Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin leipomosta kakun kymmenelle hengelle, sain lähes samankokoisen kuin kauppojen mutakakut!

Vierailija
06.01.2018 |

Enkä voinut jäädä siihen kahvilan kassalle tappelemaan, etenkään kun yyjätyttö ei ollut sitä kakkua leiponut mutta kyllä suututtaa! Vieraat tulevat kohta ja minulla on minikakku sekä paketti keksejä.

Kommentit (347)

Vierailija
101/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kakun kokoa mitata vuoan koolla? Tein synttärikakun 23 cm vuokaan, en muista tuliko 3 vai 4 munaa. Riitti 11 hengelle ja jäi ylikin.

Vierailija
102/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi käytäntö. Eihän ne siellä leipomossa voi tietää miten isoja paloja kukakin vetää, joten joku normi on oltava, kyllä toi määrä yleensä ihmisille riittää. Kannattaa varmaan kakkua tilatessa jo sanoa että paikalla on 10 henkeä, mutta syövät tuplaten, niin saatte oikean kokoisen kakun. Ettehän te nyt 10 hengen kakun hinnalla voi saada kakkua esim. 15-20 hengelle, joka on todellinen määrä jos jokaiselle pitää riittää iso siivu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kakun kokoa mitata vuoan koolla? Tein synttärikakun 23 cm vuokaan, en muista tuliko 3 vai 4 munaa. Riitti 11 hengelle ja jäi ylikin.

No ei tietenkään. Samaan vuokaan voi sopia niin eri kokoisia kakkuja. Nykyään on trendinä tehdä korkeita kakkuja ja niitä voidaan tehdä pieniinkin vuokiin isolle määrälle porukkaa. 

Vierailija
104/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu nykyisin on kyllä olematonta.

Vierailija
105/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kymmenen hengen kaakun koosta osaa sanoa mitään, mutta 30 hengen kaakku juuri sillai sopi leipomolaatikkoon, että sen siististi pystyi sieltä vielä nostamaan ja ottamaan pois.  Onneksi olivat tehneet sen suht nostokelpoisen ja tukevan pinnoitetun pahvilevyn päälle. Voisi kuvitella, että kymmenen hengen kaakku olisi jotain 1/3 tuon leipomolaatikon kokoisesta.

Oli pakko alapeukuttaa ihan vain tuon kaakku-sanan hokemisen vuoksi. Huomasivathan kaikki nyt varmasti, että se on kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakku eikä mikään kakku?!

Vierailija
106/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette kysy minkä kokoinen on 10 hengen kakku? Eihä se tilauksen ottaja voi tietää teidän annoskokoja. Ja aina kannattaa vähän isompi kakku tilata jos vieraat saavat itse ottaa kakkua.

Vierailija
107/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sieltä leipomosta sitten tilata kakku 15hlö vaukka 10 olisi tulossa syömään. Toiset herkuttelette vain juhlissa ja ottavat kunnon palan kakkua, eikä mitään 5cm siivua. Naurettavaa..

Jos 10 tulee syömään niin vähitntään 15 hengen kakku kannattaa ottaa. Siinä on sitten varaa vierailla ottaa lisääkin. Kun leivon itse kakun niin silloinkin teen 15 hengen kakun kymmenelle. Nuo kakut on laskettu niin että jokainen ottaa yhden pienen palasen.

Vierailija
108/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti tarkistaa pakastimesta kakun koko. Kaupan mutakakku halkaisija 18cm, annoskoko 6 palaa ja paino 400g. Mutakakun annoskoko on pienempi kuin normi täytekakun.

Niin aloittaja kirjoitti lähes samankokoisen,  ei samankokoisen.

Vierailija
109/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään. Samaan vuokaan voi sopia niin eri kokoisia kakkuja. Nykyään on trendinä tehdä korkeita kakkuja ja niitä voidaan tehdä pieniinkin vuokiin isolle määrälle porukkaa. 

Miten tämä "aina on ollut näin" tikkuaskistandardi sopii paremmin korkeisiin kakkuihin?

Vierailija
110/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulitikkuaskin leveys / vieras on mitoitus.

Sitten jos on lapsia tai muita jotka ottavat ISOOON PALAAAN niin tilataan kakku sen mukaan. Ei kukaan voi tulla nillittämään "ostin 10h kakun ja söin sen yksin alkupaloiksi" vaikka niinkin varmasti voisi tapahtua kun teitä pikkuisia katselee tiskin takaa.

t. kondiittori

Voin vaan kuvitella miten juhlava tunne juhlissasi tai, vaikka kotonasi on, kun lukee ajatuksiasi. Inhottava luonne sulla, toivottavasti aika parantaa.

Osaan leipoa riittävän ison kakun, kukaan aikuinen ei tilaa 10h kakkua jos vieraita on kymmenen.

Ja aika nimenomaan on tehnyt minusta hieman kyynisen. Tämän kaltaiset aloitukset eivät sitä juurikaan helpota.

Kaikki jotka tunnen yleensä leipovat itse kakut juhliin ja sitten kun tulee se päivä kun pitää tilata kakku ammattilaiselta niin ei välttämättä tiedä että nää kakut on ylihinnoteltuja määrään nähden ja yritetään saada kuulostamaan reiluilta esim 10hkl kakku 65e. Siinä ajattelee nopeasti että varmasti riittää kun hinta on tuommonen kun kotona leivottuna tuolla sais kakun sadalle jollei ylikin. Ja tietenkään nämä huijarit ei kerro asian todellista laitaa kun tietävät että asiakkaat kääntyis ovelta. Koska selkeää huijaustahan se on että mainostetaan kakkua kymmenelle vaikka määrällisesti se ei sitä ole

Se on liiketoimintaa, ei hyväntekeväisyyttä tai huijausta. Sama periaate pääte aina liiketoiminnassa: voiton tavoittelu. Ei voittoa: ei liiketoimintaa.

Itse maksan erittäin mielelläni ammattilaisen työstä.

Tässä on kysymys harhaanjohtavasta mainonnasta ja se on huijausta. Luulisi ammatilaisten tietävän, minkä kokoinen kakku oikeasti riittää kymmenelle hengelle.

Vierailija
111/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten jos on lapsia tai muita jotka ottavat ISOOON PALAAAN niin tilataan kakku sen mukaan. Ei kukaan voi tulla nillittämään "ostin 10h kakun ja söin sen yksin alkupaloiksi" vaikka niinkin varmasti voisi tapahtua kun teitä pikkuisia katselee tiskin takaa.

t. kondiittori

Voin vaan kuvitella miten juhlava tunne juhlissasi tai, vaikka kotonasi on, kun lukee ajatuksiasi. Inhottava luonne sulla, toivottavasti aika parantaa.

Osaan leipoa riittävän ison kakun, kukaan aikuinen ei tilaa 10h kakkua jos vieraita on kymmenen.

Ja aika nimenomaan on tehnyt minusta hieman kyynisen. Tämän kaltaiset aloitukset eivät sitä juurikaan helpota.

Jos ihminen haluaa ostaa 10 syöjälle kakun niin miksi hänen pitäisi ostaa 15-20h kakku jotta kaikki saisi? Miksi myydään 10 hengen kakkua josta EI kuitenkaan riitä? Eikös tuo ole asiakkaan huijaamista?

Vai mikä tuo pointti on että kukaan ei tilaa 10h kakkua jos syöjiä on 10?

10 hengen kakku on kymmenen pientä siivua. Sen takia kymmenelle isompi kakku että on vara ottaa lisääkin. Keitätkö kymmenelle hengelle kymmenen pientä kuppia kahvia? Tai varaat kymmenen keksiä?

Vierailija
112/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kondiittori

Kaikki jotka tunnen yleensä leipovat itse kakut juhliin ja sitten kun tulee se päivä kun pitää tilata kakku ammattilaiselta niin ei välttämättä tiedä että nää kakut on ylihinnoteltuja määrään nähden ja yritetään saada kuulostamaan reiluilta esim 10hkl kakku 65e. Siinä ajattelee nopeasti että varmasti riittää kun hinta on tuommonen kun kotona leivottuna tuolla sais kakun sadalle jollei ylikin. Ja tietenkään nämä huijarit ei kerro asian todellista laitaa kun tietävät että asiakkaat kääntyis ovelta. Koska selkeää huijaustahan se on että mainostetaan kakkua kymmenelle vaikka määrällisesti se ei sitä ole

Se on liiketoimintaa, ei hyväntekeväisyyttä tai huijausta. Sama periaate pääte aina liiketoiminnassa: voiton tavoittelu. Ei voittoa: ei liiketoimintaa.

Kyllä se huijausta on silloin kun jotain luvataan mutta ei täytetä sitä lupausta. Samalla tavallahan voisivat kaupata viiden hengen kakkua sadalle. "Onhan siinätä sadalle kun jokainen ottaa teelusikalla palasen ja voi jopa santsata jos joku ottaa vaan puolikkaan!"

Huokaus... Mitoitus on kuitenkin (aina ollut) tikkuaskin leveys. Jos syöt itse puolikkaan levykakun niin minkä konditoria sille voi?

Olen ehtinyt 32 vuoden ikään kuulematta tästä tikkuaskista. Jos kyseessä on 16 cm vuokaan tai 28 cm vuokaan tehty kakku niin "tiukkaskin levyinen pala" on aika eri kokoinen 🤔 Anyway, jos tällainen standardi on, miksei se voi olla näkyvillä tilaushetkellä? Miksei konditoriassa tuotetta myydessä voida antaa siitä riittäviä tietoja? "Tästä kakusta tulee 10 tikkuaskin levyistä palaa." Tai pahvimalli kakkupalasta tai eri henkilömitoituksen kakuista. Ei ole todellakaan konditorian etu että juhlaväki äimistelee kesken loppuneen kakun kitukasvuisuutta.

En usko että on leipomoa jossa ei ole kuvastoa ja henkilökuntaa avustamassa. Lisäksi kakkuja on usein vitriinissä.

Sitten jos soittelee Fazerille kahvilaan ja tilaa sokkona saattaa käydä kylmät. Ikävää ensikertalaiselle.

Tässä kuva: näyttääkö tuo siltä että kuusi henkilöä ottaa mehevät palat ja santsaa?

https://www.gateau.fi/tuotetiedot/4206/mansikkakerma/

Oikeasti ihmiset, vaatteidenkin mitoitus on muuttunut ajan kanssa. Jos katsotte vanhoja ompelukaavoja, kokomerkinnät ovat aivan utopistiset.

Noissa on jämähdetty muinaiseen palaluokitteluun, sitä en väitä etteikö se olisi "tylsää" mutta toinen vaihtoehto on tosiaan alkaa puhumaan halkaisijasta. Senkin tiedon saa varmasti leipomosta kakkua tilattaessa.

Kakun koko on kymmenen pientä siivua, jos on 10 hengen kakku. Jos haluat mehevät palat ja santsata, sinun pitää ottaa isompi kakku tietysti, eikös sen nyt järkikin sano. Ravintolassa yhden hengen annos on yhden hengen annos, jos haluat lisää ostat toisen annoksen.

Vierailija
113/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela -72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kondiittori

Ihan mielenkiinnosta, miksi ihmeessä te myytte 10 hengen kakkuina niin pieniä kakkuja, ettei edes omille vieraillenne sellainen kymmenelle hengelle riittäisi? Kerrotteko te kakkua tilaavalle asiakkaalle, että nämä meidän kymmenen hengen kakut eivät oikeasti riitä kunnolla kymmenelle hengelle, vai oletatteko vain aikuisten ihmisten jotenkin hoksaavan tuon muutenkin? Minusta tuollainen tapa kuulostaa aika huonolta asiakaspalvelulta.

Koska ihmiset eivät leikkaa sitä n4cm palaa vuonna 2018 mutta teollisuus ole lähtenyt uudistamaan mitoitusta. Kakuista nyt on aina puhuttu henkilömäärän mukaan. Ja siitähän se soppa syntyy kun yhdelle 10h kakku on jotain muuta kuin toiselle.

Miksi paitoja myydään M-kokoisena eikä kerrota että 30-vuotta sitten M-koko oli ihan eri levyinen kuin tänään?

No minä tilaan täytekakun ehkä kerran viidessä vuodessa, rippijuhliin ja ylppäreihin. Itse en ole koskaan leiponut kakkua. En ollut ikinä kuullutkaan että on joku standardi "tulitikkuaskin" leveys laskettaessa kakkupalaa ja koska itse en syö kakkua, en osaa arvioida sen menekkiä.

Kyllä mä pitäisi hyvänä asiakaspalveluna jos kakkua tilatessani myyjällä olisi asiantuntemusta juuri vaikka kysyä, että millaisiin juhliin tulee, onko paljon muuta tarjolla jne.

Ja sitten vaikka todeta että kun sulla on tuota muuta noin paljon niin varmaan tämä 10 hengen kakku on riittävä tai toisaalta neuvoa, että tämä on sitten laskettu että se pala on tällainen ja tällainen, että jos haluat ottaa varman päälle eikä pöydässä ole kuin se kakku, niin kannattaa ottaa reilumpi koko ettei lopu kesken jos joku ottaakin enemmän.

Eikä vaan todeta että no, se nyt on kymmenen hengen kakku niinkuin se on aina ollut, en minä osaa sanoa riittääkö se vai eikö.

Mutta niinhän se menee, että menestyvän yrittäjän tunnistaa hyvästä palvelusta. 

Tuo vaatisi nyt sitä keskustelua asiakaspalvelun kanssa, täällä muut vaativat että tieto riittävyydestä on saatava ilman sitä. Tukehdutaan siihen että kakussa luki kymmenelle, tietämättä siis mitä se tarkoittaa. No hitto se tarkoittaa vajaan 4cm siivua / naama (tikkuaskin leveys). Jos kaikki ottavat n.6cm herran vuonna 2018, ostakaa "15h" kakku jos tulee 10 vierasta

Kuvat, mitat, raaka-aineet, allergeenit... kaikki löytyy. Puhukaa niille myyjille, ei se siitä jää kiinni.

"Hei, tarvitsisin kakun 10 hengelle."

"Tässä ole hyvä."

"Kiitos."

"Hei, tämä kakku oli kyllä aika pieni, siitä tuli vain 8 normaalilta tuntuvaa palaa."

"Jaa. Olisit kysynyt tarkemmin. Sehän nyt on selvä ettei 10 hengen kakusta oikeasti yleensä riitä 10 hengelle. Minä myyjänä oletin että tiesit sen. Jos olisit halunnut minun kertovan sinun olisi kuulunut kysyä. Silloin olisin voinut kertoa."

Vierailija
114/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kondiittori

Kyllä se huijausta on silloin kun jotain luvataan mutta ei täytetä sitä lupausta. Samalla tavallahan voisivat kaupata viiden hengen kakkua sadalle. "Onhan siinätä sadalle kun jokainen ottaa teelusikalla palasen ja voi jopa santsata jos joku ottaa vaan puolikkaan!"

Huokaus... Mitoitus on kuitenkin (aina ollut) tikkuaskin leveys. Jos syöt itse puolikkaan levykakun niin minkä konditoria sille voi?

Kuka sanoi että syön puolikkaan levykakun? Syön reilun palasen ja sitten joko toisen samanlaisen tai vähän vähemmän santsina. Selitä vain... kyllä kaikki tietää miten kondiittorit repii ylihintaa ja eivät kerro kakun oikeita mitoituksia jotta ihmiset ostaisi.

Ehkä sinä et syö, joku toinen voi syödä. Kuinka monelle se kakku sitten on?

Yksinkertaista: tee itse kakkusi niin ei tarvitse maksaa ylihintaa.

Mitat saa kysymällä tai katsomalla sitä kuvaa joka löytyy internetistä firman sivuilta. Tai kävelemällä sinne leipomomyymälään ja katsomalla oikeaa kakkua ja juttelemalla kassan kanssa.

Auttaako sinua jos kassa sanoo kakun halkaisijaksi 20cm ? Saat sen tiedon 100% varmasti avaamalla suusi.

Eli reilun asiakaspalvelun sijaan asiakkaan pitää itse onkia kaikki tiedot sen sijaan että ystävällisesti kerrottaisiin heti kaikki faktat? Jos ei asiakas viitsi niitä kysyä erikseen ja selvittää itse uskoen että se mitoitus on järkevä niin saakin tulla huijatuksi?

Asiakaspalvelija olettaa että asiakas tietää, jos hän ei kysy.

Vierailija
115/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kondiittori

Olen ehtinyt 32 vuoden ikään kuulematta tästä tikkuaskista. Jos kyseessä on 16 cm vuokaan tai 28 cm vuokaan tehty kakku niin "tiukkaskin levyinen pala" on aika eri kokoinen 🤔 Anyway, jos tällainen standardi on, miksei se voi olla näkyvillä tilaushetkellä? Miksei konditoriassa tuotetta myydessä voida antaa siitä riittäviä tietoja? "Tästä kakusta tulee 10 tikkuaskin levyistä palaa." Tai pahvimalli kakkupalasta tai eri henkilömitoituksen kakuista. Ei ole todellakaan konditorian etu että juhlaväki äimistelee kesken loppuneen kakun kitukasvuisuutta.

En usko että on leipomoa jossa ei ole kuvastoa ja henkilökuntaa avustamassa. Lisäksi kakkuja on usein vitriinissä.

Sitten jos soittelee Fazerille kahvilaan ja tilaa sokkona saattaa käydä kylmät. Ikävää ensikertalaiselle.

Tässä kuva: näyttääkö tuo siltä että kuusi henkilöä ottaa mehevät palat ja santsaa?

https://www.gateau.fi/tuotetiedot/4206/mansikkakerma/

Oikeasti ihmiset, vaatteidenkin mitoitus on muuttunut ajan kanssa. Jos katsotte vanhoja ompelukaavoja, kokomerkinnät ovat aivan utopistiset.

Noissa on jämähdetty muinaiseen palaluokitteluun, sitä en väitä etteikö se olisi "tylsää" mutta toinen vaihtoehto on tosiaan alkaa puhumaan halkaisijasta. Senkin tiedon saa varmasti leipomosta kakkua tilattaessa.

Kakun koko on kymmenen pientä siivua, jos on 10 hengen kakku. Jos haluat mehevät palat ja santsata, sinun pitää ottaa isompi kakku tietysti, eikös sen nyt järkikin sano. Ravintolassa yhden hengen annos on yhden hengen annos, jos haluat lisää ostat toisen annoksen.

Ravintolassa kannattaa mitoittaa ne annokset sen mukaan että valtaosa asiakkaista on tyytyväisiä siihen annokseensa, jos haluaa asiakkaan tulevan uudestaan.

Vierailija
116/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon te sitä kakkua oikein syötte? Minusta tuo yksi linkattu 6 hengen kakku näytti oikein sopivalta, siitä tulee hyvin kuusi palaa. Ap:lle on vaikea vastata mitään, koska kakun koosta ei ole tietoa. Voisit mitata sen ja kertoa.

Yleensä ottaen oikeasti hyvää, kunnollisista raaka-aineista ammattitaidolla käsityönä valmistettua ruokaa syödään pienempiä annoksia kuin teollista höttöä tai kotona valmistettua kermasörsseliä. Hyvästä kannattaa maksaa. Jos ei halua maksaa paljon, ostaa sitten halvempaa. Minusta on aika luonnollista, että x hengen kakusta tulee x määrä paloja eikä santsia. Jos haluaa y määrän paloja (x + z/antsi = y), ostaa sitten y-kokoisen kakun.  

Ihan oikeasti suomalaiset syövät yleisesti ottaen todella paljon liikaa. Suurin osa suomalaisista on ylipainoisia. Ei sitä annoskokoa tarvitse kasvattaa, vaan ihmisten tulisi kyseenalaistaa omat ruokailutottumuksensa ja miettiä, josko se kymmenen hengen kakku kuitenkin ihan oikeasti voisi riittää kymmenelle.

Vierailija
117/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kondiittori

Tässä on kysymys harhaanjohtavasta mainonnasta ja se on huijausta. Luulisi ammatilaisten tietävän, minkä kokoinen kakku oikeasti riittää kymmenelle hengelle.

Eihän se ammattilainen tiedä kuinka monta vierasta tilaajalle on tulossa. Asiakkaalle voi olla tulossa 5 vierasta ja hän tilaa 10 hengen kakun. Olisi hyvä mainita kuinka monta vierasta on tulossa, eikä vain tilata sitä 10 hengen kakkua.

Vierailija
118/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti suomalaiset syövät yleisesti ottaen todella paljon liikaa. Suurin osa suomalaisista on ylipainoisia. Ei sitä annoskokoa tarvitse kasvattaa, vaan ihmisten tulisi kyseenalaistaa omat ruokailutottumuksensa ja miettiä, josko se kymmenen hengen kakku kuitenkin ihan oikeasti voisi riittää kymmenelle.

Ei sillä ole kyllä mitään merkitystä ruokailutottumusten kannalta minkä kokoisen kakkupalan syö muutaman kerran vuodessa juhlissa.

Vierailija
119/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole kyllä mitään merkitystä ruokailutottumusten kannalta minkä kokoisen kakkupalan syö muutaman kerran vuodessa juhlissa.

Tarkoitan sitä, että suomalaisten käsitys annoskoosta on vääristynyt, en sitä että kahden sentin siivu enemmän kakkua kerran tai pari vuodessa lihottaisi.

Vierailija
120/347 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kondiittori

Eihän se ammattilainen tiedä kuinka monta vierasta tilaajalle on tulossa. Asiakkaalle voi olla tulossa 5 vierasta ja hän tilaa 10 hengen kakun. Olisi hyvä mainita kuinka monta vierasta on tulossa, eikä vain tilata sitä 10 hengen kakkua.

Nyt tää ei voi olla enää tosissaan?

Tilasin teatteriliput kymmenelle hengelle, sain seitsemän istumapaikkaa koska eihän myyjä voinut tietää montako ihmistä sillä teatteriin on tulossa tai onko heillä normaalin levyiset ahterit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän