Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kirjastossa pitäisi olla lukurauha

Vierailija
02.01.2018 |

Ihme riemuliitereitä, aivokääpiöt kiljuu minkä entää. Kirjastonhoitajat myhäilee ja sitten ihmetellään kun on tyhmyyttä ja neuroloogisia ongelmia, kun ei edes YRITETÄ istua nätisti hiljaa.
Maksuttomat tilat kyllä kelpaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko mieluummin kasvattaa niitä aivokääpiöitä niin, ettei ne kilju julkisilla paikoilla? Vai onko sekin yhteiskunnan ja kirjastovirkailijoiden tehtävä?

Vierailija
2/4 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on oikeesti jotain sanottavaa niin sano se selkeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meno Espoon Entressen kirjastossa on monesti kuin itämaisella torilla. Korvatulpat pitäisi saada talon puolesta.

Vierailija
4/4 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kanssa olen asiasta paljon täysin samaa mieltä. Itse kun käyn aina välillä kirjastossa, niin siellä on useampiakin erilaisia ihmistyyppejä, jotka meluavat aivan kauheasti.

Ensinnäkin joskus sinne tulee mammoja kiljuvien ja päättömästi juoksentelevien lapsilaumojen kanssa. Lapset kiljuvat aivan täysillä, juoksentelevat miten sattuu, jopa henkilökunnan tiloihinkin olen nähnyt lapsien juoksevan. Mamma ei tietenkään tee yhtään mitään, että lasten kiljuminen, juoksentelu ja henkilökunnan tiloihin meneminen vähenisi.

Toisena meluavana ryhmänä tulee kirjaston tietokoneilla pelaavat, vähän isommat lapset. Ovat joskus varanneet kaikki kirjaston tietokoneet koko sakille koko päiväksi käyttöön, kun pelaavat jotain peliä. Ja isoon ääneen keskustelevat, joskus jopa huutavatkin toisilleen ja nauravat kovalla äänellä. Siitä on hiljaisuus kaukana.

Kolmas meluava ryhmä on keski-ikäiset ja keski-iän ylittäneet ukot. Oikeasti, kerääntyvät kirjastoon pulinarinkiin ja kovalla äänellä pälättävät toistensa kanssa maailman asioista kaikki ummet ja lammet läpi. Osa heistä vielä räkii käsiinsä ja niillä käsillä sitten lukevat lehtiä tai kirjoja. YÖK!

Tosiaan olen itsekin huomannut sen, ettei kirjastoissa nykyään lukurauhaa paljon ole.