Poikaystävä loukkasi mua verisesti, kun sanoi haluavansa avioehdon, jos menee joskus naimisiin
Mä luulin, että poikaystävä rakastaa mua täysillä, niin kuin mäkin rakastan sitä. Kuitenkin kun puhuttiin tänään tulevaisuudensuunnitelmista ja siitä, että jos joskus mennään naimisiin, niin poikaystävä sanoi, että hän haluaa avioehdon. Toi oli järkyttävää mulle. Avioehto tarkoittaa sitä, ettei luoteta toiseen, eikä rakasteta toista täysin ja siinä valmistaudutaan jo eroa varten. Meille tuli tästä poikaystävän kanssa riita ja sen vuoksi mä häippäsin meidän asunnolta kaverin luokse ainakin täksi yöksi.
Ymmärtääkö mun poikaystävä, kuinka pahasti se mun mielen pahoitti? Mua on itkettänyt tänä iltana, kun selvisi, ettei poikaystävä rakasta mua ja luota muhun. Miten mä voin nyt korjata välit poikaystävän kanssa, kun me molemmat huudettiin vihaisina toisille, ennen kuin mä häippäsin? Ollaan oltu jo pidempään yhdessä, mutta ei me olla koskaan näin kovasti riidelty. Mä vain haluaisin, että poikaystävä luottaisi muhun ja rakastaisi mua täysillä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pitäisi olla niin että avioliittoa ei voi solmia ilman avioehtoa. Jos ei ole valmis tuollaisesta asiasta keskutelemaan niin ei ole kyllä valmis menemään naimisiinkaan.
Täysin samaa mieltä! Ihmettelenkin tätä naisten vastustusta avioehtoa kohtaan tai oikeastaan en! Tiedän monta tapausta jossa varsinkin miehet, toki on naisiakin, ovat eron sattuessa menettäneet omaisuutensa! Eräältäkin mieheltä meni sukutila jakoon!!!! Tullessa taloon naisella ei ollut muuta kuinkuin henk. koht. tavarat.Eikä ole ainoa! Siis, avioehto pakolliseksi!
on sinun etu tehdä avioehdo. on mahdollista että tuleva mies juo kaikki rahansa ja menettää työpaikkansa ja sitten teille tulee ero ja lapsien kanssa muutatte muualle. joten avioehto on hyvä tehdä.
Avioehtoja on erilaisia. Kannattaa keskustella juristin kanssa että saa sellaisen, joka miellyttää molempia.
Meillä on avioehto, miehen pyynnöstä. Hän tosiaan kuuluu yrittäjäsukuun, ja jos eroaisimme, hän joutuisi maksamaan maltaita minulle suvun yrityksistä. Se ei olisi reilua, en ole tehnyt päivääkään työtä heille, enkä saa tuloa sieltä. Mies joutuisi todennäköisesti myymään omaa osuutensa yrityksistä erossa, jos meillä ei olisi avioehtoa.
En ymmärrä niitä jotka suojaavat joku vanha, hoimeinen mökki avioehdolla. Suomi on täynnä mökkejä, enkä usko että kukaan jaksaisi riidellä sellaisesta erossa. Jos ei ole muuta omaisuutta, jättäisin avioehtoa tekemättä.
Näissä avioehtojutuissa lähdetään aina siitä, että rahat ja omaisuudet ovat miehen. Kyllä nainenkin voi olla se hyvätuloinen tai rikas perijätär. Kannatan avioehtoa kaikille.
Joko olet provo tai enintään 16-vuotias.
Itsekin ajattelin nuorena noin ja olisin kyllä suuttunut jos poikaystävä olisi siitä maininnut. Nyt hieman vanhempana ymmärrän, että vaikka olisi kuinka rakastunut ja vaikka kuinka haluaisi olla loppuelämän yhdessä, kaikki ei aina mene kuten suunnittelee. Et sinä ole kymmenen vuoden päästä enää täysin sama ihminen kuin tällä hetkellä, eikä ole puolisosikaan. Et tiedä etukäteen mitä teidän suhteellenne tulee tapahtumaan, on typerää ottaa riski ja toivoa parasta.