Miksi naiset ovat kiinnostuneempia sukupuolineutraalista lasten kasvatuksesta kuin miehet?
Johtuuko tämä siitä että naiset ovat kyllästyneet kilpailemaan muiden naisten kanssa siitä kuka on kaunein ja viehättävin? Kun tulevaisuudessa ei naisia enää erota miehistä niin ei ole enää ulkonäköpaineita? Jos tämä ei ole syy, niin kertokaa mikä se syy on!
Kommentit (151)
Miehet eivät ole ylipäätään yhtä kiinnostuneita lasten kasvatuksesta, äiti hoitaa.
Koska naiset ovat näin yleistetysti viisaampia kuin miehet, ainakin "pehmeissä" tieteissä.
Koska naiset hurahtavat kaikkiin trendivillityksiin helpommin kuin miehet. Vuoden päästä ei kukaan enää muista koko höpsötystä.
Koska nainen ei ymmärrä mitään miehenä olemisesta. Mun äiti yritti tehdä musta vässykän ja onnistuikin aluksi. Isä yritti tehdä miehen. Koulussa pelkäsin isoja poikia jotka tuuppivat minua pientä poikaa. Äiti sanoi, että väkivaltaan ei saa vastata väkivaltaan ja että pitää olla kiltti poika. No eihän se auttanut siihen tuuppimiseen ja koulun tytötkin katsoivat minua, että mikä nössö tuo on. Isä vei nyrkkeilemään ja valmentaja sanoi, että minulla on luontaista talenttia. Koulussa tuuppiminen loppui kun halkaisin ison pojan naaman, pienestä pojasta oli tullut vahva. Tytöt katsoivat kiinnostuneena suu auki. Alkoi tulla treffipyyntöjäkin..
Oman havaintoni mukaan lasten sukupuolineutraalimpaa kasvatusta on vain ylemmillä sosiaaliluokilla vanhemman sukupuolesta riippumatta.
Helppo: miehet eivät halua menettää valta-asemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet pelkäävät tasa-arvoa, siis oman asemansa heikkenemistä. Parempi pitää vain vanhoista rooleista kiinni, niin saavat edelleen jatkaa etuoikeutetussa asemassa.
Nainen ei pysty haastamaan minua fyysisesti mitenkään eli tulet aina olemaan minun alapuolella. Minä kunnioitan vain voimaa.
Koska ovat itse nähneet kasvaessaan jaottelun nurjan puolen, ilmeisesti enemmän kuin miehet. Tai ainakaan miehet eivät ymmärrä, että yksi syy heidän omiin ongelmiinsa on voinut olla patriarkaatti, joka on huomattavan rajoittava verrattuna ns. sukupuolineutraaliuuteen.
Muuten, kyseinen sana ei tarkoita sukupuolten kieltämistä niin kuin jotkut luulevat, mutta ei sitä sukupuolta tarvitse myöskään olla korostamassa ja sen avulla eriarvoistamassa lapsia.
Naisilla tuntuu enemmän olevan tässä näitä aivan epäolennaisia puolia, jotka korostuvat jopa niiden oikeasti tärkeiden asioiden yläpuolelle. Olen kuullut kaikkein eniten keskustelua esim siitä, miten vauvaa saa pukea ja miten pitäisi suorastaan hävetä, jos laittaa tyttövauvalle joskus mekon, pojalle voi kuitenkin mekon pukea, koska sitten on neutraali. Loogista! :D Tässä taas jälleen korostuu se tyhmempi kansanosa, joka suorittaa tuota vain näyttämisen vuoksi.
Miehet tuntuvat enemmän menevän vaan mukana. Tyhmempiä ei kiinnosta, koska ”akkojen jorinaa” ja fiksummat lähinnä peesailevat :D
Oiskohan ihan kahdesta syystä.
- naiset ymmärtävät sukupuoliroolien kahlitsevuuden omakohtaisesti. Edes Suomi ei ole lähelläkään sukupuolten tasa-arvoa, ja siksi naiset toivovat tuon kautta luovansa parempaa tulevaisuutta.
- naiset kasvattavat enemmän lapsiaan kuin miehet, siksi he myös miettivät syvällisemmin ja perusteellisemmin asioita, eivätkä pelkästään toista omaa lapsuudenaikaista kasvatustaan uudelle sukupolvelle.
Minä pidän sukupuolineutraalia kasvatusta vähän hölmönä ja vanhanaikaisena. Se tuntuu alleviivaavan sitä, että vain miehinen tekeminen on hyvää ja ok, ja kannustavan lapsia välttämään ns. perinteisiä rooleja toistavia leikkejä.
Vähän siis samaa kuin että jos naisia kehotetaan välttämään hoitovapaata ja menemään nopeasti töihin, koska vain miehinen tapa ansata rahaa ja tehdä uraa on tärkeää.
Paljon olennaisempaa olisi sallia lapsilleen kaikenlaiset sukupuolesta riippumatta kaikki roolikokeilut JA ARVOSTAA SEKÄ PERINTEISET NAISISET ETTÄ MIEHISET ROOLIT SAMANARVOISIKSI. Eli suomeksi: on ihan yhtä arvokasta leikkiä prinsessaa kuin rakennella majoja.
Vierailija kirjoitti:
Koska nainen ei ymmärrä mitään miehenä olemisesta. Mun äiti yritti tehdä musta vässykän ja onnistuikin aluksi. Isä yritti tehdä miehen. Koulussa pelkäsin isoja poikia jotka tuuppivat minua pientä poikaa. Äiti sanoi, että väkivaltaan ei saa vastata väkivaltaan ja että pitää olla kiltti poika. No eihän se auttanut siihen tuuppimiseen ja koulun tytötkin katsoivat minua, että mikä nössö tuo on. Isä vei nyrkkeilemään ja valmentaja sanoi, että minulla on luontaista talenttia. Koulussa tuuppiminen loppui kun halkaisin ison pojan naaman, pienestä pojasta oli tullut vahva. Tytöt katsoivat kiinnostuneena suu auki. Alkoi tulla treffipyyntöjäkin..
Alapeukut kertoo av mamman logiikan: Antaa isojen poikien tuuppia ja piestä rääpälettä ja niinhän se meni koulussakin. Naisopettaja käänsi katseen pois kun varakkaan perheen kultsipuppelit kiusasivat koulun rääpäleitä.
Vierailija kirjoitti:
Tilanteessa olisi tarvittu enemmän sukupuolineutraalia kasvatusta, nimittäin noille kiusaajille. Heille olisi pitänyt opettaa, että "pojat eivät ole poikia". Itse sain naisena sukupuolineutraalin kasvatuksen JA minut opetettiin pitämään puolia tarvittaessa fyysisestikkin. Olen asiasta kiitollinen.
Niin. Se kaikki sukupuollineutraalius on vaan johtanut siihen, että työmarkkinat eriytyvät sukupuolten välillä edelleen ja vain 10% toimii ns. tasa-ammateissa. Miettikää siis sen tuloksiakin vähäsen ja sattuvatko olemaan juuri vastakkaiset kuin tarkoitus on. Sehän ei teille toisaalta mitään kerro. Ei anneta toisasioiden vaikuttaa. Sekin on tyypillistä juuri naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet pelkäävät tasa-arvoa, siis oman asemansa heikkenemistä. Parempi pitää vain vanhoista rooleista kiinni, niin saavat edelleen jatkaa etuoikeutetussa asemassa.
Nainen ei pysty haastamaan minua fyysisesti mitenkään eli tulet aina olemaan minun alapuolella. Minä kunnioitan vain voimaa.
Nykyihminen on pääosin sen verran sivistynyt, ettei fyysisen voiman enää pitäisi olla mikään arvostetuin asia, eikä se suurimmalle osalle olekaan. Fyysistä voimaa ei vain enää tarvita niin paljon kuin joskus aikoinaan. Toisaalta koko ajattelusi on kyllä jäänyt sinne samaan aikaan fyysisen voiman tärkeyden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat itse nähneet kasvaessaan jaottelun nurjan puolen, ilmeisesti enemmän kuin miehet. Tai ainakaan miehet eivät ymmärrä, että yksi syy heidän omiin ongelmiinsa on voinut olla patriarkaatti, joka on huomattavan rajoittava verrattuna ns. sukupuolineutraaliuuteen.
Muuten, kyseinen sana ei tarkoita sukupuolten kieltämistä niin kuin jotkut luulevat, mutta ei sitä sukupuolta tarvitse myöskään olla korostamassa ja sen avulla eriarvoistamassa lapsia.
Miehet eivät myöskään ymmärrä, että heidän omat ongelmansa ovat ongelmia, elleivät naiset sitä heille viisaina kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukut kertoo av mamman logiikan: Antaa isojen poikien tuuppia ja piestä rääpälettä ja niinhän se meni koulussakin. Naisopettaja käänsi katseen pois kun varakkaan perheen kultsipuppelit kiusasivat koulun rääpäleitä.
Oletko vasta päässyt yläasteelta? Samanlaista paskaa se oli kaikilla, ei näköjään muutu mikään, muttei sillä enää parikymmenen vuoden jälkeen mitään väliä ole mitä kouluaikoina tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän sukupuolineutraalia kasvatusta vähän hölmönä ja vanhanaikaisena. Se tuntuu alleviivaavan sitä, että vain miehinen tekeminen on hyvää ja ok, ja kannustavan lapsia välttämään ns. perinteisiä rooleja toistavia leikkejä.
Vähän siis samaa kuin että jos naisia kehotetaan välttämään hoitovapaata ja menemään nopeasti töihin, koska vain miehinen tapa ansata rahaa ja tehdä uraa on tärkeää.
Paljon olennaisempaa olisi sallia lapsilleen kaikenlaiset sukupuolesta riippumatta kaikki roolikokeilut JA ARVOSTAA SEKÄ PERINTEISET NAISISET ETTÄ MIEHISET ROOLIT SAMANARVOISIKSI. Eli suomeksi: on ihan yhtä arvokasta leikkiä prinsessaa kuin rakennella majoja.
Mutta spneutraalin kasvatuksen ideahan on juuri se samanarvoisuus, käsittääkseni. Tai varmaan sen voi joku tehdä myös sukupuolet häivyttämällä (mielestäni väärä tapa), mutta poikien juttujen "paremmuuden" korostaminenhan ei enää ole mitenkään neutraalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät myöskään ymmärrä, että heidän omat ongelmansa ovat ongelmia, elleivät naiset sitä heille viisaina kerro.
Lue uudestaan. En keksinyt kenellekään ongelmia jos henkilö ei itse koe niitä olleen, en myöskään halunnut väittää ettei miehillä muka voisi olla ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehillä on näköjään aivot. Olen nainen. Koko sukupuolineutraali vouhotus on sairasta.
Heittäisitkö jotain perusteluja? Ilman niitä argumenttisi on aika säälittävä.
Koska naiset haluavat nähdä ihmiset tasa-arvoisina ihmisinä sukupuolesta riippumatta. Miehet taas haluavat historian toistavan itseään yhä vain, sillä mies on kautta aikojen tahtonut alistaa naista ja kokea ylemmyyttä suhteessa ns. heikompaan sukupuoleen.