Todella moni nainen pilaa ulkonäkönsä rumilla ja kasvoille sopimattomilla silmälaseilla
Todella sääli, koska silmälasit olisivat erinomainen tapa ilmaista tyylitajua, hyvää makua ja persoonallisuutta. Ne suorakaiteen malliset liian leveät ysärilasit nyt eivät vain viesti kovin positiivisia juttuja.
t. mies
Kommentit (54)
Monesti näkee naisia jotka ostanut sen hetken muotikehykset jotka ei sitten sovi omien kasvojen muotoon. Esim. näistä pitkään villinneistä isoista pyöreistä laseista moni saa posket jotka näyttää läskeiltä.
Ammattitaitonen optikko pyrkii myymään kasvojen malliin sopivat kehykset. Harmi, kun sellaiset tuntuu olevan katoamassa. Mullekin yritettiin kerran väkisin myydä trendikehykset jotka ei sopinu kasvojen muotoon. Lähdin pois ja menin uudestaan seuraavana päivänä ja ostin mulle sopivat lasit asiantuntevammalta myyjältä (kehykset oli samaa hintaluokkaa).
Vierailija kirjoitti:
Kuten tämä https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-19/s150x150/19623022_…
Just nää saa hoikemmanki näyttään roikkoposkelta. Ehkä 1/10 nähny sellasia joille toi malli oikeesti sopii.
Mulla on pienet kasvot ja linsseissä paljon miinuksia. Suurin osa aikuisten malliston kehyksistä ovat kasvoilleni liian isoja ja lasten mallisto on lasten mallisto... Ja kun miinuksia on paljon, ei linssit saa mennä sivuilta yli kasvojen tai näyttää kuin pää olisi silmien kohdalta kapeampi. Myös linsseistä tulee reunoilta paksut, jos pokat on suuret. Eipä siinä kauheasti vaihtoehtoja jää...
Tiedän lasien rumentavan ulkonäköäni, mutta näin on ollut jo 30 vuotta, en muusta tiedäkään. 😄 Ja koska hyvänäköinen mieheni on minut silti ottanut ja lapsiakin kanssani halunnut, niin eipä muiden mielipiteellä ole väliä.
Piilolinssit ei mun silmille käy, kokeillut olen monet kerrat.
Vierailija kirjoitti:
Kuten tämä https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-19/s150x150/19623022_…
Tällaisiahan rillit oli joskus ysärillä! Itsellänikin oli. 😄
Vierailija kirjoitti:
Minusta valikoimat ovat olleet viime aikoina hirveän maskuliiniset.
Viimeksi kun kävin ostamassa uudet oli vain pari vaihtoehtoa (useampi hyllyllä täynnä kuitenkin), joista valita.
En edes itse voi kaukaa katsoa sovittaessa, koska on niin huono näkö ja valitsin pikkupeilin ja myyjän ja mieheni avulla.
Kun sain lasit ja tulin kotiin , järkytyin. Nämäkin ovat liian miehekkäät. Olivat siis vain suhteellisen sievät eivät yksinänsä.
Haukuin miehen, joka sanoi että totta, lasit on kauheat, mutta hän kuulemma ajatteli, että siellä ei ole kuitenkaan parempia; oli katsonut ne valikoimat itsekin. Mieheni on aika tarkka tyylistä, siksi luotinkin, mutta näemmä on liian pessimistinen, sitten.
Sillä mieluummin olisin ilman.
Ota seuraavalla kerralla selfieitä ja valitse niiden perusteella itse mieluiset lasit.
Minä VIHAAN silmälasien ostamista. Hirveän vaikea löytää kapeisiin kasvoihin laseja, jotka eivät olisi naamaa leveämmät. Ja nykyään on paljon myynnissä kaikkia pyöreitä ja "kissamaisia" laseja, jotka eivät sovi minulle yhtään. Tuli sitten viimeksi pakkoraossa hankittu just ne mustat ja neliskanttiset. Sori ap! Työnnän tikut silmiini, niin sitten en enää tarvi laseja ja voin olla kaunis sinua varten! Muiskis!
Eiku ainiin... unohdin etten välitä olla kaunis jotain katukyyliä varten. Nevermind.
Sain syksyllä lasit. Valitsin sellaiset suorakulmaiset, joiden kaarissa on kuitenkin vähän pyöreyttä. Alapuolella ei ole kehystä, mutta yläpuolella on kapea sininen kehys. Onkohan nämä nyt sitten ihan kamalat vai ok? Halusin mahdollisimman neutraalit silmälasit, jotka eivät erotu liikaa kasvoista.
Sain silmälasireseptin pari kuukautta sitten enkä vieläkään ole löytänyt sopivia kehyksiä. :( Nyt tuntuu olevan muotia kehykset jotka eivät lainkaan sovi naamaani. En myöskään pysty käyttämään tummakehyksisiä ja kovin kapeita näkökenttäongelman takia (kaikki silmien ympärillä oleva "ylimääräinen" haittaa sivuille näkemistäni). Ns. hengettömiä laseja ei tunnu enää olevan lainkaan.
Silmälasiliikkeiden myyjät uskottelevat asiakkaille, että heidän valikoimistaan löytyy juuri asiakkaalle sopivat sangat. Kuten vaateliikkeissäkin, myydään sitä mitä on, vaikka asuste tai vaate ei imartele asiakasta. Muiden liikkeiden valikoimaa myyjä ei tietenkään suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Ostin juuri uudet silmälasit. Luotin myyjän ja makutuomarin makuun. Sanoin, että tällaiseen naamaan lasit ja optikko toi vaihtoehtoja. Otin lasit, jotka ovat todella erilaiset kuin nykyiseni (yli 12 vuotta sitten ostetut). Itse olin vähän epävarma, mutta kaikki sanoivat, että ne istuvat päähäni parhaiten. Entiset ovat aika näkymättömät ja sirot ja eihän sellaisia enää edes ole. Uudet on tummat ja voimakkaammat, mutta kuulemma sopivat kasvoihini. Tykkäsin kyllä niistä.
Kiitos vaan tälle keskustelulle. Nyt en varmaan uskalla laittaa niitä. Kaikki kuitenkin haukkuu minut.
Oletko niin lammas, että uskot mieluummin anonyymejä nettikeskustelijoita (joista osa on puhtaita trolleja) jotka eivät ole koskaan edes nähneet sinua saati lasejasi, vai ammattilaisia sekä ilmeisesti muitakin ihmisiä, jotka ovat kehuneet uutta tyyliäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit on huononäköisille väline jolla elämä helpottuu. Ne eivät ole trendisetterihippi uuu wautsi wau kattokaa mua huorausta varten.
Joku jo sanoikin jos on miinusta paljon niin ei siinä ole paljoa varaa valita. Eri asia sitten jos näkee ilmankin tai vahvuudet on niin minmaaliset. Silloin voit valita lähes mimmoiset tahansa ja leikkiä jotain helvetin "mallia"
Tämä on juuri se tulkinta, jonka tällaisesta naiseata teen. Hauska huomata, että karsintaperuste toimii.
Jep jep, kylläpä niitä naisia jotka sinä "karsit" varmasti harmittaakin, etteivät ole suosiossasi.
Mielenterveysongelmaiset kohdistavat pelkonsa ja epävarmuutensa lapsiin. Hävetkää.