Pelottaa asua Suomessa
Yhteiskunta on mennyt siihen suuntaan että hoidan opinnot äkkiä pois alta ja harkitsen muuttoa mielellään Aasiaan. Ei sekään maanosa ole täydellinen mutta tietyt kriteerit mitkä itselleni tärkeitä täyttyvät.
Ketään muuta jolla oikeasti pelottaa tulevaisuus vai olenko nyt vainoharhainen? Tuntuu ettei mitään positiivista ikinä tapahdu vaan aina uutisissakin kuulee kuinka kaikki menee pieleen.
Kommentit (47)
Muuta Tanskaan tai Norjaan ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua pelottavia Aasiassa.
Tarkoitat varmaan Pohjois-Koreaa... kyllä se itseäkin pelottaa mutta vaikka Japanissa on uskomattoman hyvin varauduttu ydinuhkiin ja luonnonilmiöihin. Onhan täälläkin Venäjä vieressä, jompikumpi on valittava.
Pyydän että keskustelu pysyy asiallisena.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat varmaan Pohjois-Koreaa... kyllä se itseäkin pelottaa mutta vaikka Japanissa on uskomattoman hyvin varauduttu ydinuhkiin ja luonnonilmiöihin. Onhan täälläkin Venäjä vieressä, jompikumpi on valittava.
Eikö itä-helsinki pelota sinua?
Eurooppaan en minäkään jää, Kanada on itsellä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Kanadaan ei ihan noin vaan muuteta.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta on mennyt siihen suuntaan että hoidan opinnot äkkiä pois alta ja harkitsen muuttoa mielellään Aasiaan. Ei sekään maanosa ole täydellinen mutta tietyt kriteerit mitkä itselleni tärkeitä täyttyvät.
Ketään muuta jolla oikeasti pelottaa tulevaisuus vai olenko nyt vainoharhainen? Tuntuu ettei mitään positiivista ikinä tapahdu vaan aina uutisissakin kuulee kuinka kaikki menee pieleen.
Jos olet mies googlaa hakusana:mongolian täydelliset naist
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö itä-helsinki pelota sinua?
Ei pelota kun en siellä liiku. Täytyy muistaa että mikä tahansa alue voi väärääm aikaan olla pelottava ja vaarallinen.
Ja eihän kaupunginosaa ja maata voi verrata keskenään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään. Mutta työssäkäyvän ja kunnollisen ihmisen nyt on tuskin kovin vaikeaa saada kansalaisuutta/oleskelulupaa.
Siellä Aasiassa on asiat paremmin? Vähemmän rikollisuutta, onnettomuuksia, sairauksia, korruptiota? Enemmän rahaa? Terveydenhoitoa? Minulle intian kerjäläiset oli shokki. Ja se auto, joka kerää aamulla kadulle kuolleet köyhät. No parempi ilmasto siellä on ja mukavammat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään. Mutta työssäkäyvän ja kunnollisen ihmisen nyt on tuskin kovin vaikeaa saada kansalaisuutta/oleskelulupaa.
Kanada on erityisen vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Siellä Aasiassa on asiat paremmin? Vähemmän rikollisuutta, onnettomuuksia, sairauksia, korruptiota? Enemmän rahaa? Terveydenhoitoa? Minulle intian kerjäläiset oli shokki. Ja se auto, joka kerää aamulla kadulle kuolleet köyhät. No parempi ilmasto siellä on ja mukavammat ihmiset.
Aasiassa on monenlaisia valtioita. Itse ajattelin Japania sopivaksi maaksi. Ja kyllä, siellä on rikollisuutta paljon vähemmän mitä muissa länsimaissa, terveydenhoito pelaa, töitä riittää. Ei tarvi edes autoa omistaa kun julkiset toimii niin hyvin Tokiossa. Monta kertaa Japanissa käyneenä voin sanoa että sielläkin on omat lieveilmiönsä mutta kokonaisuus miellyttää itseäni enemmän.
Ap
Suomi on hyvä maa. Ehkä se on hyvä, että lähdet muualle katselemaan. Osaat sitten arvostaa. Itse olen matkustellut PALJON ja tulin ihan tyytyväisenä takaisin Suomeen, pysyvästi. En aio lähteä täältä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanada on erityisen vaikea.
Voi olla mutta Ap:n kohdemaa vielä vaikeampi. Mutta ei niihin kunnollisiin länsimaihin halutakaan kuin tietynlaista väestöä.
Todennäköisemmin Japanissa kuolee luonnonilmiöihin kuin Suomessa. Ulkomaalaisen on hyvin vaikea sopeutua sikäläiseen elämänmenoon ja se onkin harvoja paikkoja, joissa länkkäri saa kokea miltä tuntuu olla tummaihoinen.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on hyvä maa. Ehkä se on hyvä, että lähdet muualle katselemaan. Osaat sitten arvostaa. Itse olen matkustellut PALJON ja tulin ihan tyytyväisenä takaisin Suomeen, pysyvästi. En aio lähteä täältä enää.
Minäkin pidin ennen Suomea parempana,mutta ollaan menossa siihen suuntaan että ihan oikeasti pelottaa miettiä mitä tulevaisuudessa päättäjät keksii.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet täydellisen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisemmin Japanissa kuolee luonnonilmiöihin kuin Suomessa. Ulkomaalaisen on hyvin vaikea sopeutua sikäläiseen elämänmenoon ja se onkin harvoja paikkoja, joissa länkkäri saa kokea miltä tuntuu olla tummaihoinen.
Sopeutumista vaikeuttaa kieli, japanilaiset eivät puhu sujuvaa englantia. Kun yhteinen kieli puuttuu on todella vaikeaa päästä sisään kulttuuriin. Japani on ennen ollut paljon torjuvampi ulkomaalaisia kohtaan, nykyään meininki on eri ainakin isoissa kaupungeissa.
Ap