Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini-ikäisen lapsen seksielämä.

Vierailija
07.01.2018 |

Uuden asian edessä näin vanhempana.
Kyseessä 16-vuotias lapsi, jolle on puhuttu ehkäisystä yms eli siinä ei ongelmaa. Tai siis siinä että harrastaa seksiä, mutta kun en jaksa vanhempana sitä kuunnella ovien ja seinien läpi. Kiusallista vaikkakin normaalia.
Mitä te muut teette? Kuulokkeet korville ? Mitä?

Kommentit (256)

Vierailija
201/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvaan avioliittoon tuntuu kuuluvan. Ainakin mitä täällä palstaa lukee. Yksin sun toinen puutteessa tai huonossa seksittömässä liitossa😂

Johtunee siitä, että seksielämä on usein aloitettu liian nuorena. Seuraukset ilmenevät vatta aikuisena.

Se muuten on pitkälti näin! Kun seksin aloittaa vasta naimisiinmentyään (tai siinä main), voin kertoa että sitä seksiä takuulla on ja paljon ;D Luin tutkimuksen, jossa kerrottiin että vastoin oletusta tyydyttävää seksiä oli aviopareista eniten uskovaisilla. Parikin syytä: 1. seksielämä on syvällisempää, koska arvot on samat ja elämä pyörii muutenkin syvällisempien asioiden ympärillä 2. Luottamus toiseen on suuri, koska moraali ainakin pitäisi olla kohdillaan 3. Seksiä ei ole harrastettu liian nuorina, eli ollaan saatu rauhassa kypsyä omaksi itsekseen, ts. traumoja vähemmän, kun huonoja nuoruuden sekoilu-kokemuksia ei ole.

Vierailija
202/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te nuorena harrastaneet seksiä esim poikaystävän luona tai omassa kodissa kun muut oli paikalla?

Kyllä me ainakin pantiin mun miehen kanssa just niin lujaa kun vaan voitiin. Tai siis koitettiin olla hiljaa mutta tuskin oltiin😂

No ei tosiaankaan. Semmoinen käsite kuin vanhempien kunnioitus esti puuhailut muiden ollessa paikalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuorten seksi ole traumatisoivaa. Tai seksin harrastaminen sekoilua.

Pikkaisen suppea maailma sulla.

Vierailija
204/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ehkäisynä muutakin kuin pelkkä kondomi? Kondomin pettäminen on aivan liian todennäköistä. 5-10 paria sadasta parista raskautuu vuoden kuluessa....

Ei pidä paikkaansa kun kondomin ehkäisyprosentti on yli 99 %. Jos kuvaamasi tilasto pitäisi paikkansa, prosentti olisi 90.

Vierailija
205/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikamme on 16 vuotias ja kyllä ne äänet on aika nihkeitä. Sanoin miehelleni, että ei toi kovin sopivaa ole. Jos tekisivät sitä kun ei olla kotona. Poika ja hänen tyttöystävä kun tuli, niin mieheni antoi pojalle teippurullan käteen ja lähti lenkille. Siinä se poika seiso suu auki oli kysymysmerkkiä ja minut jätti sika nauramaan yksinäni siihen tilanteeseen.

Voisko joku selittää mulle? Oon usein aika hidas vitsien kanssa, nauran vasta seuraavana päivänä. 

Likalle teippiä suun eteen ettei orkuissaan herätä koko perhettä :D

*Orkkua feikatessaan*

Onneksi sentään prostituoidulle voi sanoa, että älä ulise. Tavallisen naisen showsta pitää olla tosi otettu.

Vierailija
206/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuorten seksi ole traumatisoivaa. Tai seksin harrastaminen sekoilua.

Pikkaisen suppea maailma sulla.

Ai eikö, koskaan :O Pikkaisen suppea maailma sulla!

ps. jo lehdistäkin voi lukea toisenlaisia tarinoita, jos ei tuttavapiiri ole kovin laaja.

Vierailija
207/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvaan avioliittoon tuntuu kuuluvan. Ainakin mitä täällä palstaa lukee. Yksin sun toinen puutteessa tai huonossa seksittömässä liitossa😂

Johtunee siitä, että seksielämä on usein aloitettu liian nuorena. Seuraukset ilmenevät vatta aikuisena.

Se muuten on pitkälti näin! Kun seksin aloittaa vasta naimisiinmentyään (tai siinä main), voin kertoa että sitä seksiä takuulla on ja paljon ;D Luin tutkimuksen, jossa kerrottiin että vastoin oletusta tyydyttävää seksiä oli aviopareista eniten uskovaisilla. Parikin syytä: 1. seksielämä on syvällisempää, koska arvot on samat ja elämä pyörii muutenkin syvällisempien asioiden ympärillä 2. Luottamus toiseen on suuri, koska moraali ainakin pitäisi olla kohdillaan 3. Seksiä ei ole harrastettu liian nuorina, eli ollaan saatu rauhassa kypsyä omaksi itsekseen, ts. traumoja vähemmän, kun huonoja nuoruuden sekoilu-kokemuksia ei ole.

Unohdin yhden tärkeän: Raamatussa kehoitetaan pitämään seksilämää yllä aviopuolisoiden kesken, ei tietekään näillä sanoilla :) Mutta idea oli se, ettei selibaatti ole suhteelle hyväksi. Paitsi poikkeuksena jos yhdessä niin sovitaan joksikin aikaa, mutta missään nimessä ei pitkäksi aikaa. Kunnon uskovainen haluaa noudattaa Raamattua tässäkin, eli aktiivinen seksielämä aviosiipan kanssa on kehoitusten mukainen asia.

Vierailija
208/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tai solussa asuva ei ole valmis tiiviiseen parisuhteeseen. Muuttakoon omaan kotiin. Sitä ennen vain harvoja vierailuja talon muiden asukkaiden ehtoilla. 

Vierailija
209/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin paljon *isättömiä* lapsia, kun jo teinit ovat täysin valmiita tulemaan vanhemmiksi?

Vierailija
210/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä olen kuullut väitettävän päinvastaista. Kun aikansa pidättäytyy synnillisistä himoista, on vaikea sitten papin aamenen jälkeen ruvetakin yhtäkkiä pitämään niitä sallittuina ja ei-synnillisinä. Tämän vuoksi monella avioliittoon asti odottavalla on vaikeuksia seksi-elämässä parisuhteessa.

Vierailija
211/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdin yhden tärkeän: Raamatussa kehoitetaan pitämään seksilämää yllä aviopuolisoiden kesken, ei tietekään näillä sanoilla :) Mutta idea oli se, ettei selibaatti ole suhteelle hyväksi. Paitsi poikkeuksena jos yhdessä niin sovitaan joksikin aikaa, mutta missään nimessä ei pitkäksi aikaa. Kunnon uskovainen haluaa noudattaa Raamattua tässäkin, eli aktiivinen seksielämä aviosiipan kanssa on kehoitusten mukainen asia.

Miten raamattu suhtautu täyteen seksittömyyteen puolisoiden välillä? Onko aseksuaalisuus synti?

Vierailija
212/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin vaimon kanssa teininä aika hissukseen, mutta kyllä pantiin mun ja vaimon silloisissa huoneissa monta kertaa melkein joka ilta/iltapäivä. Varmaan jotain ääntä kuului, muttei kukaan sanonut koskaan mitään. Peiton päällä ja valillä alla päällekkäin hinkkuutettiin. Kyllähän se kiihkoa lisää kun tekee niin mieli ja pitää olla hiljaa. Kerran tosin uskaltauduttiin mun porukoiden vesisänkyyn kun luultiin ettei ketään ole kotona. Ei sielläkään mitään konserttia pidetty, mutta kai loisketta vähän kuului. Lähdin olohuoneeseen limsaa hakemaan ja keittiössä törmäsin isään, joka vaan virnuili, että muistakaa sitten vaihtaa lakanat. :D

Vierailija
213/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelisin asiallisesti teinin kanssa kahden kesken, että äänet kuuluvat, että koittavat jatkossa olla vähän hiljaisempia tai sitten jättävät touhut hetkiin, kun ei ole muita paikalla. Normaali asia, jonka voi hoitaa normaalilla tavalla tekemättä siitä suurta numeroa.

Itsekin olen (aikuisena) harrastanut seksiä mieheni kanssa vanhempien luona vieraillessani, mutta ollaan fiksuina aikuisina hoidettu se mahd. hiljaisesti.

Kaveri taas kertoi, että puuhailevat hänen vanhempiensa luona vaan käsipelillä, kun porukat saattavat kuulemma rampata huoneeseen koputtamatta koska vaan. Ja päälle parikymppinen pariskunta siis kyseessä. :( /Tuumasin, että minä oikeen tahallaan harrastasin siellä jotain tosi rivonnäköistä seksiä niin eivätpä ramppaisi toiste sisään koputtamatta.) Mutta tosi keljua käytöstä kaverini vanhemmilta!

Vierailija
214/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin vaimon kanssa teininä aika hissukseen, mutta kyllä pantiin mun ja vaimon silloisissa huoneissa monta kertaa melkein joka ilta/iltapäivä. Varmaan jotain ääntä kuului, muttei kukaan sanonut koskaan mitään. Peiton päällä ja valillä alla päällekkäin hinkkuutettiin. Kyllähän se kiihkoa lisää kun tekee niin mieli ja pitää olla hiljaa. Kerran tosin uskaltauduttiin mun porukoiden vesisänkyyn kun luultiin ettei ketään ole kotona. Ei sielläkään mitään konserttia pidetty, mutta kai loisketta vähän kuului. Lähdin olohuoneeseen limsaa hakemaan ja keittiössä törmäsin isään, joka vaan virnuili, että muistakaa sitten vaihtaa lakanat. :D

Me oltiin silloisen poikaystävän kanssa kahdestaan hänen kotonaan ja seksin jälkeen lähdettiin suihkuun ja innostuttiin siellä sitten muuhunkin kuin pesemään. Poikaystävän isä oli tullut suihkuttelun aikana kotiin ja makasi sohvalla katsomassa telkkaria kun oltiin menossa takaisin poikaystävän huoneeseen. Muistan vieläkin sen valtavan häpeän, kun oltiin jätetty huoneen ovi auki ja sieltä näkyi suoraan olkkariin myllätty sänky ja vaatteet levällää lattialla. Poikaystävän isä virnuili jotain, että keittäkääs kahvit, minä taas häivyin paikalta heti puettuani.

Poikaystävän isä oli ja on kyllä ihan mahtava tyyppi. Vieläkin vaikka suhde loppui jo aikoja sitten, hän aina moikkaa vastaantullessa ja jää joskus juttelemaankin.

Vierailija
215/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit kysymään kimppakivaa ,antaisi varmaan sullekin,

Vierailija
216/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen pitää laittaa rajat seksiinkin koska se on välittämistä.  Tuon ikäisen ei saa antaa kuvitella että on ihan ok harrastaa seksiä muiden paikalla ollessa tai muutenkaan tuon ikäisenä.

Vierailija
217/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä saa harrastaa vain ja ainoastaan 18 vuotta täyttänyt henkilö ei minkäänlaista seksiä sitä ennen ja kielto on ehdoton

Vierailija
218/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen pitää laittaa rajat seksiinkin koska se on välittämistä.  Tuon ikäisen ei saa antaa kuvitella että on ihan ok harrastaa seksiä muiden paikalla ollessa tai muutenkaan tuon ikäisenä.

Suomen lain mukaan seksiä voi 16-vuotiaasta harrastaa kenen kanssa tahansa. Nuoremmatkin saavat seksiä harrastaa mutteivat liian vanhojen kanssa (viiden vuoden ikäero on sallittu vaikka suojaikäraja toisen osalta paukkuisi). Missä munkkiluostarissa kasvatat perhettäsi, kun demonisoit seksin täysin hyväksymättömäksi ja hirveäksi asiaksi?

Vierailija
219/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei tainnut kertoa, millaisista äänistä on kyse. Oli ne millaisia tahansa, niin totta kai asiasta pitää sanoa teinille, jos äänet kerran häiritsevät. Vanhempiakin ne ymmärrettävästi ärsyttävät, mutta varsinkin jos perheessä on nuorempiakin lapsia, pitää olla vielä tarkempi.

Omalla 17-vuotiaallani on lähes päivittäin seurustelukumppani meillä ja usein yötäkin. Kyllä sieltä huoneesta joskus joku äännähdys kuuluu, mutta olen silti antanut olla ja annan mieluummin nuorille kahdenkeskistä aikaa esim. lähtemällä itse lenkille tai johonkin harrastukseen. 

Vierailija
220/256 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on oksettavaa ja pervoa miten vanhemmat koittavat ihan oikeasti kieltää yli 15-vuotiailta lapsiltaan minkäännäköisen seksuaalisen toiminnan, herää kysymys että onko vanhemmilla itsellään jotenkin kieroutunut suhde seksiin ? Siinä kohtaa kun omat nuoret ovat alkaneet tuoda seurustelukumppaneita kotiin olen sanonut että minulle asia on aivan ok kunhan ehkäisyä tarvittaessa muistetaan käyttää ja pitävät mielessä että ei tarkoittaa ei.

Me lisättiin tuohon vielä kolmantena se, että se mitä suljetun oven takana tapahtuu on oma asia, mutta muiden ei tarvitse joutua kuulemaan sitä.

Eipä ihme, että jotkut suomalaiset nuoret naiset ovat niin liikkumattomia ja hiljaisia sängyssä nykyisin, kotikasvatuksestahan se tulee. Järkyttävää, miten NYKYPÄIVÄNÄ teini-iästä asti voidaan kotona opettaa, että seksi on jotain kamalaa eikä siitä tule nauttia.

Toi nyt on ihan paskapuhetta taas ! Olen teininä yrittänyt olla niin etten aiheita muille mitään mielipahaa seksin harrastamisesta ( musta oli ja olisi vieläkin ällöttävää nähdä tai kuulla omat vanhempani täydessä touhussa ) niin eipä vaikuta siihen kun ollaan oltu oma n ukkokullan kanssa kahdestaan. Ei olla hiljaisia eikä liikkumatta ( miten typerä selitys sulla ! ) mutta mun mielestä pitäisi ajatella muitakin kuin itseään. Ei aina minä minä minä - vaan voisi miettiä miltä asiat toisista tuntuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi