Mun äiti ei koskaan näe omaa osuuttaan mihinkään
Siis ei näe. Kaikki keskusteleminenkin sen kanssa on tosi rasittavaa, ihan kuin puhuis itseään nuoremman lapsen kanssa, kun ei näe omaa osuuttaan asioihin yhtään. Varsinkaan minua, siis lastaan koskien. Kaikki mun mielialat ja tunnelmat jo lapsena johtuivat äitini kuvitelman mukaan vain minusta, hän ei itse tajunnut lainkaan osuuttaan niissä. Ja sitten syytti mua siitä, mitä itse teki epäkohteliaasti, jos siitä suutuin.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tutulta. Kun sanon selkokielellä äidilleni, että hän on loukannut, epäoikeudenmukainen, kohtuuton tai muuta vastaavaa, niin hän kuittaa sen sanomalla, että on vain yrittänyt auttaa! Vaihtoehtoisesti hän nauraa koko asialle ja moittii, kun minä olen niin herkkä. Jos olisin oikeasti herkkä, enkä vahva, niin olisin jo sairastunut mieleltäni aikoja sitten ja/tai riistänyt oman henkeni.
Muuten voin omalta kokemukseltani samaistua kirjoitukseesi, mutta elä asettele vastakkain herkkää ja vahvaa.
Minähän kirjoitan ihan tasan niin kuin haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, voitko uskoa, että olet kertonut tämän saman jo monta monta kertaa, ainakin 50 kertaa. Tarinan ei ole muuttunut piiruakaan sinua tervehdyttävämmäksi, et ole edistynyt yhtään. Etkö voisi jo lopettaa sen puimisen tällä foorumilla?
Jaa, ei näköjään ollutkaan jauhot suussa kaikilla.
En ollut tätä kertonut, enkä edes oivaltanut, joten en voi lopettaa. Homma jatkuu... oivalluksin.
apEi se ole jauhot suuhun, jos kukaan ei viitsi enää vaivautua kommentoimaan loputonta ininääsi.
Eikö?
ap
Ei. Mutta sitäkin taitaa olla turha selittää sinun kaltaisellesi pakkomielteiselle meuhkaajalle. Joten heippa, jatka vaan harjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo alias "ammattivalittaja"?
Minä luulin, että kaikki tunnistavat Kivikissaäidin jo ensimmäisestä kommentista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, voitko uskoa, että olet kertonut tämän saman jo monta monta kertaa, ainakin 50 kertaa. Tarinan ei ole muuttunut piiruakaan sinua tervehdyttävämmäksi, et ole edistynyt yhtään. Etkö voisi jo lopettaa sen puimisen tällä foorumilla?
Jaa, ei näköjään ollutkaan jauhot suussa kaikilla.
En ollut tätä kertonut, enkä edes oivaltanut, joten en voi lopettaa. Homma jatkuu... oivalluksin.
apEi se ole jauhot suuhun, jos kukaan ei viitsi enää vaivautua kommentoimaan loputonta ininääsi.
Eikö?
apEi. Mutta sitäkin taitaa olla turha selittää sinun kaltaisellesi pakkomielteiselle meuhkaajalle. Joten heippa, jatka vaan harjoituksia.
Saat olla sitä mieltä.....
No ei vaan, vittuilulla sen jauhojutun heitinkin vaan.
ap
Kivikissaäiti ei näe, että omalla käytöksellään ja jättämällä lapsensa aiheuttaa heille paljon suuremman vahingon kuin mitä itse kuvittelee kokeneensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista ettet miellä itseäsi persoonallisuushäriöiseksi, mihin se perustuu?
No siis itse miellän persoonallisuushäiriön lapselle aiheutetuksi traumaksi, jota ei voida enää parantaa, koska lapsi ei itsekään tiedä, mikä sen syynä on, mikä sen aiheutti. Näen persoonallisuushäiriöt siis vuorovaikutustasossa syntyneinä ongelmina, kun vuorovaikutus on rikkonut toisen ihmisen. Minutkin se rikkoi, muttei parantamattomasti.
ap
Olet kyllä ihan kujalla 😃. Vai ettei persoonallisuushäriöstä voi parantua, toki voi ja yleensä persoonallisuushäriön oireet muutenkin laimenevat itsestään kun ikää karttuu. Kyllä sinä minusta vaikutat ihan persoonallisuushäiriöisen perikuvalta. Yksi ideoistahan on se että henkilön persoonassa on jäykkiä, elämää haittaavia rakenteita ja tämä jos mikä on jäykkää että jo kaksi vuotta sinulle on terve(mmät) selittäneet suurella yksimielisyydellä mikä mättää, mutta vastaanotto ei ole päällä. Itsekin olen tähän joskus osallistunut. Nykyään en jaksa yleensä enää edes avata näitä.
Nämä äitisontaviestit ovat kyllä loistavaa viihdettä. Olen aivan varma, että ap:llä ei ole minkäänlaisia ongelmia äidinsä kanssa. Ap on työtön, keski-ikäinen, yksin elävä mies. Hän on keksinyt tällaisen maailman mahtavimman vitsin, että aina vain paasaa jostain ihmeen äidistä. Tämä vitsi toimii vain jos sitä jatkaa ikuisesti. Jatka, jatka! Älä koskaan lopeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista ettet miellä itseäsi persoonallisuushäriöiseksi, mihin se perustuu?
No siis itse miellän persoonallisuushäiriön lapselle aiheutetuksi traumaksi, jota ei voida enää parantaa, koska lapsi ei itsekään tiedä, mikä sen syynä on, mikä sen aiheutti. Näen persoonallisuushäiriöt siis vuorovaikutustasossa syntyneinä ongelmina, kun vuorovaikutus on rikkonut toisen ihmisen. Minutkin se rikkoi, muttei parantamattomasti.
apOlet kyllä ihan kujalla 😃. Vai ettei persoonallisuushäriöstä voi parantua, toki voi ja yleensä persoonallisuushäriön oireet muutenkin laimenevat itsestään kun ikää karttuu. Kyllä sinä minusta vaikutat ihan persoonallisuushäiriöisen perikuvalta. Yksi ideoistahan on se että henkilön persoonassa on jäykkiä, elämää haittaavia rakenteita ja tämä jos mikä on jäykkää että jo kaksi vuotta sinulle on terve(mmät) selittäneet suurella yksimielisyydellä mikä mättää, mutta vastaanotto ei ole päällä. Itsekin olen tähän joskus osallistunut. Nykyään en jaksa yleensä enää edes avata näitä.
No ei siitä parannuta, eihän se muuten olisi persoonallisuushäiriö. Miksi diagnosoida persoonallisuudeksi sellaista, mikä ei ole pysyvää? Moni jää siihen sitten lähjöttämään eikä koitakaan etsiä muutosta/apua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kivikissaäiti ei näe, että omalla käytöksellään ja jättämällä lapsensa aiheuttaa heille paljon suuremman vahingon kuin mitä itse kuvittelee kokeneensa.
No, millä ihmeen tavalla olisin heille mukava ja arjessa läsnäoleva äiti, kun mun pitää saada itseni tasapainoon ensin ja itselleni apua ensin, että edes voin olla? Ja kyllä mullekin aiheutti niin isoja vaikeuksia äitini käytös, jossa hän EI JÄTTÄNYT minua rauhaan, että vaikea kuvitella asioiden elämässäni solmuuntuneen niin jos hän ei olisi kasvattanut minua yhtään.
ap
VOI VITTU TAASKO TÄMÄ ALKAA!!!
Mene ulos, osta paita, käy lenkillä, hanki koira, mene kahville, käy uimassa, siivoa asunto, mene leffaan, kokkaa jotain hyvää, osta suklaata, käy kaljalla, osta rintsikat, mene kasvohoitoon, järjestä juhlat, mene lasten kanssa mäkkäriin, lakaise pölyt, nypi kulmakarvat, osta uusi tyyny, leikkaa kynnet, sytytä kynttilä.
Tee jumalauta MITÄ VAAN, mutta lopeta täällä vinkuminen, jankutus, narsisminarina ja valittaminen.
Ainiin. Ethän sä voi tehdä mitään muuta kun uhriutua ja olla itsekeskeinen passivoitunut narsistipaska koska äitiäitiäiti.
Ja miten vanhempi voi vaatia minua kyllä näkemään osuuteni asioihin, mutta ei itse sitä itsessään tajua? Totta kai minä kuvittelin, että kun osaa niitä kasvattajana minulta vaatia, että itsekin näkee oman osuutensa vointiini ja mielialoihini. Mutta eipäs nähnytkään. Tai ei myönnä osuuttaan, jos näkikin??? Tosin on vaikea käsittää, mitä hyötyä oman osuutensa kieltämisestä edes olisi? Niin kauan kuin kieltää osuutensa aiheuttaa muille kärsimyksiä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mene ulos, osta paita, käy lenkillä, hanki koira, mene kahville, käy uimassa, siivoa asunto, mene leffaan, kokkaa jotain hyvää, osta suklaata, käy kaljalla, osta rintsikat, mene kasvohoitoon, järjestä juhlat, mene lasten kanssa mäkkäriin, lakaise pölyt, nypi kulmakarvat, osta uusi tyyny, leikkaa kynnet, sytytä kynttilä.
Tee jumalauta MITÄ VAAN, mutta lopeta täällä vinkuminen, jankutus, narsisminarina ja valittaminen.
Ainiin. Ethän sä voi tehdä mitään muuta kun uhriutua ja olla itsekeskeinen passivoitunut narsistipaska koska äitiäitiäiti.
Been there, done that, se ei muuttanut mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Been there, done that, se ei muuttanut mitään.
ap
Sun tapaukseen ei auta muu kuin lääkkeet. Pari kourallista kerrallaan.
Muutenkin kun lukee noita persoonallisuushäiriöiden määritelmiä, niin näen kyllä manipuloivan ja voimakkaan vanhemman kanssa olemassaolevat vuorovaikutustilanteet lapsen "persoonallisuushäiriön" syntysyynä. Ei kenenkään lapsen tarvitse jankuttaa vanhemmalleen yhtään mistään, joka on kiinni tässä todellisuudessa, se vanhempi siis, ja kykenee toimimaan lasta kohtaan aina todellisuuden mukaan. Esim. jos vanhempi erehtyy, niin vaikka lapsi olisi vasta 4-5vuotias, eli selkeästi epäkypsempi kuin vanhempi, niin vanhempi myöntää erehtyneensä varsinkin, jos lapsen toinen vanhempi osaa myöntää, kun on lasta tietämättömämpi tai hölmömpi, jolloin lapsi ei ymmärrä, että toinen ei tähän muka kykene. Lähinnä tietämättömämpi voi olla siis lapsen omiin tarpeisiin liittyen, lapsi tietää parhaiten, millä mielellä on jne (vaikkei osaakaan sanoittaa ehkä asiaa).
ap
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Tämän artikkelin luonnehdintoja tarkoitan.
ap
Mun äiti vielä luulee, että kilahdin jouluna kun "olet eroamassa [miehestä]" roll*eye, just. Mä en käsitä miksei ihmistä kiinnosta todellisuus, keksii aina selitykset, eivätkä ne liippaa läheltäkään todellisuutta, eivätkä myöskään hänen omaa käytöstään !
ap
Olisi hyvä jos kaikki alkaisivat ilmiantamaan tämän hullun ketjuja. Sairas ihminen ruokkii sairaita kuvitelmiaan näissä ketjuissa, eikä näistä ole hyötyä kenellekään.
Lopeta ap tuo yksin jankkaaminen, siitä ei ole mitään hyötyä. Ketään ei kiinnosta miten sinua on kohdeltu, koska et ole yhtään mukana tässä todellisuudessa ja suurin osa kertomastasi on vain omaa keksimääsi.
Ole kiltti ja jätä äitisi ja perheesi rauhaan ennen kuin kiusaat heidät hautaan.
Yritä ajatella mitä oma käytöksesi tekee muille ihmisille. Vaikka kuinka sinua on kohdeltu väärin ei se oikeuta tuhoamaan muiden elämää.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä jos kaikki alkaisivat ilmiantamaan tämän hullun ketjuja. Sairas ihminen ruokkii sairaita kuvitelmiaan näissä ketjuissa, eikä näistä ole hyötyä kenellekään.
Lopeta ap tuo yksin jankkaaminen, siitä ei ole mitään hyötyä. Ketään ei kiinnosta miten sinua on kohdeltu, koska et ole yhtään mukana tässä todellisuudessa ja suurin osa kertomastasi on vain omaa keksimääsi.
Ole kiltti ja jätä äitisi ja perheesi rauhaan ennen kuin kiusaat heidät hautaan.
Yritä ajatella mitä oma käytöksesi tekee muille ihmisille. Vaikka kuinka sinua on kohdeltu väärin ei se oikeuta tuhoamaan muiden elämää.
Kyllä mä olen selvillä toimintani osuudesta muiden elämään. Älä sä räkytä siellä, mitä mä saan ja muka en saa tehdä. En mä täällä sun mieliksesi elä. Äitini sen sijaan ei ollenkaan näe osuuttaan mun mielialoihin ja siitä tuli mulle ongelmia, jotka ovat äidin vika. Saan haukkua täällä äitiäni just niin paljon kuin sielu sietää. Se tekee hyvää. Hauku äiti päivässä.
ap
ap