Mies käski mua ja lapsi muuttaan uuden naisen tieltä pois. En pysty käsittää!
Mies kertoi eilen et on tavannut baarissa uuden naisen. Tää nainen muuttaa meille asumaan ja mulla ja lapsilla on tammikuun loppuun aikaa etsiä uusi koti.
Oon ihan sokissa. Miten mies voi tehdä meille näin? Tiedän et meillä ei ole viime aikoina mennyt hyvin, mutta tää tuli kyllä ihan puskista!
Mitä mun pitäisi tehdä? Voiko sossu auttaa hätämajoituksessa tms? Eihän mulla ole edes vuokraan rahaa!?!
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Mies kertoi eilen et on tavannut baarissa uuden naisen. Tää nainen muuttaa meille asumaan ja mulla ja lapsilla on tammikuun loppuun aikaa etsiä uusi koti.
Oon ihan sokissa. Miten mies voi tehdä meille näin? Tiedän et meillä ei ole viime aikoina mennyt hyvin, mutta tää tuli kyllä ihan puskista!
Mitä mun pitäisi tehdä? Voiko sossu auttaa hätämajoituksessa tms? Eihän mulla ole edes vuokraan rahaa!?!
Porvoo auttaa aina.
Siis lapset on mun, ei miehen. Mutta yhdessä on asuttu kaikki heinäkuusta asti. Ja seurusteltukin yli vuosi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla kotihoidontuella kun nuorin on jo neljä. Ja miehen eri ole edes se lapsi?
Porvoossa taitaa olla mahdollista. Ja Porvoossa on niin kallistakin että ei asumistuki riitä kuin kaksioon vaikka kodinhoidontukea saavalla yksinhuoltajalla on kolme lasta.
Vierailija kirjoitti:
Siis lapset on mun, ei miehen. Mutta yhdessä on asuttu kaikki heinäkuusta asti. Ja seurusteltukin yli vuosi. Ap
Lähtö koittaa siis sinulle etkä ole oikeutettu miehen omaisuuteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa?! No just edellähän joku sanoi et saan puolet?! Mikä tässä nyt mättää?! Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli nopeilla liikkeillä on menty sisään ja nopeilla liikkeillä tullaan ulos. Koita vastaisuudessa vähän hidastaa tahtia. Lasten vuoksi.
Siis mies on elättänyt sua ja toisen miehen (tai miesten) lapsia ja sun pitäis saada puolet miehen omaisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla kotihoidontuella kun nuorin on jo neljä. Ja miehen eri ole edes se lapsi?
Oon ollut kotihoidon tuella mut en oo nyt. Lapsi kyllä on kotona mun kanssa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kertomus ei nyt täsmää.
Ihan selkee wt-mutsi Porvoosta.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, suru! Mullakiin takana vuoden pituinen suhde en tiijä mitä tekisin jos mies jättäis noin!!! Tsempiä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa?! No just edellähän joku sanoi et saan puolet?! Mikä tässä nyt mättää?! Ap
Se mättää ettei lapset olekaan miehen! Olet siis lapsinesi muuttanut vasta puolisen vuotta sitten lyhyen seurustelun jälkeen miehen luokse? Ja mies on teitä kaikkia käytännössä tämän ajan elättänyt? Ja vielä viittasit siihen ettet ole mikään paras mahdollinen kumppani miehelle tänäkään aikana ollut edes omasta mielestäsi. Mitä hittoa ajattelit kun vedit lapsesi mukaan noin tuoreeseen ja epävakaaseen suhteeseen? Vai oletko niitä jotka tehtailevat lapsia miten sattuu kenen kanssa sattuu ja muuttelet yhteen myös samalla periaatteella ja sitten taas kun tulee ero niin hetken päästä on kuvioissa uusi "isäpuoli" ja kohta sisarpuolikin? Jos nyt vaan alkaisit pakkaamaan, koittaisit kasvaa aikuiseksi ja keskittyisit vakauttamaan lastesi elämän.
Vierailija kirjoitti:
Siis mies on elättänyt sua ja toisen miehen (tai miesten) lapsia ja sun pitäis saada puolet miehen omaisuudesta?
Niin joku lupas tossa ylempänä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mättää ettei lapset olekaan miehen! Olet siis lapsinesi muuttanut vasta puolisen vuotta sitten lyhyen seurustelun jälkeen miehen luokse? Ja mies on teitä kaikkia käytännössä tämän ajan elättänyt? Ja vielä viittasit siihen ettet ole mikään paras mahdollinen kumppani miehelle tänäkään aikana ollut edes omasta mielestäsi. Mitä hittoa ajattelit kun vedit lapsesi mukaan noin tuoreeseen ja epävakaaseen suhteeseen? Vai oletko niitä jotka tehtailevat lapsia miten sattuu kenen kanssa sattuu ja muuttelet yhteen myös samalla periaatteella ja sitten taas kun tulee ero niin hetken päästä on kuvioissa uusi "isäpuoli" ja kohta sisarpuolikin? Jos nyt vaan alkaisit pakkaamaan, koittaisit kasvaa aikuiseksi ja keskittyisit vakauttamaan lastesi elämän.
No mutta eihän mua ja lapsia voi ainakaan häätää koska ollaan kirjoilla täällä? Ap
Olet siis työtön kolmen lapsen yh. Kyllä saat kaupungilta asunnon ja muuton ehtii tehdä miesystäväsi esittämässä aikataulussa. Noin yleisesti ottaen, yhteisasumista ei noin tuoreen tuttavuuden kanssa kannata kokeilla lainkaan, jos on lapsia. Saati sitten niin, että koko elämä rakentuu sen varaan, että nyt on saatu joku elättäjä pyydystettyä.
.
Jos työtön mies kyselisi täällä neuvoja, miten voisi viivyttää poismuuttoa asunnon omistavan naisen luota parisuhteen päätyttyä, vastaukset olisivat aika erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joku lupas tossa ylempänä. Ap
Sittenhän olet jopa oikeutettu osaan miehen omaisuudesta, vaikka ette ole naimisissa. Lakia on muutettu niin, että jos on monta vuotta avoliitossa ja yhteisiä lapsia ja hoitanut niitä kotona eli mahdollistanut työssäkäynnin ja omaisuuden kartuttamisen miehelle, niin erossa saa taloudellista korvausta siitä. Oikeusaputoimistosta saat juristin neuvoja. Ja sua ei taida lasten kanssa voida ihan kepoisesti edes häätää sieltä. Hyvät elarit muuten saat noin monesta lapsesta eli siinä mielessä kannattaa kysyä neuvoa sossusta tuista ja kunnan asunnoista yms.
Tähän varmaan viittasit, kun puhuit saavasi puolet... Teillä ongelmana on, että ette ole eläneet monta vuotta avoliitossa, eikä lapsetkaan ole yhteisiä (käsittääkseni pitää olla biologinen lapsi tai adoptiolapsi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta eihän mua ja lapsia voi ainakaan häätää koska ollaan kirjoilla täällä? Ap
Tietysti voi. Miksi ei voisi? Häätöprosessissa voi mennä hetki. Ja mies voi odotusajasta tehdä tuskaista. Esim. Tuoda sinne uuden naisen tai kavereitaan asumaan.
Ositus koskee vain avoliittoja jossa on yhteisiä lapsia.
Nää entiset miehet ei oo mitenkään mun lasten elämässä mukana. Et siinä mielessä mun mies kyl on heidän "isi". Ja mies itse tiesi varsin hyvin et eivät oo hänen biologisia lapsia mut otti heidät omikseen kuitenkin tai niin mä kuulin mut erehdyinkin sitten näemmä pahimman kerran. Petollinen mies kun otti nuoremman muijan baarista ihan ajattelematta lapsia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdet varmaan häätämättäkin kun uusi emäntä muuttaa saman katon alle. Varmasti mies myös alkaa perimään vuokraa sinulta. Kyllä sinä pihalle sieltä lennät, tavalla tai toisella. Voi vaan kestää vähän aikaa. Lähde suosiolla niin lapset pääsevät helpommalla.
Ei pysty käsittäMÄÄN.