Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, olen niin hukassa. Mies on peliriippuvainen, meillä on kahdet vuokrat maksamatta, pieni lapsi ja asiat solmussa :'(

Vierailija
06.01.2018 |

Mies tahtoi lisäksi muuttaa erilleen. Kuulemma hän tarvitsee sitä voittaakseen riippuvuutensa eikä muutenkaan jaksa enää enempää pientä lapsiperhearkea. Ensi kuun alusta asti mies muuttaa määrittelemättömäksi ajaksi takaisin vanhemmilleen, olemme aika nuoria molemmat. Pelkään, ettei meistä enää ikinä tule perhettä. :'( Olen myös hukassa raha-asioiden kanssa. Mies tuhlasi kokonaan edellisen kotihoidontukeni nettipeleihin tietysti salaa minulta. Onneksi saimme veljeltäni rahaa lainaksi ruokaan. Jään ihan yksin näiden rahaongelmiemme kanssa. Pelkään meidän lentävän pienen lapsen kanssa pihalle asunnosta, kaksi vuokraa tosiaan rästissä miehen peliongelman vuoksi.

Miten päästä ylös tästä suosta? Mihin olla yhteydessä? Kannattaako minun kertoa Kelalle miehen peliongelmasta vai olisiko siitä jotain haittaa? Auttaisiko Kela rästimaksujen kanssa? Stressaan sitäkin, kun en tiedä, onko mies ottanut meidän molempien nimiin jotain velkoja. Ainakin itselleen on ottanut muutaman satasen lainoja välillä pelejä varten. Mistä nuo saisi edes selville? Sieltäkö, mistä oma luottotietojen tilanne muutenkin selvitetään? Siellä ehkä näkyisi kaikki mahdolliset velat. Miehen sanaan en voi luottaa pätkääkään. Olen liian nuori tällaisiin ongelmiin. Tuntuu, että hajoan tämän taakan alle.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ohis, mutta on se ihana miten usein suomalainen mies toteaa vaan että "en jaksa perhe-elämää lähdenpä lätkimään". Kuvottavaa.

Haluun kertoo sulle kans että velkoja ei voi ottaa toisen nimissä ilman että toinen tietää siitä (jos joku muu ei jo kertonu). Muihin juttuihin oot saanu hyviä neuvoja jo, suosittelen niitä, apua löytyy kyllä! c:

Vierailija
62/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sossuun yhteyttä. Lastensuojeluasiahan tuosta tulee, mutta kannattaa ottaa lastensuojelun tarjoama apu vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies pääsee käsiksi sinun rahäihin??? Nyt ensimmäisenä siirrät kotihoidon tuen tulemaan omalle tilillesi ja mieheltä tunnukset pois. Soitto pankkiin siis.

Vierailija
64/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

onpa teillä nyt hankala tilanne perheessänne. Voi olla hyväkin ajatus että mies lähtee hetkeksi tuulettamaan päätään vanhemmilleen; saatte molemmat aikaa ja tilaa ajatella mitä toivotte tulevaisuudelta. Vuokravelan ja tarvittaessa ruoan suhteen voit kääntyä kunnan Aikuissosiaalityön puoleen, siellä arvioidaan tarve harkinnanvaraiselle toimeentulotuelle. Voit vaikka aloittaa soittamalla huomenna Aikuissosiaalityön puhelinneuvontaan tai mennä käymään paikan päälle kysymään neuvoa. Olisi hyvä myös hakea mahdollisimman pikaisesti Kelasta perus toimeentulotukea, varsinkin jos mies muuttaa pois asunnostanne.

Tsemppiä! (:

t. yks sossun täti vaan

Vierailija
65/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

onpa teillä nyt hankala tilanne perheessänne. Voi olla hyväkin ajatus että mies lähtee hetkeksi tuulettamaan päätään vanhemmilleen; saatte molemmat aikaa ja tilaa ajatella mitä toivotte tulevaisuudelta. Vuokravelan ja tarvittaessa ruoan suhteen voit kääntyä kunnan Aikuissosiaalityön puoleen, siellä arvioidaan tarve harkinnanvaraiselle toimeentulotuelle. Voit vaikka aloittaa soittamalla huomenna Aikuissosiaalityön puhelinneuvontaan tai mennä käymään paikan päälle kysymään neuvoa. Olisi hyvä myös hakea mahdollisimman pikaisesti Kelasta perus toimeentulotukea, varsinkin jos mies muuttaa pois asunnostanne.

Tsemppiä! (:

t. yks sossun täti vaan

Kunnasta riippuen, oikea osoite on joko lapsiperheiden sosiaalityö tai aikuissosiaalityö. Lastensuojeluilmoitus seuraa tästä väistämättä myös. Ennen harkinnanvaraista toimeentulotukea täytyy olla haettuna Kelasta perustoimeentulotuki, joka kiireellisessä tilanteessa voidaan käsitellä 1-2 päivässä. Mutta tsemppiä.

Vierailija
66/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä sosiaalitoimistoon ja tilaa kiireellinen aika omalle sosiaalivirakailijalle.  Kerro että on kysymys lasten asumisesta niin saat ajan nopeasti.  Sieltä saat nyt varmaan  apua vuokriin.   Älä enää haikaile yhteiselämän perään miehen kanssa vaan katso tulevaisuuteen lasten kanssa.  Älä' rupea miehen  lapsenhoitajaksi ja huolehtijaksi ja piilottelemaan rahojasi häneltä.  Vaan asu yksin lasten kanssa ja ota ero miehestä ole kiitollinen kun pääset itrti mokomasta kiviriipasta.  Jos sinlla on omia sukulaisia niin he varmaan auttavat sinua ainakin lapsenhoidossa jos eivät taloudellisesti pysty.  Älä rupea  15/65  kirjoittajan mukaan miehen perässävetäjäksi.   Kyllä elämä siitä suttaantuu.  Huolehdi että vuokrasopimus tulee vain sinun nimiisi jotta miehellä ei ole pääsyä enää asuntoon.

Jos olet avioliitossa niin ota yhteyttä oikeusaputoimistoon jossa selvittävät paperiasiat.

Vierailija
67/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettipankin salasanan saa vaihdettua siellä kirjautuneena, tee se heti! Älä luota tuohon mieheen enää!

Vierailija
68/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peliriippuvaisen puolison kanssa asuminen ei onnistu edes erillisillä pankkitileillä. Pelaaja käyttää omat ja toisen rahat pelaamiseen, se onnistuu kiristämällä ja uhkaamalla jolloin saa myös puolisolta rahaa pelaamiseen. Ja puoliso maksaa kaikki perheen yhteiset kulut ja elättää myös pelaajan.

Nämä jotka ehdottavat menemään hakemaan rahaa sossusta kun vuokra-ym. rahat on pelattu, sossu ei jakele kenellekään rahaa tuosta vaan kun omat on tuhlattu.  Jos antavat sosiaalista luottoa, se pitää maksaa myös takaisin.

Mielestäni lapset pitäisi ottaa huostaan tällaiselta perheeltä jossa puoliso roikkuu uhkapelurin kanssa, jos ei suostu ottamaan eroa. Ei ole yhteiskunnan velvollisuus elättää perhettä joka tuhlaa rahansa riippuvuuteen.

Kyllä täällä elätetään ulkom.aalaisiakin ja paljon myös sellaisia joilla on monta vaimoa jotka jokainen asuu omassa asunnossaan lasten kanssa.  Miksi ei suomalainen saisi apua silloin kun on hätä suurin?   Kyllä sinä saat apua sossusta vuokriin kun menet pyytämään ja selostat koko asian.   Mutta ota elämäsi omaan hoitoosi ja lopeta sen mihen hyysääminen.

Vierailija
69/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
70/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, 0/5.

Vierailija
71/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, olen luuseri. En uskaltanut olla yhteydessä vuokranantajaan, koska pelkään hänen reaktiotaan. Mutta pitäähän jostain nuo rästivuokrat repäistä. Pelottaa hirveästi hänen reaktio. Muutenkin tämä koko korttitalo kaatuu päälle. Tätä kirjoittaessani tulee yhtäaikaa telkkarista Veikkauksen mainos ja tekisi mieli heittää tv seinään. Mun, miehen ja lapsen elämä ei olisi pilalla ilman noita pirun keksintöjä.

Olin jo alkamassa soittelemaan niin mies päjäytti ottaneensa minulle yhteensä noin kuuden sadan euron velat ja omia velkojaan ei edes suostunut kertomaan!! Olen ollut tyhmä ja pitänyt omat tunnukseni löydettävissä. Salaahan se jätkä on nuo velat ja rahat pelannut ja ottanut en mä niihin lupaa ole antanut tietenkään. Varmaan ihan turha alkaa selittelemään mihinkään lainojen antajille, että en mä itse niitä lainoja ole ottanut. Pakkohan ne on silti maksaa. Millähän ihmeen rahalla? :''( Seuraavaksi menee varmaan luottotiedot.

Opiskelin yliopistossa ja opinnot on nyt katkolla, kun oon kotona lapsen kanssa. Mies on työtön tällä hetkellä, mutta välillä tehnyt pätkätöitä. Me ei selvitä tästä. En voi vaivata lähipiiriänikään tällä asialla saati pyydellä jättilainoja. Minulla ei ole itsellä mitään lainoja, ei edes opintolainaa. Pitää ehkä yrittää miettiä jos sellaisen nostaminen toisi pelastuksen tilanteeseen?

ap

Vierailija
72/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettipankin salasanan sentään vaihdoin eli minun rahoilleni mies ei enää pääse. Mutta asumistuet tulee yhä miehen tilille. Pitäisi Kelaan soittaa ainakin siitä..

ap

Vierailija
73/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna soitat. Mitä kauemmin lykkäät, sitä vaikeampaa. Ja ehdottomasti vaivaat lähipiiriä! Ihan oikeasti, ihminen tarvii tukea! Sitä saa pyytää. Pelkkä juttelu, asioiden yhdessä miettiminen auttaa sinua jo paljon. Saati jos joku tarjoaa konkreettista apua. Älä jää yksin setvimään. Pyydä apua.

Vierailija
74/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen töihin ja eroon miehestä. Mikä ihme tämä sossuratkaisu olisi?

Meidän työssäkäyvienkö tämä paska pitää maksaa, vaikka emme ole syyllisiä?

Vierailija
75/102 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se 600 euron velka on? Kertoiko? Ettei äkkiä kasvakin paljon suuremmaksi? Rikoshan tuo on.

Vierailija
76/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, olen luuseri. En uskaltanut olla yhteydessä vuokranantajaan, koska pelkään hänen reaktiotaan. Mutta pitäähän jostain nuo rästivuokrat repäistä. Pelottaa hirveästi hänen reaktio. Muutenkin tämä koko korttitalo kaatuu päälle. Tätä kirjoittaessani tulee yhtäaikaa telkkarista Veikkauksen mainos ja tekisi mieli heittää tv seinään. Mun, miehen ja lapsen elämä ei olisi pilalla ilman noita pirun keksintöjä.

Olin jo alkamassa soittelemaan niin mies päjäytti ottaneensa minulle yhteensä noin kuuden sadan euron velat ja omia velkojaan ei edes suostunut kertomaan!! Olen ollut tyhmä ja pitänyt omat tunnukseni löydettävissä. Salaahan se jätkä on nuo velat ja rahat pelannut ja ottanut en mä niihin lupaa ole antanut tietenkään. Varmaan ihan turha alkaa selittelemään mihinkään lainojen antajille, että en mä itse niitä lainoja ole ottanut. Pakkohan ne on silti maksaa. Millähän ihmeen rahalla? :''( Seuraavaksi menee varmaan luottotiedot.

Opiskelin yliopistossa ja opinnot on nyt katkolla, kun oon kotona lapsen kanssa. Mies on työtön tällä hetkellä, mutta välillä tehnyt pätkätöitä. Me ei selvitä tästä. En voi vaivata lähipiiriänikään tällä asialla saati pyydellä jättilainoja. Minulla ei ole itsellä mitään lainoja, ei edes opintolainaa. Pitää ehkä yrittää miettiä jos sellaisen nostaminen toisi pelastuksen tilanteeseen?

ap

Tuo on todella huono juttu, ettet ole ollut vuokranantajaan yhteydessä noista maksamattomista vuokrista. Koska kun ne vain jättää maksamatta, hänelle luonnollisesti tulee sellainen kuva, ettei niitä ole aikomustakaan maksaa ja varmasti alkaa puuhaamaan häätöä heti kun se vain on mahdollista. Välttämättä tokikaan ymmärrystä ei löydy (eikä tarvitsekaan, kun ei välttämättä ole varaa toisten ongelmien takia menettää rahaa) mutta kertomalla tilanteen rehellisesti, voit saada mahdollisuuden pitää katto pään päällä ja maksaa vaikka osissa ne vuokrat. Ja jos ei onnistu, niin tiedätpähän ainakin varautua siihen, että uutta asuntoa pitää alkaa heti etsimään.

Ja joo, olet oikeassa, se ei auta mitään, että yrität selittää että toinen on tehnyt velat nimiisi. Ainoa mikä auttaa on rikosilmoitus miehestä, koska rikoksenhan hän tuossa on tehnyt. Jos et saa noihin velkoihinkin rahaa, sinuna harkitsisin rikosilmoituksen tekemistä. Koska kuusisataa euroa kun menee perinnän kautta ulosottoon, summa on loppujen lopuksi jo useampi tonni. Ikävä toki lyödä jo valmiiksi lyötyä sairasta ihmistä, mutta rikoksistaan pitää kyllä ottaa vastuu ja kuitenkin tuossa tilanteessa joudut itse kärsijäksi jos ei varaa maksaa ja katsot tuon touhun vain sormien läpi.

Vierailija
77/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tässä kaupungissa jos lapsiperhe saa häädön, siitä menee automaattisesti ilmoitus myös sossuun. Kannattaisi oikeasti ottaa sinne sosiaalitoimen perhetyöhön yhteyttä ennenkuin tilanne menee tuohon. He voivat kenties auttaa neuvotteluissa vuokranantajankin kanssa?

Vierailija
78/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on vakavasti riippuvainen pelaamisesta, ja hän on priorisoinut pelit ykköseksi (lapsen kuuluisi olla AINA ykkönen, sitten puolison) ja on uhrannut sekä puolisonsa että OMAN LAPSENSA turvallisuuden .

Minä oon tässä jyrkästi eri mieltä. Puoliso on ykkönen, lapsi on kakkonen. Lapsi on lainassa vähän aikaa, puolison kanssa jatketaan elämistä lapsen lähdön jälkeenkin. Tätä mieltä kokemuksesta 25 v saman miehen kanssa :)

Vierailija
79/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee miehestä rikosilmoitus jos hän on ottanut velkaa sinun nimiisi, ja tee se heti tänään.

Se on ainoa mahdollisuus välttyä maksamasta noita velkoja korkoineen ja välttyä mahdolliselta luottotietojen menetykseltä.

Mä en osannut tehdä aikanaan rikosilmoitusta isästäni joka oli tehnyt velkaa nimiini kun olin vielä alaikäinen, sillä tuloksella että täysi-ikäistyin ilman luottotietoja (äiti maksoi velan mutta vaati minua olemaan kaikesta hiljaa ja tyhmänä nuorena suostuin).  Luottotiedot korjaantuivat tietysti ajan kanssa, mutta ei ollut kovin kiva aloittaa itsenäistä elämää ilman. 

Vierailija
80/102 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa lopullisesti miehestä. Hän on osoittanut nyt teoillaan, ettei häneen voi luottaa. Hän on vakavasti riippuvainen pelaamisesta, ja hän on priorisoinut pelit ykköseksi (lapsen kuuluisi olla AINA ykkönen, sitten puolison) ja on uhrannut sekä puolisonsa että OMAN LAPSENSA turvallisuuden (oma koti on turva, varallisuus on turva, nyt olette vaarassa menettää kummatkin ja miehen vuoksi joutua kodittomiksi ja velkaisiksi, ihan järkyttävän itsekästä!). Mies on pettänyt luottamuksenne ja huijannut sinua. Hän ei osaa käyttää rahaa koska hän elää yli varojensa, ja lisäksi hän on LUVATTA käyttänyt myös SINUN rahojasi itseaiheutettuun riippuvuutensa!

Voit tehdä ilmoituksen poliisille, että sinun tukirahojasi on luvatta käytetty vääriin asioihin. Sehän on varkaus ja petos.

Valitettavasti lapsen takia joudut vastakin olemaan hänen kanssaan jonkinlaisissa tekemisissä, mutta voit kertoa kaiken tapahtuneen kyllä viranomaisten tietoon, koska tuollainen "isä" johon ei voi luottaa, on lapselle vaaraksi.

Tällaista "puolisoa" joka ajaa vain omia etujaan omien impulssihalujensa perusteella, et tarvitse. Nuorena kyllä löytää uuden ihmisen rinnalleen. Hyvä, että hän on nyt näyttänyt todellisen minänsä (varasteleva, juonitteleva, itsekäs kusipää), eikä vasta myöhemmin, koska nyt pääset hänestä pikaisesti eroon jotta voit jatkaa elämääsi ja löytää jonkun normaalin ja rehdin ihmisen rinnallesi.

Onko sinulla vanhempia, sukulaisia tai ystäviä, joiden luokse voisit majoittua siksi aikaa että tämä show on saatu päätökseen? Iso internet-halaus sinulle, pää pystyyn muru, kyllä tämäKIN menee ohi.

Jos halutaan perustaa perhe, joka ei hajoa, niin kannattaa ymmärtää puolison merkitys. Puoliso on aina ykkönen ja yhdessä puolison kanssa toimitaan niin, että lapsilla on hyvä olla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi