Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi matalapalkkaiset kuuluu liittoihin?

Vierailija
03.01.2018 |

Ihan turhaa hommaa. Siitä paskapalkasta ei saa ansiosidonnaisena rahana yhtään enempää ku ilman liittoakaan.
Sama massi ku työkkärit, asumistuki ja tt-tuki. Itte asiassa joskus vähemmänki ku toi em. combo.
Vuosikaudet maksat niitä maksuja ja yhtään enempää et työttömyyden iskiessä saa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olen vuosia kulunut liittoon ja nyt kun tuli muutos työtunteihin, voin hakea soviteltua päivärahaa. Ei harmita.

Vierailija
2/8 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä saa tt-tukea tai asumistukea, koska olen aviossa ja puoliso käy työssä. Saan puolet enemmän käteen kuin pelkästä työttömyyskorvauksesta. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen sekä  jäsenedut. Ei joudu  kato heti Kelan kyykytettäväksi. Maksut saa myös vähentää omassa verotuksessa. Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei  haaveile elävänsä toimeentulotuella.

Vierailija
4/8 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muiden etujen takia kuin ansiosidonnaisen. Liitto järjestää hyviä koulutuksia jotka on ilmaisia tai lähes. Luottista olen joutunut vaivaamaan pari kertaa kun asia ei ole ratkennut suoraan pomon kanssa. Luottis on hoitanut homman. Käytän vielä vanhanaikaista paperikalenteria, liitosta sen saa ilmaiseksi.

Vierailija
5/8 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittoon ei kannata kuulua, työttömyyskassaan kannattaa. Kassan voi onneksi valita itse.

Vierailija
6/8 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa päivittelin, kun jäin työttömäksi vuosi sitten enkä pennin hyrrää saanut ansiosidonnaista. Tuntuu lisäksi hassulta, että jos nyt jatkaisin jäsenyyttä, niin joutuisin maksamaan sen siitä minimirahasta, joka heiltä tulee.

Vierailija
7/8 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan sen verran, että kuulun vain kassaan, enkä liittoon. Mutta mitä järkeä siinäkään on?

6

Vierailija
8/8 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin liitosta jo yli 10-vuotta sitten. Menetin yllättäen työni. Syyksi kerrottiin jotain todella ympäripyöreetä puppua. Mun tilalle tuli nainen hoitovapaalta. Yritin saada liitosta apua, eipä niitä kiinnostanut. Monta vuotta maksamani jäsenmaksu kelpasi. Kuulun vain kassaan ja saan ansiosidonnaista 1500 eur/kk käteen.