Millainen uusi vero suomeen pitäisi saada?
Itse olen sitä mieltä että läskivero on ehdottomasti saatava suomeen 😊
Kommentit (42)
Pakkoruotsivero. Peritään kaikilta pakkoruotsin kannattajilta.
Aktiivimallivero, joka laskettaisiin lineaarisesti verotettavan synnyinaikaisen naapurin auton rekisteritunnuksen numero-osan ja verotettavan eliniän keskipainon erotuksella huomioiden elintasoindeksin vuosikorotus deflaation määrällä, josta vähennetään nestekaasuveron määrä alkavalta painokilolta, mikäli se on huomioitu taaratussa määrässä.
Kova ilotuliteverotus jossa otetaan mukaan roskien siivoamiskulut, meluhaitta, terveyshaitat, kuolleitten lintujen arvo jne.
Tasavero. Kaikilla sama vero%, se on oikeudenmukainen.
Vanhapiika/poikavero lapsettomille
Aktiivimallivero. Tuloveroprosentti nousee 5 prosenttiyksikköä, jos työmatkan aikana sataa vähintään 5 mm tiistaina tai torstaina 3 kk tarkastelujakson aikana. Prosentti palaa ennalleen, jos isoisän koko nimestä löytyy kirjain o tai å, laivanrakennusala on saanut uuden tilauksen tai naapurin koira sai pentuja.
Lihaa sisältävään eläinruokaan 20% haittavero.
Vierailija kirjoitti:
Siis niinkö että koirat ja kissat pitäisi ruokkia vain soijalla ja porkkanoilla, vai että minä en saa syödä pihviä? En oikein nyt tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vihreät toimikaa ja pelastakaa maapallo.
Kissa on ilmastolle yhtä haitallinen kuin pieni perheauto ja koira yhtä haitallinen kuin katumaasturi.
Hyvä idea kannatettaan!
Maanpuolustusvero kaikille, jotka eivät ole käyneet armeijaa.
Ylipainoveroa olen kaivannut minäkin jo ainakin 15 vuotta. Kaikki punnitaan kerran vuodessa, mikäli rasva% on normaaliarvojen yläpuolella, veroprosentti nousee viidellä. Saataisiin työttömätkin töihin, kun tarvittaisiin punnitsijoita.
Polkupyörä-, kottikärry- ja lastenratasvero.
Menkkavero naisille,n:-5% /työpäivän tulo.
Menkkapäivinen naisten työteho/kyky on alentunut.
Vierailija kirjoitti:
Tasavero. Kaikilla sama vero%, se on oikeudenmukainen.
Olisiko 30% sopiva?
Nettoveronmaksajanvero- jolla on jo varaa maksaa veroja, pitäisi maksaa lisää. Vaihtoehtoisesti tasavero 103% tuloista
Keskustelupalstavero, joka kannettaisiin jokaisesta kirjoitetusta viestistä. Esimerkiksi 1 snt per kirjoitettu viesti.
Tennarivero, kun ne on niin vit*n rumia.
Kaivosvero