SILTA 4. ja viimeinen kausi alkaa tänään
1.1.2018 kello 22:00 alkaa Sillan neljäs kausi. Kyllä tätä onkin jo vajaa kolme vuotta odotettu. Luodaas tänne taas yhtä hyvä ketju kuin kolmoskaudesta, sitä oli vain niin upeaa seurata.
3. kauden keskustelu löytyy täältä, tunnelmaa nostattamaan: https://www.vauva.fi/keskustelu/4596893/ketju/silta_3_kausi
Myös kolmoskauden viimeiset jaksot ovat vielä nähtävissä areenassa.
Kommentit (2506)
Mietityttää myös, keneltä ensimmäisen uhrin mies sai valokuvat kivitetystä vaimostaan. Vuosivatko nekin poliisilta? Miksi hän halusi ne?
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, että täällä jo moneen kertaan esitetyt teoriat keksitään melkein joka sivulla uudelleen, ihan kuin täysin uusina ideoina. Ehkä kannattaisi lukea ketjua ennen sen oman viestin kirjoittamista...:)
Noh noh, kuka nyt lukisi ensin yli 80 sivua viestejä, ennen kuin uskaltaisi jotain omaa ajatustaan tuoda julki. Jospa vaan yritetään kestää pientä toistoa! 😁
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kommentteja, joiden mukaan Frank ei välttämättä olekaan paha. Hänhän on painostanut ja syyllistänyt jo valmiiksi alistunutta Sofieta jo usean jakson ajan, vetäissyt Cristofferia turpaan, hyvin todennäköisesti aiheuttanut Alicen kuoleman, valehdellut poliiseille ja auliisti hävittänyt Danin ruumiin. Millä tavalla hänen tarkoitusperänsä voisivat enää olla altruistiset?
En myöskään ymmärrä niitä, joiden mielestä Henrikistä on yhtäkkiä tullut joku hirviö. Hän on vain palannut vanhoihin käytösmalleihinsa, koska on niin ahdistunut ja vihainen Sagalle. Mielestäni Sagan ja Henrikin välillä ei ole kuitenkaan tapahtunut mitään sellaista, mistä he eivät teoriassa voisi yhdessä selvitä. Saga on toistuvasti painottanut, että he eivät seurustele. Näin ollen hänen ei periaatteessa pitäisi suuttua siitä, että Henrik meni sänkyyn toisen kanssa, vaikka teko tahallisen loukkaava olikin. Erityisesti siksi, että Saga oli sanonut rakastavansa Henrikiä. Luulen, että viimeisessä jaksossa Saga osoittaa, että vastoin Henrikin sanoja hän on kykenevä rakkauteen, esim. vaarantamalla henkensä pelastaakseen Astridin.
Henrik on koko kolmoskauden ja neloskauden alun näyttänyt ymmärtävän Sagaa, mutta ilmeisesti on kuitenkin toivonut saavansa hänessä aikaan jonkin muutoksen. Henrik nielee pettymyksensä abortista, kun hänen kadonneen perheensä kohtalo vihdoin ratkeaa Sagan ansiosta.
Frankin motiivit eivät todellakaan ole ylevät, mutta minusta on vielä epäselvää onko hän yhdenkään ydinjuonikuvion eli Henrikin perheen kohtalon, Sagan elämänvaiheiden tai sarjamurhien kannalta merkittävä muuna kuin sivuhenkilönä.
Olen samaa mieltä kaikesta mitä kirjoitit Sagasta ja Henrikistä. Veikkaan että saamme vielä kuulla, pystyykö Saga suhtautumaan täysin rationaalisesti Henrikin seksisuhteisiin vai tunnistaako hän mustasukkaisuuden tunteen itsessään. Henrikin suhteet ja huumeiden käyttö ei kuitenkaan tule olemaan Sagan puolelta juuri minkäänlainen este sovinnon saavuttamisen kannalta.
Minusta Henrikiä on lähinnä kalvanut se että on vaikuttanut siltä että hän ei ole Sagalle yhtä tärkeä kuin Saga on hänelle. Hän on myös sanonut sen ääneen.
Ja ainahan se on niin että pääpari ei koskaan saa toisiaan ellei tielle tule ensin suuria esteitä jotka selvitetään.
Komppaan tätä teoriaa. Muistelin juuri eilen Rikoksen vihoviimeistä loppukohtausta ja sitä kuinka sen miehen silmissä vilahti aito pahuus ja katsojalle oli juuri avattu, että mies oli tappanut tyttöjä ”orpokotien avustusreissuilla” vaikka kuinka. Loppu oli dramaattinen mutta siinä määrin epäuskottava, että siitä oli paljon pölinää Tanskassa että ihan surkea loppu, ikään kuin löysä loppu ja ei ollenkaan uskottava päähenkilön kannalta. Siksi juuri uskon, että Sagan tarina päättyy selkeämmin eli ei mitään auringonlaskuun ajelua Sillalla vaan kuolema, tavalla tai toisella. Silta-sarjan tyyliin ei oikein sovi onnellinen perhe-elämä kun koko sarjassa kukaan ei ole koskaan onnellinen. Kaikki ovat jotenkin kärsineitä, kidutettuja ja ahdistuneita.
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei Kim Bodnia halua esittää Martinia enää koskaan, ei estä sitä, etteikö Martiniin voida sanallisesti tälläkin kaudella palata....
Mutta ei Martin voi olla kaiken takana jos hänet esitetään vain sanallisesti. Olisipa tosi laimeaa.
Frank ei halua muistella menneitä, mutta Astrid tai joku hänen persoonistaan haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei Kim Bodnia halua esittää Martinia enää koskaan, ei estä sitä, etteikö Martiniin voida sanallisesti tälläkin kaudella palata....
Mutta ei Martin voi olla kaiken takana jos hänet esitetään vain sanallisesti. Olisipa tosi laimeaa.
Martin ei edes fyysisesti sovi murhaajan hahmoon. Murhaaja on kapea.
Jonas on niin korostuneesti hintitellyt siellä esim. sitä Taariqia että liekö hän itse miehiin päin, yrittää vain tuollaisella uholla sen peittää. Tämä on aika tuttu kuvio monesta sarjasta. Mutta onko sillä sitten juonen kannalta merkitystä...
Huomasin näyttelijälistauksessa että Thomas (jota esittää Peter Hald) joka oli mukana kolmoskaudella (3.3, 3.4 ja 3.5) on mukana myös neloskaudella (4.4), mutta mulla on mennyt tämän esiintyminen 4.4-jaksossa ihan ohi. Oliko nyt neloskaudella mukana takaumassa vai mihin liittyi? Ja voiko liittyä Thomas liittyä Tommyyn? Ulkomuodoltaan näyttää pitkältä ja hoikalta...
Vierailija kirjoitti:
Huomasin näyttelijälistauksessa että Thomas (jota esittää Peter Hald) joka oli mukana kolmoskaudella (3.3, 3.4 ja 3.5) on mukana myös neloskaudella (4.4), mutta mulla on mennyt tämän esiintyminen 4.4-jaksossa ihan ohi. Oliko nyt neloskaudella mukana takaumassa vai mihin liittyi? Ja voiko liittyä Thomas liittyä Tommyyn? Ulkomuodoltaan näyttää pitkältä ja hoikalta...
Onko se se parrakas autokorjaamotyyppi ehkä? Mitä esitti kolmoskaudella? Mikä se Thomas oli?
Thomas oli yksi niistä rikollisista jonka kanssa se nuori mies jonka tyttöystävä synnytti lapsen sille galleristille pyöri.
Joku täällä puhui jossain vaiheessa, että toisella kaudella oli jollakin tapaa avoin loppu. Itse en millään meinaa muistaa toisen kauden tapahtumia. Mutta onko tämä kamerahomma siitä mulle tutun tuntuinen vai mistä? Että liittyvätkö jotenkin yhteen? Auttakaa huono muistista!
Vierailija kirjoitti:
Hän myi Henrikille huumeita. Jos nyt ymmärsin siis oikein kenestä puhutaan.
Huhhuh, 550 viestiä viimesen 60 tunnin aikana. Vielä kun ottaa huomioon että yöllä ei voi kirjoittaa niin aika homma on ollut pysyä mukana viestien lukemisessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai joo, ja oli siis varmaan niin että Thomas myi nyt neloskaudella Henrikille huumeita kun Henrik retkahti.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Moyo itse on maininnut asiasta? Moyolla ollut huono omatunto Tommyn kuoleman jälkeen ja on vaikka sitten kännissä purkanut sydäntään jollekulle joka on joko se Tommyn puolesta kostaja tai kertonut tiedon eteenpäin kostajalle.
Niin kyllähän me siitä lähdetään, että tekijä tulee yllätyksenä suurinpiirtein kaikille osallisille. Moyo ei ole osannut kuvitellakaan että avautumisella on hänenkin osaltaan näin suuria seurauksia.
Sillä Jonaksella on muuten vähän saman mallinen kaula kuin tappajalla, sellanen pitkä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Thomas se vähän mielenterveysongelmainen asunnoton, joka lopulta ammuttiin kuoliaaksi kolmoskaudella?
Lilian on myös menettänyt Hansin, mutta se menetys liittyi eri asiaan.