Työtön, joko olet tarkistanut te-toimiston sivuilta miten sinun tulee menetellä?
https://asiointi.mol.fi/omaasiointi/?kieli=fi Sieltä ihmettelemään! Itselleni on näköjään varattu aika Helsinkiläisen koulun auditorioon kymmenien muiden kanssa samaan aikaan.
Kommentit (100)
Ei ollut mitään uutta ilmestynyt. Soittavat vkolla 9 ja kysyvät, olenko noudattanut työnhakusuunnitelmaani. Juuri marraskuussa olin jossakin massainfotilaisuudessa, jossa kerrottiin tämän työnhakusuunnitelman tekemisestä. Sitä ennen ei hajuakaan että sellaisen nyt haluavat.
En tiedä, kutsuvatko ihmisiä infotilaisuuksiin aakkosjärjestyksessä? Sukunimeni on aakkosten loppupäästä, joten ehkä siksi en ole ensimmäisenä tiedotettavien joukossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei avoimia tehtäviä lukee mulla. Cv:tä syynätty 3kk aikana huikeat 0 kertaa.
Mitä mitä, työkkäri huijaa!
"Anna CV-netin tehdä työtä puolestasi. CV-netissä työnantajat tekevät tuhansia hakuja ympäri vuorokauden, viikon jokaisena päivänä. "
Lähde: TE-palvelut
😂
Tosta tekstistä oivat statement -paiat kaikkiin työkkärin tapahtumiin päälle.
Kerro tuo työkkärissä ja saat määräyksen perustaa paitayritys ja hakea start up -pätäkkää karenssin uhalla.;)
TE-palvelut vois yksilöidä sellasen työnantajan joka silmät kiiluen esim. sunnuntaiyöt viettää tuhansien cv-netti-ilmojen parissa. Jos sellanen löytyy, mie syön kilon paskaa!
Huh, ehdin jo pelästyä että onko yhtäkkiä tullut joku massapakotus joihinkin juttuihin :)
Ihanan tyhjältä näyttää oma etusivu, ei mitään avoimia asioita ja 'Työnhakusi on voimassa'
Vierailija kirjoitti:
Siis onko noi (paaria)luokkakokouskutsut Avoimissa tehtävissä, siinä allakkakohdassa?
Heti etusivulla kirjauduttuasi omiin tietoihisi. Jos ei ollut, niin et ole ensimmäisten joukossa päätymässä lahtipenkiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko noi (paaria)luokkakokouskutsut Avoimissa tehtävissä, siinä allakkakohdassa?
Etusivulla ohjeet:
"Lue asiointiohjeet ja vastaanottoilmoitukset tarkasti ja toimi niiden mukaisesti.
Tarkista Oma asioinnin Etusivulta saitko tehtäväksi palvelutarvearvion tai suunnitelman päivittämisen. Tee ne heti tai viimeistään annetun määräajan puitteissa, jotta työnhakusi ja oikeutesi työttömyysetuuteen pysyy voimassa."
Kaikessa karmeudessaan tämä on aika hauska ketju. Onneksi ihmisillä on vielä voimia hirtehishuumoriin.
Tsemppiä meille työttömille!
Hei hyvä kun tulikin luettua tää alotus! Päätin minäkin käydä kattomassa, kun en oo aikoihin käyny mollin sivuilla tarkastelee omia tietoja.
No sinne olikin linkattu yks mahdollinen mulle sopiva työpaikka.
Innostuin ja soitin sinne heti ja sovittiin tälle viikolle työhaastattelu.
Se ois just sopiva, kun nyt jo oon osa-aikaisessa vakituisessa työssä ja tämä toinen sopis hyvin lisäks.
Kuulosti mukavallekin tämä työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Joko loisijoilla puntit tutisee?
En usko että ammattimaisilla loisijoilla mikään tutisee, korkeintaan krapula. Työttömyysturva heikkenee = korvataan perustoimeentulolla se osuus. Hölmoläisten hommaa...
Kuten ketjusta näkee niin eniten askarruttaa sellaisia jotka hakevat töitä, tilanteessa esim. on työssäkäyvä puoliso tai jotain muuta että se kirpaisee.
Ja moni ei pääse edes niille pupukursseille ainakaan kaupungeissa. Minä hain mutten vissiin tarpeeksi kauan ole tilastoissa ollut.
Olen kuullut niin paljon kauhukertomuksia, että olen käynyt päivittäin katsomassa tuon omat tiedot -sivun. Ei vielä ole käskyä kuljetuksiin.
Olen kuullut niin paljon kauhukertomuksia, että olen käynyt päivittäin katsomassa tuon omat tiedot -sivun. Ei vielä ole käskyä kuljetuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Hei hyvä kun tulikin luettua tää alotus! Päätin minäkin käydä kattomassa, kun en oo aikoihin käyny mollin sivuilla tarkastelee omia tietoja.
No sinne olikin linkattu yks mahdollinen mulle sopiva työpaikka.
Innostuin ja soitin sinne heti ja sovittiin tälle viikolle työhaastattelu.
Se ois just sopiva, kun nyt jo oon osa-aikaisessa vakituisessa työssä ja tämä toinen sopis hyvin lisäks.
Kuulosti mukavallekin tämä työnantaja.
Onneksi olkoon ja tsemppiä sinulle!:)
Voi V-I-T-T-U!
Olin koulutuksessa joka päättyi 15.12.2017 . Tein työkkärille selvityksen yli 2 viikkoa sitten. "Asian käsittely kesken, maksaja harkitsee keskeytetäänkö työttömyysturvan maksu asian käsittelyn ajaksi"
Mitenkähän pitkään tuota asiaa käsitellään? Sain siis vaan 2-viikon tuet 1-15.12.2017
Tiedoissa näkyy edelleen työssäolovelvoite, jonka piti kulua loppuun tuon koulutuksen aikana, osa siitä kului jo kesällä, koska oli kesällä TÖISSÄ!
Puolivuotta sitten tiesivät jo tilanteeni, niitä yli puolen vuoden takaisia asioita piti selvittää ja asian käsittely on vaan kesken. V-I-T-T-U S-A-A-T-A-N-A!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tämä ei ole oikeasti todellista, Voi H-E-L-V-E-T-T-I
Vuokran saan maksettua, mutta kun olisi muitakin laskuja maksettavana. Säästöjä ei ole, kiitos vaan 6kk karenssi.
nyttaasvituttaaankarasti kirjoitti:
Voi V-I-T-T-U!
Olin koulutuksessa joka päättyi 15.12.2017 . Tein työkkärille selvityksen yli 2 viikkoa sitten. "Asian käsittely kesken, maksaja harkitsee keskeytetäänkö työttömyysturvan maksu asian käsittelyn ajaksi"
Mitenkähän pitkään tuota asiaa käsitellään? Sain siis vaan 2-viikon tuet 1-15.12.2017
Tiedoissa näkyy edelleen työssäolovelvoite, jonka piti kulua loppuun tuon koulutuksen aikana, osa siitä kului jo kesällä, koska oli kesällä TÖISSÄ!
Puolivuotta sitten tiesivät jo tilanteeni, niitä yli puolen vuoden takaisia asioita piti selvittää ja asian käsittely on vaan kesken. V-I-T-T-U S-A-A-T-A-N-A!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vuokran saan maksettua, mutta kun olisi muitakin laskuja maksettavana. Säästöjä ei ole, kiitos vaan 6kk karenssi.
Siis onko työkkäri sun maksajana?
Vierailija kirjoitti:
Kaikessa karmeudessaan tämä on aika hauska ketju. Onneksi ihmisillä on vielä voimia hirtehishuumoriin.
Samaa mieltä. Tsempataan ja neuvotaan toisiamme, tässä hirveässä tilanteessa. Vaikka sitten huumorin voimin. Ilmoitetaan kaikki työttömiä halveksivat viestit heti asiattomiksi.
Vierailija kirjoitti:
nyttaasvituttaaankarasti kirjoitti:
Voi V-I-T-T-U!
Siis onko työkkäri sun maksajana?
Ei, vaan liitto, nyt menee oikeasti hermo kohta. Mitä h-e-l-v-e-t-t-i-ä tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei avoimia tehtäviä lukee mulla. Cv:tä syynätty 3kk aikana huikeat 0 kertaa.
Mitä mitä, työkkäri huijaa!
"Anna CV-netin tehdä työtä puolestasi. CV-netissä työnantajat tekevät tuhansia hakuja ympäri vuorokauden, viikon jokaisena päivänä. "
Lähde: TE-palvelut
😂
Joo, minulle ilmestyy toisinaan yksi tai kaksi katsomiskertaa juuri ennen TE-toimiston soittoa. Muuten pysyy nollilla.
Nuokin ilmestyvät vain siksi, että se kuka sulle soittaa käy kattomassa et onko sun cv vielä näkyvissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Tsempataan ja neuvotaan toisiamme, tässä hirveässä tilanteessa. Vaikka sitten huumorin voimin. Ilmoitetaan kaikki työttömiä halveksivat viestit heti asiattomiksi.
Juuri näin. Näitä työttömiä vihaajia ärsyttää eniten se, kun he eivät saa ääntään kuuluviin. Tsempataan toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Näitä työttömiä vihaajia ärsyttää eniten se, kun he eivät saa ääntään kuuluviin. Tsempataan toisiamme.
Yrittävät poistaa viestimme. Mutta ei anneta periksi. Täällä joku Vartiaisen avustaja trollailee. 😂😂
Juhana torkkupeittonsa alta on silavan syöntinsä lomassa aktivoitunut. Poistelee viestejä.
Tällaista se oikeistopolitiikka on, saitte mitä halusittekin. Kaikki omillaan ja köyhät kyykkyyn.