Isoäitini maksoi 3000€ pikavippini pois, nyt vaatii että maksan hänelle 50€/kk takaisin
Tuo maksaminenhan jatkuisi loputtomiin. Mitään virallista paperia asiasta ei ole, joten voinko vaan jättää maksamatta? Ei kai sitä vippiä saada enää minun nimiini kun on kertaalleen maksettu?
Kommentit (170)
Tämän on pakko olla provo, koska muuten olet todella tyhmä
Kovasti lytätään ap:ta. EI me tiedetä, sopiko ne etukäteen, miten hän maksaisi mummolleen.
Mitäpä jos maksaisitkin 80 €/kk, takaisinmaksuaika lyhenisi? Tuskinpa se pikavippifirmakaan olisi vippisi jättänyt perimättä, ja maksamatta jättämisestä olisi huomattavasti pahemmat seuraukset sinulle.
Älä alistu mummon epäinhimillisiin ehtoihin. Voisit osoittaa itsenäisyyttäsi ja ottaa uuden 30.000,- lainan ja hassata senkin kevyeen elämään. Mummolta tuleva perintö kyllä kattaa sen ja enemmänkin. Ota saman tien 50.000,- laina.
Vierailija kirjoitti:
Millainen luuseri ottaa 3000e pikavippejä
Minä otin 2000e pikavipin, kun muutin Helsinkiin töihin, kun valmistuin ensin työttömäksi insinööriksi ja elelin työkkärin rahoilla. Sinä kermaperse varmaan saat samat rahat joltain isiltä, minä en saanut ja summan maksamiseen meni 5kk ja loppusumma olikin varmaan jotain lähemmäksi 4000e, kun joka kuukausi piti maksaa edellinen pois ja ottaa pienempi tilalle, että sai vuokran ja elämisen maksettua.
Maksaisin mukisematta pyydetyn summan.
Sun mummo pelasti sut loppuelämän kestävältä velka-ahdingolta josta et ois päässyt ikinä ulos!
Sun luottotiedot olis menny loppuelämäks, kannattaa kattoa millaset korot pikavipeissä on.
50€/kk on ihan kohtuullinen summa, siinä kestää vaan 60kk maksaa laina pois joka on 5 vuotta - voit lisäksi maksaa joskus enemmänkin. Jos hän ei olisi auttanut sinua etkä olisi selvinnyt lainasta itse, olisit loppuelämäsi velkakierteessä. Usko pois, isäni oli ja kuollessaan hänellä oli velkoja miljoonaluokkaa koska korot ovat pikavipeissä niin tähtitieteelliset.
Isoäitisi pelasti sinut mutta koittaa kuitenkin opettaa sinulle että teoistasi on kannettava vastuu, jotta et tee samaa uudelleen koska hän ei voi sinua pelastaa lopun ikääsi. Fiksu isoäiti, suosittelen kiittämään lämpimästi ja arvostamaan häntä nyt kun sinulla vielä on aikaa.
Ota toki uusi 3000e pikavippi ja anna rahat takaisin isoäidillesi, jos maksat velkaasi mieluummin pikavippifirmalle.
Vierailija kirjoitti:
Tuo maksaminenhan jatkuisi loputtomiin. Mitään virallista paperia asiasta ei ole, joten voinko vaan jättää maksamatta? Ei kai sitä vippiä saada enää minun nimiini kun on kertaalleen maksettu?
Sulla on vitun reilu mummo. Lopeta tuo ruikutus ja vikinä. Maksa takas.
50€ kuussa ja 3000e ois 60 kuukautta. Eli 5 vuotta.
Tai sit menet sinne mäkkäriin pyörittelee burgereita ja maksat isommissa erissä sen nopeemmin takas.
"loputtomiin" Tyypillinen nykynuori. Ei mitään itsekuria eikä kärsivällisyyttä.
Tuollaset ois kuollu hyvin äkkiä ennenvanhaan.
Ei pääse Edes mäkkäriin töihin tuo pölvästi.
no huh huh kirjoitti:
Minullakin vähän sen sortin sukulaisia että apua ollaan kyllä ruinaamassa ja aika painostaenkin, mutta takaisinmaksusta ei ole mitään huolta, vaan asia on sillä selvä kun rahat on saatu. Eri sukulaisille nyt mennyt yhteensä jotain 80 000€. Tästä vain neljäsosa semmoista, että sorruin aikoinaan odottamaan takaisinmaksuakin. Viime aikoina jos olen auttanut, niin olen jo rahoja antaessa ajatellut etten odota niitä koskaan saavani takaisin. Nyt ei ole vähään aikaan eli puoleen vuoteen kuulunutkaan mitään. Niin ja kyllä. Sukulaiset eivät ole eläissään ottaneet minuun koskaan yhteyttä vain kysyäkseen, kuinka voit tai mitä kuuluu, tai missään muissakaan asioissa, vaan ainoastaan silloin jos heillä on minulle jotain vaatimuksia. Ja tämä avun ruinaaminen tulee hassua kyllä juuri niiltä sukulaisilta, jotka ovat aina suhtautuneet ja suhtautuvat minuun kaikken paskimmin. Silti on otsaa... Miten kehtaat edes kysyä pitääkö rahat maksaa takaisin? .[/
Miksi suostut tuollaiseen? En voi käsittää... kiristääkö ne sulta rahaa jollain, vai mitä ihmettä..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen luuseri ottaa 3000e pikavippejä
Minä otin 2000e pikavipin, kun muutin Helsinkiin töihin, kun valmistuin ensin työttömäksi insinööriksi ja elelin työkkärin rahoilla. Sinä kermaperse varmaan saat samat rahat joltain isiltä, minä en saanut ja summan maksamiseen meni 5kk ja loppusumma olikin varmaan jotain lähemmäksi 4000e, kun joka kuukausi piti maksaa edellinen pois ja ottaa pienempi tilalle, että sai vuokran ja elämisen maksettua.
Tyhmäähän se 2000 egee olis ottaa luottokortilla ja maksaa paljon vähemmän kuin 4000e loppusummana. Tosi tyhmä vaihtoehto!
Vierailija kirjoitti:
Kovasti lytätään ap:ta. EI me tiedetä, sopiko ne etukäteen, miten hän maksaisi mummolleen.
Eikö se ole itsestään selvää sopimattakin? Paitsi jos mummo on erikseen ilmoittanut lahjoittavansa sen rahan.
Eikö aloittajalle ole paljon helpompi maksaa kerran kuussa mummolle 50€ kuin pikavippifirmalle ... niin, emmehän me edes tiedä, paljonko hänen olisi pitänyt maksaa.
Kyllä se mummo muuten voi sen rahan sulta vaatia käräjillä. Sillä on kuitti siitä että on maksanut sinun pikavippisi. Sulla pitää olla kuitti siitä että olet maksanut mummolle tuon saman summan. Lahjaksikaan et voi sitä väittää, sillä sulla ei taida olla lahjakirjaa näyttää. Käräjäoikeus toteaa että sulla on mummolle 3000€ maksettavaa + oikeudenkäyntikulut. Näin se menee.
Että sinuna maksaisin sen 50€/kk. Maksamatta jättäminen voi tulla aika paljon kalliimmaksi. Lisäksi kannattaa muistaa, että vaikka mummo antais velan olla niin ei se toista kertaa sua enää pelasta. Maksamalla velkaa kiltisti säilytät välit mummoon ja sulla on pelastaja jos tulee hätä.
Vierailija kirjoitti:
Ota kostoksi uusi 3000€ pikavippi ja pyydä maksamaan sekin. Siitäpähän oppii.
Alapeukutin, koska aloittaja on luultavasti niin tyhmä, että voi vielä tehdä noin. Mummo taas ei liene niin hölmö, että maksaisi uudelleen.
Hienostihan tuo oli Tehty !!!! AJATTELE NYT HYVÄNEN AIKA ASIAA.KUINKA PALJON MUMMOSI SUSTA VÄLITTÄÄ ♥️♥️♥️ VAI MIKSI MUKISET.KUN PYYSI MAKSAMAAN TAKAISIN.JA NOIN VÄHÄN. VAIKKA MENIS 10 VUOTTA TAKAISIN MAKSUUN.NIIN EN YMMÄRRÄ.MITEN TUOSTA LOUKKAANTUA.JA VITUTTAA MAKSUAIKA.OSTA PAKETTI HÄNEN LEMPIKAHVIAAN JA PULLAA.JA HALAA JA OLE ONNELLINEN.ETTÄ SINULLA ON MUMMO JOKA RAKASTAA SINUA ♥️♥️ TEHDESSÄÄN NOIN UPEAN.TYÖN.JA HÄN NÄYTTÄÄ VAAN PERIAATTEEN ETTÄ JOKAINEN VASTAA ITSESTÄÄN ❤❤❤
Eiköhän tuo ole ihan kohtuullista, nimittäin tuo 3000e velka olis ulosotossa tuplaantunut jo puolessa vuodessa(oikeudenkäyntikulut, perintäkulut, korot, yms). Mummo suoraan sanoen pelasti sut aika isosta kusesta, joten kannattaa osoittaa kiitollisuutta.
Minullakin vähän sen sortin sukulaisia että apua ollaan kyllä ruinaamassa ja aika painostaenkin, mutta takaisinmaksusta ei ole mitään huolta, vaan asia on sillä selvä kun rahat on saatu. Eri sukulaisille nyt mennyt yhteensä jotain 80 000€. Tästä vain neljäsosa semmoista, että sorruin aikoinaan odottamaan takaisinmaksuakin. Viime aikoina jos olen auttanut, niin olen jo rahoja antaessa ajatellut etten odota niitä koskaan saavani takaisin. Nyt ei ole vähään aikaan eli puoleen vuoteen kuulunutkaan mitään. Niin ja kyllä. Sukulaiset eivät ole eläissään ottaneet minuun koskaan yhteyttä vain kysyäkseen, kuinka voit tai mitä kuuluu, tai missään muissakaan asioissa, vaan ainoastaan silloin jos heillä on minulle jotain vaatimuksia. Ja tämä avun ruinaaminen tulee hassua kyllä juuri niiltä sukulaisilta, jotka ovat aina suhtautuneet ja suhtautuvat minuun kaikken paskimmin. Silti on otsaa... Miten kehtaat edes kysyä pitääkö rahat maksaa takaisin? Tietenkin pitää. Mummollasi on oikeus käyttää omat rahansa itse. Ne eivät kuulu sinulle. Mieti mitä mummo sinun takiasi joutuu jättämään hankkimatta. Jättääkö hän sinun takiasi esim elintärkeät lääkkeensä ostamatta vai kytkeekö hän asuntonsa lämmityksen talveksi pois päältä? Miten voit olla noin tyhmä? Hanki itse omat rahasi. Mummosi on aivan varmasti omansa ansainnut.