Lakiesitys työttömien aktiivisesta työnhakupakosta annetaan tänä vuonna – laiminlyönnistä 60 päivän tuet pois
Lausuntokierrokselle lähti esitysluonnos, jonka mukaan työttömällä olisi jatkossa velvoite hakea vähintään 12 työpaikkaa kolmessa kuukaudessa eli yhtä työpaikkaa viikossa. Lisäksi työttömän pitäisi raportoida työnhaustaan kerran viikossa verkossa. Aktiivisen työnhaun laiminlyönnistä langetettaisiin työttömälle 60 päivän korvaukseton karenssi.
https://www.aamulehti.fi/uutiset/tyoministeri-jari-lindstrom-vahvistaa-…
Mikäli tuo lakiesitys menee läpi, on varmaa että sininen tulevaisuus puoluetta ei enää nähdä eduskunnassa, sillä kuka noita äänestää. En ainakaan minä. Tuo on työttömien ajojahtia. Tuo puolue ei ole millään lailla työttömien puolella, eikä köyhienkään. Todellinen porvaripuolue joka peesaa kokoomusta ja keskustaa.
Hyi olkoon.
Kommentit (35)
Ensin kurmotettiin kunnolla opiskelijoita, nyt työttömiä, onko seuraavana sitten eläkeläiset...
Ai että mikä ääliö tuo lindström, teki itsestään suomen vihatuimman ihmisen. Ehkä todellisuus tulee sitten tajuntaan, kun lentää kuin leppäkeihäs ex-ministeriksi.
Äijähän voisi samantien vetää harakirin.
Miten todistat esim kysyneesi työpaikkaa?
Miten se työnhaku todistetaan, kun montaa työpaikkaa, jonka olen saanut, olen hakenut muuten kun esim netin kautta?
Minä 55v. työtön nainen annoin perikse. Päätin jäädä kelan sekä tt-tuen pariin. Vieköön vaikka tuhkatkin pesästä. Kamelin selkä katkesi hallituksen pelleilyn takia.
Ei todellakaan ole paha hakea yhtä paikkaa viikossa.
Jos marginaaliryhmä, joka ei edes halua töitä, alkaa lähetellä turhia hakemuksia niin työnantajat "kiittää" siitä lisääntyneestä turhasta työstä.
Lindström on jo lukunsa lukenut. Hänhän on itse masennuspotilas ja ollut sairaseläkkeellä lähes koko ministeri kautensa. Hyvällä palkalla.
Ei mua tuo haittaa.
Ei varmaan jokaiselle viikolle löydy järkevää haettavaa, mutta parhaina on useita hyviä. Niillä hiljaisilla viikoilla vaikka heinäkuussa hakee sitten vaan jotain. Varmuuden vuoksi sellainen systeemi, että esim. joka sunnuntai tekee hakemuksen ja käy kuittaamassa oma asioinnissa. Mihinkään keskimäärin lukuun en uskaltaisi luottaa, vaan joka sunnuntai varman päälle hakemus jonnekin ja sitten voi muun ajan keskittyä hakemaan järkeviä paikkoja kun niitä on.
No, toivottavasti en ole enää työtön kun tuo laki on voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Lindström on jo lukunsa lukenut. Hänhän on itse masennuspotilas ja ollut sairaseläkkeellä lähes koko ministeri kautensa. Hyvällä palkalla.
Kovasti se yrittää, kuten Varttiainenkin, mitään pätevyyttä ei ole kyseisillä nilkeillä hoitaa tehtäviään.
Laborantti on työministerinä. 😂😂Tässä tulos. Heppoisilla eväillä pääsee ministeriksi maassamme. Lihava sika, jolla valta noussut kouluttamattomaan kaljuun päähän.
Onko ihmisiltä unohtunut case yhteiskuntasopimus? Totta kai ensin laitetaan kovat ehdot pöytään, että sitten neuvotteluissa voidaan vähän perääntyä ja silti saavutetaan suunnilleen mitä haluttiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten NL on ruma sana ...
Niimpä! Mitähän kaikkea siellä Hollannissa kasvaakaan?
Ne jotka ei töihin halua, ei töihin mene ja tekevät jatkossa vaan pakon edessä vaadittavan määrän huonoja hakemuksia.
Ne jotka töihin haluavat hakevat ihan taatusti muutenkin jo enemmän kun yhtä paikkaa viikossa.
Eli älytön määrä rahaa tuhlataan tämän asian valvomiseen, eikä mikään oikeasti muutu.
Vierailija kirjoitti:
Laborantti on työministerinä. 😂😂Tässä tulos. Heppoisilla eväillä pääsee ministeriksi maassamme. Lihava sika, jolla valta noussut kouluttamattomaan kaljuun päähän.
Ja yhdellä valtiovarainministerillä (Stubb) yhtä huono yo-todistus kun mulla, perusduunarilla.
Ja jos oman alan paikkoja ei ole tai ei ole halua töihin, niin ainahan voi hakea peruskoulupohjalta lääkäriksi, tuomariksi, johtajaksi jne. Kunhan on haettu. Ei se haittaa vaikka ilmoituksessa lukee, että pitää olla korkeakoulututkinto. Aina sanotaan, että voi hakea vaikkei kaikkia ehtoja täyttäisikään.
"Haen Hölmölän kunnassa avoinna olevaa lääkärin virkaa. Olen suorittanut peruskoulun ja pätevöitynyt lääkäriksi sairastamalla paljon ja lukemalla lääkärikirjaa. Työkokemusta olen saanut tekemällä sukulaisille diagnooseja. Voin aloittaa heti. Palkkatoivomus 10.000€"
Tällä hetkellä 47000 elää pelkällä toimeentulotuella. Mikä lie määrä esim. vuoden kuluttua...
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä 47000 elää pelkällä toimeentulotuella. Mikä lie määrä esim. vuoden kuluttua...
Aika moni meistä on siihen valmistautumassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua tuo haittaa.
Ei varmaan jokaiselle viikolle löydy järkevää haettavaa, mutta parhaina on useita hyviä. Niillä hiljaisilla viikoilla vaikka heinäkuussa hakee sitten vaan jotain. Varmuuden vuoksi sellainen systeemi, että esim. joka sunnuntai tekee hakemuksen ja käy kuittaamassa oma asioinnissa. Mihinkään keskimäärin lukuun en uskaltaisi luottaa, vaan joka sunnuntai varman päälle hakemus jonnekin ja sitten voi muun ajan keskittyä hakemaan järkeviä paikkoja kun niitä on.
No, toivottavasti en ole enää työtön kun tuo laki on voimassa.
Miksi tätä on alapeukutettu, koska noinhan täytyy tehdä.
Voit hakea samalla viikolla vaikka seitsemään oikeasti kiinnostavaan paikkaan, mutta en minäkään luottaisi että se hakemusten keskiarvo ratkaisee, vaan voidaan vaatia hakemaan kirjaimellisesti joka viikko.
Eikä oikeasti kiinnostavan paikan hakua kannata jättää seuraavalle viikolle, joskus paikka täytetään heti kun sopiva hakija löytyy vaikka hakuajaksi olisi merkitty kuukausi.
-eri, ja töissä oleva.
Miksei? Tämähän voisi olla vaihtoehto sille aktivismille. Ja eikö muka työttömät hae tuota vertaa edes töitä? Itse hain työttömänä varmaan paikkaa per päivä. Raportointivelvollisuus tuskin haittaa, kun ei siihen mene montaa minuuttia. Työttömän velvollisuus on hakea töitä ja tässä on selvästi syntynyt epäily, että osa työttömistä ei sitä tee. Siksi on hyväkin, että sitä aletaan valvoa. Aikaisemmin luotto pelasi, enää ei taida pelata.