Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä kansalaispalkassa niin hiertää?

Vierailija
03.01.2018 |

Itse olen työtön ansiosidonnaisella ja yli 55-vuotias, alalta jolle minua pidetään auttamattoman vanhana. Olen perusterve.

Nyt minua aktivoidaan ja patistellaan mahdollisesti sellaisiin töihin, jotka tulisivat kerrallaan kestämään korkeintaan 2-3 kuukautta. Sitten taas aktivoitaisiin, rangaistaisiin, työkuntoutettaisiin ja vaikka mitä.

Asun Helsingissä vuokralla. En vielä saa mitään asumis- tai muita tukia. Mutta sekin päivä kyllä koittaa tätä menoa!

Minulla olisi mahdollisuus luopua tästä asunnosta ja muuttaa maalle, jossa asumis- ja elämistarpeeni tulisivat tyydytetyiksi vain n. 400 euron nettotuloilla.
Tulisin huomattavasti halvemmaksi yhteiskunnalle, kun he päästäisivät minut tuolla summalla nauttimaan pienistä puuhasteluistani. Saattaisin jopa tehdä sitä Kokoomuksen niin mainostamaa risusavottaa ja marjojen ja sienien keräilyä. Tai ehkä jotain ammattiini kuuluvaa pientä keikkaa.

Tiedän toki, että oma tilanteeni ei ole vertailukelpoinen muihin. Kaikilla ei ole mitään tällaista takaporttia halpaan asumiseen, eivätkä monetkaan tyytyisi siihen elintasoon, joka minulle kelpaisi.

En usko kuitenkaan olevani ainoa laatuani. Monet joutuvat pakostakin pitämään nämä pienet asuntonsa näillä "ökyalueilla" vain siksi, että voisivat olla TE-toimiston käytettävissä. Siihen kuluu tukia, se lisää byrokratiaa ja siten lisää kuluja.

Tulisi helvetin halvaksi poistaa minut työttömyystilastosta!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEE TÖIHIN KOMMARI!!!!!!!!!!!!

Vierailija
2/2 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sille perustulokokeilulle kuuluu?

Onko ollut muuta juttua, kuin siitä nukketalo-naisesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla