Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oman auton vaihto taksikyyteihin?

Miiinä
06.01.2018 |

Mitäs tyypit ootte mieltä, kannattaisko siirtyä oman auton omistamisesta taksiasiakkaaksi, vaikka asuu täällä "maalla"?

Myin auton kun alkoi vituttaa ne kaikki maksut ja huoltamiset, yms. Kauempana oleviin kohteisiin olen lainannut sukulaisilta ajopeliä, mutta ei tääkään toimi pitkällä tähtäimellä. En halua olla mikään hyväksikäyttäjä, toki maksan bensat ja teen vastapalveluksia, mutta onhan se vähän vaivaannuttavaa aina olla "kinuamassa" autoa lainaan.

Tää on sellanen 12000 asukkaan kuppanen maaseutu/pikkukaupunki. Täällä liikkuu "paikallisbussi" kahden kylän väliä harvakseltaan eli lasten harrastuksiin menosta bussilla sinnepäin ei ole hyötyä koska alkavat ja varsinkin loppuvat vasta kauan sen jälkeen, kun bussi on lopettanut kieppinsä.

Työpaikka, koulu ja eskari on kävely/pyöräilymatkan päässä kotoa, samoin kauppa, joten nää toimii ilman autoa.
Naapurikylässä on myös osa terveydenhuoltopalveluista ja jos niihin mielii keritä heti töiden jälkeen niin bussiaikataulut ei auta ja pyörällä ei kerkiä, varsinkaan jos lapsi tarvii olla mukana.

Joten, en ole siis vuosiin taksilla ajellut, mutta tuliskohan halvemmaksi ajella itse tai ajatuttaa lapset taksilla kaks kertaa viikossa 10km/suunta kuin omistaa auto, maksaa verot, huollot, vakuutukset,katsastukset ja bensat ja muut pikkumenoerät mitä autosta tulee?

Elämäni arvostelua odotellessa, areena on teidän :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tapauksessasi taksikyydit luultavasti tulisivat halvemmaksi. Itse kyllä valitsisin oman auton, sillä en haluaisi olla aina riippuvainen toisten palveluista. Tämä on makuasia eikä vain kustannusasia.

Vierailija
2/7 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli noin 100e viikossa menisi taksiin. Se tekee noin 5000e vuodessa. Arvioi itse kannattaako. Oma auto tulee yhtä kalliiksi mutta se on sitten aina käytettävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös että yllättäviä menoja kun tulee niin hinnastot vaihtelee kellonaikojen mukaan. Plus starttausmaksut.

Sanoisin että maalla ei kannata, kaupungissa missä julkinen toimii kannattaa.

Vierailija
4/7 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla kuulostaa olevan niim paljon ajoa että oma auto tulee taksia halvemmaksi.

Mulla menee autoon pakollisia kuluja 50e/kk. Bensat siihen lisäksi. Varmaan tankillisella ajelisit kuukauden. Joten yhteensä 100e. Ei kaikkia pikkuvikoja tarvi korjata. Kunhan auto kulkee.

Vierailija
5/7 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä omalla autolla ajelijat se itse auto maksa mitään? Ilmaiseksiko olette sen saaneet, kun ette sen hintaa maininneet kuluihin lainkaan?

Vierailija
6/7 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä omalla autolla ajelijat se itse auto maksa mitään? Ilmaiseksiko olette sen saaneet, kun ette sen hintaa maininneet kuluihin lainkaan?

No kun se on ollut velaton jo vuosia.

20000 auto, käyttöaika. 12 vuotta vaikka.... Tekisi reilun satasen kuukaudessa. Mulla menis työmatkoihin taksilla 90 euroa päivässä.

Vierailija
7/7 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Arvelinkin että voi olla taksat sellasia ettei kannata näin köyhän duunarin alkaa vakituisrrn käyttämään... Joten pakko alkaa sitä Nettiautoa taas selaamaan 😐

Tuolla oli muuten ihan hyvä pointti jollain, että voihan noiden oman auton hoitokulujen lisäksi tulla se auton osamaksu... Viimeisimmän auton sain maksettua kerralla kun oli säästöjä, mutta seuraavaan joudun ehkä ottamaan vähän lainaa, enkä aio kyllä heti vaihtaa autoa, sen verran kettumaista hommaa myös toi autonmyynti, ei pelkästään sen omistaminen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan