Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eroavat? Siis fiksut ja mukavat ihmiset.

Vierailija
02.01.2018 |

Olen itsekin eronnut. Mieheni on eronnut kaksi kertaa.
Mietin tässä viiniä juodessa, että miksi ihmeessä, siis jos ei ihmisessä ole mitään vikaa.

Olen ollut yhdessä aviomieheni kanssa liki kymmenen vuotta. Hän on epäitsekäs, antelias, kohtelee minua kauniisti myös iissä harvoissa riidoissa, ja on luotettava ja uskollinen.
Tiedän kyllä erojen taustat, mutta silti ihmettelen niitä. Onhan miehessä omat pienet vikansa - mutta minusta pienet viat ei anna syytä eroille.

Mitä te ajattelette eroista, joissa kumpikin osapuoli on täyspäinen?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kyllästyminen ja halu nähdä oisko elämällä jotain muuta tarjolla.Ahneus.Mitä näitä nyt on.

Vierailija
2/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ehkä naimisiin mennessä oli eri syyt olla suhteessa kuin erotessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihminen muuttuu? Halut muuttuu?

Ap

Vierailija
4/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten yhteensopivuus on monimutkainen juttu.

Vierailija
5/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tehdä tarpeeksi suhteen eteen

Vierailija
6/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten yhteensopivuus on monimutkainen juttu.

Minä olin naimisissa 20 vuotta. Se on pitkä aika, jos ei ole yhteensopiva...

Ap

Vierailija
7/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kävi pariterapiassa molemissa suhteissa ennen eroa. En tietenkään osaa arvioida oliko se tarpeeksi, mutta ei se ollut ”ei-mitään”.

Ap

Vierailija
8/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mun mies riideltiin jatkuvasti ja olin masentunut. Toinen syy oli että oltiin oltu yhdessä 15-vuotiaasta saakka enkä ole varma oliko meillä sittenkään niin paljon yhteistä.

Vierailija
9/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mun mies riideltiin jatkuvasti ja olin masentunut. Toinen syy oli että oltiin oltu yhdessä 15-vuotiaasta saakka enkä ole varma oliko meillä sittenkään niin paljon yhteistä.

Niin ja oltiin päälle 40 kun erottiin. Rehellisesti, ei jaksanut enää kiinnostaa vaikka molemmat oltiin varmasti mukavia ihmisiä kavereillemme ja sukulaisille.

Vierailija
10/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos muuttuu toiselle pelkäksi kotitalouskoneeksi eikä enää rakastetuksi on aika sanoa hyvästi. Hieno ihminen, mutta haluan sellaisen joka näkee vaivaa minun ja suhteemme eteen. Parempi lyhyempi aika rakkautta kuin loppuelämä ilman intohimoa.

Vierailija
11/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä riitelitte? Miksi?

Ap

Vierailija
12/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiselo ei silti välttämättä ole mukavaa. Suhteesta puuttuu jotain. Toisen tarpeisiin ei vastata. Halutaan eri asioita. Arki on liian rankkaa. Onhan näitä.

Vierailija
13/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus loppuu, ei siinä sen kummempaa ole.

Vierailija
14/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiselo ei silti välttämättä ole mukavaa. Suhteesta puuttuu jotain. Toisen tarpeisiin ei vastata. Halutaan eri asioita. Arki on liian rankkaa. Onhan näitä.

Onko se syy erota, että arki on rankkaa?

Vierailija
15/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se kuuluisa erilleen kasvaminen. Se ei aina edes johdu siitä, ettei panosteta suhteeseen, vaan usein esim tapahtuu asioita ja tragediita, joiden jölkeen ei kestä nöhdä mitään niihin liittyvää - edes sitä kumppania jonka kanssa tragediaa on yhdessä eletty.

Vierailija
16/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiton idea on myötä- ja vastoinkäymiset. Turha hosua avioon jos siinä vaa vähä kokeillaan perheleikkiä. Mä ja mun ukko seukataa 15 v ja kattoo sitte mennäänkö liittoon ja ollaa hautaan asti

Vierailija
17/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kävi pariterapiassa molemissa suhteissa ennen eroa. En tietenkään osaa arvioida oliko se tarpeeksi, mutta ei se ollut ”ei-mitään”.

Ap

Suhteelle täytyy tehdä jotain jo ennen kuin on ajauduttu tilanteeseen, jossa tarvitaan pariterapiaa. Hellyyttä, silmiin katsomista, toisen kuuntelemista keskellä sitä tavallista arkeakin.

Vierailija
18/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä riitelitte? Miksi?

Ap

Tiskeistä. Sängyn petaamisesta. Kotitöistä. Ruuanlaitosta. Siitä kuka maksaa mitäkin. Jne jne

Ja siis mun oli vaikea päästä sängystä ylös välillä ja olin aivan poikki joten kaikki kaatui miehen hartioille, jolloin hänestä tuli stressaantunut.

Vierailija
19/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyspäinen? Puhut kuin koirasta.

Kysymyksenasettelusi on niin alkeellista, ettei kannata edes yrittää vastata.

Vierailija
20/45 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilainen panostus suhteeseen, toinen haluaa lapsiperhearkea ja toinen kevyempää. Liian iso kompromissi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi