Terveisiä veloille! Tein rationaalisen päätöksen ja hankin lapset jo 25 vuotiaana!
Olin seurustellut kolme vuotta, ei ollut vauvakuumetta minulla, mutta miehellä (saman ikäinen) oli, joten sai lapset 23 ja 25 vuotiaana. Mies sai ekan vakityöpaikansa silloin. Sukulaiset olivat saaneet lähempänä 30 vuotta jo lapsia, mutta minäpä tein ajoissa! Työuran kannalta aivan parhaaseen aikaan! Viimeistelin opintoni vanhempainvapaalla ja siitä sitten työelämään, lapset päiväkotiin ja isovanhemmat lapsille varahoitajiksi ja hoidosta hakemaan. Ennen lasten saantia kysyin, että olisiko halukkuutta isovanhemmiksi ja kun oli, en viivytellyt, sillä kyllä hekin ikääntyvät ja eivät myöhemmin jaksa niin hyvin pienten kanssa!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hyvät palkat. Suoritin juuri ylemmän tutkinnon ja sain paremman työpaikan. Puolison kanssa on tulot ja menot jaettu jo ennen lapsia.
ap
Miten autat tässä maailmassa muita? Omaan napaan tuijottaminen kun ei ole ihmisyyden mitta.
Miksikö?
Meidän ja velojen arjessa ei taida olla paljoa eroa? Jos heillä ei ole hauva-aika niin ei ole meilläkään vauva ja jos he nauttivat matkailusta, niin tehdään mekin. Nautin työstä ja ehkä hekin ovat uraorientoituneita?
ap
Onkohan niitä kouluja kuitenkaan käyty? Taidat kusettaa, kun et edes tiedä, mitä vapaaehtoisesti lapseton tarkoittaa. Enpä usko, että lapsenhankintavinkkisi heitä paljoa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hyvät palkat. Suoritin juuri ylemmän tutkinnon ja sain paremman työpaikan. Puolison kanssa on tulot ja menot jaettu jo ennen lapsia.
ap
Miten autat tässä maailmassa muita? Omaan napaan tuijottaminen kun ei ole ihmisyyden mitta.
Meidän palkoilla vie myös lapset lomalle. Autamme lapsiamme hyvän elämän alkuun ja turvaamme velojenkin vanhuutta tuottamalla uusia veronmaksajia. Autamme köyhempiä lapsiperheitä taloudellisesti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksikö?
Meidän ja velojen arjessa ei taida olla paljoa eroa? Jos heillä ei ole hauva-aika niin ei ole meilläkään vauva ja jos he nauttivat matkailusta, niin tehdään mekin. Nautin työstä ja ehkä hekin ovat uraorientoituneita?
ap
Ei vapaaehtoisesti lapseton tarkoita sitä, ettei halua VAUVOJA. Vapaaehtoisesti lapseton ei halua lapsia ollenkaan. Ei vauvaikäisenä, ei taaperoikäisenä, ei teini-ikäisenä jne... Ymmärrätkö nyt yhtään paremmin?
Ap on laiska ja itsekäs eikä huolehdi omista lapsistaan. Teki niitä, vasta kun sai varmennuksen isovanhemmilta, että saa heittää mukulat isovanhempien vastuulle.
Vierailija kirjoitti:
Miksikö?
ap
Niin tietenkin sun arki on kuten lapsettoman. Johan tuossa aloituksessa hehkutit, että isovanhemmat hoitavat teidän lapsenne.
Terveisiä veloille! Tein lapseni 40, 42 ja 44 vuotiaana. Hyvin ehti, terveet lapset, ja kerkesin viettää nuoruuttani ja luoda uran johtotehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankinnasta oikea seuraus olisi kuolemantuomio.
Jos maapallon ylikansoitus vaivaa, niin sä voit helpottaa sitä omalta osaltasi järjestämällä itsellesi sen haluamasi kuolemantuomion.
Tosi kiva että olet tyytyväinen ratkaisuusi, niin minäkin olen. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksikö?
ap
Niin tietenkin sun arki on kuten lapsettoman. Johan tuossa aloituksessa hehkutit, että isovanhemmat hoitavat teidän lapsenne.
Miksi ei olisi? Onneksi edelliset sukupolvet synnyttävät uusia ja isovanhempani hoitivat minua kun olin pieni.
ap
En halua hankkimalla hankkia lapsia :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksikö?
ap
Miksi ei olisi? Onneksi edelliset sukupolvet synnyttävät uusia ja isovanhempani hoitivat minua kun olin pieni.
ap
Eli meinaat, että se on ihan ok sun hankkia lapsia ja jatkaa elämääsi kuin lapseton, samalla kun isovanhemmat ottavat hoitovastuun sinun lapsistasi? Vau, kyllä oot itsekäs. Kaikki niitä lapsia saakin hommata. Velan ratkaisu kuulostaa aina vain tasapainoisemmalta, vastuullisemmalta ja epäitsekkäämmältä. Ainakaan ei jää lapsia itkemään, miksi vanhemmat eivät haluakaan olla heidän kanssaan.
Kaikkia tuntemiani 25-vuotiaana tai ennen lapsia hankkineita naisia yhdistää se, että mies on häipynyt viimeistään parin vuoden päästä viimeisimmästä lapsesta.
En jaksa lukea kommentteja, mutta onnea sinulle ja perheellesi. Kiva kuulla että olet onnellinen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksikö?
ap
ap
Eli meinaat, että se on ihan ok sun hankkia lapsia ja jatkaa elämääsi kuin lapseton, samalla kun isovanhemmat ottavat hoitovastuun sinun lapsistasi? Vau, kyllä oot itsekäs. Kaikki niitä lapsia saakin hommata. Velan ratkaisu kuulostaa aina vain tasapainoisemmalta, vastuullisemmalta ja epäitsekkäämmältä. Ainakaan ei jää lapsia itkemään, miksi vanhemmat eivät haluakaan olla heidän kanssaan.
Tietenkin olen hoitanut lapsia myös itse, mutta päätöstä hankkia lapsia helpotti, kun isovanhemmat olivat myös projektissa mukana. Ei ole tarvinnut vedota lasten hakuun päiväkodista kuin ehkä kerran, kun työt ovat iltapäivällä venyneet:)
Kouluikäisten lastemme kanssa on helppoa, joten aika lyhyeksi jäi vaativa vaihe!
ap
Ehkä sun lapsiperhe arkesi on silkkaa ruusuilla tanssimista, mutta kaikkien ei oo. Hienoa että sulla on vanhemmat jotka on valmiita hoitamaan lapsia kun sinä haluat. Kaikilla ei oo. Ja kyllä sinun arkesi eroaa hyvin paljon lapsettoman arjesta sillä sinulla on LAPSIA.
eikä tuohon "mitä järkeä on olla hankkimatta lapsia" viitsi edes vastata.
Ihmiset jotka haluavat lapsia eivät ikinä ymmärrä ihmisiä jotka niitä eivät halua. Se että sinä olet valinnut lapset ja se on taivaallista ei tarkoita että muut ajattelevat samalla tavalla. Kaikkialla lapsen valinneilla elämä ei ole autuas.
Ööh, siis terkkuja veloille? Miksi? Tiedätkö mitä vela tarkoittaa?