Hei, työttömät, joilla on elämänhallinta kunnossa, kannetaan vastuumme
Täällä on näkynyt otsikoita, miten joku ei työttömänä keksi tekemistä ja toisella meni vuorokausirytmi sekaisin. Sehän on kamalaa.
On myös niin paljon meitä, joiden ainoat pulmat työttömyydessä ovat rahan vähyys ja se, että pitää vain kestää tieto siitä, että jotkut halveksivat meitä sydämensä pohjasta ja kaiken vihansa voimalla. Toisaalta, olen halveksunnan kohde mielelläni, jos joku minua huonommassa asemassa oleva vaikka välttyisi siltä.
No pointtini on nyt se, että kun työttömyys todella pilaa niin monen elämän, eikös meidän, joilla riittää tekemistä ja elämänhallinta unirytmeineen pysyy kunnossa, ole pysyttävä työpaikoista pois.
Jätetään työpaikat ensisijaisesti niille, jotka eivät ilmankaan pärjää. Katsotaan sitten työvoimapulan koitettua, tarvitaanko meitäkin.
Kommentit (3)
Hallitus voisi palkata meidät vaikka aktiivieläjän nimikkeellä. Oltaisiin saman tien myös pois tilastoja rumentamasta.
Ja varsinkin pupukurssit pitäisi ehdottomasti jättää päivähoitopaikkaa tarvitseville.
En haluaisi väheksyä ihmisten ongelmia, mutta jos ihminen ei ilman palkkatyötä osaa elää järkevää elämää, niin jotkut todella sitten tarvitsevat apua niin paljon, että ei niitä kurssiresurssejakaan pitäisi tuhlata normaaleihin ihmisiin.
Olen vakaasti samaa mieltä. En halua riistää työpaikkaa siltä joka sitä tarvitsee.