Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi parisuhteessa kotityöt ja kulut lisääntyvät?

missäaikajaraha
05.01.2018 |

Mistä tämä johtuu?

En äkkiseltään keksi mitä kodin töitä tai kuluja pitäisi olla enemmän per nokka, mutta keksin paljon sellaista missä yhdessä tekeminen tai yhdessä maksaminen säästää rahaa/aikaa. Osa tiloista ja tavaroista on yhteisiä, välillä voidaan kulkea samalla autolla, jne.

Silti rahaa kuluu seurustellessa aina enemmän, samoin kuin aikaa erilaisiin kodin töihin ym.

En ole seurustellut "gold diggerien" kanssa, kulut on jaettu melko lailla puoliksi.

Ihmettelevä mies.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt lisääntyvät, jos ryhtyy suhteeseen ihmisen kanssa, joka sotkee, mutta ei siivoa. Hyvässä suhteessa ne puolittuvat. (Paitsi sitten kun tulee lapsia).

Sama rahan suhteen. Jos on tottunut syömään hyvin kurinalaisesti ja edullisesti, esim kaurapuuroa aamulla, vihanneskeittoa päivällä jne, ja kumppanilla pitää olla pihvit ja pelit ja vehkeet, tottakai elämä voi myös kallistua.

Vierailija
2/8 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin siksi, että seurustellessa käydään enemmän ulkona syömässä, leffassa ym. Kotona kokkaillaan, ja siihen kuluu aikaa ja rahaa. Yksin en kokkaa oikeastaan koskaan, syön salaattia ja kanaa/kalaa tai jotain tosi yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata vain omalta osalta. Jos mies on viikonkin pois, kaupassa ei tarvitse käydä kuin kerran. Kaapista löytyy aina jotain, josta tehdä ruokaa, oli se pari kananmunaa, kauraryynejä tai nahistuneita kasviksia, joista saa kasviskeittoa. Mies ei noilla ruuilla pärjää. Koska ruokaa tulee tehtyä vähemmän, likaisia astioita ei tule. Sähköä säästyy, kun uunia ei tarvitse lämmittää eikä tiskikone pyöri niin usein. Saunaakaan en vain itselle viitsi lämmittää. Koti pysyy siistinä, sen kun laittaa omat roskat roskiin ja tavarat paikoilleen. Mieheltä kaikki jää aina niille sijoilleen.

Vierailija
4/8 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies ja nainen menee yhteen niin miehellä kasvaa rahan meno ja naisella kasvaa kotitöiden määrä.

Vierailija
5/8 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- naisilla on isommat toiveet asunnon suhteen. Sinulle ehkä kävisi opiskelijakaksio, nainen haluaa parhaan mihin on just ja just varaa (ja hyvin pian alkaa haaveilemaan vielä paremmasta)

- naisilla on kovemmat standardit siisteyden suhteen. Yksin asuessasi siivosit joka toinen viikko, nainen siivosi kahdesti viikossa. Kun muutatte yhteen, nainen edellyttää että siivoatte kahdesti viikossa

- miesten työt lisääntyvät, koska ne jäävät yhä sinulle mutta et saa päättää koska ne hoidat, tai hoidatko vähemmän välttämättömiä töitä ollenkaan. Yksin asuessasi et häiriintynyt pienistä kosmeettisista seikoista, nyt nainen vaatii että korjaat ne. Heti, muuten seuraa tyytymättömyys->huomautus->nalkutus

- naisia kiinnostaa enemmän syöminen ulkona ja muut sosiaaliset huvit jotka maksavat. Ennen kävelit sen 2-3km kotiin baarista, nainen nauttii mukavuudesta eli nyt otatte taksin

- naiset haluavat matkailla ulkomaille. Viikon reissu syö helposti vastavalmistuneen vuoden aikana kertyneet säästöt

- kun olette yhdessä, nainen haluaa että ostatte kalliimpia lahjoja ystäville ja sukulaisille. Yksin asuessasi toit itsesi, nyt ostatte useita 50-100 euron lahjoja per vuosi

- muissakaan asioissa ette saa pihistellä, koska nainen vertaa elintasoanne ystäviinsä ja tuttaviinsa

= ellet itse käytä kaikkia rahoja "miesten juttuihin" eli autoon, viihde-elektroniikkaan ja harrastusvälineisiin, nainen kyllä keksii rahoille käyttöä ja huomaat että ennen säästöön menneet 200-400e/kk vain katoavat jonnekin.

Vierailija
6/8 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppovastaus kirjoitti:

- naisilla on isommat toiveet asunnon suhteen. Sinulle ehkä kävisi opiskelijakaksio, nainen haluaa parhaan mihin on just ja just varaa (ja hyvin pian alkaa haaveilemaan vielä paremmasta)

- naisilla on kovemmat standardit siisteyden suhteen. Yksin asuessasi siivosit joka toinen viikko, nainen siivosi kahdesti viikossa. Kun muutatte yhteen, nainen edellyttää että siivoatte kahdesti viikossa

- miesten työt lisääntyvät, koska ne jäävät yhä sinulle mutta et saa päättää koska ne hoidat, tai hoidatko vähemmän välttämättömiä töitä ollenkaan. Yksin asuessasi et häiriintynyt pienistä kosmeettisista seikoista, nyt nainen vaatii että korjaat ne. Heti, muuten seuraa tyytymättömyys->huomautus->nalkutus

- naisia kiinnostaa enemmän syöminen ulkona ja muut sosiaaliset huvit jotka maksavat. Ennen kävelit sen 2-3km kotiin baarista, nainen nauttii mukavuudesta eli nyt otatte taksin

- naiset haluavat matkailla ulkomaille. Viikon reissu syö helposti vastavalmistuneen vuoden aikana kertyneet säästöt

- kun olette yhdessä, nainen haluaa että ostatte kalliimpia lahjoja ystäville ja sukulaisille. Yksin asuessasi toit itsesi, nyt ostatte useita 50-100 euron lahjoja per vuosi

- muissakaan asioissa ette saa pihistellä, koska nainen vertaa elintasoanne ystäviinsä ja tuttaviinsa

= ellet itse käytä kaikkia rahoja "miesten juttuihin" eli autoon, viihde-elektroniikkaan ja harrastusvälineisiin, nainen kyllä keksii rahoille käyttöä ja huomaat että ennen säästöön menneet 200-400e/kk vain katoavat jonnekin.

Tämä.

Jos elettäisiin miehelle sopivalla tavalla, kotitöitä olisi todella paljon vähemmän kun niiden hoitaminen jakautuisi tasan.

Rahankäyttö tosiaan niin kuin sanoitkin riippuisi vähän siitä haluaisiko mies laittaa fyffet autoon ym. Jos ei, sitten jäisi mukavasti säästöön.

Itse muistan että ajattelin kulujen vähenevän DINKY-parina vs sinkkuna...mutta ei. Kämpän piti olla hieno, maksoi enemmän kuin 2X mun sinkkukaksion verran. Sisustus piti olla sävy sävyyn. Aina kun oli vähänkään säästössä, löytyi matkakohde josta nainen oli aiiina haaveillut. Ja niitä pikkukuluja riitti, tosiaan lahjoja jne, siis kavereille, ja keskenäänkin oli vähän sitä että piti "osoittaa tykkäävänsä kumppanista" (ostamalla jotain vähän parempaa).

Edes autojuttu ei pitänyt paikkansa. Mun auto oli näennäisesti "hienompi" mutta oikeasti tyttöystävällä oli kalliimpi maku, koska kärryn piti olla uudempi ja siistimpi.

Ja ei ollut tääkään kullankaivaja, maksoi kyllä oman osuutensa, tai nyt melkein ainakin.

Mulle viimeinen niitti ei ollut raha, vaan se ainainen haaveilu ja tyytymättömyys. Aina oli joku asia josta piti haaveilla, jota ei ollut. Milloin haaveiltiin unelmatalosta, milloin elämästä ulkomailla. Tai sitten odotettin kesän ulkomaanreissua tai muuttoa. Ikinä ei voitu olla 100% iloisia ja nauttia siitä mitä meillä oli, kehittyä mieluummin ihmisinä kuin haaveilla materiasta ja luksuksesta. Se oli kuulemma jämähtämistä paikoilleen.

Vierailija
7/8 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

egggu kirjoitti:

helppovastaus kirjoitti:

Tämä.

Jos elettäisiin miehelle sopivalla tavalla, kotitöitä olisi todella paljon vähemmän kun niiden hoitaminen jakautuisi tasan.

Rahankäyttö tosiaan niin kuin sanoitkin riippuisi vähän siitä haluaisiko mies laittaa fyffet autoon ym. Jos ei, sitten jäisi mukavasti säästöön.

Itse muistan että ajattelin kulujen vähenevän DINKY-parina vs sinkkuna...mutta ei. Kämpän piti olla hieno, maksoi enemmän kuin 2X mun sinkkukaksion verran. Sisustus piti olla sävy sävyyn. Aina kun oli vähänkään säästössä, löytyi matkakohde josta nainen oli aiiina haaveillut. Ja niitä pikkukuluja riitti, tosiaan lahjoja jne, siis kavereille, ja keskenäänkin oli vähän sitä että piti "osoittaa tykkäävänsä kumppanista" (ostamalla jotain vähän parempaa).

Edes autojuttu ei pitänyt paikkansa. Mun auto oli näennäisesti "hienompi" mutta oikeasti tyttöystävällä oli kalliimpi maku, koska kärryn piti olla uudempi ja siistimpi.

Ja ei ollut tääkään kullankaivaja, maksoi kyllä oman osuutensa, tai nyt melkein ainakin.

Mulle viimeinen niitti ei ollut raha, vaan se ainainen haaveilu ja tyytymättömyys. Aina oli joku asia josta piti haaveilla, jota ei ollut. Milloin haaveiltiin unelmatalosta, milloin elämästä ulkomailla. Tai sitten odotettin kesän ulkomaanreissua tai muuttoa. Ikinä ei voitu olla 100% iloisia ja nauttia siitä mitä meillä oli, kehittyä mieluummin ihmisinä kuin haaveilla materiasta ja luksuksesta. Se oli kuulemma jämähtämistä paikoilleen.

Sellaista se on, kun ottaa materialistin kumppanikseen. Sukupuolen kanssa sillä ei ole tekemistä.

T: hippitäti, unelmaloma vähintään 2 viikkoa Jäämerellä telttamajoituksessa - taas kesällä.

Vierailija
8/8 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppovastaus kirjoitti:

Olen nainen, mutta allekirjoitan tämän monessa läheisten ystävien suhteissa.

Meillä eletään "miehen maailman mukaan" eli asunto on se, mikä on, miehelle mieluisa ja miehen omistuksessa jo ennen kuin tutustuimme toisiimme. Siivooja siivoaa kerran viikossa ja jos välillä joku asia pännii, niin sen voi sitten itse siivota. Molemmilla on omat rahat, emme tiedä toistemme tuloja, kumpikin maksaa itse omat menonsa. Mutta voimme koska tahansa ilahduttaa toista esim. hankkimalla toivekirjan tai yhteisen matkan, omat rahat ei tarkoita sitä, etteikö voisi omasta tahdostaan hankkia toiselle jotain. Lahjoja ei ostetta kuin lapsille, kyllä sukulaisille riittää me ja kahvipaketti. Kynttilät, lautasliinat ja sitruunapusertimet on niin nähty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme