Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät suomalaiset naiset kestä kehuja?

Vierailija
06.01.2018 |

Miksi suomalaiset naiset menevät lukkoon, kun heitä kehutaan?
Kyse ei ole mistään vaatimattomuuden häpeästä?
Miksi se satuttaa itsetuntoa, jos joku sanoo:"Olet upea"?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin yhdelle opiskelijakaverille, että sillä on todella kauniit, täyteläiset rinnat ja hän meni aivan vaikeaksi. Parempi vain olla perinteinen suomalainen tuppisuu joka ei puhu eikä pussaa, sillä harva suomalainen nainen oikeasti kaipaa sitä romantiikkaa.

Minäpä tykkään pienistä pileistä ja saatuani kerran työkaverilta sellaista, kehuin sitten jälkeenpäin työporukalla rupatellessamme, että Kallella on suloisen pieni pili. Kalle meni ihan vaikeaksi, suorastaan suuttui. Miksi suomalainen mies ei kestä kehuja?!

Vierailija
42/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset naiset menevät lukkoon, kun heitä kehutaan?

Kyse ei ole mistään vaatimattomuuden häpeästä?

Miksi se satuttaa itsetuntoa, jos joku sanoo:"Olet upea"?

Minä ilahdun, hymyilen ja kiitän. :-) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin juuri kolmelle nettideittimiehelle kuvani, profiili kuvaton, ja joo, tunsin oloni jotenkin kiusaantuneeksi kun reaktiot olivat "olet kaunis, Vau jne". Aito reaktio itselläni oli "Häh, anteeksi mitä?", olo oli sellainen, että kiemurtelin tuolillani. En tiedä miksen voi olla ilahtunut ja uskoa mitä sanovat?

Olen 48 ja miehet samaa ikäluokkaa.

Vierailija
44/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse kehusi tilanteeseen ja kehun kohteeseen sopivasti ja tämän ei pitäis olla ongelma. Huomioi myös, että suomalaisessa kulttuurissa ollaan vaatimattomia ja tottumattomia kehuihin, joten ne voidaan ottaa vastaan tuppisuisesti, vähätellen tai kiellellen, eikä mikään näistä reaktioista läheskään aina tarkoita etteikö kohteliaisuuttasi olisi otettu vastaan ilolla.

Huomion kiinnittäminen toisen ulkomuotoon, edes seksuaalisesti neutraaleihin piirteisiin, on aina riskialtista. Se on vaivaannuttavaa, ja usein vaivaannuttavuus ylittää kohteliaisuuden positiivisen vaikutuksen reippaasti.

Älykkääksi kehuminen on myös huono idea. Siitä on tullut uusi "sisäinen kauneus", asia josta kehutaan useimmiten lohduksi silloin kun taustalla on ääneen lausumaton epäilys että kohteessa on jotain muuta pahasti vialla. Lisäksi ihmisten käsitykset älykkyydestä, kuten sisäisestä kauneudestakin, ovat niin erilaiset, ettei se edes tarkoita kehuna oikein mitään. 

Sen sijaan suorituksista, taidoista ja saavutuksista (kunhan eivät ole keskinkertaisia) kannattaa kehua ketä vaan ja usein. Melkein aina otetaan vastaan hyvin. Huumorintaju on turvallinen kehumisen kohde. Parhaista luonteenpiirteistä ja erityisen ansiokkaasta käytöksestä otetaan myös tosi mielellään kehuja vastaan.

Jopa epäonnistumisista, vaikeista tilanteista ja kaksipiippuisemmista henkilökohtaisista ominaisuuksista voi keksiä paljon posiitivista ja vilpitöntä sanottavaa, joka usein auttaa ja ilahduttaa kuulijaa. Mutta tää on ehkä korkeamman tason taito joka voidaan jättää niille joita aihepiiri ei hämmennä.

Vierailija
45/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt tiedä, oma kokemus on se että myöhemmin kuitenkin kääntyy omaan nilkkaan.

”Et sä nyt oikeesti niin hyvännäkönen edes ole”

Vierailija
46/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin juuri kolmelle nettideittimiehelle kuvani, profiili kuvaton, ja joo, tunsin oloni jotenkin kiusaantuneeksi kun reaktiot olivat "olet kaunis, Vau jne". Aito reaktio itselläni oli "Häh, anteeksi mitä?", olo oli sellainen, että kiemurtelin tuolillani. En tiedä miksen voi olla ilahtunut ja uskoa mitä sanovat?

Koska se on tyhmä kommentti tollaisessa tilanteessa. Jos nyt leikitään hetken että se stereotyyppi että naiset haluavat miehen vain rahan vuoksi olisi totta, niin näiden miesten käytös olisi sama kuin jos sinä sanoisit deittisivulla miehille, että "vau, oletpas sä rikas".

Vierailija
47/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noooo mitä, olisiko "aaa, sä näytät tollaselta" tai "okei kiitos kuvasta" olleet parempia vastauksia?

Vierailija
48/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani kyseessä on perisuomalainen kasvatus. Jos lapsena luulin olevani jossakin edes kohtuullisen taitava tai luulin näyttäväni ruman sijasta ihan tavalliselta, isä kävi kimppuun ja pahoinpiteli. Jos joku muu kehui minua isän kuullen enkä heti kumonnut sitä haukkumalla itseäni, isä kävi kimppuun heti, kun olimme vain keskenämme. Kädentaitojen kehumisen jälkeen väännettiin käsi melkein sijoiltaan, ulkonäön kehumisen jälkeen retuutettiin hiuksista tai lyötiin naamaan.

Nyt olen keski-ikäinen ja edelleen vihaan ja häpeän itseäni, mutta ainakaan en ylpistynyt kuten pelättiin. Uskon että tämä on Suomessa yllättävänkin yleinen kasvatustapa.

Vierailija
49/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä mistään ulkonäkööni tai olemukseeni liittyvistä kehuista. Koen tämän alueen olevan yksityisasiani. Se ei kuulu muille. Lähinnä tulee mieleen että mikä taka-ajatus tällä kehuskelijalla on. Jos teen työni hyvin, laulan kauniisti, tai laitan hyvää ruokaa, niin sitä sopii kyllä kehua.

Hyi kun kuulostaa nihkeältä suhtautumiselta. Ulkonäkö näkyy ulospäin. Se on visuaalinen asia, joka luonnollisesti kiinnittää huomiota. Kertoo aika paljon ihmisestä itsestään, jos ottaa muiden antamat positiiviset kommentit noin skeptisesti ja kyynisesti vastaan. Ajattelee heti, että toisella on jotakin taka-ajatuksia. Olisi inhottavaa elää tuollaisessa vainoharhaisuudessa ja pitää ihmisiä lähtökohtaisesti jonain oman edun tavoittelijoina silloinkin, kun he haluavat sanoa jotain mukavaa.

Jokainen taaplaa tyylillään. Itse pidättäydyn mieluummin asialinjalle. En ole nihkeä vaan suorastaan tyly ja kyyninen, eikä se tuota minulle minkäänlaista tuskaa tai vainoharhaa. En pyri miellyttämään muita ihmisiä, joten muiden mielipiteet eivät minua kiinnosta.

Vierailija
50/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No random ihmisen/tuttavan ulkonäön kehuminen on varsin noloa. Se myös viittaa siihen, että arvotat ihmisiä ulkonäön perusteella, mikä on luotaantyöntävää. Ystävälle ja puolisolle voi tietenkin sanoa, että näytätpä tänään hyvältä. Pysyttele kohteliaisuuksissa, joita voisit antaa myös miehille, ja kehu mieluummin hauskuudesta, fiksuudesta, kiinnostavasta näkökulmasta jne.

Miksi sinulla on tarve kertoa mielipiteitäsi muiden ulkomuodosta?

Samaa mieltä. Ja ap kaikkia naisia ei kiinnosta minkäläisia naisia sä pidät siinä mielessä viehättävinä. Ei sitten pätkääkään. Ulkonäkö on vaan ulkonäkö. Mä ainakin haluun tulla kohdatuksi ajattelevana ihmisenä enkä ulkonäön pohjalta. Sori vaan pojat. Se on asia erikseen jos oman puolison ulkonäköä kehuu mut mä en ainakaan ole mikään esine vieraille äijille. Hyi.

Jos ap kehuu jotakuta, niin miksi vedät siitä johtopäätöksen, että hän katsoo tätä "siinä mielessä"? Sehän ei ole ap:n ongelma, jos sä luulet, että kaikki haluavat sua heti seksuaalisesti, jos sanovat sinulle jotain positiivista. Kannattaa opetella ymmärtämään, että jotakuta voi pitää viehättävänä ja upeana, vaikkei olekaan tästä "sillä tavalla" kiinnostunut. 

Hahah. Tää on totta, en todellakaan ajattele naispuolisia ystäviänikään mitenkään seksuaalisesti, vaikka heitä kauniiksi ja upeiksi yleensä kehunkin kun lähdemme esim. ulos ja muutenkin. Ei se kehuminen miehilläkään aina tarkoita automaattisesti mitään ihmeellistä.

No miksi sitten vaivautua kehumaan jos se tarkoita mitään? Pakkoko on ruveta tyhjää louskuttamaan. En arvosta ihmisiä, jotka kiertelee tyhjän takia arvioimassa toisten ulkonäköä.

Vierailija
51/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noooo mitä, olisiko "aaa, sä näytät tollaselta" tai "okei kiitos kuvasta" olleet parempia vastauksia?

Kiitos kuvasta kuulostaa oikein hyvältä. -eri

Vierailija
52/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ollut hauska seurata miesten reaktioita siihen, miten naisena suhtaudun kehuihin. Aina jos on kehuttu kauniiksi/upeaksi/ihanaksi tai muuta ja olen todennut siihen iloisesti "no niinhän minä kyllä olen", niin mies on mennyt ihan puihin eikä osaa yhtään suhtautua. Sitten jos alkaa perussuomalaiselle linjalle "no en kyllä tiedä, enhän ole", niin mies tuntuu oikeen innostuvan kun pääsee vakuuttelemaan.

Kaikista pahin reaktio tuntuu olevan "jep, kiitti" ja hiljaisuus :D

Siis kuinka te miehet odotatte naisen reagoivan kehuihin, mitä siihen pitää sanoa takaisin?

Vierailija
53/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No random ihmisen/tuttavan ulkonäön kehuminen on varsin noloa. Se myös viittaa siihen, että arvotat ihmisiä ulkonäön perusteella, mikä on luotaantyöntävää. Ystävälle ja puolisolle voi tietenkin sanoa, että näytätpä tänään hyvältä. Pysyttele kohteliaisuuksissa, joita voisit antaa myös miehille, ja kehu mieluummin hauskuudesta, fiksuudesta, kiinnostavasta näkökulmasta jne.

Samaa mieltä. Ja ap kaikkia naisia ei kiinnosta minkäläisia naisia sä pidät siinä mielessä viehättävinä. Ei sitten pätkääkään. Ulkonäkö on vaan ulkonäkö. Mä ainakin haluun tulla kohdatuksi ajattelevana ihmisenä enkä ulkonäön pohjalta. Sori vaan pojat. Se on asia erikseen jos oman puolison ulkonäköä kehuu mut mä en ainakaan ole mikään esine vieraille äijille. Hyi.

Jos ap kehuu jotakuta, niin miksi vedät siitä johtopäätöksen, että hän katsoo tätä "siinä mielessä"? Sehän ei ole ap:n ongelma, jos sä luulet, että kaikki haluavat sua heti seksuaalisesti, jos sanovat sinulle jotain positiivista. Kannattaa opetella ymmärtämään, että jotakuta voi pitää viehättävänä ja upeana, vaikkei olekaan tästä "sillä tavalla" kiinnostunut. 

Hahah. Tää on totta, en todellakaan ajattele naispuolisia ystäviänikään mitenkään seksuaalisesti, vaikka heitä kauniiksi ja upeiksi yleensä kehunkin kun lähdemme esim. ulos ja muutenkin. Ei se kehuminen miehilläkään aina tarkoita automaattisesti mitään ihmeellistä.

No miksi sitten vaivautua kehumaan jos se tarkoita mitään? Pakkoko on ruveta tyhjää louskuttamaan. En arvosta ihmisiä, jotka kiertelee tyhjän takia arvioimassa toisten ulkonäköä.

Miksi sä nyt haluatkin välttämättä siihen seksuaalisen ulottuvuuden? Ensin sanoit, ettet halua vieraiden miesten kyyläävän sua seksuaalisesti ja nyt taas sanot, että saa sanoa jotain vain, jos katselee sua seksuaalisesti. 

Vierailija
54/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kohdallani kyseessä on perisuomalainen kasvatus. Jos lapsena luulin olevani jossakin edes kohtuullisen taitava tai luulin näyttäväni ruman sijasta ihan tavalliselta, isä kävi kimppuun ja pahoinpiteli. Jos joku muu kehui minua isän kuullen enkä heti kumonnut sitä haukkumalla itseäni, isä kävi kimppuun heti, kun olimme vain keskenämme. Kädentaitojen kehumisen jälkeen väännettiin käsi melkein sijoiltaan, ulkonäön kehumisen jälkeen retuutettiin hiuksista tai lyötiin naamaan.

Nyt olen keski-ikäinen ja edelleen vihaan ja häpeän itseäni, mutta ainakaan en ylpistynyt kuten pelättiin. Uskon että tämä on Suomessa yllättävänkin yleinen kasvatustapa.

Ei ole. Ja olen pahoillani, että sulla oli tuollainen lapsuus.

Vierailija
55/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä mistään ulkonäkööni tai olemukseeni liittyvistä kehuista. Koen tämän alueen olevan yksityisasiani. Se ei kuulu muille. Lähinnä tulee mieleen että mikä taka-ajatus tällä kehuskelijalla on. Jos teen työni hyvin, laulan kauniisti, tai laitan hyvää ruokaa, niin sitä sopii kyllä kehua.

Hyi kun kuulostaa nihkeältä suhtautumiselta. Ulkonäkö näkyy ulospäin. Se on visuaalinen asia, joka luonnollisesti kiinnittää huomiota. Kertoo aika paljon ihmisestä itsestään, jos ottaa muiden antamat positiiviset kommentit noin skeptisesti ja kyynisesti vastaan. Ajattelee heti, että toisella on jotakin taka-ajatuksia. Olisi inhottavaa elää tuollaisessa vainoharhaisuudessa ja pitää ihmisiä lähtökohtaisesti jonain oman edun tavoittelijoina silloinkin, kun he haluavat sanoa jotain mukavaa.

Jokainen taaplaa tyylillään. Itse pidättäydyn mieluummin asialinjalle. En ole nihkeä vaan suorastaan tyly ja kyyninen, eikä se tuota minulle minkäänlaista tuskaa tai vainoharhaa. En pyri miellyttämään muita ihmisiä, joten muiden mielipiteet eivät minua kiinnosta.

No onneksi susta tosiaan huokuu tuo ihmisviha ja muiden halveksunta niin selvästi, että tuskinpa kukaan sinua lähestyykään.

Vierailija
56/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä nyt haluatkin välttämättä siihen seksuaalisen ulottuvuuden? Ensin sanoit, ettet halua vieraiden miesten kyyläävän sua seksuaalisesti ja nyt taas sanot, että saa sanoa jotain vain, jos katselee sua seksuaalisesti. 

En halua mitään seksuaalista aspektia siihen, mutta en tajua miksi kenenkään pitäisi kulkea sanomassa toisten ulkonäöstä yhtikäs mitään? Mitä se sulle kuuluu, miltä minä näytän? Miksi tunnet tarpeelliseksi tulla siitä mitään mulle sanomaan? En välitä mielipiteestäsi ja sen julkituominen vaikuttaa täydelliseltä typeryydeltä. Ylipäätään smalltalk on turhaa ajanhukkaa.

Vierailija
57/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi susta tosiaan huokuu tuo ihmisviha ja muiden halveksunta niin selvästi, että tuskinpa kukaan sinua lähestyykään.

Tietäisitpä vaan, minkä verran kaikenlaisia tolloja on, joille ei viesti mene perille sanomatta.

Vierailija
58/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto. Pitävät itseään rumina, joten ajattelevat, että kehuja antavat ihmiset valehtelevat ja siksi suhtautuvat vihamielisesti. He myös luultavasti itse uskovat vain tietyntyyppiseen geneeriseen kauneuteen, eivätkä osaa nähdä erilaisia ihmisiä, itsensä mukaan lukien, kauniina. Eli koska eivät näytä samanlaisilta kuin mallit, missit, julkkikset, niin eivät voi uskoa, että joku pitää heitä kauniina. Tällaiset vihamielisesti kehuihin suhtautuvat ovat luultavasti ensimmäisinä haukkumassa myös muita naisia turhamaisiksi ja antavat ymmärtää, että muut naiset ovat heihin verrattuina pinnallisia tyhjäpäitä.

Vierailija
59/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kuulin nuorena niin paljon kommentteja ulkonäöstäni, että en halua kuulla enää muilta kuin mieheltäni tai ystäviltäni. En halua kehuja.

Vierailija
60/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asialinjalla tarkoittaa sun mielestä suoraa tylyyttä ja kyynisyyttä? Ookke. Sellainen tapaus tällä kertaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä