Kyllä harmittaa! 17v kohta 18 ja on 172cm pitkä, terkkari sanoi, että kasvaa max 4cm
Ei tietenkään voi luvata, että kasvaa enää milliääkään mutta odote pituus oli 175-176cm eli vaa 3-4 cm maximisssan jos sitäkään.
Pojan isä 172cm myös ja minä äiti 165cm.
Kyllä harmittaa :(.
Onhan tuo 176cm tosi lyhyt
Kommentit (42)
Mitä pitempi ihminen on, sitä suurempi riski on selkäsairauksiin.
Miksi ihmiset vastaavat tähän samaan provoon aina?
Vierailija kirjoitti:
Mamma muistaa nyt harmitella pojalle mennen tullen tämän ulkonäöstä. Pysyy sitten heikkoitsetuntoisena koko ikänsä.
(Minusta nuorukaisen ongelma on typerä äiti. Hänen pituutensa on riittävä miehelle.)
Jep. Minulle (naiselle) voivoteltiin sitä miten lyhyt olin koko ikäni, koulussa kiusattiin rajusti vaikka olin niitä luokan lyhyimpiä pidempi. Jäin melkein 10cm päähän kasvuennusteesta ilman mitään syytä. Vanhemmat on pitkiä, tosin muut sukulaiset on sitten lyhyitä. Älkää haukkuko sitä lastenne pituutta, ei sille voi mitään.
Jos poltat, juot tai syöt epäterveellisesti, niin vielä on hetki toivoa kun parannat tapasi heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mamma muistaa nyt harmitella pojalle mennen tullen tämän ulkonäöstä. Pysyy sitten heikkoitsetuntoisena koko ikänsä.
(Minusta nuorukaisen ongelma on typerä äiti. Hänen pituutensa on riittävä miehelle.)
Jep. Minulle (naiselle) voivoteltiin sitä miten lyhyt olin koko ikäni, koulussa kiusattiin rajusti vaikka olin niitä luokan lyhyimpiä pidempi. Jäin melkein 10cm päähän kasvuennusteesta ilman mitään syytä. Vanhemmat on pitkiä, tosin muut sukulaiset on sitten lyhyitä. Älkää haukkuko sitä lastenne pituutta, ei sille voi mitään.
Minuakin kiusattiin. Olen lyhyt ja hentorakenteinen keskoisuuden, äidin raskausajan komplikaatioiden ja lapsena sairastetun sairauden takia. Järki sanoo ettei tälle voi mitään, pitäisi vaan olla iloinen siitä että on hengissä mutta silti ahdistaa.
Ap on sen "onko lääkäriä tai hoitajaa paikalla olen polttanut tumppeja maasta" -tyypin äiti.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään voi luvata, että kasvaa enää milliääkään mutta odote pituus oli 175-176cm eli vaa 3-4 cm maximisssan jos sitäkään.
Pojan isä 172cm myös ja minä äiti 165cm.
Kyllä harmittaa :(.
Onhan tuo 176cm tosi lyhyt
Enemmän mä säälin sun poikaa siksi että sillä on noin tyhmä äiti ja älykkyys periytyy äidiltä :/.
Jääkiekossa lyhyys ei ole muotia.
Meillä vanhin poika 177 cm ja keskimmäinen 15 v ja 184 cm.
185 cm, kohta 18 v. Isä 182, äiti 156. Kävi toivottua paremmin, teinhän kuitenkin lapsen alfan kanssa ihan tietyissä tarkoituksissa. Sen jälkeen kyllä olen itse viihtynyt hieman päälle 170 cm miesseurassa.
Vie poika lääkärille, hormooneilla voi vielä vaikuttaa pituuteen.
Onhan tuo 176 cm ihan normaali pituus, joten voi olla ettei lääkäri tee yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Hmm itse ole 164, mies 177. Pojkar 196 ja 195cm
Kuinka pitkä lasten isä on?
Jaa meidän 14-vuotias poika on 177 cm. 8 cm jos vielä kasvaa niin on isänsä mitoissa. Kengän numerokin on jo 44. Se tosin on nyt sama kuin isällään :)
Vierailija kirjoitti:
Musta ennustettiin lapsena 175cm naisena, jämähdin 172 :(
Kyllä harmittaa
Voisikohan tuosta saada neuvolasta korvausta?
Kyllä sitä näköjään voi vielä aikuisiälläkin kasvaa. Armeijassa minut mitattiin 189cm ja nyt melkein nelikymppisenä seuraava mittaus näytti 192cm.
Niin siis mikä on ongelma, tai siis harmituksesi kohde?
Se, että poikasi ei onnistu lyhyillä geeneillään kasvamaan yli 176cm pituiseksi?
Se, että olet itse niin lyhyt etkä voinut antaa pojallesi parempaa dna:ta pituuskasvua ajatellen?
Se, että poikasi vanhemmat ovat niin lyhyitä?
Nuo ovat kaikki asioita, joille ei nyt tässä vaiheessa voi mitään. Vaihtoehdot ovat vi***untua tai sopeutua.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule ikinä saamaan naista tuollainen hukkapätkä rääpäle. Nykyisin on vaatimukset ja standardit sen mukaiset.
Mun veli, 174 cm, on aina ollut suosittu naisten keskuudessa, ehtinyt kahdesti naimisiin ja on viiden lapsen isä. Toinen vaimo on vieläpä venäläinen ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ennustettiin lapsena 175cm naisena, jämähdin 172 :(
Kyllä harmittaa
Voisikohan tuosta saada neuvolasta korvausta?
1981, mun ollessa 2, neuvola ennusti tytölle aikuispituudeksi 2x 2-vuotispäivän pituuden. Olin 2-vuotisneuvolassa 92,5 c pitkä, joten 185 oli ennuste ja vanhemmat kauhuissaan. 167 oli lopullinen totuus. Sillä kaavalla on sittemmin heitetty vesilintua, kertoi anoppi, neuvolaterkka evp.
Ihan hyvä pituus. Mitäs jos nyt muuttaisit omaa asennettasi, ennen kuin se aiheuttaa nuorelle täysin turhia itsetunto-ongelmia!
Mieheni on 176, itse olen 158. Meidän pojista on ennustettu muistaakseni noin 175 cm ja tytöistä 165 cm. Ei ole tullut koskaan mieleenikään kauhistella ja voivotella! Hyvä itsetunto, urheilullinen kroppa ja energinen ja kiva luonne, niin kyllä niillä pärjää.