Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun äiti ei koskaan näe omaa osuuttaan mihinkään

Vierailija
02.01.2018 |

Siis ei näe. Kaikki keskusteleminenkin sen kanssa on tosi rasittavaa, ihan kuin puhuis itseään nuoremman lapsen kanssa, kun ei näe omaa osuuttaan asioihin yhtään. Varsinkaan minua, siis lastaan koskien. Kaikki mun mielialat ja tunnelmat jo lapsena johtuivat äitini kuvitelman mukaan vain minusta, hän ei itse tajunnut lainkaan osuuttaan niissä. Ja sitten syytti mua siitä, mitä itse teki epäkohteliaasti, jos siitä suutuin.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäs saitte haukkujani, taas jauhot suussa?

ap

Vierailija
22/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voitko uskoa, että olet kertonut tämän saman jo monta monta kertaa, ainakin 50 kertaa. Tarinan ei ole muuttunut piiruakaan sinua tervehdyttävämmäksi, et ole edistynyt yhtään. Etkö voisi jo lopettaa sen puimisen tällä foorumilla? 

Jaa, ei näköjään ollutkaan jauhot suussa kaikilla.

En ollut tätä kertonut, enkä edes oivaltanut, joten en voi lopettaa. Homma jatkuu... oivalluksin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää riidat aina menneisyyteen ja miettiä mitä voisin NYT tehdä että oloni parantuisi. Miksi kantaa tuollaista taakkaa hartioillaan koko ajan. Eri asia tietysti jos olet vielä riippuvainen äidistäsi, asut kotona? Muuten voit olla oman itsesi äiti, huolehdit itse että omat tarpeesi tulee tyydytetyksi.

Vierailija
24/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voitko uskoa, että olet kertonut tämän saman jo monta monta kertaa, ainakin 50 kertaa. Tarinan ei ole muuttunut piiruakaan sinua tervehdyttävämmäksi, et ole edistynyt yhtään. Etkö voisi jo lopettaa sen puimisen tällä foorumilla? 

Koitat vain vaikuttaa minuun vääristelemällä minkä kerkiät, jotta se, mitä sä olet sanonut näyttäisi pitävän paikkaansa.

ap

Vierailija
25/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jättää riidat aina menneisyyteen ja miettiä mitä voisin NYT tehdä että oloni parantuisi. Miksi kantaa tuollaista taakkaa hartioillaan koko ajan. Eri asia tietysti jos olet vielä riippuvainen äidistäsi, asut kotona? Muuten voit olla oman itsesi äiti, huolehdit itse että omat tarpeesi tulee tyydytetyksi.

Se vaikutti minuun niin että masennuin.

ap

Vierailija
26/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se ei edes tuntunut eiidalta, vaan joltain selvittämättömältä, mitä mä olin tehnyt väärin.

ap

Vierailija
27/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on lapsellinen, vastuutaan muille aiheuttamastaan mielipahasta tuntematon, vastenmielinen roskaläjä.

ap

Vierailija
28/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, joka kuvittelee, ettei hänellä ole osuutta lapsensa mielialoihin pettää itseään pahemman kerran.

ap

Vierailija
29/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää itseään ja on huono äiti.

ap

Vierailija
30/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Kun sanon selkokielellä äidilleni, että hän on loukannut, epäoikeudenmukainen, kohtuuton tai muuta vastaavaa, niin hän kuittaa sen sanomalla, että on vain yrittänyt auttaa! Vaihtoehtoisesti hän nauraa koko asialle ja moittii, kun minä olen niin herkkä. Jos olisin oikeasti herkkä, enkä vahva, niin olisin jo sairastunut mieleltäni aikoja sitten ja/tai riistänyt oman henkeni.

Muuten voin omalta kokemukseltani samaistua kirjoitukseesi, mutta elä asettele vastakkain herkkää ja vahvaa.

Vierailija
31/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoahan se on elää äitinä, kun ei oivalla omaa osuuttan ja vastuutaan lapsensa mielialoista. Voi olla millainen paska vaan, ja lapseen se ei muka vaikuta. Toki eihän tällainen ihminen edes tajua olevansa paska, kuin mun äiti.

ap

Vierailija
32/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, herkkä voi olla vahva.

ap

Vierailija
33/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kasvattajiksi rupeavat vaan niiin tyhmiä useasti, ja köyhiäkin monet, että miten viitsivät altistaa siihen rinnalleen kenenkään elämää!?

ap

Vierailija
34/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut tätä kertonut, enkä edes oivaltanut, joten en voi lopettaa. Homma jatkuu... oivalluksin.

ap

Ei se ole jauhot suuhun, jos kukaan ei viitsi enää vaivautua kommentoimaan loputonta ininääsi. 

Vierailija
35/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on köyhä, niin pitää olla kompensaationa todella kypsä ja hyvä ihminen, käsitellyt osuutensa ihmissuhteissa, että kannattaa ryhtyä vanhemmaksi. Että on antaa henkistä pääomaa sitten. Toki rikkailtakin sitä vaaditaan, mutta rikkaan lapsi voi aina maksaa itselleen terapiat jos hänellekin varoista jotain suodaan.

ap

Vierailija
36/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei se ole jauhot suuhun, jos kukaan ei viitsi enää vaivautua kommentoimaan loputonta ininääsi. 

Eikö?

ap

Vierailija
37/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä äitipakkomielteilyä! Hhahahahhaahahaha!

Vierailija
38/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Kivikissaäiti!

Olet jauhanut äititraumaasi jo yli kaksi vuotta ja nyt toista viikkoa joka päivä aamusta iltaan.

Miksi olet jumittunut sinne yksiöösi koneen ääreen? Miksi et ole ollut lastesi kanssa? Ajatteletko yhtään, millaisen muiston annat lapsillesi?

Lapsesi muistavat kyllä, että äiti uhkasi jättää, jos ei viedä kiviä ulos ja sitten hän jätti kuitenkin, vaikka tottelimme häntä. Joulunakaan hän ei ollut kanssamme. Miksi haluat tuhota lapsesi?

Vierailija
39/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista ettet miellä itseäsi persoonallisuushäriöiseksi, mihin se perustuu?

Vierailija
40/119 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo alias "ammattivalittaja"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi