Tukka muuttunut haperoksi, ohueksi,kasvamattomaksi hapsuksi. Sano ensimmäinen syy joka tulee mieleen.
Kommentit (42)
Sairaus, stressi, vitamiininpuutostila.
Tuollaiset näkyy tukassa 3 kk.n viiveellä. Mulla lähti tukkaa, kun sairastuin kroonisesti. Siinä oli kaikki y.m. tekijät mukana. Kampaaja väitti vastaan, mutta kyllä tukka oheni. Ponnarisolki tipahti lattialle.
Mut kun tilanne parani, tukka kasvoi taas hyvin.
hapero? eikö se ole joku sieni?
onneksi ei rouskuksi tai tatiksi
Liika värjäys liian vahvoilla väreillä.
PCO tai joku muu hormonaalinen syy. Itselläni PCO teki hiukset juuri tuollaiseksi.
Naapurin koira. Se pahainen piski on syypää kaikkeen.
Mulle tuli ensimmäisenä mieleen kilpirauhasen vajaatoiminta, koska mulla hiukset on ohentunut siihen sairastumisen takia. Mutta onko sulla mitään muita sua vaivaavia oireita, vai onko tää hiustenlähtö ja niiden hapertuminen ainoa asia mikä huolettaa? Itsellä listaa voi jatkaa muutenkin ihon kuivumisella, palelemisella, lihomisella, muistihäiriöillä jne.
Vitamiinit. Ja hiuspohjan terveys.
B-ryhmän vitamiinien puutosta? Raskaus, imetys, pillerien aloittaminen/lopettaminen tai joku muu hormonitoimintaa muuttava juttu? Kemoterapia tai muu syöpälääkitys?
Anopin aikaansaannoksia. Vie tukankin mennessään.
Laihtuminen. (mun tilanne just nyt)
Hiuspohja ei voi hyvin tai olet käsitellyt hiuksiasi liikaa: värjäys, suoristus/kihartaminen ilman lämpösuojaa yms.
Kilpirauhasen vajaatoiminta, blondaus ja huonot geenit. Mulla selittää ohutta hiuskuontaloa.
Juot liian vähän vettä