Mikä on paras astianpesuaine konetiskiin?
Kommentit (17)
Lue toinen keskustelu täältä: ei huuhtoudu halpisaine.
Olen pitkään käyttänyt Pirkka All in 1 -tabletteja. Se on tuoksuton ja tehokas, puoli tablettia on aina riittänyt. Toisen puolikaan säilön pieneen muovipurkkiin odottamaan seuraavaa pesua.
Fairy platinium on meillä ollut kyllä ehdottomasti paras. Kuumaa vettä ja tabletti kahvinkeittimen pannuun niin muutaman tunnim päästä on pinttynyt pannu kuin uusi.
Lidlin tabletit tosi halpoja ja voi käyttää monta kertaa, kun eivät liukene yhdellä pesukerralla.
Kiilto Air konetiskitabletit ovat hajusteettomia, tehokkaita ja edullisiakin. Kolmenkymmentä vuotta olen käyttänyt erilaisia ja nämä ovat parhaita!
Mä olen vuosien mittaan käyttänyt pari pakettia varmaan kaikkia merkkejä ja laatuja, ja minusta Kiilto Airi hajusteeton tabletti on paras. Tiski on pesun jäljiltä tuoksutonta ja puhdasta, juuri sitä mitä se olisi käsitiskinkin jälkeen. Nuo Fairyn tabletit ovat minusta pahimpia, koneesta lemahtaa kuin vahva dödön haju luukun aukaisun jälkeen, ja haju jää astioihinkin joksikin aikaa, todella vastenmielistä. Nestemäistä Pirkka-pesugeeliä kokeilin syksyllä ja se oli muuten ok, mutta värjäsi kaikki värittömät tai valkoiset muoviset leivontavälineeni punaisiksi (geeli on tummansinistä). Eli sitäkään en suosittele.
LV. Ei turhia hajusteilta, huuhtelukirkasteita eikä väriaineita. Kotimaisia, eikä pesutehossakaan mitään vikaa.
Käytin pitkään tabletteja, mutta nyt on ihan jauhe, suola ja huuhteluaine omissa automaattisesti annostelevissa lokeroissa. Mielestäni paras pesutulos. Sun merkkistä, muita en ole kokeillut.
Finishiä sain kaupantekijäisiksi, tykkääkö muut?
Onhan noista tehty testauksia. Toiset toimii joihinkin ruokiin paremmin kuin joku muu joka tehoaa taas eri ruokaan. Niin kuin pyykinpesuaineetkin.
Fairy haisee hirveältä, mutta on tehonnut viimekädessä pahimpiin ongelmiin.
Perus Sun muistaakseni voitti jonkun testin.
Itse siirryin kodinkonekorjaajan suosituksesta käyttämään jauhemaista. Sanoi, että paras koneelle ja tiskille, kun ei vaahtoa ja voi annostella riittävän vähän. Suositeltua pienempi määrä riittää. Taitaa olla Sun tai Finish-merkkistä, en muista kumpaa. On myös halvempaa kuin tabletit, ostan täyttöpusseja, sama muovipullo ollut vuosia.
Mä ostan aina halvimpia tabletteja. En ole huomannut eroa kalliimpiin pesuaineisiin nähden.