Isoäitini maksoi 3000€ pikavippini pois, nyt vaatii että maksan hänelle 50€/kk takaisin
Tuo maksaminenhan jatkuisi loputtomiin. Mitään virallista paperia asiasta ei ole, joten voinko vaan jättää maksamatta? Ei kai sitä vippiä saada enää minun nimiini kun on kertaalleen maksettu?
Kommentit (170)
Meinaat, siis dumpata Isoäitisi kuin nallin kalliolle vaikka hän auttoi sinua.?
AP ,jos kukaan ei ole sulle vielä kertonu ni oot oikein vitun paskakasa/loinen, miten kehtaat olla noin kiittämätön,!! kehtaatko oikeasti mennä mummusi luokse ettet maksa sitä 50e joka on mielestäni kohtuullinen määrä..! jos olisit lapseni häpeäisin ja miettisin,että tuliko isältäsi sittenki tippa kusta mukaan kun sua on tehty....Ja jos et maksa, ni osta ittelles peili mistä näät sun velkasen naamas..
Kiittämätön paska ja henkinen teini. Kasvata selkäranka, hippi, ja ota vastuu omasta, ilmeisen halvasta, elämästäis.
Toivottavasti ap:n kaltaisia kuspäitä on vain toisen kuspään mielikuvituksessa.
Et voi, ap, olla tosissasi?!!! Mummosi pelasti sinut, mutta todellisuudessahan sinun olisi asia pitänyt hoitaa kuntoon. Koska et pystynyt itse sitä hoitamaan vaaditussa ajassa, mummo on armollinen ja antaa sinulle enemmän aikaa hoitaa SINUN OMA mokasi kuntoon. Sinänsä taas liian hyväuskoinen mummo, että meni tekemään lapsenlapselleen hallaa, mutta toisaalta nytpähän oppii tuntemaan lapsenlapsensa ja voit olla varma, että tästä lähtien olet sitten täysin omillasi kurjassa maailmassasi, jos et hoida reilusti maksua takaisin. Ihan sama, oletteko sopineet asiasta etukäteen tai onko siitä mustaa valkoisella. Häpeä, että edes ajattelet tuollaista, mitä aloitukseen kirjoitit.
Ei kaikilla mummoilla ole edes rahaa maksella tuollaisten lastenlasten lainoja hyvä kun pärjäävät itse omillaan.
Kyllä on tämä nuori joka sai mummoltaan nuo kolme tonnia on todella kiittämätön nulikka josta ei tule koskaan kunnollista ihmistä jollei ymmärrä asian jujua. Kehtaakin kysellä palstalla tai sitten tämä on joku provsointi juttu jollekin...
Joku roti, maksa kiltisti takaisin ja ole kiitollinen, ettet menettänyt luottotietojasi. Luottotietojen menetys voisi merkittävästi vaikeuttaa esim. vuokra-asunnon tai vaikka asuntolainan saamista, jos se tulee ajankohtaiseksi.
Mitä? Mene vessan pelin eteen ja katso itesäsi pitkään. Isoäitisi maksoi SINUN velan pois ja haluaa että maksat sen kohtuullisen pienellä kuukausierällä hänelle takaisin. Itket että sen maksaminen takaisin kestää niin pitkään kun 3000 jaettuna 50 on aika monta kuukautta! Maksa nyt jumalauta vaikka 100 euroa kuussa. Mikä estää. Olisihan se pikavippikin pitänyt maksaa ja varmaankin aika paljon suuremmalla korolla kun mummelin eläkkeestä revitty 3000 euroa. Ei se ihme ole jos tämä maa on menossa jyrkää alamäkeä kun tommoset loiset itkee täällä jotain noin karmeaa...
Vierailija kirjoitti:
Tuo maksaminenhan jatkuisi loputtomiin. Mitään virallista paperia asiasta ei ole, joten voinko vaan jättää maksamatta? Ei kai sitä vippiä saada enää minun nimiini kun on kertaalleen maksettu?
Te voitte tietysti kinastella asiasta, että isoäiti halusi lahjoittaa rahat, mutta arkijärjellä ajateltuna tuo on varsin iso summa lahjoitettavaksi. Juridisesti ajatellen asian voi hyvin nähdä niin, että olet saanut perusteetonta etua, kun isoäitisi on maksanut velkasi puolestasi. Minusta 50 € / kk. on aika hyvä tarjous takaisinmaksusta. Siihen ei liity ei edes korkoa.
Ja haluatko rikkoa välisi isoäitiisi, joka auttoi sinua noin hyvää hyvyyttään kenties vähäisistä varoistaan? Katso myös asiaa hänen näkökulmastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta mummon apu tuollaista pohjasakkaa, joka alunperinkin otti pikavippejä ja sitten vielä yrittää luistaa maksamisesta, kun mummo ei tehnyt virallista velkakirjaa. Katson kristallipalloa ja näen siellä lisää pikavippejä, keskeytetyn koulun, työttömyyttä, sossun, lasun, lauman kakaroita, lisää lasuja, paljon lemmikkieläimiä, niiden paskaa olohuoneen pitsalaatikoissa...
Minä jouduin aikanaan ottamaan pikavippejä elämiseen, en oikeutettu tukiin, pieni palkka, osa-aikatyö. Kaikki olen maksanut takaisin. En enää vuosiin ole ottanut pikavippejä, sossusta en saisi apua kun on omaisuutta, lapsia ei ole eikä tule. Ei ole lemmikkejä eikä niiden paskaa. Korkeakoulukin käyty, ihan oikea, eikä vain elämän.
Joskus väkivallan käyttö on aivan suotavaa, kuten tässä tapauksessa sinua kohtaan väkivalta olisi täysin oikeutettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kyseessä alunperin pikavippi vai laina?
On toki hieman hölmöä jälkikäteen vaatia takaisinmaksua jos alunperin on sovittu että mummo maksaa vipin pois ja sillä selvä, sinä olet kiitollinen jne. Sama kuin toinen lupaisi ensin maksaa ravintolaillan ja myöhemmin vaatii toista maksamaan omansa.
MUTTA jos näin ei ollut niin en näe ongelmaa ja 50€/kk kuulostaa oikein fiksulta summalta. Ehkäpä mummosi haluaa näin hieman opettaa sinua rahankäytössä, ettet ole taas kohta pikavippikoukussa?
En kehtaisi edes odottaa, että joku muu maksaa velkani pois niin, ettei minun tarvitse asialle tehdä mitään. Ap totta kai maksat mummollesi 50 euroa kk. Ellet sitten asu Porvoossa.
Maksa 50 euroa kuukaudessa niina kauan että olet maksanut tuon 3000 euroa takaisin.
Oletan että kun aktiivimalli tulee voimaan niin menetät sen 50 € valtiolle. Mene töihin niin ei tarvitse elää 100 euroa köyhempänä.
Maksa pois vaan. Mummo päästi sinut pälkähästä ja velan perintä on hänen pÄätettävissään. SUOSOTUKSENI ON ETTÄ MAKSAT
Kiititkö edes? Ajattelit että isovanhempasi antaa ilmaista rahaa kolme tonnia? Ei sillä, joku voisi antaakin, mutta noin kiittämättömältä kuulostavalle on minusta oikein että koitetaan vähän opettaa ryhtiä. Miksi ylipäätään menit pikavipin ottamaan... isoäiti tuskin sentään lisää tuohon lainaansa korkoa. Eikä se takaisinmaksu kestä kuin jotain viisi vuotta, jos yhtään saat parmepia tuloja jossain kohtaa niin vähemmän aikaa, ja voithan pyytää jos on antanut synttäri/joululahjoja niin esim. yhden kuun velan unohtamisen noina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
X´D
Vierailija kirjoitti:
Juu joo, lainat olisikin muuten ihan kiva keksintö, mutta niissä on se vika että pitäisi maksaa takaisinkin o_O
Vierailija kirjoitti:
No oletpas kiero.
Maksa vaan suosiolla raha mummollesi takaisin, hän kuitenkin auttoi sinua välttämään velkakierteen yms. ei varmaan edes korkoa halua sille rahalle mutta jos kuitenkin sen velkasumman saisi takaisin pieninä erinä?
Ei se varmaan sitä lahjaksi sulle antanut, vaan luultavasti vain yritti auttaa ettet sen velkas kanssa joutuisi suurempiin ongelmiin?
Itsekin olen lainannut joskus vanhemmilta isompiakin summia johonkin tarpeellisiin juttuihin, mutta maksanut ne velat aina pois pienissä erissä, joskus pienen koronkin maksanut heille. Ja joskus harvoin ovat hekin lainanneet multa, mutta sitä ei montaa kertaa ole tarvinnut tehdä :-) ovat saaneet rahat multa ihan ilomielin lainaan, kumminkin maksavat sitten takasin aivan kuten pitääkin.
Tän täytyy olla provo tai tyhmä läppä. Ei kukaan voi olla niin idiootti, epäoikeudenmukainen, huonokäytöksinen, lyhytnäköinen ja ahne, että edes spekuloi ajatuksella jättää maksamatta mummolle velkansa. Täysin riippumatta pyytääkö mummo sitä tai ei.
Onko ap:n virhe se, että antoi mummon maksaa vippinsä? Mitä puolustusta ap tarvitsee, hän on sössinyt raha-asiansa ja mummo pelasti. Tottakai jo oppimisen ja aikuistumisen kannalta ap maksaa mummolle takaisin.