Mikseivät suomalaiset naiset kestä kehuja?
Miksi suomalaiset naiset menevät lukkoon, kun heitä kehutaan?
Kyse ei ole mistään vaatimattomuuden häpeästä?
Miksi se satuttaa itsetuntoa, jos joku sanoo:"Olet upea"?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No random ihmisen/tuttavan ulkonäön kehuminen on varsin noloa. Se myös viittaa siihen, että arvotat ihmisiä ulkonäön perusteella, mikä on luotaantyöntävää. Ystävälle ja puolisolle voi tietenkin sanoa, että näytätpä tänään hyvältä. Pysyttele kohteliaisuuksissa, joita voisit antaa myös miehille, ja kehu mieluummin hauskuudesta, fiksuudesta, kiinnostavasta näkökulmasta jne.
Miksi sinulla on tarve kertoa mielipiteitäsi muiden ulkomuodosta?Samaa mieltä. Ja ap kaikkia naisia ei kiinnosta minkäläisia naisia sä pidät siinä mielessä viehättävinä. Ei sitten pätkääkään. Ulkonäkö on vaan ulkonäkö. Mä ainakin haluun tulla kohdatuksi ajattelevana ihmisenä enkä ulkonäön pohjalta. Sori vaan pojat. Se on asia erikseen jos oman puolison ulkonäköä kehuu mut mä en ainakaan ole mikään esine vieraille äijille. Hyi.
Jos ap kehuu jotakuta, niin miksi vedät siitä johtopäätöksen, että hän katsoo tätä "siinä mielessä"? Sehän ei ole ap:n ongelma, jos sä luulet, että kaikki haluavat sua heti seksuaalisesti, jos sanovat sinulle jotain positiivista. Kannattaa opetella ymmärtämään, että jotakuta voi pitää viehättävänä ja upeana, vaikkei olekaan tästä "sillä tavalla" kiinnostunut.
Hahah. Tää on totta, en todellakaan ajattele naispuolisia ystäviänikään mitenkään seksuaalisesti, vaikka heitä kauniiksi ja upeiksi yleensä kehunkin kun lähdemme esim. ulos ja muutenkin. Ei se kehuminen miehilläkään aina tarkoita automaattisesti mitään ihmeellistä.
No miksi sitten vaivautua kehumaan jos se tarkoita mitään? Pakkoko on ruveta tyhjää louskuttamaan. En arvosta ihmisiä, jotka kiertelee tyhjän takia arvioimassa toisten ulkonäköä.
Et sä voi sanella muille ihmisille, että positiivisen kommentin saa antaa vain jos haluaa seksiä. Saneletko sä kaikissa muissakin asioista mitä saa sanoa ja tehdä milläkin motiivilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä mistään ulkonäkööni tai olemukseeni liittyvistä kehuista. Koen tämän alueen olevan yksityisasiani. Se ei kuulu muille. Lähinnä tulee mieleen että mikä taka-ajatus tällä kehuskelijalla on. Jos teen työni hyvin, laulan kauniisti, tai laitan hyvää ruokaa, niin sitä sopii kyllä kehua.
Hyi kun kuulostaa nihkeältä suhtautumiselta. Ulkonäkö näkyy ulospäin. Se on visuaalinen asia, joka luonnollisesti kiinnittää huomiota. Kertoo aika paljon ihmisestä itsestään, jos ottaa muiden antamat positiiviset kommentit noin skeptisesti ja kyynisesti vastaan. Ajattelee heti, että toisella on jotakin taka-ajatuksia. Olisi inhottavaa elää tuollaisessa vainoharhaisuudessa ja pitää ihmisiä lähtökohtaisesti jonain oman edun tavoittelijoina silloinkin, kun he haluavat sanoa jotain mukavaa.
Jokainen taaplaa tyylillään. Itse pidättäydyn mieluummin asialinjalle. En ole nihkeä vaan suorastaan tyly ja kyyninen, eikä se tuota minulle minkäänlaista tuskaa tai vainoharhaa. En pyri miellyttämään muita ihmisiä, joten muiden mielipiteet eivät minua kiinnosta.
Asialinjalla tarkoittaa sun mielestä suoraa tylyyttä ja kyynisyyttä? Ookke. Sellainen tapaus tällä kertaa...
Ymmärrä mitä haluat. Jos puututaan mun ulkonäköön tai ylität muuten mun yksityisyyden rajat vastaanotto on tyly ja kyyninen. Mikäli asiasi liittyy esimerkiksi työhön tai jonkin tehtävän suorittamiseen vastaanotto on asiallinen. Ei ole yhtään vaikea tajuta tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono itsetunto. Pitävät itseään rumina, joten ajattelevat, että kehuja antavat ihmiset valehtelevat ja siksi suhtautuvat vihamielisesti. He myös luultavasti itse uskovat vain tietyntyyppiseen geneeriseen kauneuteen, eivätkä osaa nähdä erilaisia ihmisiä, itsensä mukaan lukien, kauniina. Eli koska eivät näytä samanlaisilta kuin mallit, missit, julkkikset, niin eivät voi uskoa, että joku pitää heitä kauniina. Tällaiset vihamielisesti kehuihin suhtautuvat ovat luultavasti ensimmäisinä haukkumassa myös muita naisia turhamaisiksi ja antavat ymmärtää, että muut naiset ovat heihin verrattuina pinnallisia tyhjäpäitä.
Pikemminkin päinvastoin. On niin hyvä itsetunto ja tieto omasta arvosta, ettei kiinnosta pätkääkään vertaa mitä joku randomi ihminen esim ulkonäöstäni sanoo. Kieltämättä nämä kehujat tyhjäpäiltä vaikuttaa. Se on totta. Itse vastaan kauneuden ja upeuden kehuilla " mitä sitten?".
Jos sua ei kiinnosta pätkääkään, niin silloinhan sä et suuttuisi tuolla tavalla vaan suhtautuisit asiaan neutraalisti. Se, että pidät kehuihin neutraalisti tai positiivisesti suhtautuvia tyhjäpäinä antaa ymmärtää, että sulla itsellä tosiaan on jokin itsetunto-ongelma asian suhteen. Koska kehujen saaminen saa sinut noin raivon partaalle luulet, että se vaikuttaa myös toisiin yhtä voimakkaasti. Mutta ei vaikuta. Eli heille asia ei ole niin tärkeää/merkittävää kuin sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No random ihmisen/tuttavan ulkonäön kehuminen on varsin noloa. Se myös viittaa siihen, että arvotat ihmisiä ulkonäön perusteella, mikä on luotaantyöntävää. Ystävälle ja puolisolle voi tietenkin sanoa, että näytätpä tänään hyvältä. Pysyttele kohteliaisuuksissa, joita voisit antaa myös miehille, ja kehu mieluummin hauskuudesta, fiksuudesta, kiinnostavasta näkökulmasta jne.
Miksi sinulla on tarve kertoa mielipiteitäsi muiden ulkomuodosta?Samaa mieltä. Ja ap kaikkia naisia ei kiinnosta minkäläisia naisia sä pidät siinä mielessä viehättävinä. Ei sitten pätkääkään. Ulkonäkö on vaan ulkonäkö. Mä ainakin haluun tulla kohdatuksi ajattelevana ihmisenä enkä ulkonäön pohjalta. Sori vaan pojat. Se on asia erikseen jos oman puolison ulkonäköä kehuu mut mä en ainakaan ole mikään esine vieraille äijille. Hyi.
Jos ap kehuu jotakuta, niin miksi vedät siitä johtopäätöksen, että hän katsoo tätä "siinä mielessä"? Sehän ei ole ap:n ongelma, jos sä luulet, että kaikki haluavat sua heti seksuaalisesti, jos sanovat sinulle jotain positiivista. Kannattaa opetella ymmärtämään, että jotakuta voi pitää viehättävänä ja upeana, vaikkei olekaan tästä "sillä tavalla" kiinnostunut.
Hahah. Tää on totta, en todellakaan ajattele naispuolisia ystäviänikään mitenkään seksuaalisesti, vaikka heitä kauniiksi ja upeiksi yleensä kehunkin kun lähdemme esim. ulos ja muutenkin. Ei se kehuminen miehilläkään aina tarkoita automaattisesti mitään ihmeellistä.
No miksi sitten vaivautua kehumaan jos se tarkoita mitään? Pakkoko on ruveta tyhjää louskuttamaan. En arvosta ihmisiä, jotka kiertelee tyhjän takia arvioimassa toisten ulkonäköä.
Et sä voi sanella muille ihmisille, että positiivisen kommentin saa antaa vain jos haluaa seksiä. Saneletko sä kaikissa muissakin asioista mitä saa sanoa ja tehdä milläkin motiivilla?
Jakeluun ei mene se, etten halua kuunnella mitään tyhjänpäiväistä lätinää. Mikä oikeus sulla on määrittää mitä mun pitää sulta sietää?
Mä jotenkin aina hämmennyn. On huono itsetunto kyllä. Jos joku nainen kehuu ulkonäköä niin sen otan kyllä ihan oikeasti kohteliaisuutena ja piristää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono itsetunto. Pitävät itseään rumina, joten ajattelevat, että kehuja antavat ihmiset valehtelevat ja siksi suhtautuvat vihamielisesti. He myös luultavasti itse uskovat vain tietyntyyppiseen geneeriseen kauneuteen, eivätkä osaa nähdä erilaisia ihmisiä, itsensä mukaan lukien, kauniina. Eli koska eivät näytä samanlaisilta kuin mallit, missit, julkkikset, niin eivät voi uskoa, että joku pitää heitä kauniina. Tällaiset vihamielisesti kehuihin suhtautuvat ovat luultavasti ensimmäisinä haukkumassa myös muita naisia turhamaisiksi ja antavat ymmärtää, että muut naiset ovat heihin verrattuina pinnallisia tyhjäpäitä.
Pikemminkin päinvastoin. On niin hyvä itsetunto ja tieto omasta arvosta, ettei kiinnosta pätkääkään vertaa mitä joku randomi ihminen esim ulkonäöstäni sanoo. Kieltämättä nämä kehujat tyhjäpäiltä vaikuttaa. Se on totta. Itse vastaan kauneuden ja upeuden kehuilla " mitä sitten?".
Jos sua ei kiinnosta pätkääkään, niin silloinhan sä et suuttuisi tuolla tavalla vaan suhtautuisit asiaan neutraalisti. Se, että pidät kehuihin neutraalisti tai positiivisesti suhtautuvia tyhjäpäinä antaa ymmärtää, että sulla itsellä tosiaan on jokin itsetunto-ongelma asian suhteen. Koska kehujen saaminen saa sinut noin raivon partaalle luulet, että se vaikuttaa myös toisiin yhtä voimakkaasti. Mutta ei vaikuta. Eli heille asia ei ole niin tärkeää/merkittävää kuin sinulle.
En ole yhtään suuttunut tai muutakaan. En vaan ymmärrä, miksi ihmiset kokevat tarpeelliseksi tulla kommentoimaan yhtään mitään esim ulkonäöstä tai vaatteista ja tässä yritän nyt selvittää syytä siihen. Koskapa täällä näitä kehujia on liikkeellä. Siis miksi kehut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yhtään suuttunut tai muutakaan. En vaan ymmärrä, miksi ihmiset kokevat tarpeelliseksi tulla kommentoimaan yhtään mitään esim ulkonäöstä tai vaatteista ja tässä yritän nyt selvittää syytä siihen. Koskapa täällä näitä kehujia on liikkeellä. Siis miksi kehut?
Kukaan ei kehu tylyä eikä kyynistä ihmistä eikä kukaan myös jaksa puhua tylylle ja kyyniselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mä jotenkin aina hämmennyn. On huono itsetunto kyllä. Jos joku nainen kehuu ulkonäköä niin sen otan kyllä ihan oikeasti kohteliaisuutena ja piristää päivää.
No ainakaan sulla ei ole niin huono itsetunto, että ajattelet ihmisten haluavan sulle pahaa, jos he kehuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kohdallani kyseessä on perisuomalainen kasvatus. Jos lapsena luulin olevani jossakin edes kohtuullisen taitava tai luulin näyttäväni ruman sijasta ihan tavalliselta, isä kävi kimppuun ja pahoinpiteli. Jos joku muu kehui minua isän kuullen enkä heti kumonnut sitä haukkumalla itseäni, isä kävi kimppuun heti, kun olimme vain keskenämme. Kädentaitojen kehumisen jälkeen väännettiin käsi melkein sijoiltaan, ulkonäön kehumisen jälkeen retuutettiin hiuksista tai lyötiin naamaan.
Nyt olen keski-ikäinen ja edelleen vihaan ja häpeän itseäni, mutta ainakaan en ylpistynyt kuten pelättiin. Uskon että tämä on Suomessa yllättävänkin yleinen kasvatustapa.
Ei ole. Ja olen pahoillani, että sulla oli tuollainen lapsuus.
Varmasti on yleisempää kuin luullaan! Tuollaista se oli meilläkin vaikka väkivalta oli enempi henkistä kuin fyysistä. Rankkaa silti.
Miksi moni tuntuu olettavan että kehut kohdistuu ulkonäköön tai on automaattisesti jotenkin seksuaalisia tai epäasiallisia? En koskaan kehuisi vieraan naisen peppua tai rintoja, se olisi täysin epäasiallista. Saatan kehua kampausta, vaatteita, treenitekniikkaa, fiksuja ajatuksia tai mitä vaan. Koko tää keskustelu todistaa kuinka hemmetin monelle suomalaiselle on vaan kamalan vaikeeta hyväksyä kehuja. Kun ei haluta hyväksyä kehuja ja eikä osata suhtautua niihin, kehitellään kaikenlaisia syitä miksi kehujen antajat on pervoja ulkonäkökeskeisiä jne. Ja varmaan tämä keskustelu kertoo myös siitä että moni nainen on saanut kyseenalaista huomiota ja ahdistelua osakseen, ja sitten myös ne asialliset kehut otetaan flirttailuna tai seksuaalisena vihjailuna. Olen hyvin pahoillani kaikkien tällaisten mieskokemusten puolesta, ja voin vakuuttaa että kaikki me miehet ei olla sellasia :). On mullakin myös ikäviä kokemuksia naisista ja naiset on kohdellu mua tavalla joka menee ahdistelun kategoriaan - en kuitenkaan pidä kaikkea naisten lähestymisiä pervojuttuina.
[/quote]
En ole yhtään suuttunut tai muutakaan. En vaan ymmärrä, miksi ihmiset kokevat tarpeelliseksi tulla kommentoimaan yhtään mitään esim ulkonäöstä tai vaatteista ja tässä yritän nyt selvittää syytä siihen. Koskapa täällä näitä kehujia on liikkeellä. Siis miksi kehut?[/quote]
Niin, miksi ylipäätään halutaan sanoa toisista ihmisistä positiivisia asioita? Olisiko parempi vaan olla sanomatta? Miksi turhaan kehua muita ihmisiä? Nämä kysymykset kuulostaa vähän samalta kuin se että miksi pitäisi kiittää toisia tai ylipäätään olla kohtelias. Itse ajattelen sen enemmänkin niin päin että jos jostain on jotain hyvää sanottavaa, miksi olla sanomatta? Mun mielestä positiivisten asioiden sanominen ääneen on kiva tapa, en ole ikinä ajattelut että siihen pitäis olla jokin syy. Jos jollain on hyvännäköiset vaatteet niin miksi sitä ei voisi sanoa ääneen? Jos välitän jostain ihmisestä, miksen joskus sanoisi sitä hänelle ääneen?
Haluaisin kysyä kommentin jättäjältä: miten suhtaudut siihen jos joku kehuu sinua? Pidätkö siitä vai onko se susta epämiellyttävää? Kehutko itse muita ihmisiä, esim. puolisoasi? Onko sua joskus kehuttu ja kehujalla onkin sitten ollut takaa-ajatuksia?
Joo tässä ketjussa kyllä näkee suomalaisten omituisen negatiivisen luonteen. Kilpaa peukutetaan kommentoijaa, jonka mielestä on normaalia vastata "suoralla tylyydellä ja kyynisyydellä" ihmisille, jotka erehtyvät antamaan hänelle kohteliaisuuksia, ja joka haukkuu kehuja antavat ihmiset tyhjäpäiksi tyhjän lässyttäjiksi.
koska kehuminen on nyt vaan niin feikkiä- varsinkin kun siihen liittyy taka-ajatuksia.