisistä vanhuspalveluista? Haluaisin suoda ihmisille mahdollisimman hyvän vanhuuden ja olen monesti miettinyt esim. sairaanhoitajaksi/lähihoitajaksi tms. kouluttautumista vanhuspuolelle, mutta sitten aina luen työntekijöiden kokemuksia, kuinka yhdenkään asiakkaan kohdalle ei ennätä pysähtyä tarjoamaan oikeaa vuorovaikutusta, vaan juosten saa (tai ei saa) "pakolliset" asiat juuri ja juuri hoidettua. Niin, musta henkisen puolen "hoito", vaaliminen on kyllä myös "pakollista", hyvinvoinnille välttämätöntä. Mutta ilmeisesti näitäkin työntekijöitä vain vähennetään koko ajan? Ainakin paljon kirjoitetaan, että yksi joutuu tekemään monen henkilön työn. En vain itse kestäisi sitä, etteivät resurssit riittäisi mihinkään ja pitäisi päivästä toiseen seurata huonostivoivia ja kärsiviä ihmisiä, vaikka työni olisi auttaa heitä. Aivan sairasta. Jotain palvelua haluaisin voida tarjota tuolla alueella, mutta tosiaan, kun itsekin pitäisi tulla jollain toimeen, onko noihin kuitenkaan ihmisillä varaa, vaikka miten olisi tarvetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkikonttorien asiakaspalvelua -70 luvun tyyliin.
Maksaisitko henkilökohtaisesta palvelusta per kerta palvelumaksun?
No nythän maksetaan verkkopankin itsepalvelusta palvelumaksuja, joten miksikäs ei?
Ruokakaupan kotiinkuljetus muuallekin kuin 8km siitä kaupasta.
Kotitila.fi joka myisi muuallekin kuin pks.
Itsepalvelupesula...Turussa taas nykyisin on, mutta esim Oulusta (jossa mulla olis pyykkiä), puuttuu.
Mitä kaipaan ja mihin on rahaa on kaksi ihan eri asiaa. XD Voisin luetella vaikka mitä tuotteita tähän (useimmilla niistä on jo riittävästi tarjontaa, onnea vaan hypätä kilpailuun mukaan), mutta ei minulla niitä varaa ostaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi, sairaala, posti, koulunkäynti ja päiväkoti.
Paljonko olisit valmis maksamaan yksityisen poliisin palveluista? Saako muuten Suomeen prustaa yksityisen poliisin ylipäätään? Sillähän siitä turvallisuusuhasta päästään jos ihmiset ovat valmiita maksamaan. Muita yksityisiä on jo tarjolla.
Poliisia ei voi yksityistää, mutta sen voisi kunnallistaa USA:n malliin. Näin kuntalaiset saisi itse edustajiensa kautta päättää paljonko poliiseita haluttaisiin palkata ja veikkaisin että haluttaisiin ja paljon. Sen verran suuri turvallisuusvaje on koko Suomessa isoimpia kaupunkeja lukuunottamatta. Uusi työpaikkoja syntyisi useampi tuhat, niin poliisin viroista kuin uudelleen perustettavien asemien siviiliviroista.
Paikka jossa voi käydä maksamassa turvallisesti laskut. Jos se maksaa vaikka 10€ kerta niin maksakoot, voisi myös valita saatko henkilökohtaista apua (kalliimpi vaihtoehto) vai maksatko yksin. Vanhempani ovat täysin sen varassa, että minun luona voi maksaa laskut enkä itsekään tahdo pärjätä tietokone ongelmien kanssa, joku päivä kukaan meistä ei saa laskuja maksettua. Myös näitä "tietokone apua" tyyppisiä palveluita jotka tullaan hoitamaan kotiin.
Miten lie muualla, mutta pikkukaupungissa olet näiden kanssa omillasi.
Voisin olla siivooja, jos työstä saisi parempaa palkkaa ja ihmiset arvostaisivat ammattia enemmän. Luulen, että monet nuoretkin, joille kouluttautuminen tuntuu haasteelliselta, saattaisivat hakeutua ammatin pariin, mikäli palkka olisi oikeassa suhteessa työn raskauteen.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Suomessa halua/kykyä maksaa yksityisistä vanhuspalveluista? Haluaisin suoda ihmisille mahdollisimman hyvän vanhuuden ja olen monesti miettinyt esim. sairaanhoitajaksi/lähihoitajaksi tms. kouluttautumista vanhuspuolelle, mutta sitten aina luen työntekijöiden kokemuksia, kuinka yhdenkään asiakkaan kohdalle ei ennätä pysähtyä tarjoamaan oikeaa vuorovaikutusta, vaan juosten saa (tai ei saa) "pakolliset" asiat juuri ja juuri hoidettua. Niin, musta henkisen puolen "hoito", vaaliminen on kyllä myös "pakollista", hyvinvoinnille välttämätöntä. Mutta ilmeisesti näitäkin työntekijöitä vain vähennetään koko ajan? Ainakin paljon kirjoitetaan, että yksi joutuu tekemään monen henkilön työn. En vain itse kestäisi sitä, etteivät resurssit riittäisi mihinkään ja pitäisi päivästä toiseen seurata huonostivoivia ja kärsiviä ihmisiä, vaikka työni olisi auttaa heitä. Aivan sairasta. Jotain palvelua haluaisin voida tarjota tuolla alueella, mutta tosiaan, kun itsekin pitäisi tulla jollain toimeen, onko noihin kuitenkaan ihmisillä varaa, vaikka miten olisi tarvetta?
Kyllä niitä yksityisiäkin palveluita on jo. Samanlaisia riistolaitoksia ne on huonolla henkilökunnalla. Sitä paitsi jos haluat jonkun hoitokodin perustaa ja sitä johtaa, niin hanki liiketalouden koulutus. Et sinä sh-tutkinnolla pysty mitään isompaa bisnestä pyörittämään.
Ja tuskin sinulla on alkupääomaa edes mitään aloittaa. Kunhan haaveilet ideologisia höpöjä. Suomi on niin huonossa taloudellisessa jamassa valtiollisesti ja rikkaita yksityisiä henkilöitä on niin harvassa, että vanhustenhuollossa mennään jatkuvasti huonompaan suuntaan. Ja rikkaat saattaa haluta parempaa palvelua, mutta kuitenkin minimihinnalla.
Tietenkin voit yrittää... ja ajaa itsesi täysin suohon siinä samalla.
Perustat uuden Anttilan tai Tiimarin.