Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tällainen on ”aktiivimalli kakkonen” - työttömien olisi haettava vähintään yhtä työpaikkaa joka viikko

Vierailija
05.01.2018 |

https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201801052200647877_u0.shtml

"Haetuista työpaikoista pitäisi raportoida viikoittain. Työnhaun välttelemisestä voitaisiin langettaa 60 päivän karenssi."

Sillä lailla. Tämä nyt voimaan tullut aktiivimalli on vain lähtölaukaus loputtomalle kyykyttämiselle. Suuntaus alkoi siis jo pari vuotta sitten kun ansiosidonnaisia päiviä leikattiin 100-200 päivällä. Tämä siis tiedoksi kaikille "sehän on vain parikymppiä kuussa" sössöttäjille, että hiljalleen hivuttamalla näitä vyörytetään ja salassa tietysti.

Kommentit (266)

Vierailija
101/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää miten paljon tämäkin suunnittelu maksaa. Verovaroin! Montako päättäjää ja montako tuntia yhteensä huseeraamassa, montako euroa.....

Vierailija
102/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työttömät lähettämään Sipilän ja Sipilän lähipiirin yrityksiin hakemuksia joka viikko, lisäksi kaikki voivat lähettää pari kyselyä sähköpostina ko yrityksille, varmuuden vuoksi sähköpostia voisi lähettää 5-10 silmäätekevälle ko. yrityksissä.

Mikäli puhelinsopimuksessa riittää saldoa, voi soittaakin muutaman puhelun.

.

Eihän tuosta tule montakaan miljoonaa setvittävää sähköpostia kuukaudessa.

KYLLÄ! EHDOTTOMASTI!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä helvetillä Kela ja te-keskus

pystyvät todentamaan jokaisen suomen työttömän työnhaun? Ei millään. Ei resurssit riitä. Taitaa olla vaan pelkkä peloite hallitukselta tämä touhu. Ehkä jotain pistokokeita satunnaisesti tehdään, siinä se. Perustuu peloitevaikutukseen koko paska. Haen kerran viikossa eri kansanedustajan avustajaksi. Niitä tollojahan on 200. Siinä on 200 viikkoa aikaa lähetellä hakemuksia. Sitten olenkin melkein eläkeiässä.

Vierailija
104/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänhän ei nyt pitäisi olla mikään ongelma. Täällä niin moni työtön ulisee aina sitä kuinka on lähettänyt satoja hakemuksia. Tuossahan on vain pieni osa siitä mitä työtön omien sanojensa mukaan hakemuksia lähettelee.

Näin minäkin olen ymmärtänyt.

Työnhaku ei todellakaan ole kyllä lainkaan aktiivista, jos ei voi yhtä hakemusta per viikko lähettää.

Entäs aloilla, joilla en työpaikkoja tule auki noin usein? Haemmeko me ihan summassa mitä vaan??

Mun alan työpaikka en ole nähnyt koskaan(!) auki TE-toimistossa.

Vierailija
105/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten valvotaan hakemuksia? Itse käytän ihan muita työpaikkasivustoja kuin Te-toimisto.

Te-toimiston sivuille tulee noin yksi työpaikka viikossa joka vastaa osaamistani.

No sen yhden työpaikan/vko pitäisi riittää tuon kriteerin täyttämiseen, eikö? Aivan sama mistä muualta aktiivisesti etsit.

Vierailija
106/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka työttömyysetuudesta saisi karenssin, niin lähestulkoon saman rahan saa toimeentulotukena.

Ei saa. Karenssin takia toimeentulotuesta vähenetään -20% eka kuukautena ja siitä eteenpäin -40%. eli ihminen joutuu pahimmillaan elämään 40% alle määritellyn minimitoimeentulon. Se on aivan järkyttävän vähän. Niin ja sitten on tietenkin ne, jotka eivät jostakin syystä (esim. omistaa jotakin)  saa sitä toimeentulotukea muutenkaan.

Rikollisuus tulee lisääntymään näillä keinoin. Se on ihan vääjäämätöntä.

Vierailija
107/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tässä kohtaa ollaan reiluja, että kun ok. Ei nyt oteta tätä kakkoskohtaa käyttöön niin ollaan reiluja eiks nii. Ja aktiivimalli ykkönen hups hyväksyttiin. t. Hallitus

Vierailija
108/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten valvotaan hakemuksia? Itse käytän ihan muita työpaikkasivustoja kuin Te-toimisto.

Te-toimiston sivuille tulee noin yksi työpaikka viikossa joka vastaa osaamistani.

No sen yhden työpaikan/vko pitäisi riittää tuon kriteerin täyttämiseen, eikö? Aivan sama mistä muualta aktiivisesti etsit.

No mutta hyvä ihminen. Mistä sen yhden työpaikan/viiko saa? Sinultako?

Vierailija
109/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein jo ratkaisuni: en ole enää työtön työnhakija. Teen hommia pimeästi sen minkä ehdin, aika mukavasti menee. Ei kiinnosta enää tämän maan "rakentaminen". Ulkomaille muutto on toinen vaihtoehto, Australiassa on sukulaisia, joilla firma ja sinne päästäisiin töihin. Ainoa ongelma on iäkkäät vanhemmat, jotka eivät pärjää enää kotona ilman apua, mutta eipä ole hoitopaikkaa. Mutta sen verran huonokuntoisia ovat kaikki vanhuksemme, että tuskin kauan menee, kun heidän ei enää tarvitse rukoilla yhteiskunnalta hoitoa, vaan pääsevät täältä pois. 

Täydellinen esimerkki näustä 'mulle heti kaiki ilmaiseksi'-tyypeistä. Valitetaan, kun ei saa ilmaista rahaa tarpeeksi muilta veronmaksajilta, kun halutaan elää muiden kustannuksella. Sittrn kun ssisivatbtöitä, eivät maksakaan itse veroa, josta muiden työttömien tuet kustannettaisiin, vaan tekevät pimeänä. Koska Minä Itse Muiden Kustannuksella Hinnalla Millä Hyvänsä.

Kuulepa, minä olen sentään paiskinut töitä 25 v ennen työttömyyttä ja maksanut kiltitsti veroni. Työttömyysaikanani olen hakenut lukuisia paikkoja, kysellyt suoraan firmoista, käynyt pari kurssia omalla kustannuksellani. Jos nyt maksaisin verot töistäni, en eläisi palkallani, eli olisin sossun asiakas, sekö olisi parempi? Nyt sentään tienaan itse elantoni ja veroni maksaisin, jos meidän valtionjohto osoittaisi edes jotain viisautta ja inhimillisyyttä. Nuo meidän vanhukset on jokainen tehnyt töitä yli 40 v ja nyt kun tarvitsisivat hoivaa yhteiskunnalta eivät sitä saa. Joten älä lässytä ulkoaopittua mantraasi. Olet sipiläläisyyden aivopesemä. Mitä Tahansa Kovien Arvojen Alttarille.

Vierailija
110/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukin mielelläni kaikkien yritysten sähköpostit ja rekryt turhilla hakemuksilla. Ei haittaa. Eihän se suuri vaiva ole. Toivottavasti vähentävät henkilökunnasta jonkun ketjun inisijän jotta rekrytointiin saadaan enemmän kokoomuksen kavereiden firmojen rahaa menemään.

Vierailija
111/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mallihan on tulossa vasta v. 2020. Sitä ennen meillä on kokonaan uusi hallitus. Lindström, Vartiainen ja Sipilä ovat historiaa. Nyt on hyvää aikaa miettiä, ketä äänestätte ensi vaaleissa.

Vierailija
112/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Globalisaatio+automatisaatio+robotisaatio= nykyinen palkkatyöhön perustuva resurssien jakautuminen on auttamattoman vanha ja toimimaton systeemi. Kuolinkouristuksia nämä ovat. Perustuloa kohti ja nopeasti. Ja viisaat päättäjät: älkää myykö puhtaita vesiämme ja metsiämme. Ne ovat kohta arvokkaampia kuin öljy ja kulta. Ne kun vielä sössitte, niin viimeinen voikin sitten sammuttaa valot.

Vierailija
113/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi kehdata vadtistaa tätä uudistusta. Miten voisi olla pokkaa omalla nimellään ja kuvallaan olla sitä mieltä julkisesti, ettei työttömyysturvan vastineeksi voisi hakea yhtä paikkaa viikossa? Siinähän samalla myöntäisi elelevånsä ihan periaatteesta muiden kustannuksella yrittämättäkään hakea töitä.

Monilla erikoisaloilla ei ole edes vuodessa kuin muutama mahdollinen työpaikka auki, jos sitäkään. Niitäkin voi hakea tuhannet ihmiset.

Tälläkin hetkellä palkkatyöpaikkoja (ml. osa-aikaiset ja osapäiväiset) on koko maassa vain 15 355 ja työttömiä on vähintään 300 000  -- pitäisikö jonkun päättäjän tajuta että ongelma ei ole työnhakijoiden aktiivisuuden puutteessa vaan työpaikkojen puutteessa!

Vierailija
114/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Globalisaatio+automatisaatio+robotisaatio= nykyinen palkkatyöhön perustuva resurssien jakautuminen on auttamattoman vanha ja toimimaton systeemi. Kuolinkouristuksia nämä ovat. Perustuloa kohti ja nopeasti. Ja viisaat päättäjät: älkää myykö puhtaita vesiämme ja metsiämme. Ne ovat kohta arvokkaampia kuin öljy ja kulta. Ne kun vielä sössitte, niin viimeinen voikin sitten sammuttaa valot.

No nämä työssäkäyvät vinkujat ja heidän lapsensa muuttuu tietysti sitten itse roboteiksi, koska eihän he mitään vastikkeettomia tukia tarvitse : D

Vierailija
115/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin tai Kelan tms tädit tietenkään ei saa joka viikko satoja tuhansia hakemuksia tarkistettua, tuskin palkataan satoja työntekijöitä tätä varten, joten kaikkien muidenkin asioiden käsittelyt viivästyvät kun Kelassa viikottain selataan satoja tuhansia kopioita sähköpostihakemuksista ja kirjataan ne kunkin henkilön kohdalla ylös järjestelmiin..

Ei mitään ongelmaa: ulkoistetaan homma veronmaksajien rahoilla jollekin yksityisyrittäjälle.

Sitten hallitus voikin itkeä että "työttömyyden hoito tulee niin kalliiksi".

Vierailija
116/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan työpaikat tulee hakea todistettavasti eli sähköpostitse ja ne sähköpostit täytyy varmaan laittaa eteenpäin työkkärin kirjaamoon tarkistettavaksi.

Suosittelen ihan paikan päällä käymistä, niin firmoissa kuin työkkärissäkin. Tulee heillekin muuta tekemistä kuin kahvinjuonti.

Eihän nykyään pääse paikanpäälle muualle kuin kauppoihin ja pieniin verstaisiin, kaikki muut toimijat ovat lukkojen ja vartijoiden takana. Työkkäriinkään ei saa mennä ilman sovittua aikaa.

Vierailija
117/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänhän ei nyt pitäisi olla mikään ongelma. Täällä niin moni työtön ulisee aina sitä kuinka on lähettänyt satoja hakemuksia. Tuossahan on vain pieni osa siitä mitä työtön omien sanojensa mukaan hakemuksia lähettelee.

Näin minäkin olen ymmärtänyt.

Työnhaku ei todellakaan ole kyllä lainkaan aktiivista, jos ei voi yhtä hakemusta per viikko lähettää.

Entäs aloilla, joilla en työpaikkoja tule auki noin usein? Haemmeko me ihan summassa mitä vaan??

Mun alan työpaikka en ole nähnyt koskaan(!) auki TE-toimistossa.

Mulla on alalla on sama ongelma. Olen mongolialaisen kurkkulaulun vibraatiotekniikoiden rytmisäkeistöjen tutkija ja paikkoja ei vaan ole! Lisäksi kun on ne lait ja kaikki, että en voi tehdä mitään muuta työtä kuin tuota. Kovalla palkalla, pitkillä lounastauoilla.

Ihan oikeasti. Mistä ulina? Jo vuosia palstalla on huudettu naama punaisena, että niitä töitä haetaan satojen ja satojen hakemusten voimin. Mikä tässä nyt voi olla niin vaikeaa, jatkatte kuten ennenkin jos kerran haette aktiivisesti töitä.

Vierailija
118/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et selvästi tiedä asiasta mitään. Kiva kun osallistuit.

Vierailija
119/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi kehdata vadtistaa tätä uudistusta. Miten voisi olla pokkaa omalla nimellään ja kuvallaan olla sitä mieltä julkisesti, ettei työttömyysturvan vastineeksi voisi hakea yhtä paikkaa viikossa? Siinähän samalla myöntäisi elelevånsä ihan periaatteesta muiden kustannuksella yrittämättäkään hakea töitä.

Eihän tämä olekaan se ongelma, dorka. Vaan se työmäärä mikä näiden raportoinnista seuraa työnantajille ja sinne tarkastavalle taholle. Joku siellä työnantajapäässä joutuu vahvistamaan Kelalle että asiallinen hakemus kymmeniltä tuhansilta hakijoilta on tullut, kuten nytkin vahdataan sitä että työkkärin osoitettua työpaikkaa on haettu asiallisesti. Työtähän voi hakea yrityksestä vaikkei tällä olisi mitään avointa ilmoitustakaan.

Kylläpä on nyt huoli työnantakien ja kelan työntekijöiden jaksamisesta.

Ei vaan siitä, että ylityöllistetyt virkailijat eivät ehdi tehdä lausuntoja sitä tahtia, mitä pitäisi. Ei työttömyyskassa voi maksaa päivärahaa ajoissa, jos lausunto on myöhässä. Vitkuttelu ei tosiaankaan ole työttömän vika, jos hän hoitaa kaiken sen, mitä vaaditaan.

Vierailija
120/266 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli 2 on vaan hämäystä. Ei tuollaista mallia pystytä toteuttamaan. Tarkoitus on että tästä "pystytään" luopumaan jos alkuperäinen malli hyväksytään. Älkää olko tyhmiä.