Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kukaan muu vihaa olla ulkoleikkipaikoilla lasten kanssa?

Vierailija
03.01.2018 |

Eihän se ole aikuisille soveltuvaa puuhaa. Hirveät kelit vielä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä tykännyt. Nyt taas joutuu välillä lastenlapsia viemään leikkipuistoihin.

Vierailija
2/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kysyisin että tykkääkö joku ihan oikeesti vilpittömästi olla noissa.. Mä en ainakaan, vaikka käynkin melkeen päivittäin lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takiahan sinne mennäänkin vain.

Vierailija
4/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin! Siksi emme leikkikentillä käykään. Paitsi joskus kaupungin keskusleikkipuistosssa kesällä hyvällä ilmalla, siellä on hyvä kahvila lähellä. 

Vierailija
5/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin! Siksi emme leikkikentillä käykään. Paitsi joskus kaupungin keskusleikkipuistosssa kesällä hyvällä ilmalla, siellä on hyvä kahvila lähellä. 

No missä te sitten käytte?

Vierailija
6/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin kysyisin että tykkääkö joku ihan oikeesti vilpittömästi olla noissa.. Mä en ainakaan, vaikka käynkin melkeen päivittäin lapsen kanssa.

Täällä on ainakin 2 ylionnellista perhepäivähoitajaa, jotka ottaa ilon irti leikkikentällä. Taaperot seisoo rivissä ja katselee hämmentyneinä kun hoitajat leikkii keskenään laululeikkejä.

Vierailija
7/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinallisen hitaasti menee kyllä aika puistoissa. Ihan niin kuin olisi yläasteella historian tunnilla. "Nyt on kulunut ainakin 10 minuuttia", vilkaisu aikaan... kolme minuuttia edellisestä vilkaisusta.

Vierailija
8/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilla voi omalla pihalla tai metsässä. Käydään kirjastossa, kirpputoreilla, kahviloissa.

Vierailija
9/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä miksi siellä tarvii vanhemmillakin olla jotkut "aktiiviset" ulkoiluvaatteet, goretexit päällä? Viikonloppuisin kun vie lapsia leiikipuistoon niin tuntee itsensä jotenkin ulkopuoliseksi kun on ihan tavalliset vaatteet päällä ja muilla vanhemmilla jotkut Gore-texit, vaikka siellähän on pääasia vain pitää itsensä lämpimänä. En tosin muutenkaan pukeudu urheiluvaatteisiin kuin lenkille. Enkä vaihda pieruverkkareihin edes kotioloissa.

Vierailija
10/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän lastenlapsille, että mummilla on lonkka kipeänä ja ollaan päivät pitkät sisällä. Ulkoilkoot vanhemmat lastensa kanssa, minä etsin Netflixistä lastenlapsille katsottavaa ja menen nokosille.

Vierailija
11/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolta kysyit, mutta minä olen ollut lasteni kanssa ihan omassa pihassa. Lapset leikkivät keskenään ja itse puuhastelen mitä milloinkin. Välillä toki yhdessä sitten pelataan, keinutaan, rakennetaan lumesta ym.

Aika usein aamupäivän ulkoilulla käydään pyöräilemässä tai kävelyllä pitkin tietä tai retkellä metsässä. Tutkitaan ympäristöä ja tehdään leikit sinne metsään, illalla sitten ollaan omassa pihassa.

Toki tuo omassa pihassa puuhailu vaatii sen oman pihan, mutta kaupunkioloissa leikkipuiston sijaan voisi mennä puistoon, puistometsään, lähimetsään, rannalle... Mitä siellä lähellä nyt onkaan.

Vierailija
12/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän lastenlapsille, että mummilla on lonkka kipeänä ja ollaan päivät pitkät sisällä. Ulkoilkoot vanhemmat lastensa kanssa, minä etsin Netflixistä lastenlapsille katsottavaa ja menen nokosille.

😄

Vierailija
13/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkääkö joku hankkia lapsia? En voi kuin vilpittömästi ihmetellä.

Vierailija
14/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka äitis. Vai ootko vahinkolapsi?

Vierailija
15/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala. Olihan tää vitsi? T: Viiden mummu

Vierailija
16/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan kaikkea muuta ulkoilua lasten kanssa kuin metsälenkkejä ja uintia. Urhoollisesti joka päivä vien koko katraan ulos, mut en mä siitä kyllä lainkaan nauti. Sitä odotellessa kun muksut on niin isoja et voivat keskenään leikkiä ulkona :D Muuten rakastan kyllä lasten kanssa puuhailua. Ulkoilua en vaan siedä.

Vierailija
17/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä tekotavasta tuntuu monet tykkäävät:)

Vierailija
18/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä kaikkien muiden vanhempien mielestä aivan omituinen isä, mutta kyllä minä kiipeilin muksujen mukana. Ja kun olivat pienempiä, niin menin perässä ja katsoin, etteivät pääse tippumaan korkealta. 

Vaikka muksut ovat kouluikäisiä, niin kyllä minä vieläkin menen heidän mukanaan SuperParkeissa yms. Aikuisetkin voivat hyppiä trampoliinilta sinne vaahtomuovineliöaltaaseen. 

Moni kyllä katsoo pitkää, mutta minua kiinnosta mitä muut ajattelvat touhustani, kunhan muksuilla on hauskaa.

Vierailija
19/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää menkö sinne leikkikentälle. En mä ainakaan tällaisella kelillä ala kökkiä hiekkalaatikon äärellä. Ja en muutenkaan mene leikkikentälle, jos ei huvita. Joskus kesällä on ihan kiva istua hetki puiston penkillä ja seurata lapsen leikkejä, ehkä osallistuakin vähän, mutta en siis tosiaankaan ala viemään rutiininomaisesti lasta leikkikentälle vain koska "pitää". On sitä muutakin tekemistä olemassa.

Vierailija
20/32 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mä väitän, että reuma särkee just niin kovasti käsiä, ei voi pukea. Kyllä pappa kohta lähtee teidän kanssa! Olen aina inhonnut ulkoilua, en itsekään ulkoile koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän