Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, olen niin hukassa. Mies on peliriippuvainen, meillä on kahdet vuokrat maksamatta, pieni lapsi ja asiat solmussa :'(

Vierailija
06.01.2018 |

Mies tahtoi lisäksi muuttaa erilleen. Kuulemma hän tarvitsee sitä voittaakseen riippuvuutensa eikä muutenkaan jaksa enää enempää pientä lapsiperhearkea. Ensi kuun alusta asti mies muuttaa määrittelemättömäksi ajaksi takaisin vanhemmilleen, olemme aika nuoria molemmat. Pelkään, ettei meistä enää ikinä tule perhettä. :'( Olen myös hukassa raha-asioiden kanssa. Mies tuhlasi kokonaan edellisen kotihoidontukeni nettipeleihin tietysti salaa minulta. Onneksi saimme veljeltäni rahaa lainaksi ruokaan. Jään ihan yksin näiden rahaongelmiemme kanssa. Pelkään meidän lentävän pienen lapsen kanssa pihalle asunnosta, kaksi vuokraa tosiaan rästissä miehen peliongelman vuoksi.

Miten päästä ylös tästä suosta? Mihin olla yhteydessä? Kannattaako minun kertoa Kelalle miehen peliongelmasta vai olisiko siitä jotain haittaa? Auttaisiko Kela rästimaksujen kanssa? Stressaan sitäkin, kun en tiedä, onko mies ottanut meidän molempien nimiin jotain velkoja. Ainakin itselleen on ottanut muutaman satasen lainoja välillä pelejä varten. Mistä nuo saisi edes selville? Sieltäkö, mistä oma luottotietojen tilanne muutenkin selvitetään? Siellä ehkä näkyisi kaikki mahdolliset velat. Miehen sanaan en voi luottaa pätkääkään. Olen liian nuori tällaisiin ongelmiin. Tuntuu, että hajoan tämän taakan alle.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei auta nolostella vuokranantajan tai muidenkaan reaktioita, ja odottaa että paska osuu tuulettimeen, vaan ottaa ohjat omiin käsiin.

Olet saanut ketjussa jo hyviä vinkkejä tahoista joihin ottaa yhteyttä, puhelin käteen ja asioita sopimaan. Rikosilmoa kehiin miehen luvatta ottamista rahoista ja lainoista, sinun ei tarvitse hänen mokiaan niskoillesi ottaa.

Voin vain kuvitella kuinka kamalalta tilanteesi tuntuu, mutta muista että sinä et ole syypää, sinulla ei ole syytä jäädä tuleen makaamaan. Olet sen velkaa itsellesi ja lapsillesi.

Vierailija
82/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on vakavasti riippuvainen pelaamisesta, ja hän on priorisoinut pelit ykköseksi (lapsen kuuluisi olla AINA ykkönen, sitten puolison) ja on uhrannut sekä puolisonsa että OMAN LAPSENSA turvallisuuden .

Minä oon tässä jyrkästi eri mieltä. Puoliso on ykkönen, lapsi on kakkonen. Lapsi on lainassa vähän aikaa, puolison kanssa jatketaan elämistä lapsen lähdön jälkeenkin. Tätä mieltä kokemuksesta 25 v saman miehen kanssa :)

Tässä puhutaan vastuusta ja huolehtimisesta. Lapsesta huolehtiminen on ykköstehtävä, aikuisten pitää osata ottaa vastuu ihan itse omasta elämästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa lopullisesti miehestä. Hän on osoittanut nyt teoillaan, ettei häneen voi luottaa. Hän on vakavasti riippuvainen pelaamisesta, ja hän on priorisoinut pelit ykköseksi (lapsen kuuluisi olla AINA ykkönen, sitten puolison) ja on uhrannut sekä puolisonsa että OMAN LAPSENSA turvallisuuden (oma koti on turva, varallisuus on turva, nyt olette vaarassa menettää kummatkin ja miehen vuoksi joutua kodittomiksi ja velkaisiksi, ihan järkyttävän itsekästä!). Mies on pettänyt luottamuksenne ja huijannut sinua. Hän ei osaa käyttää rahaa koska hän elää yli varojensa, ja lisäksi hän on LUVATTA käyttänyt myös SINUN rahojasi itseaiheutettuun riippuvuutensa!

Voit tehdä ilmoituksen poliisille, että sinun tukirahojasi on luvatta käytetty vääriin asioihin. Sehän on varkaus ja petos.

Valitettavasti lapsen takia joudut vastakin olemaan hänen kanssaan jonkinlaisissa tekemisissä, mutta voit kertoa kaiken tapahtuneen kyllä viranomaisten tietoon, koska tuollainen "isä" johon ei voi luottaa, on lapselle vaaraksi.

Tällaista "puolisoa" joka ajaa vain omia etujaan omien impulssihalujensa perusteella, et tarvitse. Nuorena kyllä löytää uuden ihmisen rinnalleen. Hyvä, että hän on nyt näyttänyt todellisen minänsä (varasteleva, juonitteleva, itsekäs kusipää), eikä vasta myöhemmin, koska nyt pääset hänestä pikaisesti eroon jotta voit jatkaa elämääsi ja löytää jonkun normaalin ja rehdin ihmisen rinnallesi.

Onko sinulla vanhempia, sukulaisia tai ystäviä, joiden luokse voisit majoittua siksi aikaa että tämä show on saatu päätökseen? Iso internet-halaus sinulle, pää pystyyn muru, kyllä tämäKIN menee ohi.

Jos halutaan perustaa perhe, joka ei hajoa, niin kannattaa ymmärtää puolison merkitys. Puoliso on aina ykkönen ja yhdessä puolison kanssa toimitaan niin, että lapsilla on hyvä olla. 

Joskus lapsella on hyvä olla vasta siintä vaiheessa kun puolisot lähtevät eri teille. Tässäkin tapauksessa ap:n miehelle kukaan perheenjäsenistä ei ole se ykkönen, ainoastaan omat itsekkäät mieliteot.

Vierailija
84/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko soitit`?

Vierailija
85/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap laita miestä hoitamaan sotkujaan eli soittamaan vuokranantajalle ja sopimaan rästeistä tai sopimaan lainanantajien kanssa siitä, miten selvitetään ap:n nimissä otetut lainat.

Jos teet itse nuo asiat, niin se tarkoittaa samalla sitä, että mies lähtee luiskaan. Jos lapsen isä ei kanna vastuuta tekemisistään, niin ei sunkaan tarvii sitä katsella.

Jos haluat hoitaa vain omat ja lapsesi asiat, niin:

- Järjestä mies kadulle, soita vaikka hänen vanhemmilleen ja kysy koska hakevat pojan kotiinsa kasvamaan

- Järjestä niin, että saat jäädä asuntoon

- Soita kaikki sinun nimissä otetut lainaajat läpi, kerro tilanne ja kysy, mitä asialle voi tehdä

- Kysy mieheltä, miten hän hoitaa sinut kuiville. Jos muu ei auta, niin tee rikosilmoitus

Vierailija
86/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ap laita miestä hoitamaan sotkujaan eli soittamaan vuokranantajalle ja sopimaan rästeistä tai sopimaan lainanantajien kanssa siitä, miten selvitetään ap:n nimissä otetut lainat.

Jos teet itse nuo asiat, niin se tarkoittaa samalla sitä, että mies lähtee luiskaan. Jos lapsen isä ei kanna vastuuta tekemisistään, niin ei sunkaan tarvii sitä katsella.

- Järjestä mies kadulle, soita vaikka hänen vanhemmilleen ja kysy koska hakevat pojan kotiinsa kasvamaan

- Soita kaikki sinun nimissä otetut lainaajat läpi, kerro tilanne ja kysy, mitä asialle voi tehdä

- Kysy mieheltä, miten hän hoitaa sinut kuiville. Jos muu ei auta, niin tee rikosilmoitus

Tottakai tuon sotkun selvittäminen kuuluisi miehelle.

En itse kuitenkaan luottaisi, että mies hoitaisi asian kuten kuuluu, ei ole aiempi käytös kovin vilpitöntä ollut.

Helpommalla lopulta pääsee kun tulee itse esiin ja sanoutuu irti miehen touhuista.

Vierailija
87/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap alat toimimaan pikaisesti! Otat yhteyttä vuokranantajaan ja selität tilanteen. Yritä saada aikaa järjestää vuokra-asia. Seuraavaksi siirrät asunistuet omalle tilillesi. Miehen pääsyn tilille oletkin jo estänyt, hyvä. Sitten yhteys sinne sosiaalitoimeen, siihen onkin täällä jo neuvoja.

Äläkä nolostele yhtään ottaa läheisiin yhteyttä. Kerro tilanteesta rehellisesti vanhemmillesi, sisaruksillesi, ketä nyt lähipiiriisi kuuluu. Jos nyt eivät voi ihan rahoja lainojen maksuun lainata, niin varmasti saat apua ainakin käytännön järjestelyissä ja ehkä ruoka-apua, lapselle vaatetta ym. Itse ainakin auttaisin sisaruksiani vastaavassa tilanteessa esim. viemällä ruokaa, ostamalla lapsille vaatteita, vaippoja, mistä nyt puute on.

Ota yhteys myös miehen vahnhempiin ja kerro rehellisesti, miksi mies muuttaa takaisin kotiin. Luultavasti hän kertoo väliaikaisesta erosta ym. eikä vanhemmilla ole mitään käsitystä, että heidän poikansa on sössinyt koko perheen raha-asiat, häätöuhka on päällä ja hän itse pakenee jättäen sinut selvittämään sotkun. Tilanteen voi kertoa ihan asiallisesti ja syyttelemättä. Älä myöskään anna itseäsi syyllistettävän, sinun vikaasi tämä sotku ei ole. Olet kyllä toki ollut todella naiivi, mutta nyt on sitten oppirahojen aika. Pidä puolesi, äläkä anna sotkea itseäsi ja lastanne yhtään enempää tähän sotkuun.

Rikosilmoitus miehestä ja potku persauksille. Tuollaisella ”miehellä” ei tee mitään. Luottamus on mennyt. Minulle ainakin luottamuksen menettäminen näin pitkäaikaisella toiminnalla on kyllä peruuttamaton paikka. En voisi enää luottaa ihmiseen, joka on kuukausia pettänyt selän takana, joko ihan perinteisesti vieraissa käymällä tai vaikka taloudellisesti kuten tässä tapauksessa.

Vierailija
88/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos kantaisit vastuun omista itse tekemistäsi valinnoistasi?

Vierailija
89/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Lähdet lapsen kanssa turvakotiin. On aivan liian helppo ratkaisu MIEHELLE että hän muuttaa vanhempiensa luo ja jättää sinut selvittämään vuokrarästit. Sinä lähdet lapsen kanssa, turvakodissa sinua autetaan hankkimaan OMA asunto mihin miehellä ei esim. ole avaimia. Voit aivan rehellisesti kertoa että mies on hassannut sinun rahasi pelaamiseen ja vaarantanut sinun ja lapsen turvallisuuden ja pelkäät terveytenne puolesta koska mies on niin vihainen jos yrität puhua asioista. (Älä hetkeäkään kuvittele että tuollaisella miehellä olisi jotain estoja esim. lyödä sinua jos hänen mielestään tarpeeksi "mäkätät".)

2. Teet rikosilmoituksen niistä miehen käyttämistä kotihoidontuista. Hän on ne rahat sinulta ja lapselta VARASTANUT. Ymmärrä tämä.  Miehesi ei ole pelkästään addikti, hän on myös varas. Rikollinen. ET halua olla perhe sellaisen kanssa.

Turvakodin kautta poistuminen on senkin takia hyvä että petaat sillä sitä että tuo addikti-isä ei tule saamaan mitään viikko-viikko -järjestelyä lapsen kanssa. Tuskin tuollainen luuseri edes haluaisikaan, mutta parasta pelata varman päälle. Lapsi ei tarvitse tuollaista isää.

Miksi tämä turvakoti asia tuntuu olevan nykyään vastaus kaikkeen täällä? Turvakodit ei ole tämän kaltaisia ongelmia varten. Järkyttävää resurssien hassaamista, jos tässä tapauksessa pitäisi turvakotiin mennä.

Toisekseen turvakoti ei ole mikään halpa. Kaikki maksaa, niin turvakotikin.

Vierailija
90/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokihan kaiken järjen mukaan sotkun selvittäminen kuuluisi niehelle. Mutta selväksi on jo tullut, ettei häneen voi ollenkaan luottaa. Jos nyt vielä luottaisi ja jäisi odottamaan että mies hoitaa ja maksaa sotkunsa, huomaisi pian olevansa lapsen kanssa koditon ja tuhansia euroja ulosotossa.

Parempi siis yrittää itse selvittää asioita mahdollisimman pian. Ja tehdä rikosilmoitus miehestä sen ap:n nimiin otetun velan takia, ja tehdä miehelle lista kaikista veloista, jotka on ap:lle velkaa. Vuokrat ym mitä ap maksanut. Mies saa todellakin vastata tekemisistään, mutta nyt on ensisijaisesti pyrittävä säilyttämään omat luottotiedot ja asunto pään päällä lapsenkin takia.

Vierailija
91/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, nyt järki käteen. Lue ajatuksella tuon pelialalla työskentelevän henkilön kirjoitus. 

Mies toimii totaalisen väärin niin moraalisesti kuin lainkin mukaan. Hän on varastanut sinulta käyttäessään tukirahat ilman suostumustasi ja ottamalla velkoja nimiisi. Tee rikosilmoitus NYT, älä sääli häntä. Todellisuudessa teet hänelle palveluksen. Mitä visummin pidät asian piilossa, sitä helpommaksi teet pelaamisen hänelle. Kerro asiasta suoraan myös kummankin lapsuudenperheelle.

Sinuna muuttaisin myös itse takaisin vanhempien luo hetkeksi, mikäli se suinkin on mahdollista. Hanki oma asunto sitten kun olet taloudellisesti turvassa. 

Vierailija
92/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako päivää ap meinaa vielä istua käsiensä päällä?

Onhan näitä tarinoita tässä maassa, mutta tämä tarina ei ole tosi. Muidu herää rahaongelmiin vasta, kun mies ilmoittaa muuttavansa joskus pois. Paljon on hyviä ohjeita saanut ja empii vielä vaan. Jep, jep.

Vierailija
93/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, olen luuseri. En uskaltanut olla yhteydessä vuokranantajaan, koska pelkään hänen reaktiotaan. Mutta pitäähän jostain nuo rästivuokrat repäistä. Pelottaa hirveästi hänen reaktio. Muutenkin tämä koko korttitalo kaatuu päälle. Tätä kirjoittaessani tulee yhtäaikaa telkkarista Veikkauksen mainos ja tekisi mieli heittää tv seinään. Mun, miehen ja lapsen elämä ei olisi pilalla ilman noita pirun keksintöjä.

Olin jo alkamassa soittelemaan niin mies päjäytti ottaneensa minulle yhteensä noin kuuden sadan euron velat ja omia velkojaan ei edes suostunut kertomaan!! Olen ollut tyhmä ja pitänyt omat tunnukseni löydettävissä. Salaahan se jätkä on nuo velat ja rahat pelannut ja ottanut en mä niihin lupaa ole antanut tietenkään. Varmaan ihan turha alkaa selittelemään mihinkään lainojen antajille, että en mä itse niitä lainoja ole ottanut. Pakkohan ne on silti maksaa. Millähän ihmeen rahalla? :''( Seuraavaksi menee varmaan luottotiedot.

Opiskelin yliopistossa ja opinnot on nyt katkolla, kun oon kotona lapsen kanssa. Mies on työtön tällä hetkellä, mutta välillä tehnyt pätkätöitä. Me ei selvitä tästä. En voi vaivata lähipiiriänikään tällä asialla saati pyydellä jättilainoja. Minulla ei ole itsellä mitään lainoja, ei edes opintolainaa. Pitää ehkä yrittää miettiä jos sellaisen nostaminen toisi pelastuksen tilanteeseen?

ap

Tämän täytyy olla provo. Oikeasti muka ei voi edes lähipiirille puhua. Ja muka hätä lasten kodista eikä soita vuokranantajalle. Lainanottoa miettii vaikka muka hänen nimissä jo lainoja. Niin vetelää ja intohimotonta kommenttia että ihan vedätys ja provo. Paniikissa oikeasti oleva ihminen ei kirjoita noin.

Inhoan näitä provoja. Ihmiset auttavat ihan tosissaan ja käyttävät aikaa ja vaivaa näihin vastauksiin, ja se onkin joku pitkästynyt joka huvittaa itseään.

Häpeä. Hanki elämä.

Vierailija
94/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

600€ velka on oikeasti pieni ja täysin mahdollista maksaa takaisin. Jos kuitenkin pitkität tilannetta, kohta huomaat miehen ottaneen 10 000€ arvosta velkaa nimiisi, jolloin olet jo oikesti suuremmassa pulassa. Summat joita mies lainaa ja käyttää pelaamiseen oikeasti kasvavat koko ajan, jos nyt puhutaan satasista niin toivoa on.

Tee heti se rikosilmoitus miehestä ja kerro, että hän on tehnyt sinun nimissäsi velkaa varastetuilla pankkitunnuksilla. Samalla teet suurimman mahdollisen palveluksen myös miehelle, jos hankit hänet tilanteeseen jossa hänen luottotiedot menevät. Silloin hän ei voi enää tehdä lisää velkaa ja hänen on täysin mahdollista selvitä nykytilanteesta, kunhan vain hoitaa riippuvuutensa kuntoon. Jos hän taas jatkaa velkojen ottamista, kohta hän on ulosotossa koko loppuelämänsä. Se on koko perheenne tulevaisuuden kannalta parasta.

Lisäksi lopeta heti asian peittely ja häpeäminen. Olosi helpottuu välittömästi, kun saat asiasta kerrottua muille ihmisille. Jaettu taakka oikeasti on puolitettu taakka tällaisissa tapauksissa. Mies tarvitsee apua, mutta ei tule sitä itse myöntämään. Sinun tehtäväsi on nyt hoitaa asiat kuntoon.

Vierailija
95/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä et ota opintolainaa ja maksa sillä miehen pelivelkoja. Jos teet niin, niin ainoastaan mahdollistat miehen pelaamisen pitkittymisen ja kun korttitalo romahtaa, sinulla on niskassa huomattavasti isommat ja vaikeammat velat.

Jos taas saat tehtyä pesäeron mieheen, kaikki rahat omaan hallintaasi ja asiat sovittua vuokranantajan kanssa, niin opintolaina voi olla yksi mahdollisuus kuitata nuo vuokravelat. Siinä vaiheessa kuitenkin huolehdit, että vuorasopimus on pelkästään sinun nimissä eikä mies pysty käyttämään sinuun mitään taloudellista valtaa.

Vierailija
96/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulla ole mitään ongelmaa maksaa noita vuokrarästejä, jos nostat opintolainaa. Maksat ne sitten kun olet valmistunut ja saanut töitä. Mies ulos kämpästä heti, ja rikosilmoitus lainan ottamisesta nimiisi.

Unohda "me", "me ei selvitä tästä millään". Ette selviäkään, ainoastaan sinä voit selvitä jos haluat, miehellä ei ole halua eikä kykyä.

Vierailija
97/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolaina on tarkoitettu opiskeluun, sille on rajallinen määrä kuukausia. Ei niitä tuhlata.

Tästäkin syystä provo.

98/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä alku on siinä että miehesi ei asu sinun eikä lapsesi kanssa.

Kadulle joutuminen pienenlapsen kanssa on todella epätodennäköistä. Olisiko sinulla mahdollisuus mennä lapsen kanssa tarvittaessa vanhemmilesi tai veljellesi asumaan.

Sossu saattaa auttaa maksurästien kanssa itsellä tästä ei kokemusta.

Ota itsellesi luototus kielto vai mikä se onkaan ettei miehesi pääse sinun nimiisi ottamaan pikavippejä. Jos sinulle tulee laskuja joita et ole itse aiheuttanut esim pikavippi laskuja välittömästi rikosilmoitus miehestäsi.

Laskun lähettäjään yhteyttä että pystyykö laskutuksen esim keskeyttämään asian selvittelyn ajaksi.

Vierailija
99/102 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi! Ensiksi soitat vuokranantajalle, sitten sossuun ja Kelaan. Kerrot tilanteen ja pyydät apua.

Haet kaikki tuet, mitä voit saada, asumis- ja toimeentulotuen vähintään.

Joudut työntämään parisuhdetta koskevat huolesi syrjään ja hoitamaan ensin talouden. Voisivatko lastenne isovanhemmat auttaa vuokrarästien kanssa? Ne pitää ensiksi hoitaa koska jo yksi myöhästynyt vuokra on häätöperuste.

Olet kovassa paikassa, ahdistunut ja järkyttynyt, mutta sinulla on hyvä syy puskea tästä läpi: rakas lapsesi.

Vierailija
100/102 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiedä ettei Suomessa  lapsiperhettä jäteät ilman ruokaa.Heti soitat sosiaalitoimistoon ja kerrot että mies veine tukiraha.Jos et pääse sinne itse menemään, he tulevat kotiin teitä katsomaan. Kerrot siellä myös ne muut huolet, Noita miehiä on aika  paljon Suomessa. Tiedän useampia tapauksia, että mies on ostanut uudet autonrenkaat, eräs osti  ison pönikän  venekittiä. Tyhmät  miehet ovat kovasti kateellisia jos nainen saa vaikka  pari euroa enemmän palkkaa. Moni avioerokin johtuu siitä, Nuorena voi käydä juuri noin, ei sitä ymmärrä varautua taloudelliseen  hyväkskäyttöön. Myös velan tekeminen ja muu salaa tehty on hyväksikäyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan