Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko myydä käsitöitäni kirpputoreilla?

Vierailija
02.01.2018 |

Pientä lisätienestiä opintoihin. Esimerkiksi vauvapeittoja ja tossuja?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit.

Vierailija
2/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi et voisi? Muista kuitenkin että hyllykirppiksiltä varastetaan paljon, eli myös netin kautta myyminen voisi olla vaihtoehto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit. Niistä maksetaan kirpputorihinta eli tossut 50 snt ja peitto 2 e.

Vierailija
4/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi et voisi? Muista kuitenkin että hyllykirppiksiltä varastetaan paljon, eli myös netin kautta myyminen voisi olla vaihtoehto?

Mietin vain verotuksia yms.

Ap

Vierailija
5/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, mutta kukaan ei tahdo ostaa niitä sellaisella hinnalla, että saisit edes materiaalikustannukset katetuksi.

Tuntuu, että olipa tuota mikä tahansa siitä ei haluta maksaa kuin 2e maksimissaan.

Vierailija
6/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit, mutta kukaan ei tahdo ostaa niitä sellaisella hinnalla, että saisit edes materiaalikustannukset katetuksi.

Tuntuu, että olipa tuota mikä tahansa siitä ei haluta maksaa kuin 2e maksimissaan.

Ehkä mä unohdan sitten koko homman. Tosiaan tulee luennoilla neulottua aika paljon kaikkea ja yhdelle luokkakaverille tein kahdet vauvantossut lahjaksi kun tuli isäksi ja hän heitti tuollaisen idean jos alkaisin niitä myymään.

Ap

Vierailija
7/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Opiskelija saa tienata 660€ Ilman että sillä on vaikutusta tukiin tai verotuksiin.

Kokeile myydä kirpparil, jos ei sielt saa kunnon korvausta työlle, niin vaihda nettimyyntiin jne. Omaa työtä ei ikinä kannata alihinnoitella.

Vierailija
8/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

660€/kk^^

Vierailija
9/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, kunhan teet verottajalle ilmoituksen tuloista. Ja luonnollisestikaan et käytä töihisi toisten julkaisemia ohjeita ilman lupaa.

Vierailija
10/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitöiden rinnalle kannatta ottaa ainakin suuhoito. Toki en ehkä itse myisi niitä kirpparilla.

Vierailija
11/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit, kunhan teet verottajalle ilmoituksen tuloista. Ja luonnollisestikaan et käytä töihisi toisten julkaisemia ohjeita ilman lupaa.

Alapeukuttajilta kuulisin, mikä teitä tässä vastauksessa suututtaa, Suomen verotuslainsäädäntö vai käsityöläisten tekijänoikeudet.

Vierailija
12/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitöiden rinnalle kannatta ottaa ainakin suuhoito. Toki en ehkä itse myisi niitä kirpparilla.

Käsityöt ihan vaan privaatisti, ainakin joku lakana olis hyvä olla edessä siellä kirpparilla.

Vierailija
13/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajilta kuulisin, mikä teitä tässä vastauksessa suututtaa, Suomen verotuslainsäädäntö vai käsityöläisten tekijänoikeudet.

Sen verran tiedän, että alvia mun ei tarvitse maksaa, koska en todellakaan saa myyntiä yli 10 000 eurolla. Mutta miten käytännössä? Kirjaan ylös montako esimerkiksi 20 euron vauvanpeittoa myyn ja ilmoitan verottajalle?

Vierailija
14/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran tiedän, että alvia mun ei tarvitse maksaa, koska en todellakaan saa myyntiä yli 10 000 eurolla. Mutta miten käytännössä? Kirjaan ylös montako esimerkiksi 20 euron vauvanpeittoa myyn ja ilmoitan verottajalle?

Kyllä, kaikki tulot tulisi ilmoittaa verottajalle, vaikka niistä ei veroa menisikään.

Vierailija
15/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva ohje on alusta asti jonkun itse keksimä. Ohjetta voi muokata pikkuisen, jolloin, tadaa, käsityö ei ole kopio.

Vierailija
16/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tekijänoikeudet. Muiden tekemiä malleja saa tehdä vain ei-kaupallisiin tarkoituksiin.

Vierailija
17/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi myydä niitä mieluummin vaikka FB:n kautta. Kirppariväki ei arvosta käsintehtyä. Ollaan yritetty sitä kautta ( siis tavalliset kirpparit) miehen kanssa myydä kauniita maalattuja kynttilänjalkoja, hopeakoruja, käsitöitä ym. Ei mene kaupaksi ja vaan nuhjaantuvat. Tulee paha mieli. Ostajakunta on väärä.

Sitten voisit mennä tietysi joillekin kädentaitomessuille myymään. Tavaraa pitäisi olla varmaan aika paljon. Ja päydätkin lienee kalliita.

Vierailija
18/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista tekijänoikeudet. Muiden tekemiä malleja saa tehdä vain ei-kaupallisiin tarkoituksiin.

Muista itse, että moni on antanut luvan myydä ohjeillaan tehtyjä käsitöitä. Ärsyttää kaikista eniten nämä käsityöhihhulit, jotka on joka paikassa vinkumassa tekijänoikeuksista.

Vierailija
19/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva ohje on alusta asti jonkun itse keksimä. Ohjetta voi muokata pikkuisen, jolloin, tadaa, käsityö ei ole kopio.

Silti moni myy ohjeesta suoraan tehtyjä kopioita. Eikö ole taitoa vai viitseliäisyyttä muokata?

Vierailija
20/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti moni myy ohjeesta suoraan tehtyjä kopioita. Eikö ole taitoa vai viitseliäisyyttä muokata?

No hittojakos minä muiden viitseliäisyydestä tai taitotasosta tiedän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi