Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät suomalaiset naiset kestä kehuja?

Vierailija
06.01.2018 |

Miksi suomalaiset naiset menevät lukkoon, kun heitä kehutaan?
Kyse ei ole mistään vaatimattomuuden häpeästä?
Miksi se satuttaa itsetuntoa, jos joku sanoo:"Olet upea"?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Olen ihana ja tiedän sen :)

Vierailija
2/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Olen ihana ja tiedän sen :)

Niin mäkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää kestää, mutta kestääkö suomalaiset, kun kehuskelen itse itseäni? En ole aina myötämielinen toisten kehuille siksi, että epäilen jotain taka-ajatusta. Oikeaan osuneet kehut kestän. Tiedän olevani uniikki ja hieno nainen, joten en mene kehujan ansaan.

Vierailija
4/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkenna nyt vähän.

Vierailija
5/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kehuu toista upeaksi, niin on se nyt kumma, jos siitä loukkaantuu.

Jos vaikka tissejä tai persettä kehuu, niin sitten on asia toinen.

Vierailija
6/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse, että kehut tietyiltä ihmisiltä koetaan loukkaavina?

Veikkaan itsetunto-ongelmia, jos kehut eivät kelpaa.

Vierailija
7/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin yhdelle opiskelijakaverille, että sillä on todella kauniit, täyteläiset rinnat ja hän meni aivan vaikeaksi. Parempi vain olla perinteinen suomalainen tuppisuu joka ei puhu eikä pussaa, sillä harva suomalainen nainen oikeasti kaipaa sitä romantiikkaa.

Vierailija
8/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kestää? Sama juttu olisi ihmetellä miksi joku ei kestä työstressiä vaan uupuu. Ihmisillä on erilaiset sietokyvyt, eivät kaikki ole yhtä vahvoja kaikessa.

Vierailija
9/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehun tyyli ratkaisee.

Jos mies katselee naista päästä varpaisiin ja arvioi naisen pantavuutta niin naiselle tulee olo, että hän on vain himoittava lihanpalanen miehelle. Esim viimeksi sain kuulla että olen Milffi, tosi pantava naiseksi, minulla on hyvä perse ja ihanat huulet jne. Ym vuodatusta baarissa. Mies sai ”kehuillaan” oloni markkinalehmäksi, jota arvostellaan pantavuuskriteereiden mukaisesti.

Miehet, olemme ihmisiä myös naisena. Voitte kehua meitä, mutta ei alentaen meitä esineen rooliin, emme ole tai halua olla teille mitään panokoneita, olemme naisia, ihmisiä. Siinä ero. Ja kehut eivät ome portti mihinkään, älä luulekaan että kehumalla saisit miehenä valtuudet yhtään mihinkään. Kehu on pelkkä tunnustus, ei mikään avoin valtakirja.

Vierailija
10/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua komeaksi kehuvat naiset saisivat hommata rillit.

Vierailija
11/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin yhdelle opiskelijakaverille, että sillä on todella kauniit, täyteläiset rinnat ja hän meni aivan vaikeaksi. Parempi vain olla perinteinen suomalainen tuppisuu joka ei puhu eikä pussaa, sillä harva suomalainen nainen oikeasti kaipaa sitä romantiikkaa.

Jos vaihtoehdot on kommentoida puolitutun tissejä tai olla tuppisuu, todellakin parempi olla hiljaa. On eri asia kaivata kehuja ja romantiikkaa omalta kumppanilta, kuin kuulla kommentteja kropastaan opiskelukaverilta.

Ap:n esimerkki "olet upea" nyt on vielä ihan neutraali.

Itse olen ilahtunut eniten kohteliaisuudesta"sulla on kaunis sielu"😍

Vierailija
12/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset naiset menevät lukkoon, kun heitä kehutaan?

Kyse ei ole mistään vaatimattomuuden häpeästä?

Miksi se satuttaa itsetuntoa, jos joku sanoo:"Olet upea"?

Ei se satuta itsetuntoa. Jos on muita naisia porukassa ja yhtä kehutaan, niin tulee "puukkoa selkään" tälle upealle naisella myöhemmin. Ilmeisesti jokin kateus saa kanssasiskot ilkeäksi.

Toinen asia on sitten tämä kun ollaan naisporukalla baarissa ja vain yhtä hetaan tanssimaan. Tästäkään ei kanssasiskot tykkää, vaikka nainen jota haetaan aktiivisesti tanssimaan ei voi vaikuttaa itse asiaan, hakijoita vaan tulee.

Vierailija
13/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävintä on, ettet taustasi vuoksi ymmärrä olleesi todella asiaton ja loukkaava.

Vierailija
14/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi kuulostaa kivalta. Jos siis joku sanoisi, että olet upea. Mutta en halua, että joku ruotii mun vartalon osia. Esim. just alkaa kommentoimaan rintoja tai pyllyä. Suomalaiset naiset eivät saa kovin usein kehuja, niin siksi siitä menee jotenkin tosi hämmennyksiin ja vaikeaksi. Mutta ei niitä kehuja kannata sen takia jättää sanomatta, ettei toinen ole tottunut. Sitten ainakin tottuu ja hyvä mielihän siitä kuitenkin tulee, vaikka ensireaktio onkin hämmennys.

Vierailija
15/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme välitä kuulla itsestäänselvyyksiä. "Olet upea"- Niin olen, kerro jotain uutta.

Vai millä tavoin kehujen kestämättömyys ilmenee?

Vierailija
16/74 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole suomalaisten luonteen laatu , vaatimattomuus.

Vierailija
17/74 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todistanut seuraavaan: hehkutin deittiäni kauniiksi ja meni punaiseksi vihasta.?

Vierailija
18/74 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehun tyyli ratkaisee.

Jos mies katselee naista päästä varpaisiin ja arvioi naisen pantavuutta niin naiselle tulee olo, että hän on vain himoittava lihanpalanen miehelle. Esim viimeksi sain kuulla että olen Milffi, tosi pantava naiseksi, minulla on hyvä perse ja ihanat huulet jne. Ym vuodatusta baarissa. Mies sai ”kehuillaan” oloni markkinalehmäksi, jota arvostellaan pantavuuskriteereiden mukaisesti.

Miehet, olemme ihmisiä myös naisena. Voitte kehua meitä, mutta ei alentaen meitä esineen rooliin, emme ole tai halua olla teille mitään panokoneita, olemme naisia, ihmisiä. Siinä ero. Ja kehut eivät ome portti mihinkään, älä luulekaan että kehumalla saisit miehenä valtuudet yhtään mihinkään. Kehu on pelkkä tunnustus, ei mikään avoin valtakirja.

Ero on siinä että miestä ei haittaa tulla kohdelluksi himottavana lihapalana. Testaa joskus jos neitiä ikinä panettaa.

Vierailija
19/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että kyse on siitä että moni nainen ei ole Suomessa tottunut saamaan kohteliaisuuksia ja sitten kun hänelle niitä sanotaan, nainen ei osaa käsitellä sitä. Ja yksi tapa suhtautua asiaan jota ei osaa käsitellä on kieltää, torjua tai vähätellä sitä. Itse olen mies ja jos joku kehuu mua, sanon vain kiitos. Se on musta oikea tapa vastata koska tuntuuhan se hyvältä kun joku sanoo musta jotakin kaunista. Vaikka pidänkin itseäni upeana en ikinä vois ajatella etten halua kuulla tällaista "itsestäänselvyyttä" - ainahan se tuntuu hyvältä kun ihmisestä sanotaan positiivista!

Edeltävä vastaaja kirjoittu että syynä on se etteivät naiset jaksa kuulla itsestäänselvyyksiä. En usko että tämä on syynä koska yleisesti tuntuu siltä että ainakin suomalaisten naisten itsetunto on aika heikkoa. Valtavasti lukee kadulla mainoksia joissa kerrotaan kuinka ihmisten pitäisi uskoa itseensä, tehdä mitä rakastaa ja uskaltaa olla oma itsensä. Jos me suomalaiset oikeasti pitäisimme itsestäänselvyytenä näitä asioita, ei tällaisia mainoksia tarvittais. En siis usko että suomalainen nainen keskimäärin pitää itsestäänselvyytenä että hän on upea - vaikka usein juuri sitä hän on! :) Olen matkustellut paljon ja suomalainen nainen on kauneimpia maailmassa.

Vierailija
20/74 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia naisia haukutaan niin paljon, ettei se tunnu todelta, jos joku yhtäkkiä kehuukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi