Ihan rehellinen vastaus: pidättekö hieman outona ihmistä, joka ei halua lapsia?
Tuleeko teille väkisinkin mieleen, että hänen täytyy olla ainakin jonkin asteen mielenterveysongelmainen tai Asperger-syndroomainen?
Kommentit (97)
Miksi ihmeessä pitäisin. Jos ei halua lapsia niin siihen on varmasti syynsä.
En pidä outona. Itse en ole koskaan halunnut lapsia ja olen 32v. Tykkään lapsista mutta omia en halua.
Se on hienon ihmisen merkki, että ei tee sellaista jota ei halua ja elää elämäänsä siten kun haluaa. Lasten hankkiminen ilman, että jaksaa edes huolehtia niistä on tyhmyyden huippu.
Kyllähän Asperger tai mielenterveysongelmat voivat hyvinkin olla yksi syy, miksi ei halua lapsia, mutta ei minulle mitenkään automaattisesti tule jokaisesta lapsia haluamattomasta mieleen, että hänellä jotain sellaista täytyy olla. Ihan on jokaisen oma asia ja valinta.
Ne muutamat jotka ovat lapsettomuuttaan teinistä asti julistaneet ovat päätyneet olemaan maha pystyssä silti.
En pidä yhtään outona. Jopa jollain tavalla arvostankin, vaikka itselläni lapsia onkin.
Vierailija kirjoitti:
. Jos ei halua lapsia niin siihen on varmasti syynsä.
Nimenomaan. Ja siksi ihminen, joka ei hakua lapsia, mitään jatkuvuutta, joka kuitenkin on biologiaan sisäänrakennettu kaiken elämän tosiasiallinen tavoite, ON outo.
Ei tosin asperger. Useimmst tuntemani aspergerit nimenomaan haluavst jälkikasvua ja perheen.
En pidä. Eivät kaikki lapsia saaneetkaan ole heitä aidosti halunneet. Ovat tehneet he ne vain suvun jatkumisen takia ja/tai siksi, että "niitä nyt vain kuuluu tehdä". Mielestäni on fiksua olla tekemättä lapsia, mikäli ei heitä todella halua ja/tai ei koe olevansa kykenevä huolehtimaan heistä.
Nää, ei tule mieleen tuollaisia. Se sitten on toinen juttu, millä lapseton valintojansa perustelee. Minusta ei tarvitse perustella yhtään millään - haluaa lapsia tai ei halua - mutta joskus (kuten täällä av:lla) veloilla on kova tarve perustella päätöstään. Ja jos - siis JOS - ne perustelut ovat lapsivihamielisiä, niin se ei minusta anna hyvää kuvaa kenestäkään.
Aspergeriin ei mitenkään liity erityisesti lapsivihamielisyys. Muutenkin kammoan sitä, että joku käyttää aspergeria tuohon tyyliin halventavana ominaisuutena, ap.
t. as-lapsen äiti
En pidä outona. Miksi pitäisi jos ei siltä tunnu? Ja myös se ettei tee lapsia esim epäsopivaan elämäntilanteeseen on minusta fiksun ihmisen merkki. Miksi lapsia pitäisi pukata tolkuttomasti jos ei ole rahaa tai työtä? Lastenteon pitää olla harkittua ja suunniteltua, sehän on lapsen etu.
En pidä outona. Ja kenenkään velvollisuus ei ole avata tilannetta yhtään.
Ei kuulu minulle kenenkään lapsettomuus. Jos itse ottaa sen puheeksi, niin sitten tietysti keskustelen aiheesta.
Itselläni on kolme lasta enkä totisesti tarvitse mitään keskusteluja tyyliin: miksi hankit lapsia.
Ihan toimii toisinpäinkin.
En pidä outona, en huonompana en parempana.
No ehkä sitten pidän aika possuna, jos menee kaikessa muussakin kovin itsekeskeisesti vain rusinat pullasta poimien.
Mun mielestä on kiva ajatus, jos voi elää itselleen vaan, mutta jos siinä ei kertakaikkiaan mitään muuta ole kuin pelkkä helppous, ei esim. uraa tai edes jotain missiota tai jotain elämäntapaa tai arvoja, niin sit se on vähän outoa. Koska itse ainakin käyttäisin sen säästyneen ajan, rahan ja vaivan johonkin muuhun sitten.
Mulle tulee mieleen että sulla on jotain ongelmia. Et parempaa provoilua pystynyt vääntämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Jos ei halua lapsia niin siihen on varmasti syynsä.
Nimenomaan. Ja siksi ihminen, joka ei hakua lapsia, mitään jatkuvuutta, joka kuitenkin on biologiaan sisäänrakennettu kaiken elämän tosiasiallinen tavoite, ON outo.
Ei tosin asperger. Useimmst tuntemani aspergerit nimenomaan haluavst jälkikasvua ja perheen.
Jaa. Minä kyllä tiedän monta assia, jotka eivät halua lapsia eivätkä välttämättä parisuhdettakaan. Viihtyvät ihan omissa oloissaan omien harrastustensa parissa. Heillä on myös niin pahoja aistiyliherkkyyksiä, että ehkä on parempikin, etteivät halua.
Vierailija kirjoitti:
Nää, ei tule mieleen tuollaisia. Se sitten on toinen juttu, millä lapseton valintojansa perustelee. Minusta ei tarvitse perustella yhtään millään - haluaa lapsia tai ei halua - mutta joskus (kuten täällä av:lla) veloilla on kova tarve perustella päätöstään. Ja jos - siis JOS - ne perustelut ovat lapsivihamielisiä, niin se ei minusta anna hyvää kuvaa kenestäkään.
Aspergeriin ei mitenkään liity erityisesti lapsivihamielisyys. Muutenkin kammoan sitä, että joku käyttää aspergeria tuohon tyyliin halventavana ominaisuutena, ap.
t. as-lapsen äiti
Kuka tässä on asseja lapsivihamielisiksi väittänyt? Se ei ole lapsivihamielisyyttä, ettei halua tai koe tarvetta hankkia omia lapsia tai ei koe olevansa kykenevä huolehtimaan heistä.
:D En pidä, ei tule. Olen naimisissa sellaisen kanssa. Omani on 16.